He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Orbán Viktor: "A modern politika már nem a meggyőzésről szól, hanem szlogenekről, jelszavakról és mozgósításról."

2021.05.10. 04:15 guma

Megjelent immár magyar nyelven is az a hosszú interjú, amelyet a postoj.sk szlovák híroldalnak adott Orbán Viktor miniszterelnök a minap.

Kekeckedő kérdéseket leginkább a magyar sajtószabadság helyzetéről kapott. Ennél a résznél közölte, hogy "biztosan merem állítani, hogy a magyar közszolgálati televízió kevésbé kormánypárti, mint a német". Részletes statisztikákba bonyolódott, hogy mennyivel több liberális kiadvány van Magyarországon, mint konzervatív, és hogy nem az állam, hanem üzletemberek építettek fel konzervatív szerkesztőségeket, ellensúlyozandó a liberális oldal egyhangúságát. 

Izgalmasabb az interjú nagypolitikai része. Orbán elfogadta a kérdezők elméletét, miszerint a menekültválság, és azon belül az Angela Merkel kancellárral vívott 2015-ös vitája emelte őt az európai politikai színtér első vonalába. "Gyakran van az úgy a magyar történelemben, hogy a hősöket, de a mártírokat is a németek csinálják" -mondta a felvetésre Orbán, és ez is hozzájárult ahhoz, hogy "mindenki többet foglalkozik Magyarországgal, mint amit a súlya indokolna".

Orbán a belföldi nyilatkozatainál sokkal higgadtabban magyaráz arról, hogy Németország egy nyitott társadalmat épít, ami posztkeresztény és nemzeti identitás feletti lenne, és sok muzulmán bevándorlóval keveredne a lakosság. Utóbbiakat szerinte nem lehet integrálni, ezért a kísérlet elbukik majd. Aggódik a német Zöldek hatalomra jutását illetően is, leginkább arra hivatkozva hogy talán nem elég felkészültek még.

Orbán szerint veszélyes változások történnek Nyugat-Európában, de Közép-Európa ebből kimarad, és eljön a térség reneszánsza, demográfiai és gazdasági értelemben is. Szerinte a Nyugat jövője bizonytalan, bár nem állítja azt sem, hogy biztos a bukása. Inkább azt hangsúlyozza, hogy az itteni népek más utat választanak.

Részletesen beszél arról, hogy ez a sajátos közép-európai út csak a V4-ek összetartása esetén fenntartható, ezért egymás között a résztvevő országoknak nem szabad kiélezniük az ellentéteiket. 

A lengyelek szerinte azért orosz-ellenesebbek a többieknél, mert őket nem védik a Kárpátok, könnyebben lerohanhatók kelet felől. 

A csehországi orosz robbantásról azt mondta, hogy megkérdezte róla a cseh vezetőket, akik azt mondták neki, hogy nem egészen biztos, csak nagyon valószínű, hogy orosz ügynökök repítettek a levegőbe egy fegyverraktárat 2014-ben.

Szerinte Európának katonai erőt kellene felmutatnia Oroszország megfékezésére, és nem gazdasági szankciókat kellene kivetnie, mert az oroszok úgyis csak az erőből értenek, míg a szankciók az európai félnek is fájnak.

A V4-es összefogás szerinte hárompólusúvá teheti az EU-t (Franciaország és Németország a másik két pólus). Dolgozik egy új EU-s szövetség vagy párt létrehozásán a lengyel PiS és az olasz Lega vezetőivel, ebbe adott esetben a francia Le Pen vezette Nemzeti Tömörülés is beférhetne, "ez benne van a levegőben" - mondta.

Részletesen beszélt arról is, hogy a szlovák diplomácia kikerülésével látogatta meg nemrégiben Igor Matovic - ebből nagy botrány volt Szlovákiában. Orbán azt mondta, hogy minden egykori miniszterelnök kollégáját fogadja, ha beszélni akarnának vele, majd belement abba is, hogy egyenként értékelje az elmúlt évtizedek szlovák miniszterelnökeit. Röviden: Fico harcos volt, akivel sok küzdelem után jól kijött; Pellegrini lazább, mediterrán típus, a kompromisszumok embere; Matovic meg jó katolikus, aki szinte szerzetesnek tűnt számára, nem politikusnak. 

Orbán arról is beszélt, hogy mennyiben változott meg a világ azóta, hogy liberális politikus volt, és mennyiben változott ő maga. Válaszának veleje talán ez a rész: "Változás és megőrzés adja az emberi élet dinamikáját, és az élet szellemi izgalmát is. Ez termékeny konfliktus."

A 22-es választásról azt mondta, hogy győzelemre készül, de megengedte azt is, hogy 16 évet volt ellenzékben, ugyanennyit kormányon, úgyhogy teljesnek érzi a politikai pályafutását. 

Orbán ezúttal nem háttérhatalmazott, nem sorosozott, nem hazaárulózott, és ugyan lényegileg nem mondott semmi újat ahhoz képest, mint amit az elmúlt években állított, de az interjú hangulata mértéktartóbb, mint amit a honi közönségnek tartogat. Lehet, hogy ennek magyarázatát magában az interjúban adja meg, amikor azt állította, hogy: "Az érvelési alapú politika beszűkült. A modern politika már nem a meggyőzésről szól, hanem szlogenekről, jelszavakról és mozgósításról."

A teljes interjú itt olvasható. 

https://444.hu/2021/05/06/orban-viktor-a-magyar-kozteve-kevesbe-kormanyparti-mint-a-nemet

201 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr7716524402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

habakuk000 2021.05.10. 17:21:12

Szlogenek, jelszavak, mozgósítás. Nem modern politika ez, hanem a kommunista államok fő propaganda vonala.

Nehezen képzelném el, hogy egy modern skandináv liberális vagy konzervatív illetve egy német zöld párt - akiktől fél mint az ördögöktől - jelszavakkal és szlogenekkel intézné a politikáját.

Az egész magyar nép semmibe vevése, hülyének nézése. Mondjuk az is.
Idáig süllyedtünk. Észak-Koreáig, csak még nem halunk legtöbben éhen, de ez is folyamatban van, az idei terményárak maximum szinteken indulnak.

Neytiri1 2021.05.10. 18:56:22

@habakuk000: a támogatottságukat látva, sokan nem érzik/látják, hogy hülyének vannak nézve.
De hogy megfordult a fejükben egy meglepetés is, azt ugye bizonyítja a mentések Alapítványokba (is), mészáros térhódítása eddig számára ismeretlen területeken, stb.
A legjobb forgatókönyv a jövő évi választásnál az -jelen számítások szerint-, hogy nem lesz meg nekik a kétharmad.
Amin még ronthat az ellenzék azzal, ha megismétli a négy évvel ezelőtti egymásnak esést, ha valamelyik úgy gondolja, hogy egyedül is menni fog, és akkor megint az ő hülyeségükön röhöghetnek a Karmelita kolostorban.
Persze történhet még bármi, kiszivároghat egy "öszödi beszéd"-szerű bomba (kérdés, hogy a fanatikusoknak elég-e a pálforduláshoz), de a másik oldalra szintén potyoghat bármi. Hogy nem lesznek finomak egymással, az sajnos egészen biztos. Kemény párharc lesz, csak győzzük kapkodni a fejünket, nagyjából minden nap majd.
Ha erre jön még egy negyedik hullám, akkor be is leszünk zárva az otthonunkba ismét. A virtuális világban, a FB-on, más egymással találkozós és információcserés helyeket is lehet zargatni, feljelentgetések, ki mit írt.
Nehéz évnek nézünk elébe. Mire lehet majd koccintani 2021.december 31-én...?

habakuk000 2021.05.10. 20:29:46

@Neytiri1: "Végre itt az éjfél, mehetünk aludni!"
A híveiket nem érdekli semmi, a közvéleménykutatók pedig olyan klasszul lejáratták már magukat, 4-5 % hibahatárral is tudnak dolgozni, a valódi eredményeket nem ismerjük, ez is a kampány része lett.
A gázos ember csak és kizárólag számára ismeretlen területeken hódított teret, ez nem újdonság.
(Remélem nem dk-s jelöltre kell majd szavaznom.)

Neytiri1 2021.05.10. 21:13:09

@habakuk000: ismerjük mindkét oldal közvéleménykutatását. Így nagyjából be lehet lőni, hogy mi van.
Nekem a gázossal kapcsolatban újdonság volt a bank, szálloda, biztosítás szektor meghódítása, még a malacfarm is. Viszont a Tigáz legalább passzol hozzá. És a legújabb területhódítása, a médiavilág egyik legszebb nője... na az is meglepetés volt :)

gazoló 2021.05.11. 07:19:03

@Neytiri1: @habakuk000:

jóóóreggelt

jelenlegi politikáról,kiegyensúlyozottságáról, Hadházyról,a legmérvadóbb politikusról.

"Szúrós tekintet, emberölelés, szexuális zaklatás lyukas zoknival, illegális bevándorlás az MTVA-ba – nem áll jól a képviselő szénája.
Javában zajlik a Hadházy Ákos elleni eljárás Polt Péter nappalijában. A fél éve száradó dokumentum szerint a képviselő forradalmi léptekkel közlekedett, gyilkos nézése és szúrós tekintete volt, ezért terrorizmus vádjával is bíróság elé állíthatják és mivel látható volt, hogy kint összeborult a tüntetőkkel, emberölelés miatt is elítélhetik. Ráadásul előre kitervelt gyilkosságért is felelhet, mivel a képviselő többször mondta, hogy ölni tudna egy kávéért.
Beszéde több helyén is maró gúnyt véltek felfedezni, ezért környezetszennyezésért is felelősségre fogják vonni, az őrökkel szembeni magatartása miatt pedig az állatvédelmi törvényt is áthágta. Nem beszélve arról, hogy szexuálisan zaklatta a biztonságiakat a kihívó testtartásával, lábfejével többször megtapogatta az őrök markát, illetve ingével belekapaszkodott a kezükbe.
Ráadásul meztelenkedett lábtájékon, a lyukas zoknija többekben megbotránkozást keltett, abúzust hajtott végre, és mivel a közmédiában mutogatta a teste pucér részét, közszemérem sértést is megvalósított.
És még csak a vádirat felénél járunk…
Azzal, hogy a képviselő bement az épületbe, illegális bevándorlást is megvalósította, ráadásul a NAV jelezte, nem fizette be a bevándorlási különadót.
Hadházy egy elítélttel, a hírhamisításért felelősségre vont Papp Dániellel is beszélt, ami tilos látogatási időn kívül, ráadásul a vezérigazgató beszédébe való szúrós közbevágásaival súlyos,8 napon túli sérüléseket okozott Papp Dánielnek
A volt LMP-s képviselő a korábbi, korláton való közlekedése miatt a KRESZ-t is megsértette, benntartózkodásával pedig már most több, mint 400 óra túlórát teljesített, ami jogellenes, hiába beszélte meg előre magával.
Hadházy ráadásul többször is kiabált, így csendháborítás miatt is bíróság elé kell állnia, élő bejelentkezését pedig a korhatár besorolás elmaradása miatt elmarasztalta a Médiatanács.
A felvételek tanúsága szerint láthatóan a padon aludt, tehát a hajléktalantörvényt is megsértette.
„Hadházy Ákos bőven megvalósította a Btk. jövő hónapra tervezett módosításának több pontját! Mivel még gyúrjuk a törvényeket, egyéb területen is felelősségre vonhatjuk! Az már most látszik, hogy a büntetési tételek összegzése után minimum életfogytiglani börtönbüntetést kell javasolnunk!
– mesélte Polt Péter főügyész.
Hadházy tehát több emberöltőre elegendő súlyos vétséget hajtott végre, Amerikában ezért kötél általi halál lenne jussa, még szerencse, hogy Magyarországon vagyunk"

gazoló 2021.05.11. 07:28:44

jelenleg kerti munkában raboskodik,várva népét,hogy kiszabadítja,mint Táncsicsot.
fene tudja..én inkább maradnék..
jobb ott neki,mint a magyar ugaron.

bár fene tudja: magyari eper ár:
3500Ft/kg

Haba:
itthon szépen virágzik,de majd jönnek rá a politikus spanyol csigák,akik jobban kedvelik ezt,mint a csalinak kihelyezett óccsó sert,tojáshéjat vagy hamut))

nálatok hogy van ez?

habakuk000 2021.05.11. 08:13:36

@gazoló: Nálunk sok házas csiga van és néhány párducmintás, állítólag ők megeszik a spanyolok tojásait is, környéken láttam spanyolokat, a kertünkben még nem.

