He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Dr. Kende Péter: a szemétség nem jogi kategória

2021.10.10. 11:15 guma

Sok minden szabályozható feles törvénnyel, de azt szintén megtapasztalhattuk már, hogy az állami vezetők körül is keverhetők úgy az ügyek, hogy kénytelenek legyenek lemondani, vagyis bele lehet kényszeríteni őket abba, hogy távozzanak. Ezen felül, be lehet azonnal lépni az Európai Ügyészségbe.

Az unió ügyészsége pedig egy ilyen politikai helyzetben partner lenne abban, hogy a magyar ügyekre dolgozó részlege sokkal nagyobb létszámú, hatáskörű és erejű legyen, mint más európai országok ügyeire dolgozó ügyészeké. Ily módon pedig kiépülhetne egy alternatív ügyészség, kétharmad nélkül – nyilatkozta a Hírklikknek dr. Kende Péter ügyvéd, szociológus. Szerinte szemétség, aljasság, amit a Fidesz eddig csinált, de csak törvényesen lehet hozzányúlni a rendszeréhez.

– Különös aktualitást ad kettőnk beszélgetésének Kövér László nyilatkozata, miszerint börtönbe kellene vetni azokat, akik hozzá akarnak nyúlni az alaptörvényhez, kétharmados felhatalmazás nélkül. Szerinte ez az alkotmányos rend elleni szervezkedés. Téged persze ez nem érintene, hisz' jogilag te is egyetértesz vele, ám mégis, mit gondolsz erről, vagyis arról, hogy ez a gondolkodás az alkotmányos rendet veszélyezteti?

– Ugyanakkora baromság, amilyeneket és amekkorákat Kövér László az utóbbi években rendszeresen előadott. Természetesen szó nincs – nem is lehet – ilyen téren bűncselekményről.

– Hanem?

– Valójában egy tudományos vita zajlik a sajtóban. Én ezt teljes mértékben így kezelem, és magam is ezzel az igényességgel szólók hozzá a disputához. Ugye emlékszünk: az egész vitát Vörös Imre, volt alkotmánybíró indította el, aki valóban egy tudományos igényű, rendkívül felkészült, nagyon okos alkotmányjogász. Én ugyan a mostani vitában szinte egy szavával sem értek egyet, de ettől még nagy híve és tisztelője vagyok a korábbi alkotmánybírói munkásságának. Abban igen sok olyan pozitív elemet találtam, amelyekre a mai napig gyakran hivatkozom, például az Alkotmánybírósági beadványaimban. Az más lapra tartozik, és nem Vörös Imre képességeit gyengíti, hogy ezeket az alkotmányjogi panaszokat sorra, rendre elbukom.

– Akkor mi a baj Vörös Imrével? 

– Azt tapasztaltam nála – a munkásságát vizsgálva –, hogy már alkotmánybíróként is volt hajlama arra, hogy a kelleténél nagyobb mértékben engedje átpolitizálni azokat az alkotmányjogi dilemmákat, amelyekkel neki munkaköri kötelessége volt dolgozni. Szerintem a mostani vitának is ez a kulcskérdése, hogy ugyanis milyen mértékben keverhetőek össze a jogi és a politikai szempontok. Nekem az a nagyon határozott véleményem, noha magamban, az én személyemben is megtestesítem ezt az ellentmondást, hiszen a jogi után szereztem egy szociológusi diplomát is, ami rendszeresen összeütközést okoz a jogi énemmel.

– De akkor mi is a határozott véleményed?

– Először a dilemmát fogalmazom meg, vagyis azt, hogy milyen mértékben lehet jogi kérdésekre, elsőrendűen politikai válaszokat adni.

– Gyanítom, itt húzódik kettőnk között is a vita. Egyszer, egy televíziós műsorban, vitatva a te állításaidat, az orromra koppintottál, hogy nem vagyok jogász, tehát nem lehet igazam az adott kérdésben. Ám, ha így lenne, akkor az összes jogász örökké egyetértene, márpedig, mint látjuk, a mi esetünkben sincs így… Szóval, ha valaki a jogot a hatalmi pozíciója megerősítésére használja fel, akkor is a jognak kell győzedelmeskednie?

– Most mit kérdezel? Megismételnéd?

– Hogy akkor is a jog élvez előnyt – a te felfogásod szerint –, ha valaki a politikai akaratát törvényekbe csomagolja be?

– Én abban vagyok biztos, hogy a jog területén felvetődő kérdésekre, vagyis amelyeket egzaktan jogi kérdésnek kell tekinteni, noha van politikai relevanciája is, mégis: azokra jogi válaszokat kell adni. Igen, én ebben biztos vagyok. Utóbb, természetesen, lehet róluk politikai véleményt alkotni, de az már egy másik kérdés.

– Én másként látom ezt, és mondok is neked példát. A Fidesz a veszélyhelyzetre vonatkozó törvény egy szeletét, nevezetesen az országos népszavazás tilalmát föloldotta, mert Orbánnak erre volt szüksége, ugyanakkor a helyi népszavazást – a Fudan-ügy miatt – továbbra sem engedélyezte. Igaz, nem vagyok jogász, de egyszerűen lehetetlennek tartom, hogy valaki így használja fel a jogot…

– Igen… Az baj, hogy nem tudjuk egymást meggyőzni, mert mindenki, aki nem jogász, nagyon-nagyon könnyedén tud átsiklani a morál, az erkölcs és a jog választóvonalán. Töméntelen mennyiségű olyan ügy van, ahol abszolút egyetértek veled abban, hogy állati nagy szemétség, hogy disznóság, hogy megengedhetetlen a joggal való visszaélés eleme. Mondom, ez mind igaz, a baj csupán az, hogy amennyiben a jog játékszabályain belül született a törvény, vagy rendelet, és megfelel a korábbi eljárási szabályoknak, akkor a szemétség már nem jogi kategória…

– És akkor ezzel a jog nem tud mit kezdeni?

– Így van. Itt egy olyan dilemmával állunk szemben, amellyel én magam is küszködöm, nem egyszer, nem kétszer, a saját munkáim területén is. Hogy ugyanis mikor és mennyire, milyen mértékben és módon lehet erre a joggal való visszaélésre hivatkozni, mennyire és milyen mértékben van igaza az általam is nagyra becsült német jogfilozófusnak, Gustav Radbruchnak a törvény feletti jog elméletére hivatkozva keresni jogi megoldást. Ő ugyanis azt mondja, hogy előállhatnak olyan helyzetek, amikor nem a korábban megállapított jogi szabályok szerint kell eljárni, hanem azokon át kell lépni. De ő ezt a holokausztra adott válaszként fogalmazta meg, annak érdekében, hogy a holokauszt elkövetői felelősségre vonhatók legyenek. Mindezt azért, mert korábban nem voltak olyan komolyan értékelhető nemzetközi jogi és német jogi szabályok, amelyekbe belefért volna a holokauszt elkövetése, mint bűncselekmény. Nem voltak ilyen törvényi tényállások. Márpedig a büntetőjognak éppen az a lényege – és ez átvetül a többi területre is –, hogy nem ítélhető el senki olyan cselekmény miatt, amelyet az elkövetése előtt nem definiált bűncselekményként a törvény. A nürnbergi törvényszék Radbruch elmélete alapján ítélkezhetett a német háborús főbűnösök pereiben.

– Kétségtelen, esetünkben senki nem mondhatja, hogy emberiség elleni bűncselekmények történtek…

– …Pont erről van szó. Én azt mondom, hogy aránytévesztés…

– Már, amit a Fidesz csinál? 

– Nem, az, ha valaki a holokauszttal egy lapon említi a Fidesz egyébként mocskos, galád, szemét dolgait. Vagyis, ha az emberiség elleni bűncselekmények alapján a Radbruch elméletet óhajtja alkalmazni az elmúlt tíz év törvényhozási gyakorlatával kapcsolatban.

– Vörös Imre nem egészen ezt mondja. Ő arra hívja fel a figyelmet, hogy a Fidesz-féle alaptörvény is kimondja, senki sem törekedhet a hatalom kizárólagos birtoklására, márpedig azt nem vonhatjuk kétségbe, hogy az Orbán-rezsim minden fontos pozíciót, intézményt elfoglalt, feltöltötte saját embereivel, ez alapján pedig megállapítható, hogy kizárólagossá vált a hatalma… Nem így van?

– Persze, hogy nem így van.

– Én meg azt mondom, hogy persze, hogy így van…

– Nyilván… A tekintetben nincs így, hogy ki jogosult megállapítani, hogy megtörtént a kizárólagos hatalomgyakorlás? Vörös Imre? Ő nyilván nem. Az Alkotmánybíróság? Elméletileg igen, de ez a testület, ebben az összetételben kacagva visszautasít egy ilyen beadványt. Van-e bárki más, aki – ismét hangsúlyozom, a korábban felállított játékszabályok alapján – hozhat egy ilyen határozatot?

– Erre mondja Vörös Imre, hogy az Országgyűlés, tekintettel arra, hogy az AB nem is volt hajlandó foglalkozni ezzel a kérdéssel…

– Ezt Vörös Imre mondja, de mire föl? Nincs jogi alapja. Nincs jogi alapja annak, hogy az Országgyűlés ezt megtehesse. A parlament működése is szabályozva van, az Alaptörvénynek csúfolt micsodában…

– Szerinted az nem tényszerű, hogy minden olyan intézmény, amelynek dolga lenne kontrollt gyakorolni – igen, az AB-től kezdve a médiahatóságon át, az ügyészségig és még sorolhatnám – a kormánypártok kezében van?

– Igazad van, minden olyan terület, ahol a fékeknek és ellensúlyoknak érvényesülniük kellene, meg lett szállva, persze…

– És ez nem elég? Nem így van?

– De így van. És ez hihetetlenül nagy szemétség, de megint ugyanott vagyunk: nem több annál, mint szemétség.

– Következésképp, szerinted, a jelenlegi helyzet az, hogy a mostani jogszabályok törvényesen léteznek, és kizárólag akkor lehet rajtuk változtatni, ha az Országgyűlés kétharmados többséggel úgy dönt.

