He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Orbán Ráhel kimondta, milyen volt Orbán Viktor lányaként felnőni: „Mindig egy kicsit túl kellett teljesítenem, nagyon sok előítélet ér”

2022.11.12. 04:50 guma70

Orbán Ráhel találkozása a narratívával a Kempinski Hotelben

Orbán Ráchel tart előadást a Brandfestivalon 2022. november 11-én – Fotó: BrandFestival 2022, Dunavölgyi Media Team

„A Ráhel által képviselt márkák a legalapvetőbb emberi érzelmekre építenek” – hangzott el Orbán Ráhel saját imázsvideójában, amit a miniszterelnök lányának előadása előtt vetítettek le az Etele Pláza mozijában. A Brandfestival nevű rendezvényen Orbán a férje, Tiborcz István tulajdonában álló BDPST-csoportban végzett munkájáról beszélt. A BDPST szállodaüzemeltetéssel foglalkozik, ők vették meg például a turai kastélyt, ők építenek hotelt a Dorottya utcában, de többéves fennállásuk során olyan nagy nevekkel is üzleteltek már, mint a világ legjelentősebb banki csalása, és egyebek mellett nukleáris technológiával való visszaélés miatt nemzetközi körözés alatt álló szaúdi szélhámos, Ghaith Pharaon.

Erről persze nem kérdezte Orbán Ráhelt a „portrébeszélgetésben” a Magyar Marketing Szövetség alelnöke, ahogyan arról sem, hol lehet az a turisztikai imázsfilm, amire négy éve 2,3 milliárd forintot adott a kormány, mégsem lehet sehol megtekinteni azóta sem. Pedig ezekről mind lehetne kérdezni a miniszterelnök lányát, hiszen 2018-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség akkori vezetője, Guller Zoltán is beszélt arról, hogy Orbán Ráhel is részt vesz a magyar turizmus új imázskampányának készítésében.

Szó esett viszont arról, hogy Orbán Ráhelt gyerekkorában sokat vitték a szülei kirándulni, jártak a vidéki városokban, a kéktúra szakaszain is, innen jöhetett a turisztikai érdeklődés. „Elég maximalista ember vagyok” – jelentette ki magáról Orbán, szerinte ennek az is az oka, hogy sok az előítélet vele szemben, ezért igyekszik mindig túlteljesíteni.

„Budapest ugyanúgy a világom közepe, mint itt szerintem sokan másoknak” – mondta, hozzátéve, hogy svájci iskolaévei alatt annyit beszélt az osztálytársainak Budapestről, hogy egy idő után elkezdték Budapestnek hívni.

Idővel természetesen előkerültek a beszélgetésben a magyar kreatívszakma sokat használt, ám teljesen értelmetlen fogalmai is, kiderült, hogy Orbán Ráhel a Kempinski Hotelnél tapasztalatot szerzett a vendégfogadásban és a takarításban is, de a marketing felé kezdett orientálódni.

„De még mindig nagyon messze voltam a brandtől. Narratívával már ott találkozhattam, de még messze voltunk a történetmeséléstől.”

Később a Zsiday-csoportnál a stratégiai gondolkodást ismerte meg.

„Valahol azért majd át kell térnünk a narratíváról a brandépítésre” – közölte a narratíva szerelmeseit bizonyára lelombozó hírt Orbán beszélgetőpartnere, és a Vörösmarty téren hamarosan megnyitó 120 szobás szállodáról kezdte kérdezni a miniszterelnök lányát.

„Mi az, amit tudni kell, ugye, először is az épülettel, aztán majd rámegyünk a brandingre, persze lehet, hogy az épület is már a branding része lesz. Ha tudnál mondani néhány szót róla” – sújtott le a cseles keresztkérdés.

Egyebek mellett kiderült az is, hogy sokáig nem sikerült igazán jó nevet találni a szállodának, volt több verzió, de végül eszébe jutott valakinek, hogy végül is a Dorottya utcában van a hotel, így lett Dorothea.

A projekten egyébként már 7 éve dolgoznak.