Mondjuk a sima éti csiga is megeszi a salátát, epret is.

Nálunk is szépen virágoznak, tavaly ráadásul ültettem 18 fajtát darabonként hármat, kíváncsi leszek a különbségekre.

Neytiri1 2021.05.11. 08:40:25

@gazoló: nem tudom ki írta ezt, így még inkább nem tudom, hogy merről fúj a szél ezzel a cikkel kapcsolatban.
Nem tudom, hogy nevessek, vagy gúnyt véljek felfedezni, vagy érezzem a gúnyt, egy pamflet ez csupán, vagy szárnypróbálgatása egy nagy jövőről álmodó firkásznak?
Hadházy sok minden után megy. Nagyjából egy magányos farkas, csak hiába megy utána, nem történik semmi.
Ahogy az ellenzék is, szája van, de... ennyi.
Ahhoz nem értek, hogy lehetne-e több, egy olyan országban, ahol minden a fidesz kezében van, így bármi próbálkozás nagyjából kukába végzi, vagy rosszul gondolom ezt, ami szintén lehet.

Nekem az új, ami felháborít, hogy kórházi kezelésre (cikkek felsorolják) negatív teszttel lehet menni, amit annak bizony ki kell fizetni, aki nem kért oltást.
Nincs ezzel baj, de mi az, hogy annak magának kell fizetni?
És ha igen, akkor miért ennyi?
Ausztriában ingyen van havi négy, például.
Miért fizeti az ember a TB-t?
És mennyivel veszélytelenebb egy oltott? Nem arról volt szó, hogy nem lesz beteg, nem terjesztheti, hanem arról, hogy gyengébb lefolyású, és nem hal meg (van aki ezt is kétségbe vonja), de simán fertőzhet a kórházi ellátás során, most pedig már maszk nélkül mehet meccsre, vagy kiállításra, vagy benti asztalhoz étteremben, vagy külföldre, és mégis ő a "védett". Az oltott fertőzheti az oltatlant.
Én egyszerűen nem értem -vagy értem,de akkor jaj nekünk-, hogy mi megy itt ezzel az oltással.

Neytiri1 2021.05.11. 08:41:28

@gazoló: @habakuk000: hát én úgy, de úgy, de úgy, de úgy imádom az epret, hogy csak nnnna!
De jó nektek, epresek :)

habakuk000 2021.05.11. 08:43:27

@Neytiri1: Attól, hogy merevre van kivakszolva, mint egy porcelánbaba még nem lesz szép.
Látszódik az arcán a lelkivilága,s az nem olyan nagyon szép.

Persze ízlések és pofonok...a gázosnak jó lesz.

Neytiri1 2021.05.11. 08:52:09

@habakuk000: az ilyen nők jók arra -nekünk, átlagnőnek-, hogy az a pasi, akinek például ez, vagy Kataság, Timiség tetszik, az a férfi már nekünk nem tetszik.
Örülök, hogy nem látod szépnek :)

gazoló 2021.05.11. 09:11:50

@Neytiri1: DDD

nekem Brezsnyev végnapjaiban ugrik be,de vkinek ez is szerethető)) naná

gazoló 2021.05.11. 09:22:02

@habakuk000:

szeretem az éticsigákat,mint a hódot..de nem a kertemben..

indiai futókacsa párom miatt kilőve ..fújj.. ráadásul hozhatja a kovidot is)))

marad a begyűjtés ..sörcsapda..lefejezés..stb.

az éticsigák is egy az egyben lezabálták a rokulát,aperatívnak kis kapor és petrezselyemzölddel..örültem naon)(

én a folytontermőkkel ügyködöm több kevesebb sikerrel..de legalább a rózsaszín és fehér virágjaik gyönyörködtetnek)

egyszertermőkből az ásiát keresik nagyon..van face csoportja is a szamócatermelőknek,de a hölgy inkább ne nézze meg mert károsodást okoz a retinán a sokk piros))

habakuk000 2021.05.11. 09:32:34

@gazoló: Igen, a rukolát is szeretik. Büdöskét is. Salátákat nagyon,
Bolhák is kedvelik a rukolát, persze a retkeket is, ma már ki kell pakolnom a csalomon csapdáimat.
Hogy lehet ide fényképet feltölteni? Nagy a kert, kevés a víz, csepegtető csövek mellé teszem a töveket, a sorközöket lemélymulcsolom, szalma, lótrágya szalma, kapnak egy kis em-biot is, hadd nyüzsögjenek a mikrobigyók, állítólag a csigáknak melegük lesz, nem kedvelik ezt a takarást.
Feketeribizlibokrok is vannak közben, állítólag azt és a paradicsomot sem díjazzák.
A sok állítólag azért van, mert azt figyeltem meg, hogy a csigák, bolhák, mindenféle éhes vendégek baromira nem olvassák a tudósabbnál tudósabb cikkeket.

Neytiri1 2021.05.11. 09:33:27

@gazoló: ha már piros...
küldök egy kis autóm/repce/ég/fák képet :)
kepkuldes.com/image/9wVt5Z
Egy kosár eper azért még hiányzik a kocsim tetejéről :)))

bónusz Suzi
www.youtube.com/watch?v=9j15B-tcqyQ

habakuk000 2021.05.11. 09:37:52

@Neytiri1: Átlagnő nincs. Átlagférfi még csak csak akad, de egy nő egyszerűen képtelen átlagos lenni.
Igen a a szűk hónapokat követően jön a legelésző időszak, ami nagyon látványos és finom következménye a kerti bohóckodásnak.
Már a seregélyek is itt járőröznek, várják a cseresznyét. :)
Gyurgyalagok is megjöttek, ők szoktak az utolsók lenni, kakukk kb egy hete.

gazoló 2021.05.11. 10:01:47

@habakuk000:

aranymálinkó+fülemülék a héten jöttek.
cseresznye fele maradt meg ..meggyek moniliásak..
körték almák éve lesz..szilva sem rossz.

minden zugolyban cinegék költenek..hallom a kicsik hangját..a rigók egyre közelebb az emberhez a fészkelésben,mert félnek a varjaktól..még a macsek sem zavarja őket ..három méterre a terasztól..persze meg van beszélve okos fejével,a kirepülő kisrigókat nem bántjuk...(https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Ne_b%C3%A1nts%C3%A1tok_a_feketerig%C3%B3t!_(film)

gazoló 2021.05.11. 10:02:46

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Ne_b%C3%A1nts%C3%A1tok_a_feketerig%C3%B3t!_(film)

Neytiri1 2021.05.11. 10:11:35

@habakuk000: sosem láttam még gyurgyalagot, bár a hangja alapján simán lehet felénk is, kedvezőek a feltételek. Kinyitom az ablakokat és egy több hangszeres zenekar játszik :)

Miért képtelen egy nő egyszerűen átlagos lenni? :)

Neytiri1 2021.05.11. 10:24:18

@gazoló: milyen színű cicád van?

gazoló 2021.05.11. 12:10:21

@Neytiri1:

teknőczarka a hölgy..ja nem hölgy..vagy kitudja))

....
@habakuk000:

ez hogy van ott nálatok?
Juhi szerint így.

"Amíg Orbán tokáján ment a vita a múlt héten, addig az 54 ezer lakosú Eger városa 825 millió forintot kapott a kormánytól a vírushelyzet kompenzálására támogatásként, az Egerben található Orbán-szálloda pedig 2,8 milliárd forintot, tehát 3,5-szer annyit, mint az egész város.
Orbán lop. Magának és a családjának lop. Erről terelik el a pártszolgái a figyelmet.

Este 7-kor a youtube csatornámon.

habakuk000 2021.05.11. 14:55:52

@gazoló: Egri hírek írta meg a múlt héten. A Flórára kapott ekkora támogatást, ami elég baj, mert közvetlen összeköttetésben van a stranddal és a Török-fürdővel.

A Török-fürdő egyébként szép lett, jó program, pár éve mutogatta meg a város, amikor arabokkal tátottam a szám, ezen felbuzdulva elmentünk fürödni is, szép és jó.

habakuk000 2021.05.11. 15:02:49

@Neytiri1: Löszfalakban fészkelnek, nagyon szép tiritarka madár, méhészek gyűlölik.

Feldebrő, Egri út végén van egy löszfal, ott sokan laknak, talán ez a telep van legközelebb hozzád.

Nem tudom. Az én agyam sima, soha nem is értettem a nők tekervényeit. :(

gazoló 2021.05.11. 18:03:30

@habakuk000:

hüjeteló)))
a törökfürdő az a kupolás műmárvánnyal kirakott csoda?
sztem ott jártam,sőt az egyik szárnyába még seggest is ugrottam fogadásból mikor nem volt ott a fülügyelő))

Neytiri1 2021.05.11. 20:58:17

@habakuk000: a nők tekervényeit talán a nők sem értik mindig.
De a pasik "egyszerűségével" a nők nem tudnak időnként mit kezdeni, sőt, megfejteni.

gazoló 2021.05.11. 22:50:56

@habakuk000:

"A sok állítólag azért van, mert azt figyeltem meg, hogy a csigák, bolhák, mindenféle éhes vendégek baromira nem olvassák a tudósabbnál tudósabb cikkeket.""

ezzz jó)
képküldeni a képküldés. Com-mal egész jó.

a seregélyek is erősen fenik a csőreiket de kibszok velük..behálózom a cseresznyefákat és 'bekaphassák a szomszédét))
a szamócákat is be kell,a meggyet nem szeretik..múlt évben a szibériai mézbogyóra is rákapni ami mindjárt kezd érni..
küldj képeket)

gazoló 2021.05.11. 23:06:29

jav.
sikerült rákapniuk.

az egreseket nefelejtsd el lisztharmat ellen permetezni..
elég hamar kicsinálja a friss hajtásokat.

éjszakára színes innen a Dunakanyarból))

kepkuldes.com/images/f8d7235fc78516496518bacc91ef4640.jpg

kepkuldes.com/images/fd1212410533e7746d403e316e7c2309.jpg

tagának)

kepkuldes.com/images/a729b67988bea5b73047ca263c79ab4a.jpg

habakuk000 2021.05.12. 06:57:45

@gazoló: Irigylem ezt a Duna-kanyarodat. ( Ipolyt is.)

Komoly világnézeti válságot okozott egy nagymarosi ott alvós hétvége. Alkony, gondoltam szép naplemente a folyó túloldalán, a hülye nap viszont a hátam mögött csalinkált.

Baromira nem értettem, elvileg a Dunántúl az nyugat, csak a nap nem tudja.
Térkép elő, szégyen gyalázat, de biztosan voltam 35 éves, mire rájöttem, hogy Nagymarosnál nem dél felé, hanem észak-kelet felé folyik a Duna.
De azért másnap reggel még figyeltem, hátha megrendesedik a nap, de nem. A túlparton kelt fel. :)

Nem nagyon szoktam permetezni. Legfeljebb a szőlőt, azt se gyakran. Mondjuk meg is látszik.

habakuk000 2021.05.12. 09:15:00

400 plusz kilőtt Hamasz rakétából egy érkezett olyan helyre, ahol kárt okozott.