– Így van. Még egyet hozzáteszek: most megjelent egy másfelé tapogatózó irány, amelyik ugyan rettenetesen izgalmas, de én még nem vagyok meggyőzve arról, hogy ez a jó út. Azt is hozzáteszem: nagyon vágyom rá, hogy valaki meggyőzzön arról, hogy valóban jogilag is helyes, elfogadható az irány. Ez ugye úgy szól, hogy népszavazással felül lehet-e írni az Alaptörvényt. Nem azt fogalmazza meg, hogy el kell érni a kétharmadot, és akkor szabadon lehet alkotmányozni, hanem népszavazással felülírni. Egyelőre nincs meg erre sem a jogi technika. Ez sokkal jobb ötlet annál, mintsem, hogy Vörös Imre kimondja: megtörtént a kizárólagos hatalom birtokba vétele. Jobb ötlet, de nem tudom, hogy lehet-e használni legális módon. Legitimnek legitim lenne, de hogy legális-e azt nem tudom. Ráadásul egy olyan helyzetben, amikor az is kimondatott, hogy az Alaptörvény dolgai nem bocsáthatók népszavazásra. Vagyis nem lehet kiírni egy olyan népszavazást, amely magát az Alaptörvényt, annak létezését kérdőjelezné meg.

– De ez a neked tetsző megoldás azért sem tudna működni, mert a hatalom kizárólagosan a Fidesz, esetünkben az Alkotmánybíróság kezében van, amely azonnal el is utasítana egy ilyen kezdeményezést, hiszen – kétharmad híján – kormányváltás esetén is megbéníthatják az új kormányt, ily módon pedig nem lehet eljutni odáig, hogy igazi változást lehessen elérni.

– Hadd hívjam fel a figyelmedet arra, hogy nagyon sok dologhoz nem kell kétharmad. Sok minden szabályozható feles törvénnyel, de azt szintén megtapasztalhattuk már, hogy az állami vezetők körül is keverhetők úgy az ügyek, hogy kénytelenek legyenek lemondani, vagyis bele lehet kényszeríteni őket abba, hogy távozzanak. Ezen felül be lehet azonnal lépni az Európai Ügyészségbe. Az unió ügyészsége pedig egy ilyen politikai helyzetben partner lenne abban, hogy a magyar ügyekre dolgozó részlege sokkal nagyobb létszámú, hatáskörű és erejű legyen, mint más európai országok ügyeire dolgozó ügyészeké. Ily módon pedig kiépülhetne egy alternatív ügyészség, kétharmad nélkül. Ezzel az intézménnyel elérhető lenne, hogy a magyar ügyészség bohóccá váljon.

– Amit mondasz, nem tudom mennyire ízléses, hiszen azt állítod, hogy zsarolási technikákkal el lehet mozdítani embereket, és jogi trükkökkel létre lehet hozni új intézményeket, új fékeket, ha úgy tetszik.

– Így van. És tudni kell, hogy a politika nem szokott nagyon ízléses lenni.

– Szerinted akkor ebbe az irányba kellene az ellenzéknek – győzelem esetén – mozdulnia?

– Úgy vélem, igen. A legfontosabb a politikai válasz megtalálása lenne.

– És az mi lenne?

– Tessék megnyerni a választást. Sőt: tessék kétharmaddal megnyerni a választást. Itt kezdődik. Az előválasztás arra volt jó, és arra tényleg jó volt, hogy ha végre egy az egy ellen harcol majd, akkor az ellenzéknek épp úgy van esélye kétharmadot szerezni, mint a Fidesznek. És pont ugyanúgy nem kell  66 százalék, hanem csak 50 körüli a kétharmadhoz. Ha viszont ez utóbbi nem sikerül, akkor tessék úgy politizálni, kormányozni, hogy a következő választás már elhozza a kétharmadot. És ez a választás lehet akár egy év múlva is; ha azt látják a hatalmon lévők, hogy a fölényük egyre nő, akkor – épp úgy, mint Angliában oly sokszor – előrehozott választáson kell realizálni ezt az előnyt.

– Megismétlem: csak politikai válaszokat adsz, és vársz el, és tiltakozol az ellen, hogy babrálják a jogot. És mondod ezt azok után, hogy a Fidesz mást sem tesz egy évtizede, mint babrálja a jogot…

– Így van, de minden alkalommal legálisan tette.

– Mit fogsz akkor mondani, ha Orbán újra változtat a választási szabályokon, tovább szűkíti az ellenzék esélyeit és lehetőségeit? Azt is el kell majd fogadni, hiszen kétharmaddal nyugodtan megteheti?

– Igen. És természetesen nem kizárt, hogy meg is teszi. Miért ne tenné? Ha van még ötlet arra, hogy miként lehet még jobb a Fidesznek, akkor, naná, hogy meglépik.

– Egyszerűen nem akarja az agyam befogadni ezt, a szabályok mindenek fölött gondolkodást, egy olyan rendszerben, ahol a szabályokat visszamenőleg is többször megváltoztatták…

– Így van. Ügyfeleimnek is azt szoktam mondani, amikor kétségbeesetten azt kérdezik tőlem, hol itt az igazság, hogy ki ígérte nekik azt, hogy itt van igazság. Én ezt a Tórában nem találtam. De még az Újtestamentumban sem. Jézus sem ígérte, hogy majd kurva nagy igazságosság lesz, fiúk… Persze: tele vagyunk igazságtalan dolgokkal, és azok, sajnos, sokkal könnyebben szoktak győzedelmeskedni, mint az igazság. És ezt nem tudtuk? Dehogynem. Meg tudjuk is, csak nem szeretjük bevallani.

– Kanyarodjunk vissza az elejére: azt mondtad, hogy Kövér László most is ugyanolyan baromságokat beszél, mint ahogy korábban tette.

– Igen, ezt mondtam.

– De tudhatjuk róla, hogy nem beszél a levegőbe, nem üres fecsegés, amit mond, lehetnek olyan következmények, mint amilyeneket megemlít. Lehet, hogy rá tudják szorítani az ügyészséget, hogy büntetőjogilag is fellépjen a változáson gondolkodók ellen…

– Ez egy percig sincs kizárva.

– És az is rendben lesz?

– Dehogy lesz. Az sincs rendben, hogy a Parlament elnöke ilyeneket mond. Egyáltalán nincs rendben.

– De egy fejbólintással tudomásul kell venni?

– Az a kérdés, hogy van-e ellene legális jogi eszköz. Természetesen nincs. Mondok konkrét példát: most, októberben lesz a harmadfokú ítélethirdetése védencemnek, Szilvásy Istvánnak, a Honvéd Kórház volt főigazgatójának, Szilvásy György öccsének. 2010-ben, három évnyi szolgálat után, az új kormány, a Fidesz hadügyminisztere azonnali hatállyal kirúgta őt, és azzal a lendülettel büntetőeljárást is indíttatott ellene. Mert hát a Fidesz így gondolkodik; nem anyagot, bizonyítékot gyűjt és annak alapján feljelent, hanem azonnal a büntetőügyet indítja be. Polt Péterrel a hátuk mögött persze könnyű így gondolkodni. Ma ugye 2021-et írunk: Szilvásy István tizenegy év óta áll büntetőeljárás alatt, ami azért nem vicc, hisz' az életben van egy sor olyan helyzet, amikor arra a kérdésre kell válaszolni, hogy áll-e büntető eljárás hatálya alatt? Mondjuk például, amikor állást keres az az orvos, akit kirúgtak… Én nagyon reménykedem abban, hogy a harmadfokú ítélet felmentés lesz. De, ha így is alakul, akkor is szörnyű, ha valakinek tizenegy éven át vádlottként kell élnie. És ezt meg lehet tenni büntetlenül? Hát persze, hogyne lehetne. Fordulhatunk majd Strasbourghoz, de nem azért, mert alap nélkül folyt valaki ellen az eljárás, hanem csak azért, mert tizenegy évig tartott. Sajnos ez így működik.

– Vagyis tudomásul kell venni, hogy ez így működik.

– Nem tudomásul kell venni, igenis harcolni kell ellene, de politikai eszközökkel. Mert nincs más eszköz. Ha megnyerik az áprilisban a választást, akkor egy sor ilyen eset lesz. Eddig is volt, ezután is lesz. És, ismétlem, csak politikai eszközökkel lehet megküzdeni ellene; beszélhetünk róla, írhatunk róla, és küzdünk, ennyit tehetünk.

– Nem állítom, hogy meggyőztél, de legalább beszélgettünk…

https://hirklikk.hu/kozelet/dr-kende-peter-a-szemetseg-nem-jogi-kategoria/387989/

229 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr8016716368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

habakuk000 2021.10.18. 21:14:27

@s: Ettől még gyurcsány felelős a saját dolgaiért.

Most ugyanazt csináltad, mint amikor a parlamentben egy lopásos kérdésre az a válasz, hogy gyurcsány.
A te válaszod az, hogy orbán.

És ebből van elege az értelmesebb szavazóknak. Ez a szavazás taktikai szavazás volt.

De nem tanultok ebből sem, semmiből sem. Két év múlva meglátjuk, mi is lesz ebből, nincs sok optimizmusra remény. Nem csak a békamenet miatt, hanem legalább annyira miattatok is. Mindegy, Villon tök jó verseket ír.

s 2021.10.18. 21:21:44

@habakuk000: "Úgy vélem a Márkira szavazók túlnyomó része nem gondolta, hogy jobb képességei vannak Dobrevnél."

