He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A magyar kormány 8 év alatt csak nővelte, a lengyel kormány 2 év alatt megfelezte a gyermekszegénységet

2020.08.02. 06:30 guma

Két év alatt megfelezte a gyermekszegénységet a lengyel kormány

Egy új tanulmány szerint a jobboldali lengyel kormány 2016-ban bevezett családpolitikai intézkedése, a Család 500+ program két év alatt gyakorlatilag megfelezte a gyermekszegénység arányát Lengyelországban, miközben a jövedelmi egyenlőtlenségeket is csökkentette

A 2016-ban beindított program alapján minden lengyel család minden második és harmadik 18 év alatti gyereke után havi ötszáz złotyt – tehát nagyjából 39 ezer forintot – kap az államtól havonta adómentesen. A támogatásra mindenki jogosult bevételtől és családi státusztól függetlenül. A támogatás 2016-ban nagyjából a bruttó lengyel átlagbér 12 százalékát tette ki. Abban az esetben, ha a háztartás egy főre eső jövedelme kevesebb volt, mint 800 złoty, a támogatás az első gyerek után is járt. 2019 júliusában ugyanakkor ezt a kitételt eltörölték, így már minden családnak jár az első gyerek után is a támogatás.

A Luxembourg Income Study nevű nonprofit kutatóintézet friss tanulmánya alapján Lengyelországban 2016-tól kezdve a relatív jövedelmi szegénység

a gyerekek körében meredek zuhanásba kezdett és

20 százalékról egészen 10 százalék körülire csökkent a gyerekszegénység aránya.

Eközben a relatív jövedelmi szegénység a teljes népesség körében kicsit csökkent, míg az idősek körében kicsit még nőtt is.

Relatív (bal) és szubjektív (jobb) szegénység Lengyelországban. Teljes népesség / idősek / gyerekek. Adatforrás: lengyel háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel és LIS adatbázis

Hasonló trendek figyelhetőek meg az önbevallásos módszer alapján mért szubjektív szegénység

esetében, ahol a gyerekek körében tapasztalt szegénység 14-ről 5 százalékra esett 2015 és 2017 között. A tanulmány szerzőinek megjegyzése alapján a szubjektív és a relatív szegénységi rátában tapasztalható eltérést módszertani okok magyarázzák, de a trend mindkét mutató alapján egyértelmű.

2016-ig a családpolitikai transzfereknek a jövedelmi egyenlőtlenséget leíró Gini-indexre gyakorolt hatása kicsivel haladta meg a 2 százalékpontot, 2016-tól kezdve ugyanakkor ez a hatás több mint háromszorosára nőtt.

A szerzők szerint a leginkább akkor látványos a Család 500+ hatása, amikor a szegénységi mutatókat a különféle családméretek esetében vetjük össze. Itt az látszik, hogy a két vagy több gyerekes családok esetében – függetlenül attól, hogy egy- vagy kétszülős háztartásról van szó – nagyon jelentős csökkenés volt a szegénységi rátákban 2016-tól kezdve. A jelenség egyébként az egygyerekes háztartások esetében is tapasztalható, de jóval kisebb mértékben, ami a szerzők szerint azért van, mert esetükben a támogatás feltételekhez kötött volt.

Az elemzés arra is kitér, hogy a háztartások jövedelemének forrása (munka, tőke, nyugdíj, családtámogatás, egyéb szociális transzferek) közül melyiknek volt a legnagyobb szegénységcsökkentő hatása. Ez alapján is úgy tűnik, hogy 2013 és 2017 között a Család 500+ játszotta a legnagyobb szerepet a szegénység csökkentésében, ráadásul minél szegényebb volt valaki, a programnak annál jelentősebb volt a hatása.