Ez a Vaskupola nem semmi rendszer. Most majd jönnek a buldózerek és házrombolások.

El sem tudjuk képzelni. Sem az izraeliek, sem a palesztinok életét.

Netflix: Fauda. Kifejezetten érdekes sorozat erről a konfliktusról.

gazoló 2021.05.12. 14:54:20

@habakuk000:

"rájöttem, hogy Nagymarosnál nem dél felé, hanem észak-kelet felé folyik a Duna."

engem is soxor megzavar,kiváltképp ha a Nagymaros feletti Szentmihályhegy és környékén túrázok.
Ha egyszer ellátogatsz oda ismét legegyszerűbb ezt tisztázni a közeli,könnyű túrával elérhető Julianus kilátóból lecsekkolni,ahonnan körbe látni az egész kanyart.
sztem a legszebb panorámájú része a környéknek)

kepkuldes.com/images/a18c3d14d51d7e066920c33c962db6c9.jpg

Neytiri1 2021.05.12. 15:48:34

Ha valaki Horvátországba készül:

"A Horvátországba történő beutazás magyar védettségi igazolvánnyal - a jelenlegi gyakorlat szerint - a következő módon lehetséges:

A beutazónak fel kell mutatnia a védettséget igazoló plasztikkártyát és a papíralapú oltási igazolványát, amelyen mindkét oltási dátum szerepel. A beutazás akkor lehetséges, ha a második oltást követően eltelt 14 nap. (A 7 év alatti kiskorúak mentesülnek a tesztelési és karantén-kötelezettség alól, amennyiben szüleik/felnőtt kísérőjük társaságában utaznak, és a szülők/kísérők rendelkeznek a fent előírt védettségi dokumentációval.)"

konzuliszolgalat.kormany.hu/europa-utazasi-tanacsok?horvatorszag

Neytiri1 2021.05.12. 15:50:26

@gazoló: tökéletes példa arra, hogy valaki ír (mond) valamit, azt gondolva, hogy ő tudja biztosan, majd másnak is van véleménye, ami esetleg más, vagy nem pont az, vagy kiegészítős, vagy egyetértős :)
(érdemes elolvasni a hozzászólásokat is)

Neytiri1 2021.05.12. 15:52:58

@gazoló: én pont így kukucskáltam be ide annak idején :)
Nagyon édes cica, naponta néhányszor eszembe jut, hogy kéne egy :)

Neytiri1 2021.05.12. 15:54:42

novekedes.hu/hirek/nemetorszagba-nem-eleg-a-kinai-es-orosz-vakcina

Németországban nagyon alacsony az oltottság, egy blogíró aki ott él, azt írta nem régen, hogy 9%. Lehetséges? :O

Neytiri1 2021.05.12. 16:10:10

444.hu/2021/05/12/az-egeszsegugyon-vagott-a-legkisebbet-az-egyetemek-penzen-a-legnagyobbat-a-kormany

"A kormány hivatalos magyarázata az, hogy nem akar még jobban eladósodni."

A kÓrmánynak igaza van, sokkal jobb az oroszoknak és a kínaiaknak eladósodni.

gazoló 2021.05.12. 16:28:33

@Neytiri1:

egyszer láttam egy "karfiolgrafikont. a közelkeleti v'iszonyulásokról.
na kész...
soha nem mernék ítélni az arrafele élők életéről.

JS másképp de nagyon realistán rajzolja fel.

végtelenül összetett,mondhatni:

"mindeenkinek iiigazzaa van"
(Megáll az idő)

gazoló 2021.05.12. 16:32:03

@Neytiri1: D

sima ügy vinni kell a papíralapút..

opsz,de akkor minek a plasztik?
mi lesz a 14-16 korosztállyal?

elmorzsoltam pár mosolyt a hvg.kommentfalán))

habakuk000 2021.05.12. 16:33:14

@gazoló: A HAMASZ szunnita szervezet, szaudi támogatással.
Irán siita, az ő favoritja a Hezbollah.

Izrael és a szaudiak rendezték a kapcsolataikat, katonai téren képesek együttműködni is a közös ellenség, Irán ellen.

Ha Bibi veszít, nagyon könnyen úgy jár, mint orbán cimborája jövőre, mehet börtönbe. Márpedig most új választás jön, sem ő, sem az ellenzék nem volt képes kormányt alakítani.
Érdekes módon ez a konfliktus a zsidó héjáknak - közvetve Netanjahunak - és a Hamasznak is érdekében áll. A meghaltak és sebesültek járulékos veszteség.

A palesztínok kilátástalan helyzetének pontjaival egyetértek, de nagy valószínűséggel nem ezért lőttek ki ezernél is több rakétát a palesztínok, s nem ezért rombolták le - két órás figyelmeztetés és a valódi bombázás előtti jelzőrakéta után - a toronyházukat, hanem inkább egy háttéralku lehet a dologban. Túlságosan jól szervezett az elmúlt két nap, erre az arabok képtelenek, ez inkább zsidó munkának tűnik.

gazoló 2021.05.12. 16:39:45

@Neytiri1:

ezeknek a rablóknak fillért nem adnék a választásokig.

már megint az eu. pénzeli a maffiaállamot.

"sosem lesz vége?!"

habakuk000 2021.05.12. 16:48:03

@Neytiri1: ourworldindata.org/covid-vaccinations

Lehet, hogy a kétszer oltottak a 9%. Amúgy sem verseny, csak nálunk az, a németek először beoltották a veszélyeztetteket - mi ebben az arányban el vagyunk maradva - és mennek szépen sorban.

Mondjuk viszonylag gyors német válasz jött a kínai vétóra, az, hogy nem fogadják el a keleti vakcinákat nagy pofon a hazudós tolvajnak. Ráadásul teljesen korrekt.
Nem véletlen, hogy kínai pénz kell, ő már látja, hogy az unió és a németek elhajtják már.
Ez a mocsok képes lesz kivezetni az országot az unióból is, ha csak föl nem ébredünk.

Neytiri1 2021.05.12. 16:51:45

@gazoló: Törökországba kell menni, oda minden jó :D

Oroszországba szívesen fogadják a Szputnyikosokat.
Németország elesett, ha keleti vakcinás valaki. Aztán még most kezdődik a szezon, majd jön a lista, hol járt szerencsével a kakadu, hol részszerencsével, hol meg maradnak a nyugatisok.

Legrosszabb esetben bartelezik -apró országok biztos kapnak az alkalmon-, bónuszba kapnak néhány kórház felépítést tőlünk, és templom renoválást, egy-két stadiont, ad ajándékba még 3-400 lélegeztetőgépet is, és már mehet is a magyar a plaszikkártyájával, aztán döngetheti a horpadt mellkasát a kisfiú, hogy milyen sikerrel járt :)))

Neytiri1 2021.05.12. 16:55:39

@gazoló: én bevallom őszintén, egészen keveset tudok arról a részről. Szívesen olvasom, ha szembejön de úgy érzem, hogy hol egyik, hol másik oldali véleményt sikerül, és tartok tőle, hogy a kettő között valahol létezik az igazság,
HA egyáltalán lehet ott igazságot "kiáltani".
Tartok tőle, hogy talán nem is...
De nagyon érdekes "része" a világnak ilyen szempontból is.

Neytiri1 2021.05.12. 16:57:40

@gazoló: sosem lesz vége.
Elfoglalta Budát, kész... 100 év. :(

Neytiri1 2021.05.12. 16:59:14

@gazoló: te szoktál ott írni?
Hú, azért ott elég nagypályások vannak :D
Ez a neved, vagy más?
Ha nem akarod megmondani, akkor csináljunk úgy, mintha nem is kérdeztem volna. Jóóóó? :)))

gazoló 2021.05.12. 17:01:27

@Neytiri1: :-(

"De nagyon érdekes "része" a világnak ilyen szempontból is."

nagyon szomorú része is a világnak,ahol a vallások miatt (is) öldöklik egymást.

Neytiri1 2021.05.12. 17:02:14

@habakuk000: abszolút egyetértek veled! Remélem nem fog neki sikerülni!

Arra kíváncsi lennék, hogy a németeknek mennyire van kedvük oltakozni, vagy ez a szám azért azt is tükrözi, hogy egyáltalán nincs olyan nagy.

Neytiri1 2021.05.12. 17:03:43

@gazoló: igen, semmiképpen nem az öldöklés szempontjából írtam, hogy érdekes, hanem a történelem szempontjából.
Örülök, hogy nem ott élek.
Van olyan helyzet, amikor még itt is jobb...

Neytiri1 2021.05.12. 17:05:30

@gazoló: azért írtál szomorú jelet, mert rosszul fogalmaztam?
Remélem nem gondolod, hogy úgy értettem.

habakuk000 2021.05.12. 17:09:05

@Neytiri1: ez januári adat, nálunk ekkor 45%, románoknál 35% volt. A németek nem hülyék, pontos oltási tervük van és megbíznak az egészségügyükben.
Németországban azok aránya, akik biztosan vagy valószínűleg beoltatják magukat, összesen mintegy 75 százalék, vagyis jóval magasabb az előző két adatnál, bár az is tény, hogy az adatvételi időszak is későbbi, január 4 és 6 közötti. A közvéleménykutatást az ARD megbízásából végezték. A növekedés a magukat biztosan beoltatni kívánók számát illetően jelentős, 34 százalékról 54 százalékra emelkedett novemberhez képest. Ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy azok száma, akik nem vagy biztosan nem akarják beadatni az oltást, elég stabil (23 százalék januárban és 29 százalék novemberben).

Neytiri1 2021.05.12. 17:15:12

@habakuk000: köszönöm :)
Vagyis kivárják a nyugati vakcinákat inkább, minthogy ész nélkül oltogassák a lakosságot.
Hát...

Itthon...
hvg.hu/itthon/20210507_Hozzajarulas_ellenorzes_egeszsegugyi_dolgozok_NVSZ

Kíváncsi vagyok, hogy mennyi egészségügyi dolgozó fogja elhagyni a szakmát, amint lehetséges lesz nekik.

gazoló 2021.05.12. 17:17:40

@Neytiri1:

értem mit írtál,jól fogalmaztál.
a szomorújel az öldöklésnek szólt.

habakuk000 2021.05.12. 17:19:55

@gazoló: Jászberényinek tetszenek a novellái, de azért a kék táblás agymosás erősen befolyásolja a mondókáját.

Mondjuk ahol nem is borotvaélen, hanem pontlézeren táncolnak, nagyon kényes egyensúlyi állapotok vannak, és minden mindennel összefügg.
A palesztin helyzet rövid távon megoldhatatlan. Az sem kizárt, hogy a válság miatt egyszerűen csökkentették a támogatásukat vagy több pénzt kapott a Fatah, így nő a befolyásuk is, ők is ütik egymást, kíváncsi lennék a valódi kiváltó okokra.

gazoló 2021.05.12. 17:20:04

@habakuk000:

beindult a nagy "pofonofon.

amúgy minden szavaddal egyetértek.

gazoló 2021.05.12. 17:22:54

@Neytiri1:

a kacsafejű ritka egy útálatos üledék..ütném,bár békés természetű vagyok.

taga20 2021.05.12. 17:26:33

@habakuk000: "A HAMASZ szunnita szervezet, szaudi támogatással.
Irán siita, az ő favoritja a Hezbollah.

Izrael és a szaudiak rendezték a kapcsolataikat, katonai téren képesek együttműködni is a közös ellenség, Irán ellen."

itt valami kurva nagy ellentmondásod van, mert a hamasz csinálja most a balhét.