Nos, ez hiba. Evvel akkor kell majd elszámolni, amikor az ország szarba kerül (tehát rövidesen), és a parancsnoki hídon a gyengébb képességű kapitány irányít. Nem gondolom, hogy az óceán fenekére sűllyedő hajó bugyborékolását hallgatva komoly vigaszt jelenthet majd az, hogy a jobb képességű kapitány túlzott megerősödésével szembeni védekezésként van most egy szerényebb képességű kapitányunk. Illetve inkább csak volt, mert vele együtt a mélység sötétjébe veszünk mindahányan.

s 2021.10.18. 21:33:47

@habakuk000: "Ettől még gyurcsány felelős a saját dolgaiért."
Ez igaz. Viszont én pontosan tudom, hogy mi volt gyurcsány tragédiája. Leírtam már, nem fogom még egyszer. Elég annyi, ha csak rajta múlt volna minden, ez az ország már nem itt tartana, hanem az osztrák szint 90% -ánál. Az az mszp kúrta el, aki most MZP mögé állt. Szerencsére lényegében 0.00 erővel. Ennyi maradt nekik. Szerinted miért volt gyurcsány első dolga egy új pártot alapítani, és azt az ellenzék vezető erejévé tenni? Elárulom, ne gondolkozz. Mert neki volt igaza végig, csak az akkori párt, aminek tagja volt ELKÚRTA. Érted? ELKÚRTA. Az mszp.

habakuk000 2021.10.18. 21:37:48

@s: 24.hu/belfold/2021/10/18/pesti-hirlap-felmondas-pion-istvan/

Egy platformra kerültél rogánnal. :)
Ennyit elég is erről.

Ne haragudj, megunom a hitvitákat, durváskodni nem akarok, azért léptem ki a múlt héten, hogy ne kampányoljak és ne legyen túl forró vita.

Megjegyzem ezt ki is használtad és minősíthetetlen hangon bizonyítottad elhivatottságodat.

Egyetlen érved nincs és nem volt reakciód egyetlen, a felelősséget firtató mondatra sem.
Fájni fog neked, pedig nem sértésnek szánom: véleményem szerint rosszabbak vagytok a fideszesektől, mert az esélyét is elveszitek, hogy normálisabb életet alakíthassunk ki az országnak.
Csak arra vártok, hogy ti kerüljetek vissza a vadásztársaságokba, s lihegjetek a koncokért. Tudom, mit beszélek, meglehetősen sok ajánlatot kaptam, s a ti oldalatokról többet, s gátlástalanabbat, pedig fideszes gátlástalabságra rányomni komoly fegyvertény.

Szóval részemről befejeztem a dk erényeinek taglalását, nyugodtan válaszolj, el fogom olvasni, reagálni viszont már nem. Nekem nincs hitem azt hiszem.

s 2021.10.18. 22:40:20

@habakuk000: "Egy platformra kerültél rogánnal. :)
Ennyit elég is erről."
Úristen! Akkor valóban elvesztem. Talán mégsem ennyire siralmas a helyzet. :-)

"Megjegyzem ezt ki is használtad és minősíthetetlen hangon bizonyítottad elhivatottságodat."
Esetleg arra gondolsz, hogy nehezen viselem, ha hazaárulónak minősítenek? Bárkitől nehezen viseltem volna. Ez akkor éppen MZP volt, akitől a legkevésbé sem számítottam ilyesmire. Meg is kapta a magáét. Ez azonban nem tart vissza attól, hogy rá szavazzak 2022 -ben, amint azt ígértem.

"Egyetlen érved nincs és nem volt reakciód egyetlen, a felelősséget firtató mondatra sem."
Mire gondolsz? Hogy gyurcsány hazudott reggel, délben és még este is. Igen. Két lehetőség lett volna. Belekezd a szükséges reformokba az mszp támogatása nélkül, és azonnal megbukik, az mszp pedig néhány perc múlva. Ez nyilván járhatatlan. A másik az, amit csinált: kibetlizi a hátralévő időt, megnyerik valahogy a választást, aztán az MSZP -NEK SZÁNT BESZÉDE HATÁSÁRA AZOK JOBB BELÁTÁSRA TÉRNEK, és végrehajtják a reformokat együtt. A beszéd nyilvánosságra került, mert akkor jó ötletnek tűnt megbuktatni gyurcsányt. Gondolom feltűnt, hogy azóta sem hallod szily katalin nevét túl gyakran. Töprengjél ezen egy kicsit.

"Csak arra vártok, hogy ti kerüljetek vissza a vadásztársaságokba, s lihegjetek a koncokért."
Nem vagyok rászorulva. Nekem mindegyik rendszerben jól megy. Tudod, azért, ami az én fejemben van sokat kénytelenek adni, akik használni szeretnék. Én ebből élek, és nem is rosszul.

"a ti oldalatokról"
Nincsen oldalam - abban az értelemben, ahogyan te gondolod. Fizikailag nyilván van, azon szoktam aludni. Meggyőződésem van. Meggyőződésem, hogy a jobbat kell választani. Mindig.

-----

Sok mindent elmondtál, hálás vagyok érte, mert jó hallani a sajátomtól különböző véleményeket. Nem szeretnék adós maradni, ezért én is elmondom, hogyan is látom a jelenlegi helyzetet.
A mostani orbán rendszer egy ostromlott várhoz hasonlít. Az ellenzék képtelen már hosszú ideje bevenni ezt az erődítményt. Aki kicsit jártas a történelemben, az tisztában lehet azzal, hogy az ostromlók sok mindenre képesek a siker érdekében. MZP nem az, akinek kormányozni kellene orbán után. Neki le kell győzni orbánt, és amint ezzel végzett, a megfelelő kormányfőnek kell az országot irányítani. Az ostromlók pestises teheneket katapultáltak a vár falai mögé, hogy elpusztítsák a védőket. De nem a pestises tehenek lettek a vár új urai, hanem az ostromlók. Tudom, nem szép hasonlat, de ebben a példában MZP a pestises tehén. Ő fogja kinyírni orbánt, tőle viszont már könnyen megszerzi a kormányt a valódi ellenzék.

gazoló 2021.10.18. 23:29:40

@habakuk000:

"Ne haragudj, megunom a hitvitákat, durváskodni nem akarok, azért léptem ki a múlt héten, hogy ne kampányoljak és ne legyen túl forró vita."

lazuljatok már el :-)

nem csak gyurcsány meg O1G van a világon.
akik régóta idejárunk már megszoktuk hogy szenvedélyel érvelsz az igazad mellett.
a "kilépésed elfogadhatatlan :-)
ne legyél már óvodás:-))

voltak ott már keményebb összetűzések is mégis kinyit a kocsma minden nap.

még a félmajom)))taga is visszajön akkor is ha valakit mellbedöfött kétszer..oszt mi van akkor?)

játszótér ez vazz,ha néha szikráznak is a pengék.
így szép ../ugye Margó?))

forr már a borod?
kuttyokról is semmi!

látjátok feleim szümtükkel 2021.10.19. 06:50:26

@s:

Orv bán is szerényebb képességekkel kezdte, aztán kinőtte magát. Sajnos.
De az ellenzéki összefogásnak ez kellő példa és minta a hasonló helyzet elkerüléséhez. Bízni kell csak benne.

habakuk000 2021.10.19. 07:58:45

@gazoló: Egyetemre jár Bundás, elfoglalt lett. :)
Szőlő nagy része még kinn van, nem volt eddig rendes szüret, sokat elhordok megenni.

Nem, a tegnap esti "s"-sel folytatott beszélgetésnek nem láttam értelmét.
Baromi nagyot tévedtem, mert volt értelme, a végére az az áldott Freud csak kihozta a valót.

@s: Igen! :) Látod ezért volt protestszavazás a dk ellen. Az elvtelenség, az árulásra mindig készség, a dölyfös "valódi ellenzékség" miatt.

Te vagy felháborodva az áruló jelző miatt? Mulatságos.

"Ő fogja kinyírni orbánt, tőle viszont már könnyen megszerzi a kormányt a valódi ellenzék."
Ki mondja meg, ki a valódi ellenzék? Te? Vadai? Gyurcsány? Nem kérlek szépen, a választók mondják meg, és a választók szerint ötödjére sem a dk a valódi ellenzék.

Örülök ennek a tegnapi beszélgetésnek, ennél szemléletesebben senki sem írta le a dk valódi arcát.
Csúsztatás, felelősség nem vállalás, árulás, hatalomvágy, Magyarország semmibe vétele.
Köszönöm szépen neked ezt a mutatványt. :)

Mindezeket tudomásul véve és ezek ellenére is egy oldalon vagyunk.

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.10.19. 08:05:26

@s: de visszafelé sem lenne okos ugrálni....tudod bizalom

Neytiri1 2021.10.19. 09:38:05

@s: "De nem a pestises tehenek lettek a vár új urai, hanem az ostromlók. Tudom, nem szép hasonlat, de ebben a példában MZP a pestises tehén."

Amíg így gondolkodik az ellenzék, addig a fidesznek nem kell tartania attól, hogy el lesznek küldve a pics@ba, és attól sem, hogy felelősségre lesznek vonva, mert mire odaérnének szétszedik egymást.

Egy olyan emberről beszélsz úgy, hogy "Ő fogja kinyírni orbánt, tőle viszont már könnyen megszerzi a kormányt a valódi ellenzék.", aki nagyjából a semmiből eljutott aránylag hamar egy olyan szintre, hogy magasan verte Klárát. Valamit azért mégis tud.

Aztán hogy mi lesz a jövője? Nem kéne a jövőbe látni, elég ha a fidesz megteszi és él belőle.

Persze ez mind "szerintem", mert nem gondolom, hogy én tudom csak a tutit, azt rátok hagyom.

habakuk000 2021.10.19. 10:14:05

@Neytiri1: nem az egész ellenzék gondolkodik így, az elmúlt néhány hétben nagyszerű példát mutatott az ellenzék a valódi, korrekt politikából.

A silányabbja igen. De ez a párt árulásban fogant, folyamatos árulásból növekedett, és a jövőjét is csak árulásban látja.
Ezért is háborodik fel olyan teátrálisan, ha árulózzák, mert a tudata mélyén tudja, hogy az, ami.