A tanulmány érdekessége, hogy nem pusztán csak a családfajták összehasonlítása alapján jut arra a következtetésre, hogy a lengyel kormánypárt, a Jog és Igazságosság szociálpolitikája hatékony volt a szegénység csökkentésében. Piotr R. Paradowski, Joanna Wolszczak-Derlacz és Eva Sierminska ugyanis a program beindulásának hónapjában interjút és adatfelvételt készített olyan családokkal, akik jogosultak voltak a támogatásra, és olyanokkal is, akik nem. Ez alapján is az derült ki, hogy a programban résztvevő háztartások körében 14 százalékponttal alacsonyabb volt annak az esélye, hogy a háztartás szegénynek számítson, mint azok körében, akik nem kaptak támogatást.

https://g7.hu/adat/20200801/ket-ev-alatt-megfelezte-a-gyermekszegenyseget-a-lengyel-kormany/

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr2216099812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.02. 08:53:09

Ez a cikk önmagában nem mond sokat, csak számszerűen állítja, hogy csökkent a szegénység. De mi a csökkenés eredménye? Tanultabbak, képzettebbek lettek a szegénységből kiemelt családok gyerekei? Vagy erről véletlenül nem készült felmérés?

guma 2020.08.02. 10:10:57

@látjátok feleim szümtükkel: :-)

"De mi a csökkenés eredménye?"

lehetek profán?
ha minél kevesebben éheznek, az maga már eredmény...

a magyar adatokat elnézve lehetne példát venni róluk (mint a vonataikról, amivel, ha kell repesztve, vagy cammogva,de minden településre eljutsz) akkor talán ha tele a poci lehet tanulással, képzéssel is foglalkozni majd...

boborján20 2020.08.02. 10:11:29

@látjátok feleim szümtükkel: "De mi a csökkenés eredménye? "

maga a csökkenés!

bakker, neked mindig félig üres a pohár?
bakker, én tőled valami progresszív dolgot mék nem láttam!

na nesze valami érdekes!:)))

www.youtube.com/watch?v=t-Q08COk0nE

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.02. 10:23:41

@guma:

Talán tévedsz. Párom tanár volt előbb általános iskolában, és is olyan mulát végeztem, ahol nagyon ráláttam a magyar szegénségre. A kredencváltás előtt, és után is. A teli pocak önmagában sem nem okosít, sem nem szépít, legfeljebb szépítkező szereket tudnak többet venni.

De ez hosszú és bonyolult téma, és mivel kedvenced szerint tőlem még progresszív dolgot nem látott ( egyébként mi a faszért nem hagy engem békén, én sem piszkálom őt ? ), talán a magyar viszonyokat vele hasonlítgassátok a posztban bemutatot adatokhoz. Én a lengyel eredményről írtam. A kádárizmusban teli volt a has, és hová fejlődtünk a teli hassal? Az üres hasig, szegénységig. Remélem ez elég progresszív. De nem én csináltam.

boborján20 2020.08.02. 10:40:10

@látjátok feleim szümtükkel:

"Párom tanár volt előbb általános iskolában, és is olyan mulát végeztem, ahol nagyon ráláttam a magyar szegénségre."

bakker, akkor te miért nem tucc magyarul írni?

"De ez hosszú és bonyolult téma, és mivel kedvenced szerint tőlem még progresszív dolgot nem látott ( egyébként mi a faszért nem hagy engem békén, én sem piszkálom őt ? ), "

engem nem te bosszantasz, hanem a hülyeség, amit tolsz.

na de, hogy lásd bennem a zembert, küldöm a negyedik nótámat:)))

www.youtube.com/watch?v=R3qAGDchWWM&list=RDR3qAGDchWWM&start_radio=1

guma 2020.08.02. 10:40:33

@látjátok feleim szümtükkel:

bocs!
nem akartalak pongyolás fogalmazásommal (értelmezésemmel?) felidegelni... :-)))

(egyébként, akármilyen hülye sokszor, talán szeretne veled szót váltani... esetleg megérteni... :-DDD)

most eltűnök, mert dolgom van, de azért ez:

"hová fejlődtünk a teli hassal" - fejbe vágott.

ez már egy másik sík.
viszont értelek, de nem fogadom el, hogy bármilyen politikai, vagy más okból ma éhezzen, fázzon Európában gyerek.

lecsó papa 2020.08.02. 10:50:09

Gondolom, mielőtt bekopiztad ezt a cikket, azért végeztél némi háttértanulmányt.