Neytiri1 2021.05.12. 17:28:39

@gazoló: én azon gondolkodtam most, hogy végigfutottam rajtuk, hogy melyiket nem?

habakuk000 2021.05.12. 17:30:54

@gazoló: Te netflixezel, javaslom, nézz bele a Faudába. Nagyon érdekes, a kalandtól eltekintve a mindennapjaikba azért enged egy kis betekintést, kicsit érthetőbbé válik a tanácstalanság és elkeseredettség.
Elgondolkodtató film.

habakuk000 2021.05.12. 17:53:39

@taga20: Szerintem nincs ellentmondásom.
- A zsidók kezdték a balhét a mecset téri kiürítéssel nem megvárva a ramadán utolsó napjának végét.

-Mindig szoktak köveket hajigálni ilyen időszakban, aztán szépen hazamennek. Most nem.
-Az ultrák (zsidók) szép zászlós felvonulásokat szerveztek Kelet-jeruzsálem bekebelezése évfordulóján.

A Hamasz annyira nyomás alá került saját éhes-szomjas hívei által, hogy hipp-hopp, nagy hirtelen egy nap alatt legyártott 1000+ rakétát, ( ha a Moszad tudta nélkül sikerül kettőt kilőni a határ menti telepekre, hónapokra örömünnepet tartanak).
Sőt, három sms hívásra zavargások törtek ki az eddig békésen egymás mellett élő, főleg keresztény arabok között is.
Mindezt egyetlen délután alatt megszervezték jogos felháborodásukban, mert kiseprűzték őket a mecsetjüktől.

Na ne.

Ez egy szépen előkészített, jól szervezett akció, a Hamasz elkönyvelheti, hogy képes a háborúra vagyis ők a palesztínok vezetői, adjátok a pénzet, Netanjahuról lemegy a nyomás, lehet ütni-vágni egy évig a palesztínokat - most ugye meg fognak indulni a buldózerek, jönnek a házrombolások, ez újabb indulatokat gerjeszt, át fognak szökni néhányan Gázából izraeli telepeseket ölni, ez most már önjáró pár évig.

Spontán nem tud kialakulni ilyen szervezett ellenállás, ezt több hete elő kellett készíteni, akkor pedig a Moszad tudott volna róla.

taga20 2021.05.12. 18:09:01

@habakuk000: "Spontán nem tud kialakulni ilyen szervezett ellenállás, ezt több hete elő kellett készíteni, akkor pedig a Moszad tudott volna róla."

úgy beszélsz, mintha az utóbbi 70 évben soha nem történtek volna ilyen dolgok arra felé.

szerintem a derékfájásod,kezd ráhúzódni a zagyadra:))

ilyen összeesküvés elméletet így szerda délután összedobni, az nem semmi.

gazoló 2021.05.12. 18:34:54

@taga20: @habakuk000:

bárhogyan is van,ezek után nem lennék most hamasz parancsnok(

habakuk000 2021.05.12. 18:43:15

@taga20: Ilyen szervezettek? Palesztínoktól? Nem.

Jó, összeesküvéselmélet az igaz, de nem gondolom, hogy nagy kaland.

De: a palesztínoknál is elmaradtak a választások, a hamasz csak Gázában irányít, Cisz-Jordániában nem.
szóval a Hamasznak és Bibinek is érdeke a háború és tartós feszültség, a zsidó, arab, palesztín népnem nem olyan nagyon.
Egy hónapja, a Ramadan teljes időtartama alatt hergelték az arabokat.
Szóval mindkét hatalmi centrumnak a túléléséért kell a háború.

taga20 2021.05.12. 18:43:39

@gazoló: ja, haba szerint a moszad meg a hamasz összebeszélt, hogy nyírják ki a hamasz nagy kutyákat.

logikus, nem?

én aszt nem értem, hogy azé a kibaszott kopár földdarabért, miért irtják egymást?

gazoló 2021.05.12. 18:45:50

@taga20:

miért miért

amiért negyven évig vándoroltak a sivatagban.

habakuk000 2021.05.12. 18:49:57

@gazoló: baromi komoly technológiák dolgoznak, ez a vaskupola 90% fölötti hatékonysággal dolgozik állítólag.

Képzeld el, arab vagy. Bemondja a rádió, hogy két óra múlva le fogják bombázni a házad, mert az emeletem hamasz iroda van.
Két óra múlva először jön egy füstbomba, hogy nem tévedés, a te házadról van szó, tüni onnan. Még öt perc és volt ház, nincs ház.

Te pedig az égadta világon semmit nem tudsz tenni, legfeljebb káromkodsz vagy hívod az allahodat, de hiába.
Szerintem ez a legrosszabb, az abszolút tehetetlenség.

Aztán nem véletlen, ha a fegyvereseid által kilőtt rakéta végül földet is ér, sőt fel is robbant két embert, igaz ők is arabok, de legalább mártírok lehetnek.

habakuk000 2021.05.12. 18:56:14

@habakuk000: örülsz, mint majom a farkának, ez lemaradt a végéről.
@taga20: Még az sem elképzelhetetlen, hogy így szabadulnak meg a vetélytársaktól, de ez tényleg összeesküvés-elmélet, regénybe való.

Szerintem a zsidók kiprovokálták, és hagyták a hamaszt felkészülni, aminek a hamasz rendkívüli módon örült.

Rövid távon nincs békés megoldás. Hosszún se nagyon.

taga20 2021.05.12. 19:11:30

@habakuk000:
"Szerintem a zsidók kiprovokálták, és hagyták a hamaszt felkészülni, aminek a hamasz rendkívüli módon örült."

itt megint nem stimmel valami a logikádban.

a templom hegyen pár napja megy a balhé.
ez a pár nap, hogy lenne elég beszerezni/összelegozni cca. 1000 rakétát?

gazoló 2021.05.12. 19:59:11

@taga20:

közeledve 22-höz egyre gátlástalanabb válogatott mocsokságokat húznak meg..de legalább testesedik a vádirat..
fogok nekik integetni a nosztrai börtön előtt.

taga20 2021.05.12. 20:11:17

@gazoló: az nem női börtön? oda max. szájerdzsozefinát basszuk be:)

a csutigecit és bandáját a csillagba marinko mellé!

habakuk000 2021.05.12. 21:07:25

@taga20: Pont az a logika, hogy logikátlan.
Nem pár napja, a kelet-jeruzsálemi kitelepítés már jó ideje játszik, és véletlenül mostanra lett időzítve az is.

Amúgy szerinted a zsidók hunnan tudják, hun a rakétavezír? Onnan, hogy egy másik hamaszos megmondja nekik. Nemigen hiszem, hogy mártír akar lenni egy főnacsalnyik. Azt meg szokták hagyni a suttyóknak.

gazoló 2021.05.12. 22:23:45

@taga20:

Tasnádi is ott raboskodott.
sztem ő nem nő
....
hang.hu/belfold/2019/05/14/meztelenul-kikotozott-rabok-marianosztran/

a szomszédos szobi kőfejtőben nagyszerű munkaterápiás csoportokat lehetne létrehozni.
ha közben néhányan kislánnyá (fassebánja)változnak,legalább őrizheti a kóter a nosztrai nőibörtön tradicióit.

Neytiri1 2021.05.13. 08:45:46

hvg.hu/kkv/20210512_paksi_bovites

"A javaslat értelmében önálló szabályozó szervként működne tovább az Országos Atomenergia Hivatal, amelynek elnökét a miniszterelnök választaná ki, de utána nem lehetne leváltani.

A napokban megjelent módosítócsomag értelmében a 444.hu szerint az atomenergiáról szóló törvényből például eltűnne az a mondat is, hogy „az atomenergia biztonságos alkalmazásának irányítása és felügyelete a Kormány feladata”."

Mi jön még a jövé évi választásig? Mi lesz még, ami marad? Mi lesz még, amire egy másik kormánynak joga és lehetősége lesz ebben az országban? Mit nem ad el/ki/tovább a csókosainak? Egyáltalán van még valami jelentős akármi?

telex.hu/gazdasag/2021/05/12/berlakasaik-eladasara-kotelezne-az-onkormanyzatokat-a-kormany

"A tegnap késő este benyújtott javaslat azonban ennél sokkal-sokkal szélesebbre tágítaná a kört, hiszen
a több mint 100 ezer bérlakás bármelyikét kénytelen lesz eladni az adott önkormányzat, ha a bérlő élni akar a rendkívül kedvezményes lehetőséggel.
Egyébként már így is alacsony volt az állami vagy önkormányzati bérlakások száma Magyarországon. Összehasonlításképpen: csak Bécsben több mint kétszer ennyi, 220 ezer lakás van a város tulajdonában. A bérlakások alapvetően arra szolgálnak, hogy az ingatlanokat jóval a piaci ár alatt bérelhetik ki olyan emberek, akiknek anyagilag nem fér bele, hogy piaci körülmények között találjanak maguknak lakhatást. A magyar fiatalok pedig különösen kiszolgáltatott helyzetben vannak."

A csókosok megvennék a budai bérlakásaikat aprópénzért, a főni megcsinálja nekik a törvényt hozzá?

habakuk000 2021.05.13. 09:00:53

@Neytiri1: Ezt az időszakot tanítani fogják az iskolákban.
Ritkán látható görénység, amit produkál a ner.

Neytiri1 2021.05.13. 09:09:57

@habakuk000: teljesen tethetlennek érzem magam. Összesen jövőre élhetek egy darab igennel, vagy nemmel...
De addigra marad még valami, ami nem ezeknek a kezében lesz?
Ha nem marad, minek egy új kormány? Minek Magyarország? Minek köztársaság Orbánia teljes hatalmával szemben ("A köztársaság ókori eszme, és valójában a zsarnokság feletti győzelmet jelképezi. wp)?

habakuk000 2021.05.13. 11:47:22

@Neytiri1: Ezek az állam - a mi zsebünkből - élő vállalkozások, alapítványok addig tudják fenntartani magukat, amíg van állami forrás.
A honfoglaló magyarok gazdasága mintegy 60 évig működött a Kárpát medencében, télen fölzabáltuk, amit előző nyáron összeraboltunk, aztán kezdődött elölről.
A ner ma a Lech-mező előtt áll, politikai változások nélkül nincs szabad pénz, itthon amit lehet már elloptak, szűkül a mozgástér, nincs hely kalandozni.
(Mivel gazdálkodni nem tudnak, a rendszer működtetéséhez szükség van a kalandozó rablásokra, különben a hűbéresek konc nélkül maradnak és lázadozni kezdenek.)

Úgyhogy kell az új kormány, kellenek a reformok a gazdaság, a piac tisztításához, kellenek a jóléti, oktatási reformok, szóval van feladat bőven, ki kell alakítani egy modern államot. Nem lesz egyszerű, mi ilyen paternalista, atyáskodó, mindenek fölött álló államot szeretünk, ami viszont egyszerűen rossz.

A köztársaság egy társadalmi forma, mint eszme szerintem.
Inkább a demokrácia lesz az eszme. ( Aztán vitatkozhatunk azon, hogy pl az athéni demokrácia mennyire volt működőképes vagy pl Szókratész kivégzése zsarnokságra mutat avagy nem.)
Érdekes téma, és mindenkinek igaza lehet példák alapján.

Neytiri1 2021.05.13. 13:44:08

@habakuk000: látsz olyan pártot (embert), ami/aki alkalmas, és azt hozná, amit az őt választók elvárnak, hosszabb távon is, nemcsak a ciklusuk elején, vagy éppen a végén, hogy újra választást nyerjenek?
Látsz olyan karizmatikus vezetőt, aki képes a fidesz ellentáborát egységesen „megfogni”?

