Mai, információkkal teli világunkban létfontosságú, hogy döntéseket hozzunk. Tescos tej vagy sparos? Kék alsógatya vagy szürke? Bölcsibe viszem a gyereket vagy oviba? Egyáltalán, a saját gyerekemet hoztam haza tegnap fülig sárosan?
Ugyanez igaz a médiából szerzett ismereteinkre is. Válogatni kell. Tudni kell válogatni. Az ocsút elválasztani a pelyvától. A szemetet a kukába rakni, és nem a dohányzóasztal közepére. De ehhez szüksége van az embernek adott mdszerekre, amikkel kiszúrhatja a minőséget. Ebben szeretnék most segíteni.
Minden dolognak ezen a világon vannak alapvető jellemzői. Színe, szaga, kiterjedése. A médiatermékeknek is. Csak elsőre talán nem olyan nyilvánvalóak, mint mondjuk egy amerikai bűzös borz esetében. Ha tudatában vagyunk ezekkel a kritériumokkal, sokkal magasabb hatásfokkal tudjuk megítélni az adott termék minőségi rangsorban elfoglalt helyét.
Feladat:
1. NÉZD MEG a lenti videót!
2. DÖNTSD EL, hogy tetszik-e?
3. MONDD EL, miért döntöttél így!
Néhány segítő kérdés, hogy könnyebb legyen összeszedni a gondolatokat:
Ki/kik szerepel(nek) ?
Milyen az öltözékük?
Mit csinálnak?
Hogyan viselkednek?
Egyáltalán mi ez az egész?
Mi a célja?
BÓNUSZ: A KONKLÚZIÓ - Mit adott/vett el tőled ez a videó? Mire fogsz legközelebb hasonló esetben figyelni?