„És hogy van itt a márkanarratíva?” – érkezett rögtön a következő kérdés, firtatva a célkitűzést, a unique selling pointot, a primer és szekunder kutatásokat, a márkaszemélyiséget és a márkamodelleket. Orbán Ráhel szerint, a márkaarchitektúra az ő esetükben annyiban volt más, hogy nem márkakoncepcióval kezdődött, amire később épült a dizájn és a többi szokásos dolog, hanem

„alapvetően itt egy kész dizájnra kellett történetet írnunk”.

Ekkor derült ki, hogy bizony, egy hotelnél is nagy szükség van márkanarratívára. A Marriott (hozzájuk tartozik majd a hotel) narratívája már kész volt, jó volt, de nem Orbán Ráhelékről szólt. A miniszterelnök lánya ezért csapatot gyűjtött, és elhatározták, megmutatják a Marriottnak, hogy ők is tudnak egy világszintű narratívát írni. Először az épület történetét kezdték kutatni, aztán a Duna lett volna az inspiráció, de valahogy semmi nem működött. Sokszor nem találták meg a megoldást, „volt, egy úgynevezett elakadás”, és ekkor jött az ötlet, hogy kapja a nevét a hotel a Dorottya utcáról, ami egyébként József nádor feleségéről kapta a nevét.

Fotó: BrandFestival 2022, Dunavölgyi Media Team
Fotó: BrandFestival 2022, Dunavölgyi Media Team

A beszélgetés végén kiderült az is,

mi az Orbán Ráhel-narratíva és mik azok a márkaértékek, amiket a miniszterelnök lánya saját magával kapcsolatban fontosnak tart.

A kérdésre válaszolva Orbán Ráhel azzal kezdte,

eddig még nem jutott eszébe, hogy a saját narratívájáról gondolkodjon.

Igaz, életének már majdnem felét a miniszterelnök lányaként élte, nem is tudja, milyen az, amikor az ember nem így él. Innen is a sok előítélet vele szemben, ezért akar mindig túlteljesíteni. Ezután újra a sztoritellingre, a történetmesélésre tért át, és elmesélt egy történetet.

Azt mondta egyetlen történet van, amelyikben érezte a konfliktust a szakmája és a vezetékneve között. Ez:

„Még a kempinskis éveim alatt történt. Éppen rendezvényszervezést tanultam, egy kis hangya voltam a rendszerben, uniformisban tevékenykedtem a szervezői oldalon. Arra az estére meg voltak hívva nagykövetek, konzulok, és nyilvánvalóan életem másik oldalából én ezeket az embereket ismertem, pontosan tudták, hogy én ki vagyok. Amikor megérkeztek erre a rendezvényre, megpuszilgattak, megfogták a kezem, odavezettek az asztalhoz, a kezembe adták a pezsgőt. Közben én meg dolgoztam.

Ott volt talán először, hogy akkor én most ki vagyok ebben a szituációban.

Hiszen nem tehetem meg a munkaadómmal és a kollégáimmal, hogy elkezdek ünnepelgetni a közösséggel, ugyanakkor a saját országomat se hozhatom olyan helyzetbe, hogy nem fogadom el a vendégszeretetét a nagyköveteknek. Igazából akkor is nagyon sokat nevettem, és azt gondolom, hogy az én derűmmel sikerült áthidalni.”

Mármint akkor még egyszer: azt mondta, talán ez az egyetlen történet, amikor konfliktust érzett a neve és a szakmája között.

https://telex.hu/belfold/2022/11/11/orban-rahel-brandfestival

 

 Orbán Ráhel az ODU Store bababolt megálmodója

Sosem hallott részleteket osztott meg életéről és saját magáról is Orbán Ráhel egy szakmai konferencián, ahol meghívott vendégként beszélt eddigi karrierjéről.

Sosem épített a karrierjében arra, hogy ő a miniszterelnök lánya, sőt emiatt mindig kicsit túl is kellett teljesítenie – erről is beszélt Orbán Ráhel. Papp-Váry Árpád, a Magyar Marketing Szövetség elnöke kérdezte, egészen a kezdetektől, mikor döntötte el, hogy milyen területen képzeli el a jövőjét.