Lesz annyi ember őket megválasztani, és kitartani a választásuk mellett, aki elfogadják, hogy az új kormány nem atyáskodó, simogatós? Egyáltalán egy választáskor honnan lehet tudni, hogy melyik milyen lesz valóban, hiszen lassan nincs választási program sem -bár amikor igen, azt sem igazán tartják be, illetve időközben potyognak ki a csontvázak a szekrényekből-, így milyen választás előtt állunk, ahol a józan ész döntő többsége dönt és nem valamiféle agyament hitű nép? Ahhoz, hogy ezt a betonba öntött szart kirobbantsa valaki más, mekkora összefogásra, és kitartásra, hitre és bizalomra van szükség a vezető politika párton belül (és ha koalíciós, akkor még inkább) és a választókban? Az előző kormány hívei mennyire lesznek képesek elfogadni a változást? Mennyi idő alatt tudnak kialakítani egy olyan mértékű fanatikus hitet a saját táboruknál, ami segítheti az elfogadást a kevésbé kedvelt döntéseknél, amire orbán képes most?
Elég lesz egy ciklus ezt a szart kisöpörni, vagy éppen akkor jön majd az új választás, amikor még a nehéz része készül (a vetés), amikor az emberek inkább a rosszat tapasztalják, és nem a „gyümölcsszüretet”?

Ha marad Orbán milyen jövőt látsz annak tükrében, amit írtál?
Ha pedig megy, mennyire fog beleköpni az új csapat levesébe, amivel nagyjából lehetetleníteni és lassítani fogja a folyamatokat.
Én nem hiszek abban, hogy bárki bárkit felelősségre fog vonni egy kormányváltás esetén.

Persze a kérdéseim nem jelentik azt, hogy ne kellene, ne lehetne, ne lenne fontos a választásnál, hogy helycsere legyen. Csak félek attól, hogy egyelőre odáig lát az emberek nagy része, hogy menjenek ezek onnan. De aztán?
És a lehetséges emberektől sem hallani semmit, hogy hogy képzelik a győzelem utáni életet. Hogy ők maguk sem tudják, vagy nem kötik az emberek orrára, vagy ez még korai, vagy én nem olvastam ilyenről, nem tudom.
És az is lehet, hogy rosszul látom ezt az egészet.

habakuk000 2021.05.13. 15:13:23

@Neytiri1: Túlságosan sok kérdés, amire érdemben válaszolni sok idő, s nekem az most nincs.

Amúgy ezek a kérdések a jelenlegi rendszer maradására buzdítanak, ha bújtatottan is. :) Ilyeneket mondanak és egyre hangosabban fognak magyarázni az orbánista megmondó emberek.

A véleményem - anélkül, hogy kibontanám részletesen -:
mi a történelmünk során mindig kelet és nyugat között egyensúlyoztunk.
Most a kérdés ugyanez: egy demokratikus, szabad nyugat - összes hibájával, veszekedéssel, látszólagos lassúságával, működésképtelenségével, de folyamatos fejlődéssel, emberi jogok, környezet megbecsülésével - vagy pedig egy autokrata, ultrakonzervatív kelet - látszólagos hatékonyságával, hiszen három másodperc alatt születik új törvény, ha vezír úgy gondolja.

Koppány vagy István? Ez a kérdés, az összes többi csak részlet.

Neytiri1 2021.05.13. 16:48:20

@habakuk000: nem bújtatok :))))
Szerintem már azért kiderült, hogy mit nem találok jónak :)
Én csak a megvalósításban látok kérdőjeleket, hogy sikerülhet-e?
A kérdőjelek maguk az emberek.
Van-e annyi, hogy változzon, vagy van elég annyi, hogy maradjon? Illetve van-e olyan markáns vezető, aki képes változtatásra.
A "demokratikus, szabad nyugat" a vele járó pozitív, DE negatív (általad is említett) velejárójával tud-e annyira vonzó lenni elég embernek, hogy a vezér kiszámíthatatlanságával és Koppányságával szemben az győzedelmeskedjen?
És én azért megemlíteném azoknak a kétségeit is -nem bújtatásként, csak butuska kérdésként-, akik szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy jó lehet-e a teljes EU felé fordulás, ami igazából Németországból és Franciaországból áll és az ő kedvük és érdekeik szerint hozzák a legtöbb döntést?

A Telex újságírója vagyok 2021.05.13. 18:55:48

telex.hu/kulfold/2021/05/07/eurobarometer-felmeres-kozvelemeny-kutatas-europai-unio-jovo-koronavirus

- Önök szerint miért van óriási szakadék a közvélemény-kutatás "magyar válaszai" és a magyar Európa parlamenti képviselők álláspontja között?

A Telex újságírója vagyok 2021.05.13. 19:01:00

telex.hu/belfold/2021/05/13/ellenzeki-elovalasztas-verseny-eros-fideszes-korzetek

- Önök szerint egy évvel az országgyűlési és néhány hónappal az ellenzéki előválasztás előtt az ellenzéki pártoknak aktívabban kellene a közelgő megmérettetésre készülniük?

- Ön elégedett az ellenzéki pártok teljesítményével?

gazoló 2021.05.13. 20:23:25

@habakuk000:

nekünk mohács és a fasz rossz oldala kell hagyományosan.
....

mekkora költési láz van mindenütt..rozsdafarkúak,cinegék,rigók. fogynak is rendesen a kukucok a kertből. az ablak melletti fán két cinkepár fáradhatatlanul etet reggeltől estig..lenyűgöz a szorgalmuk))

na és a békák..még hogy nincsenek!

habakuk000 2021.05.13. 20:43:07

@Neytiri1: Sikerülhet-e? Igen. Sikerülni fog? Nem tudom.

Nálunk meglehetősen alacsony arányú az euroszkeptikusok aránya.
Azért van még néhány ország rajtuk kívül is.
S nekem szimpatikusabb egy ilyesmi barát mint Putyin vagy Hszi.
www.portfolio.hu/global/20210509/ki-ez-a-40-eves-no-aki-hamarosan-europa-uj-urnoje-is-lehet-482190

Ugyanott tanult ahol pl az Új-Zélandi miniszterelnöknő. De nekem a dánok, finnek is szimpatikusak.

habakuk000 2021.05.13. 20:58:39

@habakuk000: Fúj.... Új-Zéland miniszterelnöknője. Zappát hallgatok munka közben, megosztódott a figyelem, emiatt a szarvashiba.

www.youtube.com/watch?v=ooUIB8KviV4

Untermensch4 2021.05.13. 23:38:29

@habakuk000: "Koppány vagy István? Ez a kérdés, az összes többi csak részlet. "

Sztem "fordított" a párhuzam. Vajk a fennálló törvényeket külföldi katonai segítséggel végrehajtott puccsal megszegve került hatalomra, "legitimációja" az hogy ő nyerte a polgárháborút és a történelemben nincs "mi lett volna ha...". Koppány meg csak konzervatív volt (és tképp bűncselekmény sértettje, a puccs tényéből kifolyólag).
Szóval ma "István" néz keletre, "Koppány" úgy kimondottan emblematikus figuraként meg nincs.

Csigák:
gasztroutazasok.blogrepublik.eu/2012/07/03/a-nagy-csigamuvelet-1-0/
gasztroutazasok.blogrepublik.eu/2012/07/27/a-nagy-csigamuvelet-2-0/

1000 rakéta ügyében sztem igazad van. Hozzátéve hogy mivel a legelső vaskupolás esetnél olyan kicsi volt a hatékonyság hogy inkább agyonhallgatták a számokat, ideje volt demonstrálni a hatékonyságot (főleg hogy Jemen után máshol is felbukkanhatnak "nem iráni" drónok)

Untermensch4 2021.05.13. 23:40:25

@A Telex újságírója vagyok: Vicces módon egy "mindörökké off" blogon ontopic vagy, Wombi :)

Untermensch4 2021.05.13. 23:54:55

"Ugyanott tanult ahol pl az Új-Zélandi miniszterelnöknő. De nekem a dánok, finnek is szimpatikusak."

Finnel már találkoztam. Jó arc volt. Ez meg egy vicces nóta aminek a szövege szerint az udvarló legény alaposan megtáncoltatja leendő anyósát:
www.youtube.com/watch?v=rb_yAxFL93A

venszivar 2021.05.13. 23:56:46

Véleményem szerint 22-ben örülhetünk HA "kicsináljuk" a csutiék 2/3-át,de sajna újra ők fognak (kb.60-40%-ban)nyerni.

HA valami csoda folytán 2/3-ad lenne ide... AKKOR SEM lesz, nem tud lenni komoly elszámoltatás! Legfrissebb példa a több száz "beágyazásra" a legfrissebb: 9évre nevezték ki az új Paksi blokk vezetőjét! Az elsíbolt száz milliárdokról már "ne is beszéljünk"! SAJNA! NEM fogunk jól kijönni, AKKOR SEM, ha sikerülne nyernünk...,de nem fogunk!

Az szinte érthetetlen,hogy miért nem, habár én sem látok az ellenzékben egy karizmatikus vezetőt s csapatot SE.

Untermensch4 2021.05.14. 01:12:40

@venszivar: HA valami csoda folytán 2/3-ad lenne ide... AKKOR SEM lesz, nem tud lenni komoly elszámoltatás!

Ahogyan 2010 után sem... kéz kezet mos.

Sztem '22-ben vagy a fideszre kell szavazni hogy el tudjunk menni a falig, vagy kétfarkúkutya (ha csak ugyanolyan rosszak de viccesebbek, már jobb, nemde?) vagy ha "egyik sem" -értékű szavazatot akar vki leadni akkor szándékos érvénytelen.

Neytiri1 2021.05.14. 06:56:04

www.magyarhirlap.hu/belfold/20210513-volner-part-karacsony-eladositana-magyarorszagot

"Karácsony Gergely főpolgármester eladósítaná Magyarországot azzal, hogy igényelné az Európai Unió helyreállítási alapjának kölcsönként felvehető 3384 milliárd forintos részét - jelentette ki a Volner Párt elnöke csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón."

Ez a szépember mit mond orbán kínai és orosz hitelére?

hvg.hu/itthon/20210427_fidesz_parlament_szavazas_alapitvany_kozvagyon

"A parlament kedd délelőtt megszavazta a vagyonkezelő alapítványokról szóló törvényeket, mellyel rengeteg közvagyon került ki az állam kezéből. Emellett összesen 12 egyetem került alapítványi vagy egyházi fenntartásba.
Ez úgy tudott megvalósulni, hogy a Fidesszel és a KDNP-vel együtt voksolt
a jelenleg független, korábban a Mi Hazánkban, illetve a Jobbikban is politizált Fülöp Erik,
Volner János, a Volner Párt elnöke, korábbi mi hazánkos, illetve jobbikos."

venszivar 2021.05.14. 07:58:16

@Untermensch4:Úgy van! HA, talán mindenben nem is akarnak, kéz-kezetmosni, 2010 próbálkozása képen, akkor talán egy Keller nevű manus volt megbízva a korrupciók kivizsgálásaira s emlékeim szerint SEMMIRE NEM MENT!!!