Neytiri1 2021.10.19. 10:37:03

@habakuk000: az ellenzéket egy kalap alá vettem, amiben vannak vélemények és vannak olyanok, ami itt is megjelent.
Én ugye az elejétől leírtam, hogy Klárára nem szavazok, amiért kaptam is :), magam sem tudom, hogy valóban képes lettem-e volna orbánra szavazni (azt gondolom, hogy nem),
és mint egy szál fűszáll a réten, apró pontként úgy gondolom, hogy az előző választást egészen biztos, hogy az ellenzék faszsága miatt nyerte meg orbán, most nagyon szeretném, ha nem így lenne, és ahhoz tisztelni kéne azokat, akik ezt megpróbálják (nekem leginkább S MZP-re írtja az, ami zavar)

Hogy megynyerik-e ellene, nem tudom - nem apátia! :) - de ha mégsem, akkor az egyetlen örömöm az lenne, hogy ez a törpe lássa, hogy már messze a fénye, már sokan kívánják kívül látni a kolostoron, és egy erős ellenzék szorongatja, összefogva, mert bár máshogy képzelnek bizonyos dolgokat, abban keményen összetartanak, hogy takarodjon el onnan, és én a magam nevében ragaszkodom a felelősségre vonáshoz is.
Nekem már nem nagyon elég, hogy szépen elcsattog onnan.
Törvényes számonkérést szeretnék. Nem népi haragot, hanem törvényest!
Ha a törvény szerint nem szarta el a 12 évem adóját minden baromságra, akkor menjen, majd valahogy túlélem, és mivel hatalommániás, stb., majd önmagát fogja megemészteni a csúfos véggel, ebben biztos vagyok.

És itt is kiemelném, hogy "szerintem". :)

látjátok feleim szümtükkel 2021.10.19. 10:55:47

Érdekes, hogy itt senki nem akar tudomást venni arról a mindennapi tényről, hogy a valódi koaliciós kormányzás része az is, hogy egyik-másik társ kilép a koalícióból, és akkor bizony új kormány áll fel. Mert ugye új műsorhoz új férfi kell.

Az országnak egy változó koalició sem tesz rosszabbat, mint amiben most vagyunk, hiszen az olaszok valamikor évente négy-öt kormányt is elhasználtak, de ennek ellenére nem ott tartanak, ahol mi.

Talán a választók gondolkodásának sem ártana változnia.

Megyjegyzem haba ezen állítása nem igaz: "Ő volt az, aki bemutatta, milyen törvényszegő is lehet az állam, ő volt az, aki megtanította orbánnak, nem számít az alkotmány, nem számítanak a törvények." Orbán ugyan is már Gyurcsány előtt volt miniszterelnök, és hogy ők mit műveltek ezen a téren, azt sem ártanak kielemezni. Vajon 1. sorszámú haver mikor kezdte kinőni magát? Meg dr. Torgyán? Megemlíteném még a kordonbontást is, ami valódi bűncselekmény volt, de az akkori államfő kegyelmet gyakorolt, és nem büntették meg a bontókat. Szóval kinek nem számítottak a törvények, és ki mit is mutogatott?
Persze aki elvolt a maga kis világában és nem látott tágasabb terekre, az nem biztos, hogy ezt érzékelte.

s 2021.10.19. 12:03:29

@Peni a Valdes: Az emberek sok mindenre emlékeznek és sok mindent elfelejtenek. Néha azt felejtik el, ami fontos, és arra emlékeznek, ami lényegtelen.

s 2021.10.19. 12:20:34

@Neytiri1: "Amíg így gondolkodik az ellenzék"
Nem az ellenzék gondolkodik így. Én gondolkozom így, mert ez a véleményem. MZP -re sok minden igaz, ami a fiatal orbánra is igaz volt. Soha nem szavaztam orbánra és csak egyszer bántam meg ezt. 2000 előtt talán rá kellett volna szavazom, de nem tettem. Akkor még fiatal volt, és liberális. Azonban már akkoriban volt vele kapcsolatban egy nehezen megmagyarázható ellenérzésem.

"Valamit azért mégis tud."
Valamit azért orbán is tud mégis. 12 év kormányon ennek lehet a bizonyítéka. Az már csak az én problémám, hogy nem hiszek azoknak a dolgoknak, amiket mások elfogadnak bizonyítékként.

"Nem kéne a jövőbe látni"
Mondani könnyebb, mint megtenni.

s 2021.10.19. 12:22:27

@habakuk000: "A silányabbja igen."
Kösz, haba. Haver vagy, ha szar is. :-)

s 2021.10.19. 12:27:26

@Neytiri1: "nekem leginkább S MZP-re írtja az, ami zavar"
MZP -re fogok szavazni, ahogy megígértem. Engemet elég sokan - talán túl sokam is - hazaárulóznak. Válogatós vagyok. Néhányukra szavazok, másikukra pedig nem.

s 2021.10.19. 12:31:30

@látjátok feleim szümtükkel: "az olaszok valamikor évente négy-öt kormányt is elhasználtak, de ennek ellenére nem ott tartanak, ahol mi"

Nem ennek ellenére, hanem éppen ezért.

habakuk000 2021.10.19. 12:35:26

@látjátok feleim szümtükkel: Ahhoz, hogy valódi koalíciós kormányzásról lehessen beszélni, meg kell teremteni a körülményeket. Fékek, ellensúlyok, parlament, alkotmány, demokrácia, bíróságok.
És ott van az az aprócska bibi, hogy el kell takarítani a fideszt is, a mélyországát is.

A koalíciós munka nem egyenlő a szövetség elárulásával, és kurvára nem érdekel a picsogás, akkor is kimondom a magyar nép, a magyar demokrácia elárulásával.

Megjegyzem, Haba ezen állítása igaz, orbánék nem kormányoztak jól, Bokrosból éltek, de féltek akkoriban még a kormányzással járó felelősségtől, az alkotmányos rend megszegésétől. Még működött a ne mi nyerjünk a legtöbbet és működött a 70-30. Nem szegtek államilag törvényeket.
A "nem látott tágasabb terekre" meglehetősen vicces annak fényében, mennyire bele van tapadva az ellenzéki szimpatizáns tábor saját alternatív valóságába.
((((érdekes módon az első orbán kormány ideje alatt mászkáltam viszonylag gyakran a parlamentbe, Lévay utcába is, szocikhoz is, ők hívtak, nem én sündörögtem, lehet, hogy ez okozhatta azt, hogy nem láttam tágasabb terekre. :) ))))
De azért 30 éves gazdaságban eltöltött személyes tapasztalatom azt mutatja, hogy olyan bukta, amit gyurcsányék előállítottak, máskor nem fordult elő, ha marad orbán, kb 3 év múlva lenne esedékes csak, olyan mérgező gazdasági-társadalmi légkör csak a negyedik orbán kormány idején valósult meg, de a gazdaságban még most is vannak pozitívumai orbánnak gyurcsányékkal szemben.

Gyerekek, 2010 óta volt öt nagyobb szavazás, mindenütt elutasították a gyurcsány féle vonalat, értem én, hogy mindenki hülye és fordítva megy az úton, látunk ilyet minden egyes nap a ner Magyarországában is, de lehetne gondolkodni is, nem elvakultan magyarázni a magyarázhatatlant.

habakuk000 2021.10.19. 12:46:44

@s: :) Te írtad, nem én. :)
Nem akartam leírni ezt a félelmemet, amit oly pontosan és jól megfogalmaztál a tanmesédben, kímélendő a dk szimpatizánsok érzékenységét, de nagyon örültem, hogy előjött, mert valóban ez a realitás. :)
Persze tudja ezt mindenki, aki kicsit gondolkodik, ez lesz az a faék, amit gondosan locsolgatnak majd a fideszesek, hadd repedjen az a szikla.
Márki sötét ló, halovány gőzöm sincs, hogyan fog tudni érvényesülni a nagypolitikában, az elkövetkezendő hetekben saját egóját kell tudni legyőzni, ha valami történelmit akar létrehozni, meglátjuk mi lesz.
Karácsonynak ez sikerült, számomra ő az, aki megnyerte a választást, gyurcsánynak 15 éve nem, nem véletlen a silányozás. :)

Haverokat nem silányozunk, csak nyesegetjük a vadhajtásaikat. :)

gazoló 2021.10.19. 13:08:00

@habakuk000:

Bundás milyen karon végez,ha meg lehet kérdezni?

este apu karjaiban))
innen tiszteltetem és sok sikert a diplomához.
a szőlő javát én is kinnhagytam kajára.
sajnos nem mindig a mienkre,mert a darazsak is izzítottak a hideg előtti utolsó dézsmára.
jövőre fogok venni a szebb fürtökhöz 'speckós zsákokat,mert a hagyományoson való átkelést kitanulták a kis g@cik))

gazoló 2021.10.19. 13:09:22

@habakuk000:

jó pár vagytok S-el b@com a bundátokat)))

habakuk000 2021.10.19. 13:33:00

@gazoló: Tényleg jár, valamilyen tanár szakvizsga kutyaterápiával, pontos leírását nem tudom, elég szomorú, hogy csak a gazdája kap diplomát, a 101 kutya remélem szervez mozgalmat ezen méltánytalanság ellen küzdve.
Nálunk a pulik az ölebek, Bundi komoly munkába járó, megfontolt kutya. Elfárad estére.

Nem jutok ki a kertbe, egy-két percre csupán, rengeteg paradicsom, paprika kinn maradt, tökök is, dió, alma, szőlő, talán hétvégén, ha jó idő lesz, szüreteleünk.

habakuk000 2021.10.19. 13:38:13

@gazoló: Ennyi jár, ha már jövőre kénytelen vagyok dk-s jelöltre szavazni.
Egerben Berecz Matyi bácsi is dk színekben indult, ő volt a várigazgató annak idején, aki nem volt hajandó aláírni a fidesz által odatolt szerződéseket.

