He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

85 éves korában, hosszú betegség után 2021.04.16-án elhunyt Törőcsik Mari, a Nemzet Színésze

2021.04.16. 11:45 guma

MTVA Fotó: Zih Zsolt

Törőcsik Mari 10 kiemelkedő filmje, amit mindenkinek látnia kell egyszer

Rendkívüli tehetség volt, és óriási lelkesedéssel forgatta le minden filmjét. Így emlékezünk meg Törőcsik Mariról!

Ma reggel, 86 éves korában hunyt el Törőcsik Mari, aki fényes pályafutása során a Nemzet Színésze és a Nemzet Művésze címmel is kitüntetést kapott, ráadásul egyik azon kevés magyar művészeknek, akik a cannes-i filmfesztiválon is díjban részesültek. A színésznő hosszú betegeskedés után távozott el ma hajnalban, kollégái és barátai pedig sorra búcsúznak tőle a közösségi oldalakon.

Törőcsik Mari 21 évesen kapta élete első szerepét a Körhinta című 1956-os filmben, majd ezt követően egészen 2017-ig folyamatosan forgatott. Hosszú pályafutása során rengeteg értékes filmet köszönhettünk neki, mi pedig most mutatunk 10-et, amit mindenképpen meg kell nézned!

Nyugodjon békében!

Körhinta (1956)

Pataki Mari és Bíró Máté között a szövetkezeti közös munkák alatt szerelem szövődik. Az öreg Pataki azonban úgy dönt, hogy kilép a szövetkezetből a nagygazda Fekete Sándorral együtt, és földjeiket házassággal egyesítik, a lány akaratát figyelmen kívül hagyva. Egy lakodalmi mulatságon Máté botrányt kavarva teszi közhírré vonzalmát Marihoz, aki másnap bejelenti apjának, hogy nem megy feleségül Sándorhoz. Az apa baltával támad lányára, aki világgá indul…

 

190 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr2016503080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.16. 15:22:45

A Körhinta örök emlék.
Zsúfolt mozi, sötét, Törőcsik a filmben öltözött, és az alsó szoknya, valamint az ingváll közt kilátszott a köldöke. A názőtéren egy kis sárc a sötétben elkiáltja magát, jé, kivan a köldöke. Ekkor lett a Töröcsik Mari a kedvenc színősznőm.

taga20 2021.04.16. 17:30:16

bírtam az öreglányt, csak a csutigeci összeorbánozta.

jaegtoer 2021.04.17. 18:45:55

@taga20: Légy nyugodt, egyrészt lepergett róla, másrészt szellőztetés is volt utána. Azt nem tudom, hogy a kilincs le lett-e törölve.

taga20 2021.04.17. 19:32:46

@jaegtoer: egyébként nekem tudod mi a bajom marival?

ugyanaz, mint stefkaevtárssal, meg gajdicsotoval.

90 előtt is sztárok voltak, asztán a móccerváltás után is.

Neytiri1 2021.04.17. 19:40:39

www.youtube.com/watch?v=u2w2DRGiH3g

www.youtube.com/watch?v=UaePPIo7v0A

videa.hu/videok/film-animacio/kolyok-1959.-5rHbpXvIjyNwCuQs
Ebben, és a Házasságból elégségesben olyan édes szeleburdi gyereknő volt, nekem inkább ezek a fiatalabb kori filmjei azok, amik által megőrzöm őt magamban.
R.I.P.

taga20 2021.04.17. 19:52:03

@Neytiri1: szuper!

mari, aki 1935-en született, nem vágta a rákosi rendszert, a kádár rendszert, a csutigeci rendszert.

brávo, mari egy ikon a hülyéknek:)))

Neytiri1 2021.04.17. 21:01:11

@taga20: nem tudom, hogy jól értem-e amit írsz. Ha igen, akkor te egy szerencsétlen, hülye pöcs vagy.
Ha nem, akkor bocs.

taga20 2021.04.18. 06:48:24

@Neytiri1: jól értetted.

és a kommented igazolja, amit írtam:)))

habakuk000 2021.04.18. 08:43:08

@taga20: Elektraként láttam először a Nemzetiben, nem tetszett.
orbán bekukkantós videóján láttam utoljára, az sem tetszett.

Pedig jó színésznő volt, sokak ikonja.

Neytiri1 2021.04.18. 12:17:33

@taga20: nekem te egy néhány éve megismert nick vagy, semmi más. Nem vagy sem a szeretem, sem a nem szeretem kosárban, középen, a közömbösben. Így elfogulatlanul tudlak csak látni.
Nem sokat olvastam tőled a Varánuszon, elolvastalak a Spinoffon, és elém kerültél még egy-két blogon, egy-két hozzászólásoddal, és itt, mióta sűrűbben megfordulok ezen a helyen.
Semmi mást nem látok belőled, csak azt, hogy rád jön a káromkodás, a mások ész nélküli szapulása, hogy semmilyen zene nem jó neked, és ebben az a visszataszító, hogy amikor neked linkel egy zenét valaki, akkor is sokszor az jön ki belőled, hogy az szar, bezzeg a tiéd. Hülyének nevezel embereket, úgy, hogy az általam is említett hsz-eidből nekem nem igazán jön le, hogy te jobb, vagy több lennél.
Én nem tudom neked elnézni a hétvégi ocsmányságaidat, amikor iszol, vagy kiakadsz, és fröcsögsz, ami után általában jön a bocsánatakérés (vagy nem).
Nekem nincs veled semmilyen közösségem, emlékem, ami eltörpíti azt, amit csinálsz ilyenkor.
Annak idején Peni is itt írt egy kifakadó üzenetet neked, majd eltűnt.
Én megértem a többieket és elfogadom, hogy ők látnak benned mást, mint én, hogy szeretnek, és beszélgetnek veled, hogy elfogadják a hülyéseidet, hogy sok év van mögöttetek, együtt, hogy ismerik a kedves, normális énedet is.
Én nem. Nekem úgy, mint Peninek, elfogyott a tolerancia.
Ha írok is ide, és te bármit is arra, én soha többet nem fogok neked válaszolni. Ez nem nagy veszteség neked, én viszont kitöröllek téged, ami kellemes elengedés lesz nekem.

taga20 2021.04.18. 13:06:00

@Neytiri1: frau drága eszt most megkaptam, de lényegében igazad van.

így a végén, küldeném az egyik kedvenc nótámat.
minden jót kívánok neked, és dumálj itt a többiekkel, nem foglak háborgatni.

a nóta:

www.youtube.com/watch?v=VyRxTTegjXM&list=RDVyRxTTegjXM&start_radio=1

taga20 2021.04.18. 14:44:10

@gazoló: ehhez mit szósz vidékigyökér? az érdi levegő ott van a szeren! ja és a kisugárzásom, az is:)))

hvg.hu/sport/20210416_vb_selejtezo_kezilabda_noi_olaszorszag_magyarorszag

gazoló 2021.04.18. 15:52:33

@taga20:

a digók kéziben halvány lepkefing,ha nem Érden lett volna ötvenet is dobnak a csajok.

ha a hölgyet (csókolomakezét)elüldözöd tökön rúglak))

de rá se ráncs,igyál egy pezsgőt)
ne túl drágát,középkategóriásat)

kepkuldes.com/images/c3003b8617ae47c3d969a537018d466a.jpg

taga20 2021.04.18. 16:13:51

@gazoló:

én??? ennyire még nem csicskultam be:)))

még oricának se, pedig ő megérdemelte volna.

gazoló 2021.04.18. 16:24:36

@taga20:

nem mindenki vevő az órmotlanságra. az idővel finomodhatnál a hölgyek fele!

engem nyugodtan bacogathacc,de semi buzulás))
...
na melyik sampányt választanál a tiborcz kastély kínálatából?

taga20 2021.04.18. 16:55:36

@gazoló: bakker, má nem tudok hová hátrálni!

:)))

zenét szoktál vidékicsajvédő? nesze!

www.youtube.com/watch?v=MiDREbOXTwM

gazoló 2021.04.18. 19:41:59

@taga20:

majd Guma eligazít a nőkkel kapcsolatos protokoll ügyében,én nem értek hozzá))
hiányzik Orica,hogy helyretegyen.

guma 2021.04.18. 20:31:17

@gazoló:

öreg vagyok én ahhoz, hogy egy fafejűt igazgassak (jaj! kimaradt az "sz" betű :D)

de egyszer régen elmentettem Oricá szövegét tagáról, tehát most idézem:

Nem állítom, hogy az esztétika és a szellemi kihívás csúcsa Tagát dekódolni, de sörköd nélkül ritka józan, tűpontos észrevételei vannak, mégha kínos is tudomásul venni ezt.
Van itt maszatolás - a jó modor nevében -rendesen, ő meg láthatóan leszarja ezt.

Alpáriságát én is rühellem.

taga20 2021.04.18. 21:09:40

@guma: persze, könnyű a fiatal, jámbor, jóhiszemű pasikat bántani! arra van eszetek boszorkányok:)))

na, megyek is alukálni, és angyalokkal álmodni:)))

gazoló 2021.04.18. 21:19:54

@guma:

valahol az őszinteség,a tuttifrankó és a vulgarizmus között leledzik..mi ismerjük,így fogadjuk el és barát,de kívülrőljövőnek ez nem egyszerű(

guma 2021.04.19. 05:10:41

@gazoló:

szörnyű mennyire aktuális, az egy perceseivel most is...
ma őt olvasom a hírek helyett.
pl. ezt:

1949

Rajk László külügyminisztert, a párt régi harcosát, saját kérésére halálra ítélték.

A kivégzés a kölcsönös egyetértés és bizalom jegyében folyt le, kisszámú meghívott előtt.
------------------------------

tudod, csodálkozom rajta, mert mintha szégyelné, hogy van szíve és piszokul értékel minden emberit, amit kompenzál (nem kicsit!) az alpári oldalával.

habakuk000 2021.04.19. 09:22:08

@guma: Arról lehet megismerni a jó írókat, hogy mindig aktuálisak.
( Vagy pedig az emberiség sohasem tanul a történelemből, s folyamatosan újratermelődnek a konfliktusok. )

Az is tud valamit, hogy az egész magyar sajtó sötétben tapogatózik (vagy fél) a dunaújvárosi vasgyár történetében. Annyi össze-vissza információt tudtak írni róla, öröm nézni.

habakuk000 2021.04.19. 09:46:15

A csehek 400 fölötti kumulált egy főre eső halálozásának előnyét sikerült tizedére faragni. Még kettő esetleg három nap és megvan az első hely.

S a mocsok csöpög mindenhonnan.

Fentiek függvényében csak tátott szájjal tudom bámulni a cicaharcot, régen sem értettem őket, manapság pedig kérgesedtem annyit, hogy baromira ne értsem meg és ne is érdekeljen. Túl szűk azok halmaza, akikkel szóba lehet állni.