A véleményem: a 2010-óta az O1G maffia által (ügyesen,okosan,rafkósan,maffia eszközökkel) kialakított politikai és gazdasági hatalomban tett aljasságaikat,úgy bebetonozták,szerintük jogosan az emberek érdekében. A SAJÁT embereik beágyazása a hatalomba s a gazdasági(ANYAGI!),tulajdonlás megszerzésére a KÖZ PÉNZBŐL!! Jogilag lezsírozva! S HA valakinek van ellenvetése, forduljunk a szerintük "független" bírósághoz...
Akkora a politikai,gazdasági hatalmuk + az elvakult fityeszes tömegek "hatalma",hogy én nem látom a 22-es választás megnyerésének lehetségességét.

habakuk000 2021.05.14. 10:21:39

@venszivar: @Untermensch4:
Normál piacon ezek a "vállalkozások" állami csecs nélkül életképtelenek.
Simicska példája: állami megrendelések nélkül másodpercek alatt összecsuklott.
Kérdés: dehát nincs más cég, aki ekkora építő kapacitással rendelkezik. A gázosember cégei általában fővállalkozó cégek, akik csak a sápot szedik le, a munkát nem ők végzik.
Szállodák: egy iciri-piciri Erzsébet-kártya módosítás, és volt telt ház, nincs telt ház, teszem azt Erzsébet-kártyát falusi turizmusban lehet felhasználni plusz vendéglátásban.
Bank: revízió, kétes hitelek megtalálása - különös tekintettel a haverokra - s erre plusz tartalék képzése.
Vagyonadó.
Élelmiszeripar: a nagyok most is veszteségesek.
Energia: felújítási hányad számonkérése, rezsicsökkentés.
Sok megzsarolt beszállító, vevő, partner. Az első komoly változást követően úgy fogják leverni a sérelmeiket, hogy öröm lesz nézni, s tülekednek az új koncért.
Egyéb: önkormányzatok megzsarolásának büntetése, itt arra gondolok, hogy kicsiknél ma megjelennek táskás emberek, itt és ennyiért vegyél reklámot, támogatást ennek, seprést ettől, közétkeztetést amattól.
Ez mind mind hűbérúri zsarolás miatt működik csak.
Alapítványi vagyonokat nem ismerem, gondolom a ner utánzásával visszafordítható.
Uniós alapok pályáztatása.

A ner gazdasága háborús terjeszkedésre berendezett, államirányítás változással az opus kb úgy jár, mint tegnap a bitcoin. Elég egy Musk nyilatkozat, és százmilliárdok égnek el.

Választások: 30.000- halott, és nagyon kemény élelmiszerár-emelés. Ez legjobban a szegény vidéki Magyarországnak fáj. Tudom, lesz tízezer forint segély, de sok az elégedetlen.
Szóval én nem látom reménytelennek a helyzetet, kis gondolkodás, nagy akaraterő és lesz megoldás.

habakuk000 2021.05.14. 10:24:04

@Untermensch4: Klassz zene rengeteg feldolgozással. Én is szeretem.:)

habakuk000 2021.05.14. 10:27:30

@Neytiri1: Volner zsarolható, zsarolták is, akit lehet, megvesznek, megzsarolnak, a hódmezővásárhelyi polgármester nyilatkozott is erről a jelenségről.
Az egrinek is befogták a száját, az is jobbikosból lett istensetudjami.

habakuk000 2021.05.14. 10:55:10

@Untermensch4: Ezt a raketa.hu linket köszönöm. Nem ismertem és érdekes.

gazoló 2021.05.14. 11:21:24

@habakuk000:

"úgy jár, mint tegnap a bitcoin. Elég egy Musk nyilatkozat, és százmilliárdok égnek el."

ne szomoríts..akkor mégsem vehetem meg belőle jövő hónapban a teslámat.
pizzára talán még elég lesz.
el is adom veszek belőle 'dögcoin államkötvényt..egyszerélünk)

2021.05.14. 11:23:04

@A Telex újságírója vagyok: Álláspontom szerint ellenzéki győzelem esetén elképesztő rövid időn belül menne tönkre Magyarország. S az ellenzékre szavazók ugyanazt kapnák jutalmul, mint a józan, megfontolt kormánypárt választók büntetésül. Az ország túlélésének egyetlen esélye, ha ismét Orbán Viktor alakíthat kormányt, hiszen még egy Orbán Viktor nélküli Fidesz is romlást hozna ránk. Csak képzeljük el azt az esetet, ha például az a hétpróbás, ocsmány gazember Lázár János kerítené kezébe a kormányrudat! Aki józan velünk tart, aki józan a NER-re szavaz!

Untermensch4 2021.05.14. 11:53:24

@méhlovar(nő): Lázár a NER része...
Teljesen úgy néz ki mintha magaddal beszélgetnél. Bizonyára én látom rosszul.

2021.05.14. 12:15:57

@Untermensch4: Ha most válaszolok, akkor úgy tűnhet, hogy nem magammal beszélgetek, pedig DE! ÉN A LEGHATÁROZOTTABBAN MAGAMMAL BESZÉLGETEK!

Untermensch4 2021.05.14. 12:41:17

@méhlovar(nő): Most akkor feldobom a sztorit a te módszereddel. Az érkezési sorrend miatt a te korábbi logikád alapján meg kell hogy gyanúsítsalak azzal hogy vkit követve jöttél ide. :)

2021.05.14. 13:01:29

@Untermensch4: Ez pontosan így igaz...

habakuk000 2021.05.14. 13:01:43

@méhlovar(nő): ja, ja, ja...
Aki józan, velünk tart. Erről eszembe jutott a hamasz tegnap esti hadi stratégiája:

"A Gázai övezetet uraló Hamász szóvivője hangsúlyozta, egy izraeli szárazföldi offenzíva jó alkalom lenne arra, hogy elfogják az „ellenség” több katonáját."

Magyarul: a hamasz tudja, hogy esélye sincs semmi ellenállásra, de ha valami őrült szerencse folytán valamelyik fiatal zsidó lányt vagy fiút elkapja az aprófosás és elvonul egy bokor védelmére, talán a hős hamasz harcosoknak sikerül letolt gatyával meglepni és elfogni valamelyiket.

Kb ennyi esélye van Magyarországnak orbánnal.

habakuk000 2021.05.14. 13:12:13

@gazoló: Van baj. Ma hívtak, hogy jövő héten mehetek a második oltásért, már vadászni kell az embereket.
Mondtam, hogy megegyeztünk 12 hétben, tartom magam a megállapodáshoz. (Én szoktam.)Nem fogok ugrálni orbán kedvéért, hogy jobb legyen a statisztika.
Ezt is elbaltázta a ner, nehéz lesz összeszedni a nyájimmunitást.

2021.05.14. 13:14:45

@habakuk000: Érett viselkedés. Ismét elérkeztél a pelenkás dackorszakodba?

látjátok feleim szümtükkel 2021.05.14. 13:32:17

@méhlovar(nő):

Elmesélnéd, hogy miért csak Lázár "hétpróbás, ocsmány gazember"? Hiszen ő csak egy beosztott volt a felelős miniszterelnök kormányában.

Mellesleg te kiküldetésbe jöttél erre?

habakuk000 2021.05.14. 13:38:54

@méhlovar(nő): Tudatos választás.
"Újabb klinikai vizsgálati adatok alapján ugyanis maga a gyártó közölte február elején, hogy a két adag közötti idő növelésével az oltás hatásossága is növelhető. Az eredményeik szerint az első adag beadása után a vakcina hatásossága 76 százalékos, és a védelem a második adag beadásáig folyamatos, de ha ezt a második adagot csak 12 héttel később adják be, a teljes védelem 82,4 százalékos lehet – az alkalmazási előiratban máig szereplő, hivatalos hatásossági adat 59,5 százalék. "

Ebből ugye szintén kiderül, hogy a hazudós tolvaj és sleppje rá se bagózik az emberek érdekeire, csak propaganda-handabandázik.

Neked is:
Véleményem szerint háromféle orbánista létezik 30 évnyi orbán után:
-nosztalgikus hívő
-személyes gazdasági érdekéből szolgáló gazember
-simán hülye

Egyik típusnak sincs mondanivalóm. Ezt azért írtam le, mert levonva a hozzászólásaid alapján a konzekvenciákat - megjegyzem a költészetes meglehetősen nyálasra sikeredett - nem fogok reagálni az esetleges jövőbeli kommentjeidre, nem udvariatlanság, elv.

2021.05.14. 13:40:14

@látjátok feleim szümtükkel: Á, nem, dehogy... Én itt élek a bolygótokon, ahol ti, az emberszabású majmok vagytok a domináns faj, én pedig mint ember, a vadállat.

2021.05.14. 13:42:38

@habakuk000: Nagyon helyes döntés, abszolút támogatható! Amúgy én magamat a személyes gazdasági érdekéből szolgáló gazemberek és a simán hülyék metszetében helyezném el...

2021.05.14. 13:44:19

Amúgy mi folyik itt elvtársak? Lanyhul az éberségetek? Már jóval korábban ki kellett volna tiltanotok innen, hogy ne finghassak bele a buborékotokba!

gazoló 2021.05.14. 13:57:53

@habakuk000:

"Véleményem szerint háromféle orbánista létezik 30 évnyi orbán után:
-nosztalgikus hívő
-személyes gazdasági érdekéből szolgáló gazember
-simán hülye"

ilyenekért szeretlek,de "semmi buzulàs"))

habakuk000 2021.05.14. 13:58:21

@méhlovar(nő): Igazságod lehet a metszetben, megjegyzem az értő olvasás hiánya miatt talán a simán hülye trágár nagyobb arányt képvisel benne, na szóval:
senki sem tilt ki téged, annyit és úgy firkálsz - terminológiáddal fingot eregetsz - amennyit csak óhajtasz.
Nyilván lesznek akik szóba is állnak veled, én pusztán azért jeleztem, hogy ne tűnjek udvariatlannak.
Innentől él a csönd. :)

Neytiri1 2021.05.14. 14:15:31

@gazoló: ennek a dalnak a szövege most több helyen a valóság.
Köszönöm neked :)

Neytiri1 2021.05.14. 15:06:14

Lehet, hogy méhecske gyerekeink lesznek?
A kérdés valóban kérdés, az erkélyen van egy nagyon régi alumínium kávéfőző (borzasztó ronda, én már kidobnám, de van egy rajongója), kicsi, két kiálló csöve van, ami csatlakozik a kávét tartó részhez, ami alatt a vizes rész van, a két cső alatt ebből a középső akármiből két kerek tányérszerű "lap" áll ki, amire a két csészét kell tenni.
A méhecske (vagy méhecskék) ebbe a két kiálló csőbe jártak naponta többször jó ideig, majd egyik nap, miután hosszú ideje nem jöttek, megnéztük, és a két cső kivezető nyílása, amibe eddig bemásztak be van tapasztva.
A képen ennek a borzasztó tárgynak egy része látható a méhecskével, aki mielőtt bement, sétált kicsit.
kepkuldes.com/image/9REIA7
Mi várható ezek után?

Neytiri1 2021.05.14. 15:30:29

@A Telex újságírója vagyok: a méhecskés kérdésemre esetleg nem tudsz választ? Egy telexes mindenhez IS ért.

gazoló 2021.05.14. 16:09:48

@Neytiri1:

"
Hallod-e te szép leány?
Hallod-e te gyönge leány?
Mit csinálsz te azon a nagy úton?
Mit csinálsz te azon a nagy úton?

Minden házba bekopogok
Minden szennyest felvállalok
Csak, hogy tevéled lehessek
Csak, hogy tevéled lehessek

Hallod-e te szép leány?
Hallod-e te gyönge leány?
Hol tudsz te mosni azon a nagy úton?
Hol tudsz te mosni azon a nagy úton?

Ne gondold, hogy gyönge vagyok
Akad egy tó, abban mosok
Csak, hogy tevéled lehessek
Csak, hogy tevéled lehessek

Hallod-e te szép leány?
Hallod-e te gyönge leány?
Mit eszel majd te azon a nagy úton?
Mit eszel majd te azon a nagy úton?

Sós kenyéren is el leszek
Apát, anyát elfelejtek
Csak, hogy tevéled lehessek
Csak, hogy tevéled lehessek

Hallod-e te szép leány?
Hallod-e te gyönge leány?
Hol fogsz te hálni azon a nagy úton?
Hol fogsz te hálni azon a nagy úton?