- Úgy tizenhat-tizenhét éves koromra már kialakult bennem, hogy a turizmusban, a vendéglátásban képzelem el a jövőmet. A szüleim és az iskolám is sokat vittek kirándulni, imádtam járni az országot, bejártam a Kéktúra jelentős részét, innen jött a felfedezés iránti vágyam. Így amikor ültünk otthon a nagy kék könyv, a pályaválasztási kiadvány előtt, akkor a Corvinus mellett döntöttem – idézte fel Orbán Ráhel. Hozzátette, a legjobb turisztikai intézményben akart tanulni, ezért valójában a svájci École Hoteliere Lausanne-re esett a választása, ám ott francia-angol nyelvet kértek, ő pedig német-olasszal végezte a gimnáziumot.

- Tizennyolc évesen elmentem Párizsba, hogy tapasztalatot szerezzek, bébiszitterkedtem is, majd hazajöttem, elkezdtem a Budapesti Corvinus Egyetem turizmus-vendéglátás szakát, valójában ez volt a B tervem – idézte fel a 2007-es évét.

Fotó: BrandFestival 2022/Dunavölgyi Media Team

Orbán Ráhelt Papp-Váry Árpád, a Magyar Marketing Szövetség elnöke kérdezte / Fotó: BrandFestival 2022/Dunavölgyi Media Team

Közben az amerikai Bostoni Egyetemen, majd Lyonban is tanult, 2014-ig kellett várnia, mire felvették a vágyott svájci elit egyetemre, ahová óriási lendülettel érkezett. Egy tréfás epizódot is megosztott, milyen becenévvel illették.

- Budapest számomra ugyanúgy a világ közepe, mint az itt üllők közül valószínűleg sokaknak. Az osztálytársaknak annyit meséltem a magyar fővárosról, hogy egy idő után elkezdtek Budapestnek hívni – árulta el. A svájci iskola egyébként azt javasolta neki, próbálja ki előbb magát a szakmában, emiatt Magyarországon a Sziget Fesztivál cégénél kezdett dolgozni, ahol megtanulta, „milyen szórakoztatni az embereket, 24 órában élményeket adni”, később még takarított is a Kempinski Hotelnél, mint azt egy félmondatban elejtette.

A beszélgetés végén Orbán Ráhel a megkerülhetetlen kérdésre is válaszolt, mit jelent számára az, hogy Magyarország miniszterelnökének a lánya, mit befolyásolt ez az ő saját brandjében.

- Az én életem harminchárom éve ilyen. Nem tudom megmondani, milyen, amikor más, hisz életem nagyjából felét úgy töltöttem el, hogy az édesapám a miniszterelnök. Bevallom, mindig egy kicsit túl kellett teljesítenem, nagyon sok előítélet ér. De közben magam miatt is túlteljesítek, hiszen maximalista vagyok. Nyilván Orbán Ráhel egy feleség, társ, három kisgyermek édesanyja és egy csapat vezetője – vallotta.

Fotó: BrandFestival 2022/Dunavölgyi Media Team

A magyar miniszterelnök lánya a BrandFestival nevű szakmai rendezvényen a BDPST cégcsoport kreatív igazgatójaként volt meghívott vendég pénteken délelőtt / Fotó: BrandFestival 2022/Dunavölgyi Media Team

Egy történetet osztott meg, ahol édesapja pozíciója miatt került váratlan helyzetbe a saját karrierépítése során, ahol „igazán éreztem a vezetéknevem és a szakmán közötti konfliktust”.

- Egy jordán festő kiállítását szerveztük, ám másokhoz hasonlóan én is csak egy hangya voltam a rendszerben. A megnyitóra nagyköveteket hívtak meg, eljött az egyiptomi, algériai, jordán konzul is, akik pontosan tudták, ki vagyok, hisz az életem másik oldaláról régóta ismertem már őket. Nagyon megörültek nekem, amikor megláttak, megpuszilgattak, megfogták a kezem, majd a kezembe adtak pezsgőt, tányért is, ünnepeljek velük. De én ott dolgoztam, ki vagyok én ebben a szituációban? Nem tehettem meg, hogy elkezdek velük ünnepelni, miközben a saját országomat se hozhattam olyan helyzetbe, hogy nem fogadom el ezeknek az embereknek a vendégszeretetét. A derűmmel oldottam meg a helyzetet – árulta el a beszélgetés végén Orbán Ráhel.

https://www.blikk.hu/politika/magyar-politika/orban-rahel-orban-viktor-lanya-csalad-eloitelet/yypd99g

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr2917976180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása