He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Mi mindent lehet megtenni egy szereleméhes, önbizalom-hiányos nővel? – Megnéztük a Drágám, én szeretlek! című dokumentumfilmet

2022.07.19. 04:06 guma

Mindannyian hallottunk már a jelenségről: idősebb európai nő jóval fiatalabb, távoli kontinensen élő férfi iránt lobban szerelemre, akivel egy nyaraláson (vagy olykor az interneten) ismerkedett meg. És természetesen hallottuk a történeteket arról is, hogyan csaltak ki ezekből a figyelemre éhes nőkből a világ túloldaláról tetemes összegeket. Mindezek ellenére ezek a nők mégis hinni akarnak abban, hogy amit a férfiak kínálnak számukra, az valódi szerelem is lehet.

A szexturizmus a kétezertízes évek elejétől egyre népszerűbb jelenséggé vált a kelet-európai nők körében, akik tömegével érkeznek egy-egy forró kaland reményében a távoli Egyiptomba. Az HBO Maxon elérhető Drágám, én szeretlek! című lengyel dokumentumfilm készítői három lengyel nőt követnek egyiptomi nyaralásuk során, akik szerelembe esnek jóképű fiatal egyiptomiakkal – sőt, egyikük pár nap ismeretség után még feleségül is megy egy ilyen fiúhoz. Filákovity Radojka ajánlója.

Mindannyian hallottunk már a jelenségről: idősebb európai nő jóval fiatalabb, távoli kontinensen élő férfi iránt lobban szerelemre, akivel egy nyaraláson (vagy olykor az interneten) ismerkedett meg. És természetesen hallottuk a történeteket arról is, hogyan csaltak ki ezekből a figyelemre éhes nőkből a világ túloldaláról tetemes összegeket. Mindezek ellenére ezek a nők mégis hinni akarnak abban, hogy amit a férfiak kínálnak számukra, az valódi szerelem is lehet. A szexturizmus a kétezertízes évek elejétől egyre népszerűbb jelenséggé vált a kelet-európai nők körében, akik tömegével érkeznek egy-egy forró kaland reményében a távoli Egyiptomba. Az HBO Maxon elérhető Drágám, én szeretlek! című lengyel dokumentumfilm készítői három lengyel nőt követnek egyiptomi nyaralásuk során, akik szerelembe esnek jóképű fiatal egyiptomiakkal – sőt, egyikük pár nap ismeretség után még feleségül is megy egy ilyen fiúhoz. Filákovity Radojka ajánlója.

„Amikor Egyiptomban az utcán sétálok, úgy érzem magam, mintha egy filmsztár lennék. Mindenki el akarja kérni a számomat: húszas, harmincas férfiak. Lengyelországban nagymamának számítok, öregnek, nyugdíjasnak. Otthon bezárnak egy skatulyába, ahonnan nem lehet kitörni” – mondja az ötvenes éveiben járó lengyel nő egy gurdakai (hurghadai) taxiban ülve, miközben a sofőr folyamatos, tört angolsággal előadott bókjait fogadja. „I love you” – mondja kitartóan, a nő pedig belemegy a játékba, incselkedik vele. Elmondása szerint az egész életét a munkájának szentelte, most pedig magányos, vágyik a figyelemre, a szeretetre, arra, hogy nőként kezeljék. Ezt itt, Egyiptomban – Európával ellentétben – meg is kapja anélkül, hogy bárki ítélkezne felette. Így belemegy a játékba, amiről kezdetben az a benyomásunk, maga is tudja, hogy csupán játék. Ám a kitartó ostromlás végül őt is megbolondítja.

„Nagyon szeretlek, szerintem neked férfi kell, igazi férfi”

A dokumentumfilmben szereplő nők szerint – akik között vannak húszas éveikben járók is – a különbség az egyiptomi és az európai férfiak között, hogy előbbiek tudják, mi kell a nőnek, hogyan udvaroljanak, közeledjenek, mit mondjanak. Ezzel szemben, ha egy európai férfi odalép egy nőhöz, annak már attól el kéne alélnia, hogy az megtisztelte figyelmével. Itt azonban fontos megjegyezni azt a jelenséget is, hogy a fiatal generáció már szabadulni szeretne a katolikus Lengyelország szigorú erkölcsei alól.

„Egyiptomban pedig van miből válogatni, mindenki egzotikumnak számít: az egyiptomiaknak mi, nekünk pedig az egyiptomiak. Lengyelországban semmi nem jut a szemnek, ezért ide járunk, hogy szép embereket lássunk, és válogathassunk közülük” – mondja az egyik fiatal nő.

A kereslet pedig gyorsan megtalálta a maga „piacát”. 

Épp azt kapják tőlük, amire vágynak: a szerelem illúzióját

Mint azt a dokumentumfilmből (első kézből) végigkövethetjük: az egyiptomi férfiak nagyon hevesen ostromolják a nőket, akik egy idő után a maradék józanságukat sutba vágva engednek az udvarlásnak. Olyannyira, hogy sokan még a házasságba is belemennek pár napos, hetes ismertséget követően. Ahogy a film egyik szereplője is.