Nem vagyok, nem vagyok vénlány
Elhálok egy kötés szalmán
Csak, hogy tevéled lehessek
Csak, hogy tevéled lehessek

El is elrepült egy szép aranypáva
Idegenbe szállt, idegenbe szállt
Elveszítette világszégyenére szép aranytollát
Elveszítette világszégyenére szép aranytollát

Nem is annyira az aranytolláért
De ... páváért, de ... páváért
Nem is annyira, most ó, a fiáért, a lányért magáért
Nem is annyira, most ó, a fiáért, a lányért magáért

De keserves anyám a kismadárnak
A tengerre száll, a tengerre száll
Oly keserves anyám annak, ki magának rossz férjet talál
Oly keserves anyám annak, ki magának rossz férjet talál

De keserves anyám a kismadárnak
Ha fészke nincs neki, ha fészke nincs neki
Oly keserves annak, aki anyósa kenyerét eszi
Oly keserves annak, aki anyósa kenyerét eszi

Hallod-e te szép leány?
Hallod-e te gyönge leány?
Mivel takarózol azon a nagy úton?
Mivel takarózol azon a nagy úton?

Betakar az égi harmat
S a madarak földalolnak
Csak, hogy tevéled lehessek
Csak, hogy tevéled lehessek"

A Telex újságírója vagyok 2021.05.14. 16:17:27

@Neytiri1:

Mi itt a Telexnél úgy látjuk, hogy a vidékről városba költözött, múltjával szakítani nem tudó ember hóbortja az erkélyládás virágok halmozása, erkélyládában zöldségek termesztése és az erkélyre betévedő méhecskék figyelése. Ide tartozik még a kutya tartása a bérházi lakásban is.

Szerintünk ezeknek a tevékenységeknek vidéken van a helye. Városban városi módon kell létezni.

Nem tudunk Önnek segíteni a méhecskék ügyében, de azt elmondhatjuk, hogy városunk fejlődésében, szépítésében az Ön méhecskéinek nincs jelentős szerepe. Fontosságuk itt a városban elhanyagolható, foglalkozni velük időpocsékolás.

Most a legfontosabb az ellenzéki előválasztás.

habakuk000 2021.05.14. 16:24:59

@gazoló: Ez tök jó zene, nem ismertem. Mármint ezt az albumot.
@Neytiri1: Ez is jó, időnként kell Beatles nap is, ismerősön a dalaikból tanult meg angolul, szépen énekelnek.

habakuk000 2021.05.14. 16:58:55

@gazoló: Ha már buzulás: egy kis norvég-forrás elapadás és a lengyelek is elgondolkodnak kissé.
hu.euronews.com/2021/05/14/kihatralnanak-a-melegellenessegbol-a-lengyel-telepulesek?obOrigUrl=true&ucid=NwivTTpM

Érdekes egyébként, hogy az ilyen nagyonkeresztények mennyire ellenségei minden normális, az életet emberségesebbé, élhetőbbé, környezetbarátabbá tevő törekvésnek (most az álszentségükről nem is beszélnék), de pl a kutya a lépcsőházba nem való, teraszra paradicsom nem való, éljünk városias életet - gondolom szemetelni kell erősen, utcasarkon pisilni, dagadni, mint állat, s ordítozni a békameneteken -, szerintem a szexben is vagy mazochisták, esetleg ereszt megmászók, vagy csak gyerekgyártók.
Brrr, rossz belegondolni is. :(

gazoló 2021.05.14. 17:07:17

@habakuk000:

Kányádi szövegeivel,utolérhetetlenül,bájos.

két vagy három énekesnővel készült felvétel is létezik.
jobbnál jobbak.

volt időszak amikor túlságosan triviálisnak hatottak gombafejűék,de egyreinkább szívmelengető és elementáris hallani.
láttad a ne rég készült Yesterday című filmet?

youtu.be/Ry9honCV3qc

gazoló 2021.05.14. 17:22:06

@habakuk000:

ezek a csököttkeresztények minden igaz,emberi dolognak ellenségei,a legaoróbb nagyvonalúság,rugalmasság nélkül.
mintha savanya megrostált,örömtelen életük minden keservét ebbe ölnék.
messziről bűzlik prüdériájuk,beszűkültségük.

A Telex újságírója vagyok 2021.05.14. 17:31:03

BREAKING!

telex.hu/belfold/2021/05/14/karacsony-gergely-felkeres-miniszterelnok-jelolt-parbeszed

Önök szerint a Fidesz propagandagépezete mostantól Dobrev Klára helyett, a legesélyesebb miniszterelnök jelöltet, Karácsony Gergelyt fogja inkább támadni?

A Telex újságírója vagyok 2021.05.14. 17:33:08

@Quercus elkötelezett populista:

Ön szerint nem okozott még elég kárt Magyarországnak a populizmus?

A Telex újságírója vagyok 2021.05.14. 17:46:00

@Neytiri1:

telex.hu/zacc/2021/05/14/romania-arad-fabagoly-varjak-varos

"Az önkormányzat szerint a városba költözött vetési varjak megkeserítik a helyiek életét, mert hangosan kárognak, kukákból csemegéznek és mindent telepiszkítanak."

Ezeknek a varjaknak semmi keresnivalójuk a városban. Pusztítsák a vetést vidéken, az élőhelyükön, ahová valóak.

taga20 2021.05.14. 17:57:14

@A Telex újságírója vagyok: igen.

de bárkit támadnak ezek a rühes kutyák, aki az ellenzéki oldalon felbukkan.

taga20 2021.05.14. 18:07:32

@habakuk000: +1.

apám, te egyre jobban teccesz:)))

A Telex újságírója vagyok 2021.05.14. 18:16:09

@taga20:

"Ha Karácsonyból tehát miniszterelnök lesz, akkor – a dolgok mai állása szerint – koalíciós partnerei nagyobb parlamenti részaránnyal rendelkeznek majd, mint ő maga, illetőleg a pártja. Formailag övé lesz a hatalom, de ténylegesen már kevésbé, hiszen a pártja elég súlytalan lesz a többi (nagyobb) koalíciós párthoz képest. Ebből tehát az következik, hogy az új miniszterelnök nem igazán lesz a maga ura, mert elképzeléseihez csak nagyon kicsiny parlamenti erőt tud majd felmutatni, ellenben ki kell elégítenie a többi (nagyobb és még nagyobb) koalíciós párt igényeit, követeléseit. Karácsony Gergely tehát, mivel nem ő fogja adni a legnagyobb pártot, sőt: jó eséllyel ő vezetheti majd a legkisebb pártot, a koalíció foglya lesz."

- A 2022-es választási győzelem után Karácsony Gergely Ön szerint is a DK és a Jobbik foglya és bábja lesz?

Az idézet forrása:

hang.hu/publicisztika/vendegoldal/2021/05/06/mit-kockaztat-karacsony-gergely/?fbclid=IwAR02eYZIl6MoR5mW3kPZasoefRMDChtyNQQ9BvwXPUyzNKRyQDS-nJS07UM&utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202105

taga20 2021.05.14. 18:29:14

@A Telex újságírója vagyok: éberség evtárs, me soros bábja lesz.

szívesen, máskor is:)))

taga20 2021.05.14. 19:30:44

@D.J.CS: mi van erdész, menstruálsz?
bakker, te minden hónapban megjelensz itt, mint a nehéz napok?:))

gazoló 2021.05.14. 19:54:09

@habakuk000:

Esterházy Péter: Így gondozd a magyarodat!

A csokorba kötött magyart szétbontjuk, és éles késsel ferdén visszavágjuk. Kivétel a fásszárúak, mert azokat törjük vagy kalapáccsal zúzzuk. Nehogy megrohadjon a magyar. Az összement magyart a savó leöntése után túrónak használhatjuk…

A magyar emlős. Egy magyar nem csinál nyarat. A magyar a sötét, ahová Európa ugrik. Ki tartson magyart? Kezdő magyarbarát inkább kanmagyart tartson, ne szukát! Tanácsosabb fajtiszta magyart beszerezni, mint valami bizonytalan származású magyart.

Öreg magyart ne vegyünk! A magyart következetesen dicsérjük vagy dorgáljuk! Lágy, barátságos hang: jól van, jó magyar, illetve keményen, határozottan: pfuj, magyar, helyedre! A magyar a tartós fogyasztási cikkek kategóriájába tartozik.

Olcsó magyarnak híg a leve!

A magyartartás csak akkor gazdaságos, ha a törzsállományunktól szaporulatot nyerünk, és azt fölneveljük. Az erogén zónákat piros-fehér-zölddel jeleztük…

Hogyan öltöztessük a magyarokat? Ami a pelenkázást illeti, legjobb a magyart minden étkezés előtt tisztába tenni. Szoptatás 3 óránként. Levegőt minden magyar igényel, de nem huzat formájában. A Kárpát-medence huzatos… (magyarul: húzzon el innen minden magyar). A rágalmaktól magyarod minősége alig változik, az esetleges vizeletfoltokkal ne törődj, bazmeg.”

taga20 2021.05.14. 20:01:43

@gazoló:

A HAZÁRÓL.

Lement a nap. De csillagok
Nem jöttenek. Sötét az ég.
Közel s távolban semmi fény nincs,
Csak mécsvilágom s honszerelmem ég.

Szép csillag a honszeretet,
Gyönyörüségesen ragyog.
Szegény hazám, szegény hazám te,
Neked kevés van ilyen csillagod.

Mécsemnek lángja mint lobog!
Mitől lobog? mi lengeti?
Éjfélt ütött. Ti lengtek itten
Mécsem körül, ti népem ősei!

Mintha nap volna mindenik,
Oly tündöklők e szellemek,
Tündöklők, mert hisz a dicsőség
Sugármezébe öltözködtenek.

Ne nézz ősidre, oh magyar,
Ki most sötétségben vagy itt,
Ne nézz ősidre, e napokra...
Szemeid gyöngék... a napfény megvakit,

Hazám dicső nagy ősei,
Ti földetrázó viharok!
Ti egykoron a porba omlott
Európa homlokán tomboltatok.

Oh nagy volt hajdan a magyar,
Nagy volt hatalma, birtoka;
Magyar tenger vizében húnyt el
Éjszak, kelet s dél hullócsillaga.

Csakhogy rég volt, midőn magyar
Fejekre termett a babér;
A képzelet sebes szárnyú sas,
Elfárad még is, mire oda ér.

Oly rég elhervadt a babér
A magyaroknak homlokán,
Hazám, oly rég voltál te nagy, hogy
Nagyságod híre csak mese talán.

Már rég nem sírtam, s íme most
Pillámon egy könny rengedez.
Magyar nép, vajon hajnalodnak
Vagy alkonyodnak harmatcseppje ez?

Magyar dicsőség, mi valál?
Hullócsillag? mely tündökölt,
Aztán lehullott a magasból
És mindörökre elnyelé a föld.

Vagy üstökös vagy, oh magyar
Dicsőség! mely jött s távozék,
Hogy századok multával ujra
Lássák fényét a népek s rettegjék?

(Pest.)

Petőfi Sándor.

taga20 2021.05.14. 20:22:37

@minden libernyák buzi:

szájerdzsozefina pusziltat, ott ahol szeretnéd köcsög!:)))

gazoló 2021.05.14. 20:25:54

@taga20: DDD

civilhetes.net/esterhazy-peter-a-vereseg

ezek basszák fel a legjobban a turbomagyariakat

habakuk000 2021.05.14. 20:31:04

@minden libernyák buzi: Kedves érdeklődésedre köszönettel tájékoztatlak, nem érzem úgy, hogy cigányok legócskábbjának cselédeivel bármiféle beszélgetnivalóm lenne.

Külön gratulálok a hazaárulásos beköszöntőd időzítéséhez, valóban most már leplezetlenül árulja a hazát a hazudós tolvaj gazdád.