Amúgy a színésznővel kapcsolatos érzéseim inkább tagáéra hajaznak, csak nekem volt gyerekszobám, s próbálok nem pofázni.

Egyébként egyre többször gondolkodom el azon, a jólnevelt korrektséggel mire is mentünk így közösen. Pontosan semmire, arra, hogy egy szörnyeteg szülessen belőle.
Mára eljutottam oda, orbánistával találkozva ha nem is tagához hasonlóan anyázva, de szó nélkül semmibe véve hagyom ott, annyira megvetem ezt a bagázst.
Így végiggondolva, elképzelhető, hogy több taga és kevesebb haba célravezetőbb lett volna.

Ettől függetlenül a zenéi általában egészen szörnyűek, egyetértek Neytirivel, miszerint ez közösség elleni támadás. :)

Lorrh 2021.04.19. 10:45:23

Megnéztem ez alkalomból az Édes Annát. Hát szörnyű volt, maga a téma. Persze Törőcsik Mari jól játszott, de az a légkör, az a brutális mocsokság az nekem súlyos volt.
Nem ajánlott semmilyen korosztálynak.

gazoló 2021.04.19. 17:52:05

@habakuk000:

"Amúgy a színésznővel kapcsolatos érzéseim inkább tagáéra hajaznak, csak nekem volt gyerekszobám, s próbálok nem pofázni."

nagy színésznőnek tartom,de inkább szüleink korosztályainak ikonja. valami furcsa,mindig volt benne de ezzel együtt "szerettem a zenéjét". azt,hogy nagyon idős korára ki,milyen mértékben orbánozódik össze,már nem mindig homályosítja el az életművét. úgy gondolom ez személyfüggő és nekünk kell ezt megfelelően kezelni.

gazoló 2021.04.19. 17:57:30

@guma:

azért jó lenne,ha mindkettőjük maradna és rendbe tennék ezt.
nem Neytiri az egyetlen akivel a tessonak volt ilyen kiélezett helyzete. Eszterrel,Penivel...Imolával rendszeresen villogott a penge

habakuk000 2021.04.19. 18:28:10

@gazoló: Nem akarok Törőcsik Mariról beszélni, nem is róla szólt a mondásom. Most ízléstelennek tartom, nem csupán a szapulását hanem a hájpolását is, amúgy később se nagyon.

Jó lenne ha maradnának, - taga tizedannyi általa zenének nevezett megnevezhetetlen tartalommal :)-, persze.
Azért egy igazi nő úgy csavarja az ujja köré, ahogyan csak akarja. :)
Sok ismerős ismeretlen véleménye hiányzik a netről.

habakuk000 2021.04.19. 18:35:58

@gazoló: "azt,hogy nagyon idős korára ki,milyen mértékben orbánozódik össze,már nem mindig homályosítja el az életművét. úgy gondolom ez személyfüggő és nekünk kell ezt megfelelően kezelni."

Nem személyfüggő. Személyfüggő lehetett 2000-ben, 1992-ben, 2012-ben is, ma már nem.
Aki ma behódol orbánnak, az nem szabad, nem gondolkodó, semmilyen elismerésre nem méltó ember csak egy gyáva pöcs.

gazoló 2021.04.19. 19:07:06

@habakuk000:

különböző dolog a "behódolás és az "orbánozódás.
a színésznőhöz anno, nem lett hívva,lement fényezni magát..
azért mondom,hogy különbség van és embere válogatja ki,milyen mélységekig jut. gondolj Cseh Tamásra vagy egy sor gondolkodó jobberra és gondolj ákos,nagyferó,pataki gusztustalan lefetyelésére!

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.19. 20:08:44

@Lorrh:

A regényt majdnem száz éve írta a szerző. Ugye nem azt akarod mondani, hogy a mai embernek nem kell ismernie azt a kort? Hát az sajnos ilyen volt, és ma nem Édes Anna, hanem vak komondor, meg luxus jacht. Ugye ezt sem ajánlod semmilyen korosztálynak?

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.19. 20:18:37

@habakuk000: "Egyébként egyre többször gondolkodom el azon, a jólnevelt korrektséggel mire is mentünk így közösen. Pontosan semmire, arra, hogy egy szörnyeteg szülessen belőle."

Hát ez szomorú. Te nem mutattál eddig senkivel szemben unkorrekt magatartást. Pedig megtehette volna. Én is, meg mások is. De nem tették. Aki saját magát nem becsüli annyira, hogy korrektül viselkedjen azokkal, akik nem bántják, csak esetleg nem értenek mindenben egyet vele, az saját magáról állt ki szegénységi bizonyítványt a viselkedésével. Mondta anyám, és neki volt igaza. Mert az ilyen embereknek is helyük van a nap alatt, de át lehet nézni rajtuk, nem muszáj őket látni.

A szörnyeteg pedig nem a korrettség miatt születet, hanem amiatt, hogy sokan elfordítják a fejüket akkor, amikor ki kellene állni az értékek mellett.

habakuk000 2021.04.19. 20:55:25

@gazoló: felejtsd már el ebben a témában Törőcsik Marit, kiterítve fekszik sok száz ugyanolyan nyelven beszélővel.

Amúgy nem értek egyet veled. Először is, nem lehet különféle idősíkokban élőket összehasonlítani, Cseh Tamás nem tudhatta, mi lesz valamikor.
Bár Havel elnök tudta, s ha lehetek szerénytelen, én ugyan nem tudtam, de megéreztem.

Ma nincs "embere válogatja". Aki szolgál, az nem ember a szememben, legyen bármilyen rendes, okos, stb...és csináljon a múltban bármilyen szép dolgokat is.

gazoló 2021.04.19. 21:04:14

@habakuk000:

"Bár Havel elnök tudta, s ha lehetek szerénytelen, én ugyan nem tudtam, de megéreztem.""

89-ben,a székházbotránynál,a puccsszerű fideszelnökválasztás után és az első kormányzásánál sem volt sokkal különb a napraforgó a mostaninál. jó gyomor kellett már akkor is a behódoláshoz. voltak akit a nagy dumájával meg tudott téveszteni,de már akkor is vállalhatatlan figura volt.(

habakuk000 2021.04.19. 21:04:41

@látjátok feleim szümtükkel: Érdekes kérdés ez, a veszett kutyát le kell lőni vagy pedig meg kell próbálni szelídíteni?

Sántít a hasonlat, de ha valaki nem használja az általános emberi magatartásformákat, erkölcsöt és törvényeket, akkor elpusztulás elkerülése miatt szabad-e hasonló módszerekkel eljárni vagy nem? Csak elvi kérdés, mert nem szabad ugyanazokat a módszereket alkalmazni, akkor sem, ha egyszerűbb lenne.
Valahol tévesen értelmezett polkorrektség az, amit sok más mellett ügyesen kihasznált a hazug tolvaj.
Nem tudom, régen azon filóztam sokat, hogyan engedhette egy teljes ország az auschwitzi vonatokat, erre sikerült baromi lelkesen egy sötét középkori hűbéri rendszerbe belekerülni.

látjátok feleim szümtükkel 2021.04.19. 21:15:54

@habakuk000:

A történelem során civilizációk jöttek, civilizációk mentek. Ez is össze fog omlani. Remélem én már nem érem meg.

gazoló 2021.04.20. 17:01:48

@habakuk000:

egy LGT dal jut eszembe)))

"Van, akit nem várnak, csak érkezik.
Van, aki azért van, mert elhiszik.
Van, aki feltámad, ha kivárja,
S van, aki egyszerûen születik a világra.
Mindenki másképp csinálja.
Van, aki megmondja, hogy mit szabad.
Van, aki nem teszi, amit nem szabad.
Van, aki nem tudja, hogy nem szabad,
S olyan is van, akirõl nem értem, hogy miért szabad?
Mindenki másképp csinálja.
Van, aki imádja és elteszi,
Van, aki örökli és elveri.
Van, aki gyûjtöget, van, aki megnyeri.
Van, aki hamisítja, s van, aki csak felveszi.
Mindenki másképp csinálja.
Van, aki hátulról tör elõre,
Van, aki vár, míg elfogynak elõle.
Van, aki tüntet és van, aki kitüntet.
Van, aki feltûnik és a talapzatra felülhet.
Mindenki másképp csinálja.
Van, aki virággal és gyengéden.
Van, aki rohammal és keményen."

telex.hu/belfold/2021/04/20/szijjarto-peter-majka-talalkozo-kulugyminiszterium

van aki önként dalolva(

gazoló 2021.04.20. 17:04:28

@taga20:

bújj már elő küszöbmajom..

"hiányod átjár,mint huzat a házat"))))

taga20 2021.04.20. 17:41:01

@gazoló: nem lehet, me büntiben vagyok.

inkább müllerceciliát nézek nonstop:)))

keptelenseg.hu/keptelenseg/a-gyogyultak-szama-143971

gazoló 2021.04.20. 18:57:39

@taga20: DDD

rá se ránts,bünhődtél már eleget))

youtu.be/oWuYyDq-LjA

gazoló 2021.04.21. 08:32:33

@taga20:

ezt az egyet még nézd meg lécci mielőtt tökönszúrod magad ))

www.facebook.com/watch/?v=503467694395104

guma 2021.04.21. 15:22:44

elgondolkodtató fordulatok és éles kanyarok vannak a beszélgetés folyamában.

tisztelem a vélemények sok színűségét, de elgondolkodtattak azok a "böffenések" amik indulatból születnek és tudnak indulatot gerjeszteni még itt is...

@Neytiri1:

nagyon hiányozna józanságod, ha bedobnád a törülközőt. szeretem szerteágazó kíváncsiságodat és ezekből fakadó véleményed.
nem kell, hogy szeresd tagát.
azonban valóban tedd a közömbös kosárba és figyelj a többiekre továbbra is, mert véletlenül kiegészititek egymást hangulatilag, érzelmileg és sokszor értelmileg is.

az biztos, hogy az értékekre szükség van, csak nem mindig definiáljuk egyformán minden helyzetre.
ezért nem kell magunknak is még külön gátat szabni, ha valaki feszegeti az elviselhetőség határát (pillanatnyilag vagy egy témában...)

@Lorrh:
a regény hangulatát tökéletesen visszaadja.
sajnos a kiszolgáltatott emberek helyzetét ma is simán láthatod képkockákon naturban...

taga20 2021.04.22. 17:11:24

@gazoló:

dzsézuszmária! remélem sanyibá csak viccelt, me ha komoly, akkor komoly bajok vannak annál a szektánál.

egyébként, ha eszt dzsézusz tudná, biztos nem engedné:)))

coub.com/view/24t7jc

gazoló 2021.04.22. 17:48:07

@taga20:

tele az ország holdkórosokkal(
lassan már az utcára sem tanácsos kimenni))

kepkuldes.com/images/3eecebaec735884f44497c139f67a7be.png

taga20 2021.04.22. 18:06:29

@gazoló: haver, remélem együtt örülünk ennek a szép párnak!:)))

coub.com/view/2rb8lb

gazoló 2021.04.22. 18:14:20

@taga20:

megfizettük az árát,de ugye egy igaz szerelem mindennél többet ér(

habakuk000 2021.04.22. 18:21:47

@taga20: Kitanulom a gázszerelőséget és az üzletemberséget, hátha engem is más szemmel néznének a kivakolt hülyepicsák, francba, az emberi értékek és szépségek iránt fogékony hamvasan elegáns szingli üzletasszonyok.

taga20 2021.04.22. 18:42:24

@gazoló: itt vagyok!:)))))))))))

taga20 2021.04.22. 20:04:39

@gazoló: na zenéljünk, me mostanában lölö a pálya:))))

www.youtube.com/watch?v=FOmUyAMBI4o

gazoló 2021.04.22. 23:16:21

@Neytiri1: DDD

imádom ezt a filmet és ezeket a tónusokat)
azt hittem már vissza se nézel,úgy eltűntél!

Neytiri1 2021.04.23. 13:05:11

@gazoló: akkor van egy közös filmünk is :)
Nekem olyan volt, mintha a gyönyörű, finomszemcsés napsütötte és szárította homok összes áranyalatát felvonultatták volna, a napsütés szépséges fényével, ami szinte mindent aranysárgára színezett.

Neytiri1 2021.04.23. 13:11:25

@habakuk000: ő bizony egy igazi végzet asszonya :)

habakuk000 2021.04.23. 14:32:39

@Neytiri1: Nem láttam a filmet, de most már meg fogom nézni.

Amúgy érdekes, hogy mekkora különbség van egy ilyen filmecske és taga n+x cicis képe között, ebből árad az erotika, elindul az emberfia fantáziája, a sok-sok cicire pedig csak kattintasz.

gazoló 2021.04.23. 15:57:44

@habakuk000:

Koltai szívét lelkét beleadta,gondolom többet is beleadott volna,a kamera túloldalán állva..

ejj már megint tavasz van))

gazoló 2021.04.23. 15:59:35

@Neytiri1:

megfogalmaztad azt amit én nem tudtam,csak éreztem nézve a filmet.

taga20 2021.04.23. 17:00:23

@habakuk000: kinek a pap, kinek a papné.

haver, szerintem te mácsak az emlékeidből élsz:)))

habakuk000 2021.04.23. 21:36:22

@taga20: Az is elég lenne azt hiszem, elnézve az általad nyálcsorgatónak szánt bemásolt cuccaidat. :)
De komoly feladatok állnak még előttem. :)

taga20 2021.04.23. 22:21:49

@habakuk000: csak nem entonikvint akarod lekörözni?:)))

zenét szoktál nyugger? tessék!:)))

eszt egy rég volt arctól kaptam, olyan volt ő nekem, mint most gazoló. de semmi szentimentális faszság:)))

ja a zene, tessék!

www.youtube.com/watch?v=XXr4Wq4HX-g

taga20 2021.04.24. 14:22:30

mi van itt?
mindenki a teraszokon ünnepli a csutigecit?

na zene, botfülűek!:)))

www.youtube.com/watch?v=83KHLFKsbxQ&list=RDqXUSv7qIya4&index=7

gazoló 2021.04.24. 18:25:53

@taga20:

"olyan volt ő nekem, mint most gazoló. de semmi szentimentális faszság:)))" nyaligátor))

de végre normális zenéket tolsz))
igaz,hogy már Kuba sem a régi Castroék nélkül)

"mi van itt?"

két hét múlva lesz rálátás.
szerinzem sírás lesz a vége(

taga20 2021.04.24. 18:53:57

@gazoló: baszod teso, te csaj vagy?:)))

zene, tessék!:)))

www.youtube.com/watch?v=oMXznC8laT8

gazoló 2021.04.24. 19:37:00

@taga20:

wazz már mindenki hepi,sörözik,naponta többször,talán ötször én meg itt copok benn(

kepkuldes.com/images/9e4aba3f2e6c242cda967ac6a3aa8b07.jpg

habakuk000 2021.04.25. 09:22:33

@taga20: Na, kivételes nap van, végre betettél egy normális zenét. :)

Jó idő van, lehet szédelegni a kertben egész nap, este színházban voltunk.

Ha Eszti olvassa, ajánlom neki, jó darab a szép hagyományokról, Mikve, Pesti színház.

Ennek a nagy örömködésnek meg lesz a böjtje, attól tartok.

Szeretnék olyan méltósággal táncolni mint Zorba, nem csupán ugrálni mint egy bakkecske, de egyébként nem értem a kérdést. :(

taga20 2021.04.25. 10:45:13

@habakuk000: "Az is elég lenne azt hiszem, elnézve az általad nyálcsorgatónak szánt bemásolt cuccaidat. :)
De komoly feladatok állnak még előttem. :)"

csak vicceskedtem a komoly feladatoddal;)

entoninak még 81éves korában is született gyereke:)))

na egykis zene:

www.youtube.com/watch?v=S2hAliLtlng&list=RDS2hAliLtlng&start_radio=1

taga20 2021.04.25. 13:16:20

@guma: drága vasas barátném, eszt láttad már?

tényleg kiválasztott nép;)

www.youtube.com/watch?v=-NIs7Uopunc&t=538s

guma 2021.04.25. 14:05:18

@taga20:

köszönöm! :)))

posztoltam is.

taga20 2021.04.25. 14:09:42

@guma: szerintem még orica is csettintene rám:)

néha sikerül, sokszor nem;)

Neytiri1 2021.04.26. 11:28:43

@habakuk000: remélem neked is tetszeni fog :)
Szerintem a képeken és a filmekben szereplő nők között, mégha hasonlóan meztelen is egy nő, az a különbség, hogy a kép egy pillanat, egy mozdulat megállítása, a filmben a nő mozgása teszi érzékibbé (vagy éppen nem érzékivé, mert a nő nem érzéki, bármennyire is "csinos") őt, és kívánatosabbá. Lehet egy képen 18 db cici, szebbnél szebb is akár, ahogy egy nő sétál, látszik a bokája, vádlija, mozdul a keze, mosolyodik el, hallható a hangja, fordul úgy, hogy a kigombolt blúzban meglátszik a két kis/naggy halom, középen a találkozásuknál a vonal, simít el egy tincset, vagy simogat meg egy cicát sokkal több, egyedül is.
Én legalábbis pasinál így vagyok.

Neytiri1 2021.04.26. 11:30:13

@gazoló: akkor most már szavakba is öntve van :)

Neytiri1 2021.04.26. 11:37:24

Most gyilkolják le a gyönyörű sárgán virító pitypangokat a házunknál :(

habakuk000 2021.04.26. 20:54:27

@Neytiri1: Igen, igazad lehet.
Elemezni nemigen tudom, én csak a számat tátom, ha látok tátanivalót. :(
Pitypang nem hagyja magát, hiába vágják le, ki fog virágozni ismét, csak sokkal rövidebb szárral. Életrevaló növény.

Neytiri1 2021.04.26. 21:18:54

@habakuk000: köszönöm a biztatást, kedves vagy :)
Igen, ki fognak virágozni ismét, hamarosan.
A fűnyírós pasi nem kedveli (mondta), bosszantja, hogy rövid, vagy éppen lehajtott a feje és nyír, nyír, aztán mégis marad belőlük. Hát... kinek mi a fontos, nekem, hogy a zöldben legyen sárga, neki hogy a zöld zöld legyen csak.
A virágokat egyébként a méhecskék és poszméhek is sajnálják ilyenkor, hiszen egy csomót "legeltek" bennük.

habakuk000 2021.04.26. 21:45:43

@Neytiri1: Sokan nem szeretik, én igen. Egyébként felhoz egy nagy csomó tápanyagot a felszín közelébe a hosszú karógyökerével, lazítja is a kötött talajt, enni is szokták, ráadásul kifejezetten vidám növény.
Persze a műfűmajmoknak - taga is ilyesmi - ősellenség, mint a vakondok. Pedig az is szép állatka.
Elmaradt idén a méhcsalád beszerzési akcióm, előbb utóbb szeretnék néhány családot, főleg a gyümölcsfák miatt, hiába a rengeteg virág, ha kevés a zümmögő, de a méz is finom.
Pedig én mindig hagyok mézelő virágokat, de szemmel láthatóan kevesebben vannak.

venszivar 2021.04.27. 07:20:18

Füvet s "gazt" nyírtam s ezrével volt sárga, kutyatej s egy kisebb négy szírmu,hófehér virág,ami a nejem szerint valami vízi... no mivel azok egy rakásra tömörültek, azokat aránylag könnyű volt életben hagyni....:)

Neytiri1 2021.04.27. 11:55:46

@habakuk000: méhészkedsz is? :)
A fiam első mozi élménye a Mézengúz volt, érdekes, hogy addig nekem is természetes volt a méh/porzás/gyümölcs/méz "lépések".
Aztán szép lassan bekúszott a köztudatba, hogy méregtől halnak meg sokan, hogy az időjárás is öli őket, mennyire fontosak ezek az élethez is, nem csak az ő életükhöz.
Nem szoktam lecsapni őket ha betévednek a lakásba, addig-addig vacakolok velük, amíg valamibe tudom terelni és kiengedem őket. Egyszer a kocsim ablakára esett egy, de már alig élt, a lecsúszó, alig mozgó kis testét az ablaktörlő fogta meg. Álltam egy bolt parkolójában éppen, kiszálltam és piszkálgattam, hogy... nem is tudom miért, hiszen látszott, hogy elpusztult. Letettem a fűre a testét és bizony eltörött a mécses.

Neytiri1 2021.04.27. 11:59:17

24.hu/kozelet/2021/04/27/lantos-gabriella-a-hamis-covid-halalgorberol/

magyarnemzet.hu/belfold/hamis-halalgorbevel-kelt-panikot-a-baloldali-politika-es-media-9711746/

"Lantos Gabriella emlékeztet rá, a halálozási adatokat a kormányzati honlap naponta hozza nyilvánosságra, így Windisch László cikke azt jelenti valójában, hogy a kormány „már a saját statisztikáit is meghamisítja”, ami a pofátlanság csúcsa."

Orbanisztánban, napjainkban...

Neytiri1 2021.04.27. 12:19:05

@gazoló: merre kószálsz Kedves?
Egy kedvencem neked, amikor erre jársz :)
www.youtube.com/watch?v=ViEsSSDgO-s

gazoló 2021.04.27. 12:52:29

@Neytiri1: :-)

szia!

erdőn mezőn,árkon,bokron.