Így egész biztosan tudod, hogy míg a lengyeleknél a cigányok aránya a népesség tekintetében 1% alatt van, addig nálunk ez már közel 10%.

Továbbá azt is tudod, hogy ma már a cigányok lakta településeken is lasszóval kell fogni a közmunkásokat. Azért mert már az a cigány is dolgozik, aki nem akar. Jelentős részük 15 ezer nettóért az építőiparban, igaz napi bejelentéssel.

Ebből következően gondolom azzal is tisztában vagy, hogy Magyarországon nincs olyan mérés, statisztika, amely a valós jövedelmi helyzetet mutatná.

Na ezeket azért jó lett volna megosztani a bekopizás után.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.02. 10:55:19

@guma:

Aki velem szót szeretne váltani, az kérjen elnézést azért, amiért én nem akarok vele már évek óta szót váltani. Nem bántottam soha. Akit "bántottam", az sem beszélt velem így, meg másokkal sem ilyen sítlusban. Mellesleg ugye tudod, hogy a stílus maga az ember. Pedig ha jól emlékszem, egyszer régen bemutattál egy nagyon szimpi embert, talán még sem ő az?

boborján20 2020.08.02. 11:03:06

@lecsó papa: erdész bakker, ha nem lennél sík hülye, még el is gondolkodnék azon, hogy normális vagy egyébként!

"Így egész biztosan tudod, hogy míg a lengyeleknél a cigányok aránya a népesség tekintetében 1% alatt van, addig nálunk ez már közel 10%.

Továbbá azt is tudod, hogy ma már a cigányok lakta településeken is lasszóval kell fogni a közmunkásokat. Azért mert már az a cigány is dolgozik, aki nem akar. Jelentős részük 15 ezer nettóért az építőiparban, igaz napi bejelentéssel."

nincs baszod két mondatod, ami ne ütné egymást.
és ráadásul az ilyen fogyatékos vidéki cigányból, mint amilyen te is vagy, van legalább kétmisi.

na jóétvágyat!:)))

guma 2020.08.02. 11:16:49

@látjátok feleim szümtükkel:

ó b+!

valóban mennem kell, de pár szó erejéig erre azért reagálok.

nem tudom mi történt köztetek. szeretném érteni, hiszen a gyíkról neked is világos, hogy ez a sokszor lökött, hebehurgya vagy sprőden durva ember - mindig, mindenkivel szót értett, mert ha sértő volt akkor elnézést kért, mert a másik véleményét ha nem is fogadja el, érteni akarja.

én személyesen nem ismerem. talán hibája is több van mint amennyit itt megismertünk, de azt tudom, tapasztaltam, hogy csupa szív és ráadásul felelősséget is érez.

"a stílus maga az ember"
én is így gondolom. :-D

@lecsó papa:

talán példát kellene venni Bogdán László munkájáról kormányunknak, akkor talán senkinek sem lenne oka %-kal példálózni, hogy mi miért nem megy.
nem csak az erre a "rétegre" szánt milliárdok eltüntetésével kell bajnoknak lenni...

lecsó papa 2020.08.02. 11:39:27

@guma:

Példát? Igazad van.

Nézzük.

Bogdán azért tudott rendet tartani a cigányok között, mert ő is cigány volt. Ezért volt tekintélye.

Az esetek egy részében nem riadt vissza a testi fenyítéstől sem.
Megválasztása után nem sokkal, mikor egy cigány család segélyért folyamodott hozzá, Bogdán kiment hozzájuk, kiborította a kukát, majd félrerugdosta az üres sörös-, cigis dobozokat, a pálinkás üvegeket és megkérdezte:"Erre kell nektek a segély".

Kérdezem. Ha mindezt egy nemcigány polgármester csinálta volna, akkor hol tartana az ügy. Gondolom brüsszeleszben. Bogdán esetében azonban tapsolt a progresszív ellenzék.