Ő pl korrekt ember szerintem, abszolút vállalható jelölt.
(nekem másra kell szavaznom, ő is dk-s de nem ismerem)

s 2021.10.19. 13:43:06

@habakuk000: Nem olyan komplikált ez részemről, mint talán feltételezed. Nem vágyom vissza a hatalomba, a húsos fazék köré, mert sosem voltam ott. Dobrevet tartom olyan jelöltnek, - még mindig - aki egy európai értelemben is modern országot képes létrehozni a mai Magyarországból. Neki is rámenne 25 - 30 éve. MZP -ről nem gondolom ezt. Azt sem tudom, velünk lesz -e a 2022 -ben kezdődő ciklusokat követő években. Nagy remény, nagy titok.
Ha annyit forogtál azokban a körökben, ahogyan írod, akkor valamit tudnod kellene. Gyurcsánynak volt igaza. Szerencséje nem volt, de igaza igen.

MZP -ről nehezen tudnám eldönteni, hogy azért szavaztak -e rá olyan sokan, mert különbözik gyurcsánytól, de nem orbán, vagy azért, mert hasonlít orbánra, de nem gyurcsány.

Neytiri1 2021.10.19. 13:48:44

@s: nem lehet MZP-t külön kezelni a két nagytudásúnál? Nem lehet MZP-t MZP-ként elfogadni?
Miért a kényszer, hogy hasonlítani kell valakihez?

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.10.19. 13:55:07

@Neytiri1: nem lehet mert X éve ugyanaz megy, ugyanazok a jatekfigurak

s 2021.10.19. 13:57:02

@Neytiri1: Csak azt teszem, amit a szavazók is tettek. MZP -t elhelyezték ebben a koordináta rendszerben. Nem a semmibe tettek le valakit, hanem viszonyították a többi szereplőhöz. Azért teljesen biztos ez, mert Dobrev is Gyurcsányné. Ha ott így működik, akkor miért működne másként itt?

Neytiri1 2021.10.19. 14:07:11

@s: Klara Petrova Dobrevat azért ne hasonlítsuk már MZP-hez. Az előbbi egy házaspár, ráadásul anyu apukája sem a helyi tsz tagja volt.
Mi működik az ő esetében (MZP)?

Neytiri1 2021.10.19. 14:11:34

@Peni a Valdes: 2018-ban pottyant be a politikába úgy igazából, három év alatt azért kevesebb gennyező pattanást szedett össze, mint a többi öreg, amelyiknek tele van ilyenekkel a háta.

s 2021.10.19. 14:20:57

@Neytiri1: "Mi működik az ő esetében (MZP)?"
Az, hogy a többi szereplőhöz viszonyítva ítélik meg.

Klara Petrova Dobreva. Már az is baj, hogy bolgár? Mi lenne, ha néger volna? Aki a nagypapából és a férjből következtet a jövőre, az rosszab, mint egy meteorológus. Az is csak annyit tud mondani, hogy holnap is lesz időjárás. Eső lesz. Vagy nem.

A választók ezt tették. Én csak leírtam a viselkedésüket. Aki nem ismert magára, az boldog. Aki magára ismert, az tiltakozik. Számomra egyébként feleslegesen.

"Klara Petrova Dobrevat azért ne hasonlítsuk már MZP-hez. Az előbbi egy házaspár, ráadásul anyu apukája sem a helyi tsz tagja volt."
Bájos. Azt kéred, hogy ne hasonlítsuk, majd összehasonlítod őket. Nem kell sasszem az ellentmondás észrevételéhez.

Neytiri1 2021.10.19. 14:37:29

@s: ne dobd vissza a te labdádat. Te hivatkoztál Klara Petrova Dobrevára, mint gyurcsány nejére és a viszonyításra. Én erre írtam, hogy egy házaspár összemososását ne hozd már példának egy egyedül álló, vagyis feleség, apa, rokonság, és komolyabb múlt nélküli embernél, mint "mindenki teszi".
Klara Petrova Dobreva esetében én aránylag igyekeztem volna tiszta és új megjelentként rágondolni, ha a mindenbe beleszóló és ott lévő férje nincs jelen.
Ha neveli a gyerekeket csendben, amíg Klara Petrova Dobreva dolgozik.
De Ferenc nem így tett. Nem vonta ki magát ez alól, sőt egészen komolyan igyekezett jelen lenni, ahogy már írtam is máskor, hogy ez jó, vagy nem, majd kiderül. Lehet, hogy jó, egyébként. Nyertek sok helyen most is, és Klára ura erre nagyon büszke. Klára visszafogott és szerintem szimpatikusabban is kezeli. De az is lehet, hogy ki van osztva a "szerep":

"A választók ezt tették". És te?

Hogy baj-e, hogy bolgár? Azért mert ezt a nevet írom, ami hivatalosan is az ő neve? Ezzel a névvel született.
És még szép is. Szerintem. Nem kéne minden mondat és szó mögött rossz szándékot feltételezned.
A rokonai pedig a rokonai, amit szintén felesleges tagadni, vagy titkolni. Szerintem büszke rájuk, politikai szempontból egy csoportnak kifejezetten pozitív ez a rokonság, egy csoportnak meg nem. Van ilyen.
Néger? Ne ess már túlzásokba.

habakuk000 2021.10.19. 14:41:38

@s: Abban, hogy meg kellett volna reformálni a baloldalt? Természetesen. Igaza volt. Tőlem nem olvashattál az öszödi beszédet kritizáló írást.

Ugyanakkor nem mérte fel a saját képességeit, nem volt alkalmas rá, hogy levezényelje a reformokat, ami szintén nem baj, én sem lennék alkalmas rá, mert hajlamos vagyok keresni a középutat, a legkisebb ellenállást, nincs meg az elhivatottságom.
A baj az, hogy nem számolt el magával és nem keresett maga helyett mást.
A másik baj a késő Kádár-kor erjedt KISZ-titkári szocializációja. Felelőtlenség. Ha egy szóval kellene jellemeznem, ez lenne az, a döntéseink hatásaival nem törődés. Ugyanakkor a privatizációból történő komoly részesedés egyféle hamis önbizalmat adott ennek a rétegnek, akik azt hitték, hogy komoly tudás és képzés nélkül bizniszmanusok és politikusok lettek, ami el is gördült az antivilágban, mert a pártban korrigálni lehetett a kiszes felelőtlenségeket, itt viszont eltűnt a védőernyő.
Ugyanakkor a gazdasági társaságok brutális növekedése csak az állammal való szoros kapcsolat révén működött, így folyamatosan növekedett a korrupció, az uniós belépést követően pedig az áfa csalások, amikben egészen gyorsan élvonalba kerültünk, mondhatni azt, állami bátorítással és garanciákkal, az más kérdés, hogy ezeket a törvénysértéseket Draskovics törvénytelenséggel próbálta ha nem is fékezni, irányítani.
Mindenütt megcsinálták az adóreformokat - szlovák 19-21%-, mi nem, s egy év alatt elkezdett nyílni az olló, amire semmit sem reagáltunk, ott buktuk el a gyerekeink jövőjét, most persze már a dédunokáknál tartunk.

Nem érzem Dobrevet olyan erősnek, nem láttam tőle semmi eredetiséget, egy szorgalmas, eminens tanulónak érzem, akiből 12 egy tucat. De nem ismerem az is igaz, távol tartottam magam az utóbbi tizenkét évben a pártoktól, újságokból pedig nem egyszerű megítélni a személyeket.
Márki nem orbán és nem gyurcsány, van ilyen variáció is. :)
Ha elhiszi magáról, hogy megcsinálta, akkor meg is bukott, ha óvatos lesz, meg lehet nyerni a választást, talán a rendszerváltást is, utóbbinak nincs túl sok esélye, ahhoz mindenképpen olyan szövetségeseket kell találnia, akik képesek féken tartani gyurcsányt (vagy Dobrevet), a dk-t. Ráadásul a társadalom felhatalmazásához is szüksége van a dk kordában tartására, ha eljátsszák a Piszkos Fred taktikát működhetne, de ezt a Gyurcsány házaspár egója nem fogja engedni, s Dobrevnek valóban ki kellene kerülni az útálatoskép pozícióból.
A jobbikkal kerülhetne szövetségbe, de nemigen tud, mert Jakab félhet tőle erősen, jóval karakteresebb, nem paktált le sőt legyőzte Dobrevet, így Jakab, ha nem tudja leküzdeni saját kisebbrendűségi érzését, a lassú halált választva önként és dalolva bújik a dk ölelésébe.
Nekem a fiatal generációs szocik viszont szimpatikusak, ők jól jöhetnek ki ebből a történetből középtávon is, a Momentum szintén, de a szocik mögé sem látok már, nem ismerem a hátországokat a többieknél sem.
És nagyon nem vagyok abban biztos, hogy nem Karácsony lesz-e az, aki legvégső győztesként fog befutni.

Aztán persze teljesen máshogyan is lehet. :)

habakuk000 2021.10.19. 14:50:03

@Peni a Valdes: Ugye? Segíts rajtam Peni, engem itt igazságtalanul bántanak. :(

Neytiri1 2021.10.19. 15:13:54

@habakuk000: te szoknyás mögé bújsz?
Nemáááááááá
Olyan kemény legénynek látszol. :)

s 2021.10.19. 15:34:26

@Neytiri1: ""A választók ezt tették". És te?"

Nos, én választó vagyok, és nem ezt tettem. Dobrevre szavaztam mind a két fordulóban. Nem azért, mert gyurcsány felesége. Nem azért, mert a dk politikusa, és azt gondoltam, hogy itt az ideje egy habos kis visszavágónak. Azért szavaztam rá, mert őt tarottam alkalmas vezetőnek. Mi ez ahhoz képest, hogy sokan azért szavaztak MZP -re, mert bár nem tartották alkalmasnak, de legalább nem Dobrev.

guma 2021.10.19. 15:34:50

@habakuk000: :-D

szerencsére kidumáljátok magatokat ökölharc nélkül és nekem sem kell szétcsapni köztetek :)

@Neytiri1:

hát hol keményedjen meg, ha nem szoknya mögött? :-D
(hú de undok vagyok! bocs!)

habakuk000 2021.10.19. 15:36:51

@Neytiri1: Alá kéne bújnom, hogy ne is látszódjam. :(

Elszórakoztam a kamatemelést s-sel, s az €-t éppen 2,4 huf-fal drágábban kellene vennem. :(
Ekkora barmot. :(

gazoló 2021.10.19. 15:41:26

@habakuk000:

"101 kutya remélem szervez mozgalmat ezen méltánytalanság ellen küzdve"

Bundáséknak ott lenne a helye a kétfarkúak huszonharmadikai békemenetén.
volt már ilyen,sokan felvonultunk,vki kutyával.
/a macskák elleni diszkriminációnak érzem))
ez hatalmas kabaré,érdemes figyelemmel követni.
kis szín ebben a politikai mocsárban.

......
a hétvégére fagyokat mondanak,bár hajnalban is mínusz egy volt.

el kell kezdeni a mázsás 'köcsögök becipelését fagyvédett helyekre.
eddig volt szép az örökzöld déliekkel a teraszon.

gazoló 2021.10.19. 15:44:14

@guma:

a jó prosz-tatának nem csak a szoknyától)))

Neytiri1 2021.10.19. 16:11:39

@s: "Csak azt teszem, amit a szavazók is tettek." Ezt írtad.

Az ember úgy szavaz, hogy valaki mellett, vagy valaki ellen.
Jó esetben a "mellett" a jó, sőt, ez lenne az egyetlen jó.
Sajnos orbán esetében, és az ellenzéket látva belefér az "ellen" is. Ha majd jó lesz egy kormány és az ellenzék is, akkor jöhet az első, vagyis a "mellett".
Persze van átfedés is, és az még mindig jobb, mintha egyedül áll az "ellen".
Te egy szerencsés ember vagy, mert ahogy írod, neked Klára tökéletes vezető és volt is lehetőséged arra, hogy őt válaszd.
Én orbán ellen szavazok, és mivel két lehetőség volt, választottam MZP-t, ezzel szavazva Klára ellen, mert én őt nem találom annyira tökéletesnek, illetve kevésbé, mint MZP-t, aki viszont mivel aránylag ismeretlen, hozhatja a csalódást és elfordulást is, de ezt én most megkockáztattam, mert eddig az ismertekben csalódtam.

Neytiri1 2021.10.19. 16:12:34

@guma: alatta szerencsésebb a keménykedés, mint mögötte. :)

Neytiri1 2021.10.19. 16:13:56

@habakuk000: sajnálom. Hátha a legközelebbi s-ses beszélgetés éppen jól sül el. :)

látjátok feleim szümtükkel 2021.10.19. 17:08:15

@habakuk000:

Na végre, csak kiköpted, hogy a "gyurcsányék". Mert ugyé akkor még a párt irányította a miniszterelnökét, nem úgy, mint az elmúlttízben.
Azért ez a Gyurcsány csak tud valamit, pártot gründolni. Ha a pártja tagjait lenézed, akkor a saját szegénységi bizonyítványod állítod ki. Mert egy demokráciában mindenkinek joga van a vélményéhez, még a politikaihoz is. Gyurcsányistáknak is. Neked is jogod van MZP-t tenni a piadesztálra.
Egyébként meg ki le nem szarja, hogy bejártál a parlamentbe? Pont ezért nem láttad felülről a dolgokat. Az erdőt is fentről lehet átlátni, nem a sűrűjéből. A sűrűben csak néhány fát látni, a sokat nem. Márpedig a parlamentben nem a sok, csak a néhány van bent. Remélem erre nem azzal jössz, hogy a néhány a sok véleményét képviseli, mert röhögő görcsöt fogok kapni.

látjátok feleim szümtükkel 2021.10.19. 17:12:23

@gazoló:

Mi az a becipelés? Nálunk már régen elfelejtve. Néhán éve a praktiban vettünk egy kis molnárkocsit, arra szépen ráhúzzuk a nagy edényeket, és eltoljuk a telelőhelyükre. Sőt vettünk egy ettől kisebb múanyag molnárkocsit is, azzal a nagyobb cserepeket lehet kényelmesen elhúzgálni.

s 2021.10.19. 17:23:25

@habakuk000: Gyurcsány nem a képességeinek hiánya miatt nem csinálta meg a reformokat. Az akkori mszp támogatása hiányzott. Az mszp nem akart Bokros után egy újabbat bukni a reformokkal. Ezért buktak a reformok elmaradása és a kiszivárogtatás miatt.
A párt nélküliségről gyurcsány sokat tudna mesélni MZP -nek. Erről ennyit. A dk -t nem véletlenül hozta létre. Tele lett a fasza az mszp -vel, ami érthető is.
Amit a kiszről írtál, az megállná a helyét vádiratként a mostani kormányra vonatkoztatva is. Ezek mind egy szálig kiszes és mszmp-s gyerekek voltak.

"Márki nem orbán és nem gyurcsány, van ilyen variáció is. :)"
Dobrev sem az. Szeretnék annak láttatni, van, akivel ez sikerült is. Velem nem.

"olyan szövetségeseket kell találnia, akik képesek féken tartani gyurcsányt (vagy Dobrevet), a dk-t"
A választók kb. 20% áról beszélsz. Lehetnél óvatosabb.

s 2021.10.19. 17:27:30

@habakuk000: "Alá kéne bújnom"
Utánad megyek! Lesz, ami lesz . . . :-)

habakuk000 2021.10.19. 17:35:01

@látjátok feleim szümtükkel: Olvastál olyat tőlem, hogy rajongtam Márkiért? Nemigen.

Egyetlen érvet nem mondtál gyurcsány mellett, csak azt szajkózod, hogy gyurcsányozás.
Parlament: olcsó volt az isler, nem dicsekvésből írtam, nem volt mire, de az első orbán kormányt láttam viszonylag testközelből a hosszú másológépek éjszakája volt a legnagyobb szégyen.

Engem nem hat meg, ki mit gondol. orbánnak három 2/3 van, gyurcsány pedig több mint tíz éve a legnépszerűtlenebb politikus.

De simogassátok csak azt a csintalan buksiját áhítattal. :)

gazoló 2021.10.19. 17:45:55

@látjátok feleim szümtükkel:

vannak olyan helyek és olyan súlyok ahová a molnárkocsi nem megy fel))
milyen pajzán ma mindenki és még taga meg sem jött!)))

s 2021.10.19. 17:46:06

@Neytiri1: ""Csak azt teszem, amit a szavazók is tettek." Ezt írtad."
Igen. Arra írtam magyarázatként, hogy szerintem miért szavaztak a népek nagy többségben MZP -re. Mert optimális távolságot láttak közte, és a két nevezett nagyfasz között. Tehát ahogy a választók beskatulyázták MZP -t, úgy tettem én is, amikor róla véleményt mondtam. Én ennél egy kicsit különböző megközelítést alkalmaztam. Nem hagytam elborítani a tisztánlátásomat azzal, hogy Dobrev másrészt Gyurcsányné, továbbá Apró unoka. Leszartam ezeket a körülméneket, mert nem fontosak. A fontos az, hogy ki mit képes tenni egy ország élén.
Mindenki legjobb belátása szerint szavaz. Emiatt ne legyenek álmatlan éjszakáid. orbánnál gyakorlatilag bárki jobb.

habakuk000 2021.10.19. 18:01:44

@s: Nem biztos, hogy jól járnál, kezdek beteg lenni a franc aki megeszi.:(
Amúgy is harapós kedvemben vagyok, a hülye délutáni okoskodásomat -110 kft-al büntette az € istene ráadásul nem is tudom senkire fogni, én voltam a vadmarha.
Ha javasolhatom, keressünk neked inkább másik szoknyát, érdekes liberálisnak gondolom magam, de istenigazából nem vágyom egy szoknya alatti nagyobb társaságra. Hmmm, pedig tök nyitottnak tartottam magam, de tényleg nem kísért a csoportterápia. Még egy kép ami összetört.

Sok az a 20%, nem véletlenül kéne féken tartani őket.
A kiszes történet persze, egyértelműen úgy viselkednek a hatalomban, ahogyan megtanulták a kiszben azzal a különbséggel, hogy nem nőttek fel, ugyanolyan felelőtlenek. Rengeteget törtem a fejem azon, miért is vagyunk puhábbak, simlisebbek, pitibbek mint a volt szocialista országok népei, de a puha kádárizmus és sajnos gyurcsány mindig az, ahová eljutok.
Szóval nekem fixa ideám, orbán gyurcsány szörnyszülött teremtvénye, az én fafejemből ezt már senki sem veri ki.

Képességek: ha valamit meg akarok csinálni amire szükség van, akkor megcsinálom. Ha futja a képességeimből.
Ha nem futja, akkor mutogathatok én másra, akkor sem megfelelőek a képességeim.

(Magammal szemben is tudok ilyen majom lenni, így bátran le merem írni ezeket a sorokat. Szóval az én életemben tudtam levonni konzekvenciákat, így elvárhatnám másoktól is. Nem vizet prédikálok)

habakuk000 2021.10.19. 18:08:54

@Peni a Valdes: Te vagy az egyetlen pozitívum a mai nap folyamán, pedig az a legkisebb, habár nem jelentéktelen baj, hogy neytiri és guma kétségbe vonta férfiasságomat. :(

Jön a válság, itt van, elkezdtek csúszni olyan cégek a fizetésekkel, akik tíz éve soha.
A villany, a gáz, alapanyagok, nem lesz egyszerű különösebb baj nélkül átvészelni.

habakuk000 2021.10.19. 18:19:51

@gazoló: Itt is kinn vannak, néhányat ki is kellene ásni, de ha holnap is ilyen nyamvadt leszek, annyi lesz, hogy letakarom őket fátyolfóliával.
Pulik hadd cibálják és kiabáljanak rá.
Macskákkal az a baj, hogy elszemtelenednek, néha szoktak jönni vendégkutyák hozzánk, az egyik macska olyan arcátlanul provokálja őket, hogy ugatni is elfelejtenek az első tíz másodpercben.
Vidám lenne a békemenet macskákkal és kutyákkal.

taga20 2021.10.19. 18:26:54

@habakuk000: "Jön a válság, itt van, elkezdtek csúszni olyan cégek a fizetésekkel, akik tíz éve soha.
A villany, a gáz, alapanyagok, nem lesz egyszerű különösebb baj nélkül átvészelni."

szerintem ez is gyurcsány hibája, me ha akkor lemond, akko most nem tudna a csutigeci ámokotfutni;)

haver, egyébként nagyot mentél itt az utóbbi napokban.
tisztán láccik, hogy nem szarral gurigázol:)))

gazoló 2021.10.19. 18:32:31

@habakuk000:

"kezdek beteg lenni a franc aki megeszi.:("

jobbulást Haba.
túrjál a mezőn vmi gyógynövényekt a bajodra!
ha már így kifagy a bazsalikom))
a zeller is sokmindenre gyógyír))

habakuk000 2021.10.19. 18:34:17

@taga20: Sebezhetőek vagyunk, komoly baj van a termelékenységgel, az inflációval, ebből a szempontból - a lejtőn lefelé száguldásról - valóban tehet gyurcsány és orbán.

Magáról a válságról nem, ez nagyobb játékosok placca.

Nagyot, nagyot kell hogy felvilágosítsalak, s esélyt nyújtsak, hogy gyerekkorod városa visszafogadjon. :)

taga20 2021.10.19. 18:37:46

@habakuk000: ha nem kellek így ahogy vagyok, akko megsem érdemelnek!;)

egyébként szerintem mútkor láttalak:)))

telex.hu/uploads/img-cache/1/6/3/3/1/1633172751-temp-ljhdao-20211002-1440-0-90-cr.jpg

habakuk000 2021.10.19. 18:50:30

@gazoló: kösz, kifagyott már az egész, nem csak a teteje, zeller az bírja a hideget.

@taga20: Van élet orbán és gyurcsány bűvkörén kívül is.:)
Sőt, ha lennének itt Márki hívek, őket is tudnám osztani. Pedig csak két nap telt még el. :)

taga20 2021.10.19. 18:54:58

@gazoló: ja és, má megint oktattyuk európát.
most éppen a skótokat:)))

hvg.hu/sport/20211019_Celtic_Ferencvaros

taga20 2021.10.19. 19:02:01

@habakuk000: te baszod még dzsézuszt is keresztre feszítenéd, amilyen vagy:)))

habakuk000 2021.10.19. 19:02:34

„Ha nagyon utáltátok ezt a béna kis mesénket, / Gondoljátok, hogy csak álmodtátok az egészet. / Különben is, mi csak színészek vagyunk, bocsássatok meg nekünk! / A keresztényellenes, beteg, perverz rendező játszatta így el velünk.

Nem tudom, szeretem-e Pintér Béla darabjait. Azt viszont igen, egy-egy előadást követően napokig agyalok rajtuk.

hvg.hu/elet/20211019_pinter_bela_marshal_fiftysix_kritika_galvolgyi_janos_pinter_bela_es_tarsulata

gazoló 2021.10.19. 19:04:01

@taga20:

néztem,öt lett volna a reális,de nem baj ha néha "velünk a szerencse.

nem tudod,oroszok is jönnek a békamenetre? :-(

habakuk000 2021.10.19. 19:14:19

@taga20: Ha keresztre nem is, de hogy visszaküldtem volna Názáretbe széklábakat gyártani fölöttébb valószínű. :)

Egyébként meg Habakuk istent is piszkálta.

Meddig kell még Uram, segítségért folyamodnom anélkül, hogy meghallgatnál? Hozzád kiáltanom: „Erőszak!”, anélkül, hogy megszabadítanál? 3Miért feded fel előttem a gonoszságot, és mutatod meg a nyomorúságot? Csupa fosztogatást, csupa rablást látok magam előtt; a vádaskodás és civakodás egyre fokozódik. 4Csorbát szenved a törvény, a jog nem érvényesül. Üldözi a gonosz az igazat, a jogot kicsavarják.

taga20 2021.10.19. 19:15:06

@gazoló: hát asztat nem tudom, de hogy az összes fityeszkomcsi majom ott fog nyáladzani az biztos:)))

coub.com/view/2tjm4j

gazoló 2021.10.19. 19:19:14

@habakuk000: DDD

megnézném

...képzeld laskacsírát fogok oltani bükktuskóba.
már régóta tervezem.
valami tapasztalatod ez ügyben?
......

kepkuldes.com/images/8b4fe2604c9bac287d9db4221079c0f4.png

gazoló 2021.10.19. 19:25:22

@taga20:

erről a fazonról mindig drakula jut ecembe.
mem találkoznék vele sötét utcán,meg úgy egyébként sem)

habakuk000 2021.10.19. 19:28:44

@gazoló: Van. Két éve vettem egy csomaggal, azóta havonta kerülgetem és megnézem a szavatossági idejét, kibontani még nem sikerült.

A Koronások Demjénben árulnak beoltott zsákokat, csiperke és laska, szalma+lótrágya alap de onnan sem sikerült még vennem, a fényes tervek azért megvannak.
Pedig jó pincém is van hozzá.

Fát amúgy még nem ölelgettem, a ma délutáni neytiri és guma hozzászólások alapján viszont elképzelhető, hogy eljött az ideje. :(

habakuk000 2021.10.19. 19:44:21

@taga20: Úgy lennék, úgy lennék, de kötelezettségeim vannak. :(

taga20 2021.10.19. 19:56:08

@habakuk000: nincs ott nálatok egy fiatal kertész gyerek, aki leveszi eszt a nagy terhet a válladról, akarom mondani a pélódról?:)))

habakuk000 2021.10.19. 20:00:12

@taga20: Francokat, próbáltuk nyár elején, de lusta volt, hazudott is, ki is kaszált egy nagy csomó friss ültetést, így megváltunk egymástól.
Fiatal lány jár takarítani időnként, de ez nem segít a rajtam lévő terheken. :(

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.10.19. 20:02:51

@habakuk000: én ajánlom neked a fák fogdosasat. Nagyon jó és segit

habakuk000 2021.10.19. 20:10:02

@Peni a Valdes: Meglepően sok fát fogdosok, szerintem egész télen fogdosni fogom őket, le akarok darálni egy nagy csomót mulcsozni.
Csipkét és szilvamagoncokat nem olyan nagyon jó fogdosni, kökényt se az igazi. Meggyhajtások simák, szelídek, bár a selyemharisnyától még elég messze állnak.

Milyen fákat szeretsz simogatni? A kérdes tölgyet, a sima bükköt, a puha nyírt?

látjátok feleim szümtükkel 2021.10.19. 20:11:14

@gazoló:

Felénk nincs bükkfa, ezért csak nyárfa, éger és diófa tuskón, meg szalmás zsákon nőtt laskát láttam ( és főztem meg ). A dión nőtt volt a legjobb ízű, de a legnagyobb amit láttam ( 15 kg ) nyárfa tuskón nőtt.

Mi a kertben beoltottunk egy ringló tuskót, de nem laska nőtt ki belőle. Oltottunk nyárfa törzseket is, de abból sem lett gomba, viszont a szalmás zsákból elég sokat tudtunk szedni.
Az udvaron van egy öreg nyári orgona, annak a törzsén minden tavasszal és ősszel nő egy evésre való mennyiség. Ez úgy oltódott be, hogy a laska mosó vizét mindig a tövére öntöttük, és egy idő után elkezdte a gombát tolni.

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.10.19. 20:13:52

@habakuk000: én azt szeretem ha a kezem alatt érzem a szazadokat

látjátok feleim szümtükkel 2021.10.19. 20:30:11

Mit nem olvastam!

Vejem Pisti megvette Mészáros Lőrinc két ausztriai szállodáját.

gazoló 2021.10.19. 21:14:32

@látjátok feleim szümtükkel:

a felsoroltak tökéletesek,de a dióról hallottam,hogy remek alany.
eddig ha vadon találtam az leginkább bükkcsonkokon vagy fákon volt,de még az akácon is elvan.
az áruda laskából is több fajtát kínál.
az egyik orgonacsonkon decemberben már többször nőtt téli fülőke..nem öntöttünk ki ott vizet,nem tudom hogy került oda)

s 2021.10.19. 21:30:41

@habakuk000: "keressünk neked inkább másik szoknyát"
Rendben. Nem állt szándékomban senkit megbántani, főként egy hölgyet nem.

"Sok az a 20%, nem véletlenül kéne féken tartani őket."
Erre mit mondjak? Nem vagy a demokrácia életnagyságú szobra, az már szent igaz. A demokráciának kettő fontos ismérve van ugyanis. Elfogadja a többség döntését. Ugyanakkor elismeri a kisebbség jogait is. Nálunk ez a második rész nem szokott sikerülni. A mi demokráciánk ezért nem is igazi demokrácia. Talán le kellett volna fejeznünk néhány királyunkat pár száz évvel ezelőtt, de sajnos másként alakult. Ezért errefelé még mindig feudalizmus van. Szeretnénk azt gondolni, hogy nem, de ez önbecsapás. Elég azt olvasni, amit írsz, és hozzászámolni a veled egyetértő embereket. Ha a többség nem demokratikus, akkor az egész sem az. A többség ereje érvényesül. A többiek ezek szerint le vannak szarva.

"Rengeteget törtem a fejem azon, miért is vagyunk puhábbak, simlisebbek, pitibbek mint a volt szocialista országok népei"
Mert ez volt a legvidámabb barakk. A vidámságnak ára van. Mi azt most fizetjük meg, a környező országok népeit ez a költség nem terheli.

"Képességek: ha valamit meg akarok csinálni amire szükség van, akkor megcsinálom."
Jó munkásemberként, de még cégvezetőként is ez pontosan igaz. Miniszterelnökként nem. Ahhoz, amit te vázolsz, minimum cárnak kellene lenni. Ott van példának okáért Nagy Péter. Ő megcsimálta a reformokat. Belepusztult Oroszország egyharmada, de a maradéknak valamivel talán jobb lett. Amennyire tudni lehet, őt nem igazán korlátozta egyetlen párt sem. Ez sokat számít. Gyurcsánynál nem teljesen pontosan ez volt a helyzet. Ő lényegében egy vaslemez volt, amit az mszp maga elé szögezett, hogy könnyebben átvészeljék azt a szarvihart, ami éppen soron következett. Hiába volt neki alapvetően jó meglátása azzal kapcsolatban, hogy mit szükséges megtenni, nem igazán engedték. Azon kívül megpuccsolták házon belül, kb. úgy, ahogy annak idején Megyót is eltakarították. Bolsevik hatalmi harc. Aztán meg lehet nézni, hol van most az mszp. A dk azért áll jobban, mert aki nem teljesen hülye, az felismeri, hogy az évtizedekig halogatott reformok ott vannak letétbe helyezve. Gyurcsány azért nem tűnik el a színről, mert nála van a kártya, amit ki kell játszani. 2005 -óta ül rajta.

látjátok feleim szümtükkel 2021.10.19. 22:24:06

@gazoló:

Oda vitte a szél a spórát. Nálunk rendszeresen van az udvaron fülőke, itt is szél hozta, aztán megragadt a kivágott fenyő tönkjén, a füge tövén, őszibarac tönkön. Néha sok van, néha kevés, időjárástól függően. Régebben volt sok piros tinorú, idén csak két csomóban kevéske. Egy évben pedig sok őzláb nőtt a fenyő alatt, ami szintén a mosó víz útján került oda.
Összel, és tavasszal viszonylag sok komposztot hordtam szét a kertben, azon néha egy-két csiperke nőtte mi magát.

habakuk000 2021.10.20. 12:07:05

@s: Nagyon kedves vagy, hogy fel akartál vidítani ezzel a 16 éve rejtegetett kártyalappal. Tényleg vicces.

Ugyanakkor Freud ismét elemében volt, csak sikerült egy hamiskártyás hasonlatot leírnod. :) Igazad van, pontosan ezért kell vigyázni arra, hogy a húsz százalék az húsz százaléknyi felhatalmazást jelent, nem pedig terített durcmarst innen-onnan előhúzott adukkal.

A képességek között normális politikusoknál elsők között áll a karizmatikusság, a saját vízió megismertetése, elfogadtatása a társadalom többségével és levezénylése.
Általában nem cárok vannak mostanában hatalmon, de mégis elevickél a legtöbb ország nélkülük is.

Első Péter címmel írt róla könyvet Tolsztoj -Alekszej -, szerintem nagyon érdekes könyv, egy baja van, hogy nincs vége, nem tudta befejezni. Ennek ellenére kitűnő olvasmány.

habakuk000 2021.10.20. 12:17:19

@Peni a Valdes: Lehet benne valami. A Gyűrűk urában is az entek megindulásának van a legjobb zenéje.

habakuk000 2021.10.20. 19:38:16

Márki most nyomta élőben a cnn-en.

s 2021.10.20. 19:52:05

@habakuk000: "Freud ismét elemében volt, csak sikerült egy hamiskártyás hasonlatot leírnod. :)"
Van, aki szerint minden kártyás hamiskártyás. Te ilyen ember lehetsz.

"A képességek között normális politikusoknál elsők között áll a karizmatikusság, a saját vízió megismertetése, elfogadtatása a társadalom többségével és levezénylése."
Érdekes meglátás. Manapság a politikus inkább egy showman, mint bármi más. Megnézi mit akar a közönség, mire tapsol, mire csettint elégedetten, és azt mondja. Aztán annyira elhiszi, amit mond, hogy a végén meg is csinálja. Kicsivel régebben nem ez ment. Volt egy racionális elképzelés, aztán próbálták úgy-ahogy becsomagolni, hogy a népek azt hallgatva ne kezdjenek hangosan fütyülni. Vannak kompromisszumos megoldások: politikus mond valamit, aztán nem azt csinálja. Ez ugye a pávatánc. Ne azt figyeljétek, amit mondok, hanem azt, amit teszek. A lakosság bizonyos értelmi szintje alatt ez gyakorlatilag bármi lehet. Szerintem ma egész jól haladunk az elhülyülés eme nívója felé, hacsak már túl is nem jutottunk rajta. A lényeg: a politikusok keze ma meg van kötve a populizmus által. Hatalomra sem jut, ha nem azt mondja, amit a tömeg hallani akar. Bizonyos - egyébként helyes - elképzelések azért nem tudnak megvalósulni, mert a nép számára elfogadhatatlan. Ez van. Ahogy Churchill mondta: a demokrácia egyetlen előnye a többi rendszerrel szemben az, hogy legalább megássa a saját sírját. Ezt annyival egészíteném ki, hogy talán csak ott, ahol a népek nem igazán okosak. A demokrácia a képzettek és gazdagok luxusa. Buta népeknél a csőcselék uralmához vezet csak.
Gyurcsány majd lenyeli valahogy a békát. Korábban az mszp akadályozta a szükséges lépések megtételében (a nép haragjától való félelmében), ma már maga a nép. Rosszkor volt rossz helyen. Bár ez most már szinte mindegyikünkre igaz.

habakuk000 2021.10.20. 20:29:45

@s: Te el is hiszed, amiket írsz? Őszintén a lelkedből jönnek a sorok?
Fura.
Van az EP-nek egy látogatóprogramja diákoknak, játszhatnak is, egy napra politikusok lehetnek.

Így kezdődik, azért másolom be mert úgy érzem nem árt visszamenni az alapokhoz:

• szűk határidőn belül gyűjtenek információkat;
• felmérik a kapott információ értékét;
• kialakítják álláspontjukat saját pártjukon belül, és megvédik más
képviselőcsoportokkal szemben;
• tárgyalásokat folytatnak és kompromisszumot kötnek, hogy eredményre
jussanak;
• álláspontjuk érvényesítésére törekednek – nemcsak egymással, hanem a
sajtóval és a közvéleménnyel szemben is.
Az európai parlamenti képviselők munkáját még az is nehezíti, hogy több
különböző nyelven és helyen kell elvégezniük e feladatokat.

Hogy én is legyek kicsit populista, szerintem nézd végig a Borgen-t a Netflixen, lehetőleg eredeti dán nyelven, jobb, mint az angol. Igaz, hogy mese, de legalább olyan mese ami mutat valamit a politikát csinálók boszorkánykonyhájából, és nem levitézlett, semmirekellő politikusok védelmét szolgálja, mint a te meséd.

Mostanában nem szeretem a focis hasonlatokat, mert minden majom focipéldákat hoz, de ez a legegyszerűbb: ha a drága pénzen bevásárolt csatár mindig csak a nyilatkozatokban jó, egy árva gólt nem rúg soha, egyszer majdnem rúgott egy kapufát ami sajnos nem ment be, azóta 16 éve minden vasárnap délután elmondják a rajongói, ha fújt volna a szél befelé pattant volna a labda, így viszont 16 év minden vereségéért, góltalan meccseiért a szél a felelős. Nem a csatár.

Suta, bugyuta hasonlat, ez, de ha már lementünk bugyutába, így is lehet.

Túl kellene lépnetek a sértettségen. Vadai ma, Vágó tegnap - ő jobban leplezte - olyan sértődötten fújta fel magát mint egy túzok.

Én javasolnám azt is, hogy érdemes lenne nyitott szemmel körbenéznetek a portátokon is, de teljesen egyértelmű ezen hosszúra nyúlt beszélgetés alapján is, hogy fölösleges ezt megemlíteni. Nem olyan családból származtok.

s 2021.10.20. 21:07:59

@habakuk000: A diákok olyasmikkel játszadoznak, ami egy ideális világban igaz kell, hogy legyen. Ez a rész viszont érdekes:
* álláspontjuk érvényesítésére törekednek – nemcsak
* egymással, hanem a
* sajtóval és a közvéleménnyel szemben is.
Itt mit kell érteni közvélemény alatt? Nyilván nem egy országot, ahol a népek a saját bőrüket viszik a vásárra egy elgondolás melletti elköteleződéssel.
Kb. ez a különbség a homokozó és a Hoover-gát között. Kicsiben sok minden jónak tűnhet, ami a valóságban nem működik. A politikusok szinte egyetlen célja, hogy hatalomra kerüljenek, és ott is maradjanak. Egész országokat képesek ezért feláldozni. Nem állítom, hogy Gyurcsány mentes ettől a betegségtől, ennyire nem vagyok hülye. Azt állítom, hogy ezzel együtt is több igazsága van, mint annak, aki csak a hatalmat akarja. Lehetne ő is népszerű. Szemközt hugyozza magát, és arról kezd trillázni, amit a tömeg hallani akar. Lehetne szebb hangú dalosmadár orbánnál is. Zabálnák, mint a cukrot. Nem ezt csinálja, a népek meg nem voksolnak a kellemetlen igazságra. Nekik az ő bülbül madaruk kell, a szép hangú, sármos orbán. Ő az a politikus, akit eszményítesz. 2/3 -a van zsinórban harmadszor. Kell ennél több? Ha a népszerűséget nézzük, akkor elég ez is. Ha az igazságot . . . akkor . . .
Miért is beszélgetünk mi? Honnan indultunk? Hogy a politikusból az a jó, akihez tömegek csatlakoznak?
Nos, akkor orbán jó politikus.
Feltéve, de nem megengedve, hogy igazad van.

Több kell. Az igazság kell, és a nép, aki elhiszi azt.

gazoló 2021.10.21. 00:10:09

@habakuk000:

kábé olyan lehet,mint az itthoni politika(

habakuk000 2021.10.21. 11:26:20

@gazoló: Nem ettem ilyet. A ruszlit szeretem módjával.

s 2021.10.21. 16:37:35

https://www.facebook.com/dobrevklara/videos/387348449421264/?__cft__[0]=AZW8c005vcpLD7vcyTPOSp111tQZ36wmtgMjt8h8aEbc3snJOCrv8XbUvzTr6ajrv84fphQUD-Ttsi95x_dzF2YrjOPW4YdV_CLZziUUpI-9s3fZYbCJ9LSGhBLAIvTqf4A8jXQnWMDvKjj74r0Nn-5mLuJ_2bUOOGVgaclL8dUlTg&__tn__=%2B%3FFH-R
süti beállítások módosítása