..........
ennek örülök,hogy nyert,a Nomádok földje erősen 'egyszernézhető katagória.(jenkiknek jólesz)

youtu.be/WuClROtJCaw

gazoló 2021.04.27. 12:57:41

@Neytiri1:

imádom ezt a filmet és zenéjét.
még azt is vállalom,hogy sokan giccsként jegyzik.

anno ingajáratban néztük meg a moziban,unásig,első sorból négyforintos jegyekkel))

gazoló 2021.04.27. 13:08:06

@venszivar:

a pitypangot gyerekkorunkban mi is "kutyatejnek hívtuk de tévesen.
az egy másik virág))

habakuk000 2021.04.27. 16:58:47

@venszivar: vizitorma lehet, keresztesvirágú, az ilyenkor finom salátának, csak aprók a levelei.
( persze csak fenntartással, távolból gombát, növényt ehetőnek nem határozunk. )

@Neytiri1: csak szeretnék...rendszertelen élet mellett galádság lenne a méhekkel szemben, egyelőre csak utánuk olvasok.
Nem tudom, más országokban hogyan is megy, itt pl kezdő méhészek csoportjában a legtöbb analfabéta kérdésre elhajtanak, jobb esetben fölajánlják, hogy vegyél inkább mézet tőlük, eltúlozzák a beruházási költségeket.
Szakkönyveket általában lesajnálják, tanfolyamokat dettó, biomódszereket szintén - én pl szabad lépes kasokban gondolkodom, azaz a méhek úgy építik fel, ahogy nekik a legjobb -, arra általában a törvény szigorára hivatkoznak, ahogy érzem, jelentgetik fel egymást bőszen.
Magyarország egy szemszögből. Nem véletlen ez a hazug féreg uralkodása, volt egy időszak, amikor aktív voltam kerttel foglalkozó közösségi csoportokban, ott is tendencia az "élet iskolájában" történő tanulás, amivel semmi baj nincs, de alapvető - tényleg alapvető - ismeretek hiányoznak.
Nem vagyunk egy okos, kulturált nép. Vasárnap a Globe színházban voltunk Londonban, el is gondolkodtam, hogy mekkora civilizációs versenyelőnyben van pl egy angol, aki négyszáz év óta szinte minden héten beülhet ebbe a színházba, vagy bármilyen faluban is lakik, mindenütt van civil kör, anyámtyúkja verseny, önképzőkör stb. Még egy Agatha Raisin könyvből sem hiányozhat ilyesmi. Nem beszélve arról, utazzon bár 20.000 km-t, akkor is otthon érzi magát.
Mi pedig mire kezdenénk kivetkőzni a kapcarongyból, kezdhetjük tanulni az élet iskolájában a hajtogatását újra.

habakuk000 2021.04.27. 17:07:06

@gazoló: Ezt a sok patakot leirigylem erősen. :) Innen csak egy rendesebb víz hiányzik.

gazoló 2021.04.27. 19:13:20

@habakuk000:

pedig hamar kiszárad a kopoltyú a vizek közelsége nélkül.
sajnos egyre kevesebb a tiszta bő vízzel teli patak!
szeretem a hólétől megáradt patakok opál színét vagy a tátrai,fátrai fehérköves patakok mélykékjét))

ez az Ipoly volt Ipolydamásdnál a tótok felé épülő híd mellett.
kikéri magának a patak jelzőt,hiszen 'triatlon óta hajózható országhatár))

gazoló 2021.04.27. 19:24:53

@habakuk000:

Haba,mit szólsz a mai,volt jobbikosokkal megerősített kétharmados gyalázathoz?

Neytiri1 2021.04.27. 22:02:27

@gazoló: az erdő, mező, árkon, bokron szép hely, én is voltam kicsit, bár kicsi patak volt, nem olyan naaaagyvíz, mint a tiéd, de annál hangosabb :)

Nomádok földje: olvastam nézők véleményét, megoszlik, akik egy pörgő filmet vártak, azok csalódtak, másoknak tetszett. Ha lesz rá lehetőségem, majd megnézem.

Én szeretem némelyik "lassú" filmet.
Egyik ilyen kedvencem a Téli vendég (1997), megnéztem már párszor, a szürkés-kék hangulata rám tud telepedni amíg nézem. Erről is olvastam jó néhány véleményt, hogy mennyire vontatott. Hát nem, bele kell fészkelődni, belebújni, és akkor minden perce értékes, ad, és nem elvesz az időből.
Egy munkatársammal néztük meg először, ültünk ott akkor is, amikor már mindenki kiment. Ment a stáblista, szólt a zene és mi csendben néztük a betűket, amíg el nem fogytak. Az utolsó hangig.
Emlékezetes pillanat volt. Olyan jó olyannal moziba menni, aki pontosan érti és azt látja, amit én.
Emma Thompson és Phyllida Law igaziból is anya-lánya.
A történet röviden: anya-lánya, fia-és egy lány a szerelem kibontakozásával, anyalánya-meghalt férj emléke, iskolás srácok-férfiasságuk ébredezése, öreg nénik-program, ami nem más, mint mások temetésére járás.
Ezek a párosok találkozása, egymásra hatása, amit a film elmesél a maga csendességével.
Élet és halál. Egészen kézzel fogható közelségben.
És ismét egy tökéletesen passzoló zene.
www.youtube.com/watch?v=cLOolzQRB14

Neytiri1 2021.04.27. 22:16:21

@gazoló: Én is :)
Ennél rosszabb giccs sose érjen :)))
A halál ilyen nyers ábrázolásával, a durvaság, a kegyetlenség engem leszögezett a moziszékre. De ezzel volt teljes, és CC-vel, HF-val, CB-nal és a többiekkel.
És akkoriban nekem a vörös, szeplős kisfiúval, aki utoljára maradt. Gyerekesen mindig reménykedtem benne, hogy életben hagyják, akárhányszor néztem meg, de persze sosem lett így.
Alapmű, mondanám, bár kinek mi az, de szerintem ez a film tagadhatatlanul az.
Akinek nem tetszik, az meg ne nézze :)

Neytiri1 2021.04.27. 22:42:54

@habakuk000: igen, a rendszertelenség nem tesz jót nekik.
A magyar egy irigy nép. Nem tudom, hogy miért.
Segíteni sem igazán szeretnek, ismeretlennek, aki konkurencia lehet meg mégúgysem. Ha te méhészkedsz, akkor nem veszel mézet. Esetleg adsz másnak is, és akkor nem veszel tőlük.
Én lassan úgy vagyok a nagy magyar termékekkel, zöldségekkel, gyümölcsökkel, hogy kezdek kiszeretni belőlük.
Az időjárás minden évben rossz, akár mi is van. Ezért drágítanak, és már olyan árakat találnak ki, ami a megfizethetetlenséget súrolja. A minőség pedig elég gyakran a béka segge alatt van.
A méz ára is szépen csúszott fel az egekig. Mi sok mézet eszünk, minden nap a teába, mézes-vajas kenyérre, stb, méhésztől veszem, nem kevés pénzért és bízom abban, hogy valódi mézet eszünk, de nem vagyok ott vele, hogy ezt egészen biztosan tudjam.
Ne vegyünk külföldit, mert az csak cukor, meg a minőségi magyarhoz keverik a cukrot, miközben ez a magyarral is így van esetenként. Egy vásárló mitől lehet biztos abban, hogy a magyar mézes üvegben csak az van, aminek lennie kell?

A történelmünk alapján messze vagyunk a kulturált néptől. Itt nem az volt fontos, hogy színházba járjon a magyar, az pedig, hogy vidéken ilyesmiben legyen része, elképzelhetetlen volt és igazából ma is. A megyeszékhelyeken kívül nem igazán lehet találni színházat, még kiállításokat sem nagyon. És nem is várható, hogy ez változzon. A fővárosi és néhány nagyváros milliárdos stadionja elnyeli a pénzt, egyébként is, jó polgár orbánnak az a polgár, amelyik csak a kocsmába és a gyárba jár, annak lehet fidesz által számolt statisztikát adni, kimagyarázni tényeket, és ujjal mutogatni másokra.

gazoló 2021.04.28. 07:02:06

@Neytiri1: jó reggelt

kösz a zenét..is)

a magyar termelői mézekkel kapcsolatban igen szkeptikus vagyok.
valami hibádzik bennük vagy bennem él hamis nosztalgia gyermekkorom szomszédban történő pergetéseire,lépesmézeire.
két termelő(kezdő és gyakorló) ismerősömtől is veszek néha,de nem sokban verik a lidlis akciós méz minőséget..vagy nem értek hozzá.

Neytiri1 2021.04.28. 08:08:47

@gazoló: neked is jó reggelt :)
Ugye, hogy a nagy magyar méz is bizonytalan?
Mégis pampognak, hogy magyar mézet vegyünk.
Régen volt valami jelzés, ha magyar méz, és megbízható.
De miért hinném el, amikor mindent hamisítanak?
Amikor átcimkéznek görög és spanyol epret és magyarként árulnak?

habakuk000 2021.04.28. 10:59:34

@gazoló: Semmi különöset. Ugyanis minden egyes ner-nap gyalázat.
Nincs itt már semmi sopánkodni való, egy olyan felelőtlen majom vezeti az országot, akit az egyik hülye birodalom zsarol, a másik megvette három üveggyöngyért, a rengeteg aljas megélhetési alkalmatlan aládolgozik, a buta hívő népe pedig tapsol a kifosztásához és semmibe vevéséhez valamint a szövetségeseink, a szabad világ szemében történő lejáratásunkhoz.

habakuk000 2021.04.28. 11:12:06

@Neytiri1: @gazoló: Nem véletlenül népszerű a japánoknál a hanami, a cseresznyevirágzás ünnepe.
Tényleg ünneplőbe öltözik a kert ilyenkor.
Olyan zümmögő kórus van nálunk, szeretem hallgatni őket.
Nekem az április a kedvenc hónapom, - nem véletlenül ebben a hónapban születtem - virágzik az áfonyától körtén át tulipánokig, üdezölden bújnak ki az évelők, bomlanak a rügyek, ilyenkor lehet látni a legtöbb és legszebb zöldeket.
www.youtube.com/watch?v=C5ecN7Xs4lc

gazoló 2021.04.28. 12:56:04

@habakuk000:

így igaz:-(
....
tegnap volt az első igazán zsongó nap amikor felvonult a rovarvilág apraja nagyja a pici poszméhektől kezdve a méheken át,a rovarvilág nagykabátos,szőrös pandáiig,a dongókig. jó volt hallgatni őket a virágbaborult kertben..hálás voltam,hogy ez így,csak úgy történik..

Neytiri1 2021.04.28. 13:26:30

@habakuk000: @gazoló: kertes fiúk, de jó nektek... :)

habakuk000 2021.04.29. 09:43:21

@Neytiri1: Jó, jó... három napja úgy járok, mint aki ebben a pillanatban kakecolt be derékfájásból kifolyólag.
Ha napi 12 órát motoszolnék a kertben, akkor kb két hét alatt lenne elvégezve a ma reggeli teendő, persze a majomparádé növények nem várnak meg, nőnek világba.
Kivéve a szőlő, mert az aztán meg nem moccant még a hideg miatt, viszont így nem is tudott lefagyni.

Egyébként el nem cserélném semmiért ezt az érzést. :)

Méz, zöldségek: árnyaltabb a kép. Ha eltekintünk a magyaros forgóajtós ügyeskedésektől és piti csalásoktól, akkor valóban nagyon nehéz helyzetben van a hazai zöldségtermesztő.
Piac: Mindenki nagy hős a hazai, vegyszermentes, bio, háztáji stb stb termékek fogyasztási igénye tekintetében mindaddig, amíg a legelső tecsós akciós káposzta, saláta, hagyma stb...meg nem jelenik, és rádöbben az egészséges élelmiszerekért asztalt verő, multikat pocskondiázó vevőjelölt, hogy bizony a hazai bio minimum háromszor drágább, mint a multis vagy sima piacos.
Innentől aztán nincs is miről tovább beszélni, mert a termék itthoni eladhatatlansága már megfogja a normális termelést.
De van tovább is: én pl abszolút műparasztként szeretek a kertből enni ezt-azt, (nem termeljük meg a háztartás felhasználását távolról sem) de csak a héten 560 ezer ft-ot sikerült fizetnem palántaföldekért, tálcákért, néhány új növényért úgy, hogy ez csak kiegészítés és tényleg csak hobbiszintű a veteményezésünk, ráadásul ez gyakorlatilag nem új beruházás, csak néhány kiegészítés.
Tehát minőségi alapanyagok baromi drágák - azt csak félve teszem hozzá, hogy sok sok keserű tapasztalattal jár együtt a magyar szállítók "kigyomlálása", pl friss spárgagyökerek helyett elöregedett, letermett "pókok" szállítása rohadt nagy pénzért, azaz normális spárgáért minimum a németekig vagy hollandokig kell menni, de nincs ez másként a bio vetőmagoknál sem, nálunk nem nagyon van kicsiket kiszolgáló gyártó. Holland a most megjött palántaföld is.
Félreértés ne essék, megnő az a paradicsom magyar földben is, csak máshogy, több odafigyeléssel.
Élő munka: megfizethető, hatékony élőmunka gyakorlatilag nincs. Részben a magyar járulékok, részben a falusi közösségek szétverése, a nagybirtok-szántóföldi növénytermesztés, a baromira elhibázott cigány-politika és az uniós országok munkaerő elszívása miatt.
Beruházások: az uniós térkövezés, szökőkutak és kilátók nem fognak öntözést, jégkár-elhárítást, talajjavítást eredményezni. A lengyelek az uniós pénzeket ültetvényekre, üvegházakra, hűtőházakra, logisztikai központokra, termelési eszközökre fordították.
Konkrét példa: zaklat egy román partnerem, hordjak tőle occó zöldséget, mindenfélét. Nem hordok, mert a földeken, szortírozás nélkül pakolják az autókat, jó cuccok, olcsók, de fel kell dolgozni. Itthon baromi sok energia szétpakolni, csomagolni, tisztítani, a következő történik: megveszik a romántól a lengyelek, hazaviszik, piacképessé teszik, majd egy részét visszahozzák hozzánk, ekkora logisztikával is versenyképesek maradnak.
A sima hazai zöldségtermelők nem tudnak szövetkezés nélkül versenyképes feltételekkel megjelenni a piacokon. Ezért kellenének a tészek, van néhány, amik jól működnek, de kevés, és azért ott is nagyon komoly anomáliák fordulnak elő, sok pénz felszívódik.
Na ez hosszú lett, pedig rengeteget lehetne erről beszélni. :(

gazoló 2021.04.29. 12:01:33

@habakuk000:

tudvalevő a hazai földek tulajdonlásának és hasznosításának elbarmolása,de mezőgazdasági öntözés terén még rosszabbul állunk;

"Nálunk az öntözéses gazdálkodás a rendszerváltás óta kedvezőtlen helyzetben van, napjainkban nem érjük el az 1955. évi szintet. Ha az 1990-2016 közötti időszakot két időtávra bontjuk (1990-2003, és 2004-2016 évek) ezek átlagát összehasonlítva a vízjogilag engedélyezett terület 68,2%-ra, az öntözött terület 69,6%-ra, a kiöntözött víz mennyisége 64,6%-ra és a felhasznált fajlagos vízmennyiség 92,8%-ra mérséklődött. A mezőgazdaságban felhasznált vízmennyiség 2013-ban (2004 és 2016 közötti években a legnagyobb,) mintegy fele, míg a legkisebb felhasználás 2010-ben tizede volt, mint 1990-ben.?"

www.agrarelet.hu/az-ontozes-helyzete-es-kilatasai-hazankban/

pedig jut itt mindenre valagnyi gempa bőven...esetleg nem kellene fűnapoztatóra,eukarisztiku miakurvaéletre és vadászati baszottannyukra költeni!

habakuk000 2021.04.29. 12:22:01

@gazoló: Tegnap láttam sorompónál állva egy vonatra pingálva, hogy vár engem Jézus Budapesten. Vele szívesen találkoznék, de a brigádjának haszonélvező hazudozóival nem olyan nagyon.

Sok baromság van. Folyik el pl a rengeteg termálvíz, de a hasznosításáért fizetni kell, így meg már nem egyértelmű, hogy célszerű rá üvegházakat telepíteni.
Vagy a folyami vízszabályozás: aszályos medence lettünk, de küzdünk azért, amikor évente kétszer jön végre egy kis víz, minél gyorsabban kivezessük az országból.

Alapvető gond, hogy van egy végtelenül ostoba, de annál korruptabb és mindenbe belepofázni vágyó állam, ami ma már a szocialista tervgazdálkodással azonos szinten befolyásolja a piacot.
Innentől kezdve egyenes, kikövezett az út a gazdaság versenyképességének csökkenéséhez és a csődhöz.

habakuk000 2021.04.29. 16:14:01

@Neytiri1: Ez sem szép dolog, de mindez eltörpül amellett, hogy viccelődve, sörözgetve magyarázzák, hogy minden milyen príma, amikor hétfőre vagy keddre Gyöngyös teljes lakosságának megfelelő ember hal meg covidtól fertőzötten.
Ezt azért el lehet képzelni: reggel fölkelsz, hogy megnézzed a pitypangokat, s egy álló emberrel nem találkozol, tök üres lett a város.
S még nem verte senki szájba ezt a mocskot.

gazoló 2021.04.30. 09:45:42

@habakuk000:

most próbáld a pfizert!

ez mekkora szemétség,hogy utána elteszik a jónép elől a diákoknak.
miközben szerintük ez után volt a legtöbb elhalálozás..junó? :-(

meg kell lenni a négymillió beoltottnak a fradimeccsig ha törik.,ha szakad.

persze közben a regisztrációs oldaluk is összeomlik.

szokásosos szemétláda tempó.

taga20 2021.04.30. 16:52:41

@gazoló:

Kedves, pont te kérdezed tőlem?:)))

jó, van aki az;)

coub.com/view/2rb8lb

taga20 2021.04.30. 17:00:19

@gazoló: ja és, én ma délelőtt nyaltam fel egy fájzert. finom volt, me a magyar asszonyság keze is benne volt:)))

EGYÉBKÉNT, BASSZA TELIBE A CSUTIGECI ÉS BANDÁJA AZ ANYJÁT A MAI NAPÉRT IS!

gazoló 2021.04.30. 17:36:18

@taga20: DDD

még féltékeny is vagy))

mivel nyomtak telibe,elcserélték a vakcinádat kolumbiaira?)
.....

no comment a mai nap..

az egész bája az amikor találkozol néhány fideszbáránnyal és büszkén újságolja,hogy ő pfizert kapott..anyád

taga20 2021.04.30. 17:49:04

@gazoló: eszem regel ötharminckor a pacaladagomat, közben hallgatom a klubrádióban a híreket, és hallom, hogy fájzerre is rá lehet repülni. melóba menet a zasszony próbált regisztrálni, de az a nerfos lefagyott.

gondoltam egyet, és elnéztem félkilenckor a szentimrébe.
ott mondta a közeg, hogy 9kor újra éled a rendszer. voltunk ott kb. 10-en, de vágtuk, hogy lófasz lesz itt 9kor, de nem regisztráció. szerencsére a nővérek és orvosok is vágták, ezért szépen felengedtek, felírták a papírra a nevünket és még egy-két dolgot, asztán szúrtak.

10-kor már mentem visszamelózni. ennyike:)

taga20 2021.04.30. 18:18:23

@gazoló: "no comment a mai nap..

az egész bája az amikor találkozol néhány fideszbáránnyal és büszkén újságolja,hogy ő pfizert kapott..anyád"

ennél van durvább tezsvérem! ez! erre basszus má szavaksincsenek!BROÁF!

www.origo.hu/itthon/20210430-magyar-oltasi-program-pfizer-terheleses-tamadas-regisztracio.html

Neytiri1 2021.04.30. 19:12:05

@habakuk000: www.hellovidek.hu/gazdasag/2021/04/30/elkeserito-szamadatok-fokozatosan-kiszorul-a-magyar-mez-az-eu-exportpiacarol

A nagyszüleimnek volt egy szép nagy kertje egy kis házzal (nem ott laktak), így én apró koromtól egészen kamasz koromig rengeteg időt töltöttem ott. A szülők dolgoztak és mi, az unokák a hosszú szünetekben és hétköznapi délutánokon is kint voltunk velük. Nyáron szinte egész nap.

A rendezett ágyások a retinámba égtek -mondhatnám-, onnantól, hogy a növények apró csírája áttörte a felkapált földet a fekete földben szép sorban, majd cseperedtek, és ameddig a gyerekszem ellátott, ágyások sokasága, különböző növényekkel váltak egyre inkább szépen sűrűsödő, növögető zöldülő területté. Majd jött az "aratás", aminél mi lehetett volna jobb nekünk, a friss, aprószemű, de édes borsó, a hosszú zöld levelű hagyma, a répa, amit mikor kihúztunk, megmostuk a kútnál és rágcsáltuk. Én annyira vágyom ezt újra látni, és amikor kerteket látok másoknál és ugyanilyen szép, rendezett ágyásokat, olyan jó érzés jön elő belőlem.
Tudom, hogy rengeteg munka, és tudom még azt is, hogy én képtelen lennék megmunkálni akkora földet, de biztos hogy lennének ilyen ágyásaim, nem sok, de mi lehet egy kerttulajdonos leszebb pillanatainak egyike, ha nem az, amikor a paradicsomot, hagymát, retket, petrezselymet úgy teszi az asztalra, hogy kimegy a kertbe egy kis kosárral értük :)

Amit írtál "Méz, zöldségek: árnyaltabb a kép..."
azt olvasni is rossz volt :(

taga20 2021.04.30. 20:50:38

@Neytiri1: "de biztos hogy lennének ilyen ágyásaim, nem sok, de mi lehet egy kerttulajdonos leszebb pillanatainak egyike, ha nem az, amikor a paradicsomot, hagymát, retket, petrezselymet úgy teszi az asztalra, hogy kimegy a kertbe egy kis kosárral értük :)"

tisztán láccik, hogy életedben nem volt ilyened, mert akkor nem írnál ilyeneket, me ezek a mesékben van.

a kurva sok kártevő, amik keresztbe tesznek, az a kerttulajdonosok legszebb pillanatai:)))

Neytiri1 2021.04.30. 21:33:58

@taga20: egy értetlen hülye vagy!
Nem volt. Leírtam. Miért kéne leírnom, hogy jönnek a lótetűk, a fagy, a jég, a madarak, a csigák, miért kéne csak úgy látnom, ahogy te, tán nem találkoztál még emberrel, aki a kertjéből vitte be a paradicsomot a reggeliző asztalra?
Azt írtad néhány napja, hogy leszállsz rólam.
Igaz, én meg azt, hogy nem érdekel, amit írsz.
Unom, hogy itt amit írok, abba te belekötsz.

venszivar 2021.04.30. 21:36:50

@Neytiri1: NEM vagy következetes!:)

taga20 2021.04.30. 22:02:35

@Neytiri1: fraudrága kedves, szerintem küld meg nekem, hogy mire, mi legyen a véleményem.

u.i.: neked nincs olyan érzésed, hogy mindig szembe jönnek veled a zautópályán?:)))

taga20 2021.04.30. 22:06:04

@venszivar: aszt vágod szivar, hogy ki a következetes?

és ki mondta?:)))

Neytiri1 2021.04.30. 22:07:59

@venszivar: én is látom :)
Na majd most :D

taga20 2021.04.30. 22:19:34

@Neytiri1: ez mi?

ne akard aszt, hogy wombinak legyen igaza veled kapcsolatban!

zenét szoktál háztartásbeli? nesze!:)))

www.youtube.com/watch?v=jS826PwLHdQ&list=RDjS826PwLHdQ&index=1

taga20 2021.04.30. 22:40:13

@Neytiri1: egyébként nem értem, hogy mi a bajunk egymással, mikor egy oldalon állunk?

zenét szoktál cicababa? tessék:)))

www.youtube.com/watch?v=7j_dSJRhI98&list=RDqew2m1UdbXk&index=6

venszivar 2021.05.01. 01:08:29

@Neytiri1: Itt egy neked való férfi, ki az ásványvíztől IS beindul...:):D

venszivar 2021.05.01. 01:24:18

@Neytiri1: elcsesztem!már fáradt s álmos vsok! majd máskor....

venszivar 2021.05.01. 06:30:01

Még nem oltakoztam,ezért ma nem vonulhatok a tömeggel a fő utcán?

Neytiri1 2021.05.01. 07:39:46

@taga20: hogy neked mi a bajod, azt én nem tudom.

Hogy nekem?
Gondolkodtam ezen a kérdésen, mert valóban... miért bosszant, hogy lehülyézel? Ez boltban, közlekedésben, akárhol előfordulhat az emberrel, és ott például nem érdekel.
Tehát miért ugrok a tiédre? Talán azért, mert ezeken a helyeken nem adok magamból semmit az idegeneknek.
Itt pedig igen, elég sokat. Vagyis itt már én kapom a "hülyézést", és nem egy farmeres-pólós nő a boltban, aki egy senki, illetve valaki a sok akárki között.

Írok valamit, és abban egy árva személyeskedés sincs, amire jön tőled egy hülyézés -és nem az első. Úgy gondolom, hogy van egy pár év mögöttünk és nem igazán adtam okot neked erre. Annyira tele van a virtuális világ az egymásnak eséssel (ez vonatkozik a FB-ra is), hogy nekem már nem fér bele ez sem. Ez az egy csepp már, ami kicsordul a pohár szélén, így ez egy nagyon fontos cseppecske lesz.

Ha butaságot írok, ki lehet javítani, meg lehet magyarázni, hogy miért butaság az, megköszönöm, mert nem vagyok olyan okos, hogy mindent tudjak, illetve vagyok olyan okos, hogy tudom, mennyire keveset tudok.
Ha pedig ízlésről van szó, akkor sem értem, hogy miért kötsz bele? Az ízlések mások, azért nem lehet hülye valaki, mert valami tetszik neki, ami neked nem.

Persze el lehet fogadni azt, hogy te ilyen vagy. De én meg ezt nem tudom elfogadni, ahogy írtam az előző hülyézésednél is. És úgy néz ki, hogy nálad az, hogy nem teszed máskor, szart se ér, eltelik néhány nap, és ismételsz.

Persz tehetem, hogy nem olvasom el, amit írsz, de ha mégis, akkor nem érdekel. Hát... ez nekem nem megy.

habakuk000 2021.05.01. 07:49:04

@taga20: Ez egy komoly szegénységi bizonyítvány. :(
Tényleg az, s ezt most nem rosszallóan írom, csupán ténymegállapításként.
"Kerttulajdonos": egy jó kert nem sivár, monokultúrás - fű de pitypang nélkül, mert ha kibújik jövök a nagy büdös késsel - egyvalaki "tulajdona", hanem egy nagyon színes lakóközösség. Én pl két kávémat ittam meg ma reggel, mire végigértem a születésnapomra kapott távcsővel a lakók szemrevételezésével, és akkor csak a fákon, bokrokon folyamatosan magyarázókról beszélek.
Mellettük még kisezermillió mindenféle lény szórakozik itt.
Te csak hiszed, hogy tulajdonos vagy. Legfeljebb bérlő, a hozzászólásod alapján kifejezetten bunkó, a lakóközösséget semmibe vevő majom. :) Egyébként ez abból is kiderül, hogy ha három hétig nem akarsz belepofázni az életükbe, már regenerálódik is a rendszer.:)
Évek óta nem permetezünk, gyakorlatilag sohasem -ritkán szőlőt, de azt is csak nagyon ritkán, folyamatban van az állomány cserélése rezisztensre - és még most is az eltett cuccokból készül a cukkínis-aszalt paradicsomos quiche, a sütőtökleves, pedig van itt is "kártevő, csak egyensúly van a kertben. Na nem minden álló nap, de általában. Pl tavalyelőtt pocokinvázió volt, a nyár végére esténként 6-8 bagoly tartott zsúrt a házba vezető villanydróton. (kuvikodúnk is van feltéve) Maradt néhány pocok, maradtak az állandó lakó, kíváncsi kuvikok is, a többiek továbbálltak.
A kerthez türelem kell. És nem tulajdonos, hanem segítő. :)
Gazoló tudja szerintem, egész lényéből árad ez a türelem és megbecsülése a jó dolgoknak.

habakuk000 2021.05.01. 07:55:11

@Neytiri1: Nem ért hozzá. Nem tudja, mi az amikor jön a belga sós vajaskenyér szezonja, amikor megkened a kenyeret, kiballagsz a kertbe és eszed azt a bokor mellett vagy a hagymák között, ami éppen megérik olyan üdén, frissen, amit megvenni sohasem tudod. :)
Díszíted sarkantyú- vagy borágó virággal s meg is van a fűszerezés is. :)

venszivar 2021.05.01. 08:05:04

@habakuk000: + pl.frissen szedett snidlinggel (metélő hagyma) enni a szenyókat.

habakuk000 2021.05.01. 08:14:14

@venszivar: És milyen szép, mikor virágzik, már bimbóznak nálunk. :)
Ma reggeli: fürjtojás (szomszéd faluból), vajon pirított gomba (zsákos, de saját szedés) spenót + saláta a tányér alján (saját, de még kevés), bacon (bolti), rengeteg snidling a tetejére (saját), kovászos kenyér (saját sütés, vásárolt liszt+só.)

A zöldségeink, gombák és a majdani gyümölcseink tuti, hogy nem tartalmaznak szermaradványokat.

taga20 2021.05.01. 08:29:53

@habakuk000: engem mindenki bánt:)))

haver, a te verzióddal max. az idealista hülyék értenek egyet:)
ezek szerint a gaz is nöjjön kedvére a kertedben, a vaddisznó túrja szét a kertedet kedvére, etc.

lehet itt eljáccani a nagy természetes arcot, csak 8milliárd embernek erre nincs hely a földön.

taga20 2021.05.01. 08:33:43

@venszivar: szivar, ha idegenszót vagy annak tűnőt használsz, akkor nem kell zárójelben a megfejtést beraknod, me ez itt nem a subba;)

taga20 2021.05.01. 08:40:10

@Neytiri1: frau drága, ha aszt mondom neked, hogy csókollak, neked az is lehülyézés:)))

az a baj veled barátném, hogy kisebbségi komplexusod van.

ha nekem mondasz valami olyat, ami nem igaz rólam, akkor csak röhögök rajtad:)

de ne marjuk egymást, me olyan szépen dalolnak itt a kertemben a rigók:)))

ja és egy kis humor.

coub.com/view/2rf0l6

habakuk000 2021.05.01. 09:16:12

@taga20: Meglehetősen arrogáns és rövidlátó vélemény.
Annak függvényében pedig, hogy a mindennapi életedet is évek óta befolyásolja nem is olyan okos. :(
Civilizációs betegségek. Talajpusztulás. Éghajlat-változás. Élelmiszer biztonság. Tápanyaghiány. Háborúk. Vízbázis pusztulás. Migráció. Élelmiszerek folyamatos drágulása.
Szándékosan nem az állat- és növény fajták kipusztulásáról írtam, mert az ilyen fafejűeket, mint te, ez hidegen hagyja, csak az emberiséggel kapcsolatos problémákról.
És ha csak egyetlenegyet, a migrációt nézzük, ( a talajpusztulás növekedő mértékét nem tudod felfogni, az ebből adódó problémákat sem, de pl én ezt is érzem a bőrömön, mert idén kétszer annyi pénz kell fizikailag ugyanannyi cucc forgalmazásához, mint tavalyelőtt) láthatod, hogy az ezzel való ijesztgetés hogyan befolyásolja a mindennapodat, (pl nem hallgathatod kedvedre a klubrádiódat).
Vagy pl nem érted miért drágább a fél hatos pacalod, szidod a pékeket, orbánt vagy akit tetszik, pedig csupán azt történt, hogy Kína megjelent egy picit nagyobb kereslettel a Fekete-tengeren, illetve az ukrán napraforgótáblák kiszáradtak a tavalyi aszály miatt - Ukrajnáé a Föld napraforgó-exportjának 75%-a, tavaly egy autó naprát két millán belül lehetett megvenni, ma ötmilla kevés egy autóhoz, aztán előbb-utóbb a lidliben is 1000 ft fölé megy egy l étolaj.
Szóval én átgondolnám a helyedben, s sürgősen megkeresném a méhekről szóló petíciót aláírás céljából. :)

taga20 2021.05.01. 09:53:12

@habakuk000: sok igazságod van vidékinyugger, de akkor arra válaszolj, hogy a városokban lakó milliárdok, mit csináljanak?

anno polpoték kipróbálták,hogy kihajtják a népeket a mezőre, de az sem sikerült:)))

taga20 2021.05.01. 09:56:30

@habakuk000: ja és mégegy.

"Vagy pl nem érted miért drágább a fél hatos pacalod"

má virágevtás is megmondta, hogy nem kell annyit zabálni:)))

Neytiri1 2021.05.01. 10:25:20

@taga20: "lehet itt eljáccani a nagy természetes arcot, csak 8milliárd embernek erre nincs hely a földön."

Ez egy igazán elcsépelt gondolat, és amikor valaki jól érzi magát, akkor jön valaki, és a negatív hullámaival beleveri neki, hogy milyen ember, eszik, iszik, még szemétbe is dobja, kertje is van, ahol gazdálkodik, amit aztán megeszik, miközben máshol...
Én erre azt tudom neked mondani, hogy hálistennek vagy nemhálistennek, de ide születtem. Én nem fogom magam ettől rosszul érezni, és az általam előteremtett javakat, az azokkal járó élvezeteket arra fogom használni, hogy legyenek jó pillanataim ezektől.
Nem tudok azzal mit kezdeni, hogy én kimegyek az erdőbe, és fákat, bokrokat látok, meg madarak csicsergését hallom, miközben másoknak csak a forró homok jut.

Folyamatosan hülyézel mindenkit, "idealista hülyék", mert egy kertől nem a gaz, meg a kártevők jutnak az eszébe valakinek? Szerinted te vagy a normális, realistán gondolkodó ember páldául ebben az esetben?
Ha ez lenne a természetes, akkor senki sem művelne földet.

Nekem van kisebbségi komplexusom?
Mert nem mondom azt, hogy nem baj, hogy lehülyézel folyamatosan?
Mert úgy gondolom, hogy emberek között nem ez a normális egy olyan helyen, ahol ezt mások nem csinálják, te viszont ok nélkül állandóan?
Te nem vagy képes az ellentétes véleményeidet jelzők és személyeskedés nélkül leírni. Ezt mindenki más tudja itt.
Megkértelek, hogy ne szólj hozzám, nem érdekelnek a humoros linkjeid, a zenéd. Ha képtelen vagy értelmes vitára azokban a témákban, amit írok, akkor üres választ fogsz kapni. Én mással nem tudom azt a véleményemet kinyilvánítani arról, hogy minek tartalak.

Neytiri1 2021.05.01. 10:30:16

@habakuk000: hogy tud valaki ennyire negatív gondolkodásmóddal boldog lenni?
Vagy ez neki a boldogság? Ezt akkor megtarthatná magának inkább.

Vettem fűszernövényeket az ablakba és virágokat az erkélyre.
Én ezzel tudok csak reggel (is) találkozni, de remélem egyszer talán én is kiléphetek a lakásajtón úgy, hogy a kertem terül elém és... :)

taga20 2021.05.01. 10:42:04

@Neytiri1: frau, te azt szeretnéd, hogy én ha bárkinek írok valamit, akkor veled lektoráltassam?
vagy mi van?
mindig belém köcc;)

kezdesz olyan lenni, mint én:)))

Neytiri1 2021.05.01. 11:28:55

@taga20: leírtam a véleményemet, mert kérdezted tegnap, és annak a folytatása volt a későbbi hsz-edre a válaszom ma.
Azt csinálsz amit akarsz, én azzal tudom a magam véleményét ezekről, és így rólad -amikor nekem írsz- "jelezni", hogy üres választ fogsz kapni, ha bármilyen személyeskedés lesz benne.

taga20 2021.05.01. 11:49:16

@Neytiri1: csúsztacc, mint sokszor.

én habának írtam valamit, erre te ezt is személyes támadásnak vetted.

az a te bajod frau, hogy a gyűlölködő társad wombi lelépett, és üres lett hirtelen az életed.

u.i.: engem gyűlölhecc bátran:)))

A Telex újságírója vagyok 2021.05.01. 12:00:44

@taga20:

-Volt már olyan, hogy Ön ok nélkül sértegetett valakit?

-Volt már olyan, hogy ezek után bocsánatot kért viselkedéséért?

-Előfordult, hogy ezek után mégis újra elkövette?

-A való életben sértett már meg embereket?

-Az Ön élete teljes, boldog és kiegyensúlyozott?

-Vannak barátai és milyen gyakran találkozik velük?

-A munkahelyén szeretik, vagy csak elviselik kollégái?

Neytiri1 2021.05.01. 12:11:01

@taga20: te belekötöttél abba, hogy én leírtam, hogy milyen volt a gyerekkoromban a mamámék kertje, meghazudtolva amit írtam, mondván látszik, hogy nem volt ilyenem, kétségbe vonva még azt is, hogy a mamáméknak volt, hiszen ezt nem láthattam benne, majd leírtad, hogy szembejönnek az autópályán, majd WR-t említetted, hogy ne akarjam, hogy neki legyen igaza velem kapcsolatban, amit te is és én is tudok, hogy a legfinomabb jelzője a "gyagyás" volt irányomba.

Ja, és
"taga20 2021.04.18. 13:06:00
@Neytiri1: frau drága eszt most megkaptam, de lényegében igazad van.
így a végén, küldeném az egyik kedvenc nótámat.
minden jót kívánok neked, és dumálj itt a többiekkel, nem foglak háborgatni."

Nekem nem volt társam WR, persze te tisztában vagy azzal, hogy WR emlegetéséről nem valamelyik kedvenc nickem jut eszembe, így ezzel molesztálsz már nem először. Azzal viszont te nem vagy tisztában, hogy WR-rel te folytatattad a legszánalmasabb és legnevetségesebb és legüresebb harcokat a virtuális világban, mert nagyjából csak jelzőket voltál képes írni, de még abban is csak ismételgetni magad minden értelmes mondatára is. Ha hiányosak az emlékeid megnézheted a spinoffon.

Te tényleg nem vagy képes tudni, hogy hol a határ másoknál?

taga20 2021.05.01. 12:23:24

@Neytiri1: "hogy WR-rel te folytatattad a legszánalmasabb és legnevetségesebb és legüresebb harcokat a virtuális világban,"

eddig olvastam a süketelésedet, de innen má nincs lejjebb.

én mit dobjak rád? hogy egy unatkozó csaj vagy, akit nem ápol le egy kan rendszeresen, ezé a neten log 0-24-ben hétfőtől-vasárnapig?

vagy mit?:)))

taga20 2021.05.01. 12:45:17

@A Telex újságírója vagyok:

-igen
-igen
-igen
-igen
-igen
-igen
-igen

na elmészte a kurvaanyádba fityeszretek!

taga20 2021.05.01. 13:00:07

@Neytiri1: átláccó vagy frau!

egyébként, ne a tükörre légy mérges, hanem akit benne lácc!:)))

habakuk000 2021.05.01. 13:02:51

@taga20: Sok gyereket ne nagyon. Mondjuk ez Kínában pl sikerül, a hagyományok és a születésszabályozás megoldja a probléma egy részét, Indiában nem olyan nagyon, Afrikában a vízhiány viszont igen.
Nem gondolom, hogy mindenkinek meg kéne termesztenie a saját kajáját, azt viszont igen, hogy nyugodtan áldozhat mindenki egy fenntartható világ kialakításában.

Konkrétan: vedd meg majomparádé a drága retket a biopiacon ( így is van esélyed rá, hogy boltból reggel megvásárolt marokkóit kapj), ne repülj rá a gazdaságos cuccokra.

taga20 2021.05.01. 13:07:39

@habakuk000: haver nincs valami jó kis vegyszered a gyermekláncfű ellen?
kurvára kiidegel ez a kurva gyom!:))

habakuk000 2021.05.01. 13:34:00

@Neytiri1: Óvodai macsó szubkultúra. Szeret Téged, ezért ráncigálja a hajad.
Ha fáj is, jusson mindig eszedbe, hogy mások irigykedve figyelik.
Érzékenykedni, hisztizni fölösleges, jól fenékbe kell rúgni, akkor tisztel.

Nem baj az, ha más máshogyan gondolkodik, így legalább ki lehet fejteni, meg lehet ismerni álláspontokat.

A stílus pedig változtatható, tagához egy sima kisbalta valóban kevés, de valami nagy büdös ékhasító fejszével alakítható. :)

habakuk000 2021.05.01. 13:47:18

@taga20: Ugye? Tudtam. :) Petróleum, fáradt olaj segít.

Tápanyaghiányos, kötött talajod van, a hülye füveid éheznek, ezért aztán szólnak a pitypangnak, hogy jöjjön már, s a mélyre nyúló karógyökereivel hozzon fel egy kis kosztot.

taga20 2021.05.01. 14:25:32

@habakuk000: térkő nem jó?:)))

egyébként nem az, me 90m3 termőföldet hozattunk 5 évvel ezelőtt.

a szomszéd baszik a gyomnövényekre, ezé a mi kertünk is egy biokert. hogy b....á a ká...t meg!

habakuk000 2021.05.01. 14:59:38

@taga20: :) térkő se rossz, bár annak réseiben is kibújik, legalább támogatod a nemzeti nagypolgárságot. Basszus és ezt ki is ejtik a nyálas szájukon..

Na mindegy, hozattál pár autó isten tudja milyen útépítésből felszedett szentszart, aminek humusztartalma nyilván nulla, mikrobigyói a bolygatás miatt mind elpusztultak, a nitrogéntartalma egy nagyobb esővel kimosódott, a levágott füvet nyilván kosárba öntöd és kiöntöd, hogy még véletlenül se legyen a humuszcsinálóknak koszt és kvártély, kvázi mesterséges, (bár még ha locsolod zöld vagy zöldessárga) sivatagot csinálsz, ráadásul folyamatosan rajta tapisgálsz a nagy testeddel összenyomva a talajt, hogy levegő se legyen benne, aztán szidod a szomszédot. :)
Jobban jársz gazdaságos műfűvel, a felcsúti pálya kiselejtezettjére biztosan pályázhatsz. :)

taga20 2021.05.01. 15:16:55

@habakuk000: haver, szászónakisegyavége, szerinted bármit csinálok az nem jó.

ja és te vagy a helikopter, akivel mindenki szembe megy a zautópályán!:)))

habakuk000 2021.05.01. 15:24:43

@taga20: Pont azt magyarázom, hogy te mész szembe mindenkivel. :) Pitypanggal, gazzal, széllel, esővel, madarakkal, csúszómászókkal, fűvel-fával, gombákkal, algákkal, bacilusokkal. :)

Senki nem akar hülye pázsitot közülük, csak te. :)

Egy nagyon közérthető prezentáció:

www.nak.hu/kiadvanyok/tisz/2474-agrofutura-a-humusz-menedzsment-szerepe-es-eszkozrendszere-a-fenntarthato-klimatudatos-talajmuvelesben/file

gazoló 2021.05.01. 15:26:34

@taga20:

ne görcsöljetek már egymásra,mind jó fejek vagytok rengeteg tüskével..már tizen éve tanulhattatok volna ezekből a netes cicaharcokból,hogy nem vezet sehová.
én élvezettel fogadom mindannyiótok véleményét látásmódját,rigolyáit is)

éljen májuselseje))

taga20 2021.05.01. 15:32:22

@habakuk000: a kovidkát kihagytad a felsorolásodból cimbi;)

szerintem hagyni kellett volna a picsába az oltást, és akkor rendbe jött volna pl. a nyugdíjkassza is. pusztuljon a férgese:)))

egyébként ki az a mindenki? a borz, vagy a dongó, vagy a pitypang?

taga20 2021.05.01. 15:38:29

@gazoló: tudom dzsinotezsvérem, a szeretet ünnepe:))))

coub.com/view/2d91bj

habakuk000 2021.05.01. 15:42:51

@taga20: olvasd már el a linkelt anyagot, tényleg érdekes, pedig utálom a Nak-ot, és kevés pénzt sajnálok úgy, mint a nekik kifizetett milliókat, de ez jó anyag.

Természetellenes a pázsit, úgyhogy a mindenki a természet de, hogy megnyugodjon a lelked, ugyanolyan természetellenesek Neytiry szabályos, gyomtalan zöldségágyásai is.

Egyébként Juditkával is ugyanígy kell minden évben viaskodnom, ő is gyomtalan zöldségest és pitypangtalan füvet szeretne, el kellett telnie néhány évnek, hogy rájöjjön meddő próbálkozás, bár lelke mélyén soha nem fog beletörődni, hogy nem szép, szabályos kertünk van. :)

gazoló 2021.05.01. 15:50:53

@Neytiri1:

imádom ahogy nagyszüleid kertjéről írsz..))

nekem nagypapám meghalt hafifogságban,többgyermekes nagymamám vezette a gazdaságot a háború után egy börzsönyi kisfaluban.. több málnafölddel,szőlővel,veteményessel,gyümölcsfákkal,állatokkal.
úgy volt,hogy a háztól lefele baromfiudvar istállók(baromfinak,malacoknak,tehénkének..lejjebb málnaföld a patakigonnan a laposban krumli,kukorica gyümölcsfákkal és fel az erdőig szőlő egresekel,ribizlikkel,őszibarackokkal tűzdelve...az erdőben gomba a szomszédban méhészet és pék..
rengeteget jártam át segíteni a hatvanas,hetvenesben.
gondolhatod mit érzek most,ha vki uniós földalapú támogatott vagy műkörmös aranykalászos "őstermelő pofázik a mezőgazdaságról.
....
taga úgy sem változik,de nekem elhiheted..belül a szíve aurum))

amúgy egy köcsög ha iszik főleg))

ismered a májuselsejei ligeti mémet gínóval )))

taga20 2021.05.01. 15:57:12

@habakuk000: juditkát pusziltatom:)))

Neytiri1 2021.05.01. 17:55:57

@habakuk000: abban az időben vidéken, faluban, egy nő, aki nem dolgozott, mert 5 gyereket nevelt fel, a kertet rendben tartotta :)
És ha természetellenes, ha nem, ott tényleg szépek, tiszták voltak az ágyások. Egyébként máshol is. Segített neki a papa is kicsit, bár az ő dolga a szőlő volt, és segítettünk neki mi, unokák, vagy a menyek. A megmutatott gazokat ki tudtuk húzni, ráadásul még "alacsonyak" is voltunk, a derekunk is jobban bírta. Aztán kaptunk kiskapát és az ágyások közötti utakat kellett a kúszónövényektől megtisztítani, amit a kemény földről egy kiegyenesített (vagy elkopott) kapával, esetleg más célszerszámmal végighúzva -igaz a gyökerük maradt- a föld felszínéről eltüntettünk. Nekem a kedvencem a locsolás volt. Meleg nyári napokon egymást és a fejünk fölé emelt slaggal magunkat is locsoltuk. Még a krumplibogarakat is szedtük, már nem használt zománcozott, füles bögrébe, amit apró rozsdafoltok is tarkítottak a kopott ráfestett virágok mellett. Ezek aztán repültek a csirkéknek. Imádták. És mindig volt egy csomó cica. Megnéztük az ellést, aztán szeretgettük a kölyköket. Már amit hagytak, abban az időben hamar elintézték, egyedül ezt nem tudtam elfogadni a mamámtól, sem kicsiként, sem nagyobbként. De legalább teljes diszkrécióban csinálta.
És mennyit tekertük a kukorica darálót. A kicsi épületben a száraz széna, a kukoricacsuma és a por illatát hogy szerettem... Ez az illat teljesen eltűnt az életemből, nem jártam olyan helyen, ahol ilyet éreztem volna ismét.

Mint írtam, én erre képtelen lennék nagyobb földterületen, de hogy ez természetellenes lenne? Inkább úgy gondolom, hogy van aki tudja és akarja így és van aki nem.
Szerencsére ez eldönthető :)

Én a fűnyírás őrületet tartom kicsit túlzónak, illetve nálam biztos nem lenne oyan, hogy a fű 5 cm legyen mindig.

Miért szeretne? Nem is ismer, semmi értelmesről nem beszéltünk. Nincs bennünk semmi közös. Ő piszkál, én nem szeretem.
Miért figyelik irigykedve?
Semmi baj, ha máshogy gondolkodik valaki, a kifejtését hiányolom a máshogy gondolkodásnak, ha csak rávágja, hogy szar úgy, ahogy én gondolom.
Már használtam csúzlit, sokkolót, fejszét nem kívánok bevetni, azt használja az, akinek állandóan el kell viselnie :)

guma 2021.05.01. 18:01:26

szeretem a naivitás csatáját olvasni...

nem viccelek amikor a vélemények közt mély szakadékot nem fedezek fel.
és ha hiszitek ha nem, jól esik felfedezni a csupa szív emberek gondolatait/tetteit.
(lehet, hogy fel sem fogjátok milyen nagy dolog ez amikor váratlanul, kérés nélkül is találkozik ezzel az ember)

Neytiri1 2021.05.01. 18:16:20

@gazoló: A te leírásod is kedves és „látható” a nagymamád gazdasága, jó lehetett ott is :)
Szerintem az ilyen helyen töltött gyerekkor maga a csoda. És a nagyszülő(k) a lehető legtöbbet azzal tudnak adni az unokáknak, hogy megmutatják nekik ezt az életet, hogy segítségükre számítva közelebb hozzák a természetet, hogy amikor már felnőtt, ezekkel az emlékekkel legyen gazdagabb, ismerje, szeresse, ha tudja megteremtse újra. Én málnát nem ettem azóta, csak jelentéktelen mennyiséget, a minőségről nem is beszélve. Három hosszú sor volt, akkora málnabokrokkal, hogy teljesen eltűntünk benne (mennyit bújócskáztunk…), rengeteg volt rajta a termés. Amióta ez nincs, szerintem nem ettem összesen két kiló málnát. A piacon baromira drága, mivel törékeny leszedik korábban, mint kell, vagy éppen már annyira érett, hogy a dobozok alján penészes. Málnahabot csináltak a szüleink, kézi habverővel verték a tojásfehérjét, aztán bele a málnát és olyan illata volt a konyhában, hogy csuda. És a gyümölcsök… amiket akkor szedtünk le, amikor megérett.

Börzsöny…?
Erről eszembe jutott Nagybörzsöny. Hát az egy csoda.
Sok évvel ezelőtt voltunk ott több napig egy kulcsos házban, kirándultunk a környékén, a horgásztónál, a Szent István-templomban, a vízimalomban, a temetőben is, én szinte az összes utcán jártam, a régi házak nagyon tetszettek. Egy kusza kis település a sok kis utcácskával, dombocskákkal. Tavaly is elmentünk, sajnos sietős társasággal, így idő nem sok volt arra, hogy megismételjem a bóklászást, de azért így is több helyen voltunk ismét :)

Tényleg, május elseje van :)
www.youtube.com/watch?v=W7Z49oJb7GE

venszivar 2021.05.02. 08:19:31

A vihar az éjjel leverte a fehér tulipánok fejét,de a pirosak, sárgák még tartják magukat.A legparább,hogy ha még nagyobb lesz a szél,akkor nem a bográcsban főzöm meg az idei első lecsót.

Neytiri1 2021.05.02. 08:33:45

@venszivar: imádom a tulipánt. Az oviban ez volt a jelem. Hogy tökéletes találat volt, vagy ekkor szerettem meg, már nem tudom.
Ezerszer inkább egy csokor tulipán, mint rózsa.

taga20 2021.05.02. 13:04:49

@venszivar: ménem snidlinget vagy germekláncfűvet?:)))

orgona minden sarkon nő, mint a gyom.

venszivar 2021.05.02. 13:48:49

@taga20: anyádnak vigyél azokból, ha egyáltalán van anyád ! De szerintem téged, te barom, egy manus a falra rejszólt s ott költött ki téged a nap!!!:)

habakuk000 2021.05.02. 14:43:27

@taga20: Méééé? Igazi, békebeli anyák napi hangulatot varázsolt a hozzászólásával.

Most úgyis nosztalgiázik mindenki ezerrel.

( Ezt te nem értheted meg, mert gyerekkorodban szőlőt csak pezsgősüvegbe töltve láthattál Nagytétényben. :) )

Kukoricát pedig nem csak a románok darálták puliszkának, hanem nálunk is a baromfitartók, én is emlékszem, a szomszédban nyikorgatták kora hajnaltól napestig.

Mondjuk az év első lecsóját én sem értem, az igaz, hogy én is kitettem ma napozni a paradicsompalántáimat, de azokról meglehetősen nehéz lenne jóllakni. :)

taga20 2021.05.02. 14:50:04

@habakuk000: "Méééé? Igazi, békebeli anyák napi hangulatot varázsolt a hozzászólásával."

:))) szivar mindig az ütemérzékéről volt híres.

ja és budafok, te anyaszomorító, mert nagytétény egy koszfészek!:)))

guma 2021.05.02. 15:35:58

szerintem szálljatok ki ebből a posztból, felejtsétek el: mert nincs jó hatással rátok! :D

@taga20:

te meg ne köss már bele az élőfába is!
(orgona párti vagyok!
a kedvenc virágom meg a török szegfű :P)

taga20 2021.05.02. 15:50:55

@guma: de legalább kulturális vagyok, nem úgy, mint egyesek:)))

habakuk000 2021.05.02. 19:39:27

@taga20: Az már biztos. :)
Nem is értem, miért nem cserélték még ki április 11-ét kulturális taga-nappá, amikor mindenki csupaszseggű fiatal és kevésbé fiatal hölgyeket nézegetne valami fájintos zenei aláfestéssel - nem tudom megjegyezni a sok vacak zenéid előadóit- émelyítő macskavideókkal fűszerezve. :)
süti beállítások módosítása