Bogdán sikeres közmunkaprogramot vitt, aminek köszönhetően jelentősen javultak Cserdin a jövedelmi viszonyok, javult a köz biztonság. Mégegyszer közmunkaprogram, amit ti tele torokból szidtok.

És ami a lényeg. Bogdán sikerének egyik kulcsa az autoriter vezetési stílus. Mert a cigányok esetében csak ez vezet eredményre.

Tehát tökéletesen egyet értek veled, a kormány példát vehetne Bogdánról. Csak aztán ne legyen libernyák ajvék.

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.02. 12:07:34

@lecsó papa:

Cigányoknál még mindig ( kádárék alatt is ) működik a vajda rendszer. Ezt nem kell szégyelni, csak jól és jóra kell használni. Guma, meg beszólogatós látogatója nem találkoztak még ezzel, így nem is kell rajtuk különösebben csudálkozni Életszerűtlen elképzeléseik vannak a vagyoni helyetről is, mert a tehetős cigány gyereke sem egyetemre igyekszik. Persze akad már sok kivétel, de csak szűk rétegben.

boborján20 2020.08.02. 12:54:19

@látjátok feleim szümtükkel:

"Nem bántottam soha."

"Guma, meg beszólogatós látogatója nem találkoztak még ezzel, így nem is kell rajtuk különösebben csudálkozni Életszerűtlen elképzeléseik vannak a vagyoni helyetről is,"

szümtük, ha bocsánatot akarsz kérni, akkor most tedd meg, me most lájtos pillanatomban vagyok:)))

guma 2020.08.02. 18:07:05

@lecsó papa:

"azért tudott rendet tartani a cigányok között, mert ő is cigány volt"

tévedsz.

ember volt! akinek volt ötlete és ereje, és megmutatta, miként boldogulhatnak.
követelt és közben megtanította nekik, mennyire jó, ha adhatnak másnak valamit...

közmunka, munka? nem idegen a cigányoktól, ha családját biztonságba tudja tartani vele.
ez személyes tapasztalatom is, mert vén vagyok mint az országút és láttam hogyan éltek köztünk ebben a melós városban, a gyárban.

és ne feled, ha nem büntetésként rója ki rád a bíróság, akkor a közmunkáért olyan díjazás járna, amiből legalább 1 személy az alapvető életszükségleteit (lakhatás, élelem) kielégíti.

még egyszer mondom, hogy ez alapvető kormányzati munka, amiért a méltóságos urak milliárdokat kapnak, ki így, ki úgy...

www.youtube.com/watch?v=By6G4WXbtMM

@látjátok feleim szümtükkel:

még a 60-as évek közepén is odaültek a központba levő városi rendőrség elé a fűre csoportosan, ha valamit a vajda intézet, vagy csak vártak valakire - sőt ezt még később kórházban is tapasztaltam (bejött a vajda egy nőhöz megnézte mi kell neki, és kb 1 óra múlva már 1 nő hozta is a szatyor cuccot a betegnek)...

itt is volt cigánysor, és sosem féltek az emberek arra közlekedni, mert a falút így lehetett elérni gyalog leggyorsabban.

a faluban még a 2000-es évek elejéig is innen a sorról való Trézsi néni pucolta a falusiak budiját. a férfiak zöme, még a gyári meló mellett is vállaltak kisegítő melót a házaknál. sosem hallottam a falusiaktól, hogy gond lett volna velük és szidták volna a cigányokat, csak azt ha szidtak valakit valamiért épp úgy mint fehér szomszédot...
még a biciklis késes is járt az emeletes házak közt is munkáját végezve. a gyárban meg a rengeteg segédmunkás mellett bizony sok, sok szakmában végeztek jó munkát ezek az emberek.
innen nem is lettek kidobva, talán ezért igazi gond erre nem is igen volt velük, vagy annyi mint a "magyarral".