Amúgy azt hiszem, ha megpróbálkoznál azzal, hogy legalább tizedannyira kiegyensúlyozott szexuális életed legyen, mint pl nekem, akkor nem kellene egy hozzászólásod 90%-át kielégítetlen vágyaid taglalásával töltened.
Javaslom, próbáld meg. Hidd el, csodajó dolog.

taga20 2021.05.14. 20:36:22

@gazoló: és ezer éve a tükörre haragszanak.

juhit szoktad nézni, te ipolyi alkesz?:)))

www.youtube.com/watch?v=GNW1pL5VcOY

habakuk000 2021.05.14. 20:39:02

@taga20: @gazoló: :) Nem tud olvasni, csak a pornhub betűit ismeri, hiába nevelgetitek.

Érdekes amúgy, hogy a cselédek gondolkodásmódja mennyire szolgai.
Itt ez a Karácsony sztori, megyen már a riogatás, hogy jajjjjja mi lesz, mert döntés előkészítési folyamatokat, koalíciós egyeztetéseket kell létrehozni.
Mennyivel jobb, amikor egy vadbarom egyedül dönt bármiről, amihez se nem ért, se nem hatásköre.

Ezek tényleg menthetetlenek.

Jóccakát, el vagyunk késve a pénteki színházzal.

taga20 2021.05.14. 21:09:23

@gazoló: és mit szósz erdész barátunkhoz? ma nagyot megy:)))

taga20 2021.05.14. 21:45:34

@gazoló: cigánytezsvérem, zenét szoktál?

nesze egy jó. ha voltmá, ako csurdigung:)))

www.youtube.com/watch?v=6L_6y1OIyD8&list=RDX8zMmgLrgTo&index=1

taga20 2021.05.14. 22:49:55

@gazoló: ki? margarita titkos szerelme, aki mindig a cofját húzgálja:)))

zenét szoktál vidéki gyökér? nesze!:)))

www.youtube.com/watch?v=X8zMmgLrgTo

Untermensch4 2021.05.15. 00:39:11

@Neytiri1: "Mi várható ezek után?"

A forrásom nem közvetett. Méhész (aki méheket tart, nem wombi... )szerint ha eltakarja vki a fényt a kaptár bejáratánál, azt hajlamosak támadásként kezelni. A dezodorok vmelyik összetevőjétől esetleg agresszív drogos módjára viselkednek.

Az EU-tól nem kell ugye hitel mert viktorék nem akarják hogy eladósodjon az ország...
offforever.blog.hu/2021/05/14/hogyan_gondoljak_hogy_az_orszag_lerablasa_37000_halott_nyomorba_dontott_eladositott_nep_nem_koveteli#more16558456
...de továbbra is van esély arra Paks2 kapcsán amit mondtam neked "optimista" verzióként.

guma 2021.05.15. 05:57:23

@habakuk000:

nevelgetni? ennek a szellemi municiója a hátsójában található lóf@sz, ami még leülni sem engedi, különben nem kovályogna hazátlanul...

taga20 2021.05.15. 06:19:57

@guma: neked is szépet!

gyerekkoromban hányszor hallottam ezt anyáméktól.

ezt meg a nagyanyámtól:)))

www.youtube.com/watch?v=s3Nr-FoA9Ps

Niedermüller 2021.05.16. 13:46:52

@: Az ellenzéki szavazóknak ha nyerünk, az nem jutalom lesz, hanem dupla büntetés. És tudja miért? Mert nem számítanak arra amit tőlünk kapnak.

taga20 2021.05.16. 14:10:50

@Niedermüller: mi van fityesztalpas, érzed az elmúlás fagyos leheletét?

szerintem, fogunk még képeket látni arról, hogy a páncsot felveri a gaz, és a csutigeci koponyáját ellopták a fiumeiből!:)))

Niedermüller 2021.05.16. 23:00:35

@taga20: Tudja nem mehetünk biztosra. Majd Biden aputól tanácsot kérünk. Ígérem magának ha nyerünk, újranyitom a bitkoin bányámat.

venszivar 2021.05.17. 09:11:15

Ma 9-től vizsgáznom kellett volna! Nem vagyok cukorból,DE ilyen felhőszakadásban, ki nem megyek a szabadba!!!:) Amit kellett azt 5-8-ig megcsináltam...

habakuk000 2021.05.18. 15:49:18

@venszivar: :) Valószínűleg összekeverték a krumplit a zsenge fűvel.
Miből vizsgáztál, amit felhőszakadásban kellett volna?

venszivar 2021.05.18. 16:35:55

@habakuk000: Aranykalászos gazda legyek: állattenyésztő szagon.:)

habakuk000 2021.05.18. 17:23:14

@venszivar: Legközelebb a parlamentbe kérd a gyakorlati vizsgát, nem ázik be, birka és mindenféle egyéb faj pedig van ott épp elég.
Nekem is kéne jelentkezni méhész oskolába, mert papír nélkül nem lehet egy családom sem állítólag.
Az állattenyésztőknek most éppen kiválóak a lehetőségei, ha nincs saját földjük saját takarmánnyal, megette a fene az egészet a takarmányárak miatt.
A jegybank is éri már a bajt, nem véletlenül zengték be a kamatemelést, amire 10 forintot esett az euró, meglódult az infláció.

habakuk000 2021.05.18. 21:11:51

Hogy a férgek rágnák szét azokat a nagy gyomraikat ezeknek a mocskoknak!
Teljes lelkemből, őszintén kívánom.

Megvétóztuk - egyedül - az EU izraeli-palesztín háborúval kapcsolatos állásfoglalását.

A mocskos disznó kivisz bennünket a civilizált világból.

S ha véletlenül visszatéved ide egy alávaló szolga, gondoljon ezekre az eseményekre, amikor rosszul esik neki a megvetés.

gazoló 2021.05.18. 22:39:30

@habakuk000:

hatalomrakerülése után sokan nem hitték el,hogy végigviszi a diktatúráját,megmosolyogták azokat akik felhívták erre a figyelmet. amikor azország szétcseszését az eu-ra is fenyegetőnek érezték egyesek, szintén komolytalannak gondolták.
most,hogy rohamléptekkel távolít ez a barom az eu-tól,még mindig nem veszik komolyan.

gazoló 2021.05.18. 22:42:42

@habakuk000:

nem tudom megérem-e ennek a szégyenteljes királyságnak a széthullását,ha igen,nagy ünnep lesz. a felszabadulás napja!

venszivar 2021.05.19. 04:19:31

@gazoló: Ugyan máááár! Csak élsz még egy évet?!!!!:)

romani ite domum 2021.05.19. 12:11:16

@venszivar:

Már itt van a sarkon! Csak néhányat kell aludni és plagizáló köztársasági elnök után lesz magának PhD-t hazudó miniszterelnökünk is.
Magyarország tényleg jól teljesít.

coub.com/view/2s8b1a

gazoló 2021.05.19. 12:33:45

@venszivar: DDD

akkor mégis hűtsem be a pezsgőt?

venszivar 2021.05.19. 15:48:09

@gazoló: Még kissé korai, hiszen még min.szilveszter is lesz előtte! De gyűjtsd rá a pénzt. A 15-20% inflációt kalkuláld bele!:)

habakuk000 2021.05.19. 15:51:50

@gazoló: Nem hiszem, hogy kellene rajta bármit is ünnepelni, mi hagytuk, hogy a fejünkre nőjenek.

A szolgácskák már beindultak, nyomatják a kakit ezerrel, persze föl lennének háborodva, ha orbánjuk oxfordi kirándulását feszegetné bárki is.

Tök baromság egyébként, utánaolvastam, mert kíváncsi voltam tényleg hazudott-e phd ügyben, és ugyanúgy nem, ahogyan orbán sem Oxford ügyben. Egyikük sem domborította ki viszont a befejezés elmaradását, csak akkor, amikor témává váltak a tanulmányok.

Ezt plagizálással párhuzamosítani még szolgáknak is elgondolkodtató lenne, ha gondolkodnának, s nem papagájkodnának.
A párbeszéd honlapjának dezinformációja viszont baromság, nem szabad támadási felületet biztosítani jelentéktelen ügyekben.

gazoló 2021.05.19. 18:08:24

@venszivar:

akkor szivarra gyűjtök,az most olyan trendi))

venszivar 2021.05.19. 19:17:44

@gazoló: Nem tudom,hogy trendi-e,de nekem már ideje lenne abbahagyni.Sokba kerül s van akinek "ízlik"s klasz az illata s van akinek büdös! Soha nem cigiztem,erre a szaharra meg rászoktam. NEM kellett volna!:)

gazoló 2021.05.19. 19:27:39

@venszivar:

jól tetted,nekem a pipa és ez is sokkal jobban bejönne(ha már szívni kellene vmit) mint az elektromos epresmentás kevert mixek.

ehelyett szívhatok rendesen a munkahelyemen és szénné vagyok szivatva saját hazámban is(

venszivar 2021.05.19. 20:12:30

@gazoló: Tényleg. Volt 1-1 1/2 év"laza" pipázási időszakom is. Volt a fateromtól egy hófehér török fejű, aminek valamilyen áttetsző kőből volt a két szeme s az piroslott a parázs miatt. Kiégett s akkor azt abba hagytam. Kelleni nem kell semmit "szívni"! NE HAGYD MAGAD! Mi a munkád?

gazoló 2021.05.19. 21:59:43

@venszivar:

egyszerű csavar a gépezetben barátom))

jó éjszakát

youtu.be/pxNZe1VYDsc

ÁttekintésDalszövegekLejátszásMások ezekre kerestek még
Kertész leszek, fát nevelek
Kelő nappal én is kelek. Lá...
Nem törődöm semmi mással,
Csak a beoltott virággal. Lá...
Minden beoltott virágom
Kedvesem lesz virág áron.
Ha csalán lesz, azt se bánom,
Igaz lesz majd a virágom.
Ha már elpusztul a világ,
Legyen a sírjára virág.
Ha már elpusztul a világ,
Legyen a sírjára virág.
Tejet iszok és pipázok
Jó híremre jól vigyázok.
Nem ér engem veszedelem,
Magamat is elültetem.
Ha már elpusztul a világ,
Legyen a sírjára virág.
Ha már elpusztul a világ,
Legyen a sírjára virág.

venszivar 2021.05.19. 22:49:30

@gazoló: "egyszerű csavar a gépezetben".

Azért az nem mindegy,hogy egy "gépezetben",mint pl. egy rollerben v. mopedben v. autóban v. a TGVben, netán egy űrhajóban...

Vagy netán egy szellemi "csavar v. a gépezettben"? Ha az utóbbi,akkor miféle szakon? Netán északon?!?:):D

Neked is jó éjt!:)

romani ite domum 2021.05.20. 11:10:15

" Karácsony Gergely a mindent elkezdő, de soha be nem fejező ember. Legyen ez jogosítvány, doktori cím, nyelvvizsga, polgármesterség. Lehetne akár ez is a beceneve: Majdnem.
Egy kis adalék mindehhez, hogy az összes próbálkozásánál megkapta a maximális bizalmat, a segítséget és hozzá türelmet. Sehol sem haragudtak rá, hogy nem élt ezzel és csalódást okozott.
Most sem fogja befejezni. Az igazi miniszterelnök, aki befejezi a NER lebontást nem Karácsony lesz. Utódja örülhet, hogy ahogy eddig, úgy most sem lesz Gergőnek annyi ideje, hogy valamit helyrehozhatatlanul elrontson."

Neytiri1 2021.05.20. 19:36:04

@romani ite domum: orbán ma is kap bizalmat. Pedig az utóbbi időben erősen rákapcsolt a mitkinekhogyanlehetátadni módra.

guma 2021.05.20. 19:59:31

sziasztok!

jó látni, hogy éltek :))))

@venszivar:

te meg egy kis felhőszakadástól ne ijedj meg, mert akkor milyen aranykalászos leszel... :D

venszivar 2021.05.20. 22:06:15

@guma: szarany kalászos...:)
süti beállítások módosítása