„Ha egy egyiptomi úgy érzi, szeret, akár egy hét után is elkezd ostromolni, hogy házasodjatok össze. Én negyedóra alatt beleszerettem. Hihetetlenül gyorsan szerezte meg a bizalmamat” – meséli a fiatal nő az esküvőjére készülve.

A párt a kamera elkíséri a házasságkötésre, amire egy ügyvéd sötét irodájában kerül sor egy házassági szerződés aláírásával (ami, mint kiderül, nem sok mindent ér, de erről picit később). A lány meghatódva, telve szerelemmel, bár némi keserűséggel a hangjában mesél a frigy megkötése után a kamerának arról, hogy nem így képzelte ugyan sem a lánykérést, sem az esküvőt, de ha a szerelem beüt, minden terv borul. És miközben a szülei a távoli Lengyelországból hihetetlen aggodalommal telefonálgatnak, biztos-e a dolgában, ő a lehető legnagyobb nyugalommal tervezi az áttérését az iszlámra.

No de hogy látja az egészet a másik oldal? 

Természetesen vannak sejtéseink arról, hogy mi mozgatja ezeket a férfiakat, de a dokumentumfilm egyik legnagyobb erőssége, hogy meg is szólaltatják őket, így hitelesen, egyes szám első személyben elmesélve hallhatunk arról, mi van a „nagy szerelmek” mögött. 

„Az európai lányokat nagyon könnyű elcsábítani, nagyon könnyű. […] Dugni jönnek ide, élvezni az életet, egyiptomiakkal szexelni. Leitatják a férjeiket, otthagyják őket a szállodában, és elmennek egyiptomiakkal szórakozni” – meséli egy helyi férfi.

Hogy mire megy ki a (szín)játék? Természetesen a pénzre. „Ez nem őszinte szerelem, ez üzlet. Sok férfi szeretne saját üzletet itt, és ezt úgy tudják elérni, ha összeállnak a kövér, öreg nőkkel” – teszi hozzá. Hiszen, mint kiderül: akár egy szálloda árát is ki lehet csalni egy tehetősebb európai nőből, ha elég kitartó az ember. A férfi még az általános, jól bevált taktikát is megosztja a stábbal: általában az anyjuk betegsége miatt kérnek pénzt a kezelésekre. Az Egyiptomban köttetett házassági szerződés pedig fabatkát sem ér, és ahogy az „ara” visszatér a hazájába a vakáció után, a férfi egy pillanat alatt fel tudja bontani azt (nekik ugyanis szűz, egyiptomi feleség kell, az ilyen „könnyűvérű” nőket lenézik), és jöhet a következő lány. 

Persze a lehúzás nem azonnal nagy összeggel kezdődik, szépen fokozatosan megy a beetetés. Ebből látunk ízelítőt annak kapcsán is, ahogy idősebb női szereplőnket arra utasítja (szó szerint) az udvarlója, töltse fel a mobiltelefonját pénzzel (feltéve, ha továbbra is szeretne szép, szerelmes üzeneteket kapni tőle). A nő pedig azzal magyarázza a dolgot, hogy a férfinak biztosan nincs ideje kimenni a boltba a munkából, hiszen rendőr.

Ezeknek a nőknek a többsége teljesen elveszti a realitásérzékét, ez pedig nagyon élesen érzékelhető, amikor a férfiaktól való búcsúzásról van szó. Idősebb női szereplőnk meghatódva meséli, milyen őszinte könnyeket hullatott udvarlója, amikor kikísérte a reptérre, majd néhány pillanattal később jön a férfiak vallomása, amely szerint úgy hamarabb tudnak nagyobb összeget kicsalni a nőkből, ha könnyeket mímelnek a búcsúkor (így már nem ritkán a repülőn ülve utalnak nekik). Nem nehéz, csak egy kis erőfeszítés kell hozzá. Hát így válunk újra és újra a szerelem illúziójának áldozatává. 

Bár a film nem csak erről szól

A Drágám, én szeretlek! nem csupán figyelemre és szerelemre éhes, önbizalom-hiányos nők vágyairól szól (fiatalokéiról és idősebbekéiről), és nem csupán a hiányaikat kihasználó csaló csábítókról. Hanem arról is, hogyan közelítünk mi itt, Kelet-Európában az öregedés kérdéséhez.

Hogyan kezeljük az ötvenes éveikben járó nőket, milyen életmodellt, lehetőségeket szánunk nekik és milyen életvitelt tartunk számukra illendőnek. Ahogy az a filmből is hamar kiderül: a nagymamaszerepen túl nem sok mindent.

A nő nyugdíjasként megszűnik a társadalom számára nőnek lenni, és egyre inkább egy homogén massza részévé válik. Ez viszont nem azt jelenti, hogy a vágyai (és itt nem csupán szexuális vágyakra gondolok, hanem arra a vágyra is, hogy még észrevegyék, hogy hatást tudjon gyakorolni) egy csapásra megszűnnének. Ilyen értelemben pedig a filmben ábrázolt jelenség némileg túlmutat a naiv, lépre csalható nők egyéni sorsán.

Filákovity Radojka

Fotók: HBO

https://wmn.hu/kult/57900-mi-mindent-lehet-megtenni-egy-szerelemehes-onbizalom-hianyos-novel--megneztuk-a-dragam-en-szeretlek-cimu-dokumentumfilmet

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr8917877875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása