He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Mészáros Lőrinc 338 milliárdos dél-pesti vasútfejlesztése drágább a TGV-nél, a malmői alagútnál és a bécsi főpályaudvarnál is

2021.09.26. 12:00 guma

Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd kilométerenként 62 milliárd forintért fejlesztheti a Kelenföld és Ferencvárosi közötti vasúti szakaszt. Hét kilométer 338 milliárd forintért, ez drágább, mint amennyibe a francia TGV vagy a Malmö alatti svéd alagút kerül, és itt Dél-Pestről van szó

Mi is megírtuk, hogy nettó 337,9 milliárd forintos ajánlattal nyerte el a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. a budapesti Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatát. Az alvállalkozók között szintén Mészáros-cégek jelennek meg. A Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti felújítás és vágánybővítés egy összesen hét kilométeres szakaszról szól, igaz, két új vasútállomás is épül itt Nádorkert és Közvágóhíd néven

A G7 most utánaszámolt a költségeknek, amit név nélküli szakértők a cikkben elképesztően túlárazottnak neveznek, szerintük egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb, amihez képest nagyjából tízszeres, egy nagyságrendnyi a Mészáros-féle győztes ajánlat.

A nagyságrendet mutatja, hogy 2019-ben a teljes magyar vasúti rendszer fenntartására 346 milliárd forintot költött a magyar állam, lényegében annyit, amennyit most egy hét kilométeres szakaszra akarnak kifizetni. A dél-pesti vasúti fejlesztés persze fontos (Vitézy Dávid az évszázad beruházásának is nevezte), a városi környezet is komoly drágító tényező, de a Duna feletti hídépítés ebben nincs is benne, az nem ennek a projektnek a része.

A projekt a BFK térképén. Forrás: BFK

A fejlesztés kilométerenként így is több mint 62 milliárd forintba kerül, ami akkora fajlagos költséget jelent, hogy a Mészáros-féle fejlesztés sokkal drágább, mint a francia TGV-építések, többe kerül, mint a malmői vasúti alagút, vagy Európa egyik legnagyobb kortárs vasúti beruházása, a bécsi főpályaudvar 2015-ben. A Budapest–Belgrád vasútvonal szintén Mészáros-féle fejlesztése, ami idáig a túlárazott közbeszerzések egyik legerősebb szimbóluma volt, durván másfélszer ennyibe, 590 milliárd forintba kerül, de az egy több mint 150 kilométeres vonalon történik, vagyis a fajlagos, egy kilométerre jutó költsége csak a tizenötöd része a mostani Mészáros-projektnek – írja a G7.

https://telex.hu/gazdasag/2021/09/24/tizszeresen-tularazott-lehet-szakertok-szerint-a-meszaros-lorinc-fele-del-pesti-vasuti-fejlesztes

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr4316700776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

habakuk000 2021.09.26. 13:17:47

Lassú munkához idő kell, rosszhoz pedig egy nagy csomó pénz is.
Nem értem, miért ez a kicsinyesség, az ifjú férjnek jelentős többletköltsége keletkezett a család- és dinasztiaalapítás miatt.
Tudjátok, milyen drága a pelenka és milyen gyakran kell cserélni?
Na ugye...

gazoló 2021.09.26. 15:23:08

@habakuk000:

egy igaz szerelem ára minden pénzt megér.
a moziban is leteszed a jegyárát egy kosztümös romantikus elolvasósért,hát még egy dubajos románcért))
naugye
süti beállítások módosítása