He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Dés László: „Esterházy Péter ma is eligazodási pont, kontroll, segítség a nehéz helyzetekben”

2023.05.26. 07:09 guma

Az elmúlt években először a Covid, majd a háború és a gazdasági válság forgatta fel igencsak az életünket és a világot is. A kihívásokkal mindenki másként birkózik meg. Hogyan élik meg mások ezt a nehézségekkel teli időszakot? Honnan merítenek erőt, hogyan őrzik meg a lelki békéjüket és a testi egészségüket? Dés László zeneszerző is megosztotta a Dívánnyal, mely dolgokat teszi meg önmagáért.

Egy évtizedek óta jól működő értékrendszer lehet az egyik legmegbízhatóbb igazodási pont, ha az ember válaszút elé kerül. Dés László zeneszerzőnek egy önmaga által felépített struktúrában olyan erények adnak támpontot és segítséget a nehéz helyzetekben, melyben azoknak a barátoknak a helye is megvan, akik már nincsenek közöttünk.
Az előadóművész arra kérdésre, hogy mi az az öt dolog, ami segíti őt a lelki harmónia megóvásában, az alábbi válaszokat adta.

Koordináta-rendszer

„Elsősorban egy belső koordináta-rendszer. A nehéz helyzetekben ez ad kapaszkodót, hiszen évtizedek óta sokszor változott az élethelyzetem, de ez a bizonyos koordináta-rendszer sosem. Az eligazít, hogy merre induljak és merre ne, hogyan cselekedjek. Legjobb akaratom és tudásom szerint jól.”

Művészet

„Hitem az értelmes és hasznos munkában, a kreativitásban és a tehetségben. A művészet erejében.”

Egyedül nem megy

„Persze magányosan ez mind nehezebb, de szerencsére nem vagyok egyedül a gondjaimmal, és persze az örömeimmel sem, egy gondos, szerető társ van mellettem, akivel minden sokkal könnyebb, melegebb, otthonosabb.”

Szeretethalmaz

„És persze ott van a család, a gyerekek, unokák, akik teljesen világossá teszik az élet értelmét az alkotáson kívül. Nagy-nagy szeretethalmaz, amibe jó minél többet lubickolni, és akik már nagyon régóta sok erőt adnak nekem a létezéshez, egyensúlyban maradáshoz.”

Barátok

Dés Lászlónak örökre jó barátja marad Esterházy Péter fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

„Élő és már elment barátok, akikre nemcsak gondolni jó, de beszélgetni is velük, mint például Esterházy Péter, akivel mindig élő kapcsolatban maradtam. Ma is eligazodási pont, kontroll, segítség nehéz helyzetekben. Az igazi jó barát, ha éppen távol van, akkor is barát, és akkor is segít.”

https://divany.hu/onido/des-laszlo/

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr918124986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

habakuk000 2023.05.26. 17:37:50

Nem olvastam. A Fogságot igen.

taga20 2023.05.26. 18:05:09

@habakuk000: akkor hocinesze!

u.i.: szép még lehecc:)))

habakuk000 2023.05.26. 18:22:15

Basszus, neked már zsoltárokat kéne húzni nagy áhítattal a csíksomlyói vonaton!

taga20 2023.05.26. 18:41:42

@habakuk000: engem megszállt a szentlélek, és mék tégeted is szeretlek:)))

zenét szoktál vidéki tezsvérem?
nesze egy jó!:

www.youtube.com/watch?v=cAnOt74e9_Q&pp=ygUfd2hvIGRpZCB0aGF0IHRvIHlvdSBqb2huIGxlZ2VuZA%3D%3D

habakuk000 2023.05.26. 19:20:02

@taga20: Ez tényleg jó, a film is.
Múltkor akartam nézni a netflixen valamelyik Tarantínót és egy nagy csomó jelenet ki volt vágva, élvezhetetlen lett így a film.

taga20 2023.05.26. 20:43:22

@habakuk000: van egy másikom. még a cocializmusban éltem, és jött szembe ez.

komoly nyomot hagyott rajtam, még ha nem is láccik rajtam.

íme, a mű:

www.youtube.com/watch?v=9bkO1rbIm1g&pp=ygUaemVmZmlyZWxsaSdzIHNhbiBmcmFuY2lzY28%3D

habakuk000 2023.05.27. 07:13:05

@taga20: Nem is értem, hogy miért nem szervezel imaláncot szegény csaba testvérért, akit megkísértett az ördög, de hősként elviseli a megpróbáltatásokat.

Szép film, jó hely San Grignano is, á, az egész környék az.

taga20 2023.05.27. 10:30:14

@habakuk000: lehet, hogy már én is az ördög karmai közt vagyok:)))

ja és van még egy film(van még sok), amit talán 1984-ben láttam, és nagyon megütött. kicsit dezsávü érzésem van a mai agyarországunkkal kapcsolatban:

www.youtube.com/watch?v=fQyGBinRB04&list=RDfQyGBinRB04&start_radio=1&rv=fQyGBinRB04

habakuk000 2023.05.27. 11:47:05

@taga20: Ja, talán annyi a különbség, hogy a végtelen butaság miatt egy sima hazudozó cigányembert követnek, aki távolról sem tud semmi perspektívát felvillantani Hitlerrel ellentétben.
Nagyonmagyaroknak ez is jó.

látjátok feleim szümtükkel 2023.05.27. 16:35:04

Szegény szentlélek, nyilván vakon repült, és elvétette a címet, rossz helyre szállt.;Đ

jaegtoer 2023.05.29. 09:11:16

@látjátok feleim szümtükkel: A Szentlélek mindenkire rászáll, csak egyes helyeken elvérzik.
süti beállítások módosítása