életszerütlen elképzelésem nincs, nem is volt, (sőt igazán arról sem álmodoztam sose, hogy gazdag leszek/legyek) mert hihetetlen szegénységből értem el azt amit akartam.
viszont a sok ezer embert foglalkoztató gyárban szabadon jártam szakmám miatt mindenhol (ahol pl cigány jogász,ill osztályvezető, stb is volt), és sok ezer embert ismertem meg, a közeli kollégákon kívül.

eszemben sincs védeni bárkit, fogadatlan prókátor sem akarok lenni. ezt is csak a tapasztalatom miatt foglaltam össze neked, mert ha nem is jobb de más világ volt.

ja és ez is lényeges:

"a tehetős cigány gyereke sem egyetemre igyekszik."

a tehetős magyaré sem mindig, vagy nem bírja a "terhelést" és átvált drogra és celebéletre, stb...

szóval nem tudok elítélni senkit, míg nem ismerem és ha szélsőségesnek gondolsz, akkor arra is gondolj pl mennyi ember fagyott meg tavaly, (pedig nem is volt igazán hideg), néha a saját házában...
tehát lenne itt mit tenni a plakátok és dicshimnuszok helyett.

boborján20 2020.08.02. 19:02:22

@guma: a rézangyalát nekije!:)))

na küdök valami szívet melengetőt, me tudom, hogy az idén nem mész törökbe:)))

www.youtube.com/watch?v=u1HGCt2dH_s

látjátok feleim szümtükkel 2020.08.02. 20:27:49

@guma:"...ezt is csak a tapasztalatom miatt foglaltam össze neked, mert ha nem is jobb de más világ volt."

Perze, hogy más világ volt, ma meg ez van. De miért gondolod, hogy másnak, nekem nincs személyes tapasztalatom? Lehet, hogy több is, mint neked, csak én nem részletezem.

De a vajda rendszer még most is működik. Bogdán László a falu vajdája volt, ha tetszik ez neked, ha nem. Szava volt, felnézett rá a saját nemzetsége. Itt is van vajda, illetve cigány önkormányzat vezetője, aki nő, és rábeszélésünkre vállalta el legutóbb a tisztséget, pedig már fáradt, régóta csinálja, de nagyon jól. Megértette, hogy szükség van rá. Úgy nem tud senki szót érteni a helyi cigányokkal, mint ő. Ez akkor is tény, ha valakinek nem tetszik.
Sajnos azt is tapasztaltam, hogy a cigányságból kiemelkedett értelmiség elhúzódik, nem vállal közösséget a maradókkal, és nem is nagyon töri magát, hogy segítsen nekik.

Mellesleg ne gondold, hogy csak te tudsz megöregedni, megy az másoknak is, főleg ha kerülik a kannás bort, meg a kerítés szaggató felest.

boborján20 2020.08.02. 21:26:22

@gazoló: hallod haver, én oda járok rendszeresen.

ezek a kibaszott enyingicigányok rosszabbak, mint a covid és az ebola együtt!

van egykét sün a családban és a haveri körben, akik napmintnap találkoznak ezekkel a csótányokkal.

de bazdmeg ezek a retkes ótvar cigány hulladékok, az emberiség legalja, libernyák milétem idevagyoda!

guma 2020.08.03. 05:38:08

@látjátok feleim szümtükkel:

na jó!

lehet, hogy az "összefoglalom" szerint kötözködöm...
nem volt szándékom, mert igazán okosnak sem tartom magam és közben naiv is vagyok túlságosan, ami nem szerencsés összetétel.
nekem most tőled ez a lényeg:

"Megértette, hogy szükség van rá."
a többi lényegtelen, mert mindenki más "szemüvegen" át látja a világot.

@boborján20:

nehéz az élet...

gazoló 2020.08.03. 06:58:07

@boborján20:

a szavazótábor jelentős része(
ezért kellenek farkasflórik Bogdán Lászlók helyett,ezért megy a kárpátaljaidagadtkacagányos kultúrharca is,az egyházak szopkodása is..a sötétség terjesztéséért a káoszért,a tudatlanok számának köbreemeléséért(
süti beállítások módosítása