He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

október 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Magyar György: bűnpártolás! Milyen vizsgálat az, ahol a hajóbalesetért felelőst elengedik? + több esemény videója

2019.06.14. 10:00 guma

Hajóbaleset: másokat is el kellett volna fogni, nem csak a Viking kapitányát?

Ez a véleménye az egyik magyar áldozatot képviselő ügyvédnek, aki szerint a hajót sem lett volna szabad tovább engedni, azt ki kellett volna emelni a Dunából és úgy megvizsgálni.Hajóbaleset: másokat is el kellett volna fogni, nem csak a Viking kapitányát?

3 személyt még mindig keresnek a hatóságok a május 29-én balesetet szenvedett Hableány 28 áldozata közül. Magyar György ügyvéd elmondta az ATV Start műsorában, hogy szerinte súlyos hibát követtek el azzal, hogy a balesetért felelős Viking hajót a nyomozás befejezése előtt elengedték. Bár a hatóságok azt állítják, hogy minden olyan adatot begyűjtöttek, ami releváns lehet a nyomozás során, de "tegye fel a kezét, aki lemerült 2 méterre a víz alá, hogy megvizsgálja a hajó víz alatti részét is a fekete Duna-vízben", mondta az ügyvéd. Azt is felelősségre kell vonni szerinte, aki engedélyt adott arra, hogy a hajó elhagyhassa a baleset helyszínét, majd átfestve jöjjön vissza, és tovább végezze a munkáját, hangsúlyozta. Magyar György fenntartja a véleményét, hogy itt bűnpártolásról van szó.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a 11 fős legénységből nem biztos, hogy csak a hajóskapitány a felelős a balesetért, ezért nem csak őt kellett volna elfogni, hanem másokat is, és a hajót is, amit ki kellett volna emelni, és tüzetesen átvizsgálni.

 Felhozta, hogy sokszor hivatkoznak a büntetőeljárás sikerére, amikor nem adnak ki tájékoztatást, pedig most aztán tényleg a büntetőeljárás sikere lett veszélyeztetve. Mivel ő az egyik magyar áldozat, a matróz családjának az ügyvédje, kötelessége jogi lépéseket tenni az ügyben, mert teljes körűen kell képviselnie az áldozatot, tette hozzá.

Elhangzott, hogy a gyanúsított ukrán hajóskapitányt, Juríj C.-t 15 millió forintos óvadék ellenében szabadon engedték, de nem hagyhatja el Budapestet, nyomkövetőt kell viselnie, és heti kétszer jelentkeznie kell a rendőrségen. Magyar György ezzel kapcsolatban is kifejezte nemtetszését, mivel a hajóskapitány közlekedési előélete negatív, ráadásul információkat törölt le a telefonjáról a balesetet követően. Mi van, ha bizonyítékokat tüntet el, míg szabadlábon van? – tette fel a kérdést az ügyvéd, aki egy másik problémát is felvetett: a Viking a baleset után tovább ment, majd visszatolatott, ezzel elüthetett olyan embereket, akik a víz felszínén menekülni próbáltak. Azonkívül egy másik Viking is elúszott akkor azon a területen, vagyis a cserbenhagyás és segítség elmulasztása is felmerül, jelentette ki.

Magyar György említést tett arról, hogy emberfeletti munkát végzett mindenki, aki a mentésben részt vett, de a hibákról nem szabad elfeledkezni. Tüzetes vizsgálatot kell végezni, különösen azért is, mert nemzetközi figyelem alatt áll az ügy, a felelősséget nem szabad terelgetni, ki kell deríteni, kinek állhatott érdekében az információk eltüntetése, és azok az információk mit tartalmaztak, hangsúlyozta az ügyvéd.  

http://www.atv.hu/belfold/20190613-hajobaleset-masokat-is-el-kellett-volna-fogni-nem-csak-a-viking-kapitanyat/hirkereso 

The New York Times: a Hableány tragédiája előtt figyelmeztették a magyar hatóságokat, hogy veszélyhelyzet lehet a Dunán

A lap szerint legalább két jelentésben van szó arról, hogy a Duna forgalma veszélyes méreteket öltött, de a politikai számítások és a profitorientáltság felülírta a biztonsággal kapcsolatos aggodalmakat.

A The New York Times írta meg a hírt: már jóval a hajókatasztrófa előtt figyelmeztetést kaptak a magyar hatóságok, hogy a Duna forgalma veszélyes méreteket öltött Budapest körül, ám a kormány mégsem korlátozta a folyót szelő járművek számát.

A 28 halálos áldozatot követelő tragédia a cikk szerint arra irányítja a figyelmet, hogy a turizmusból komoly bevételekkel számoló országunk politikai számításai és profitorientáltsága felülírta a biztonsággal

kapcsolatos aggodalmakat.

Mind a kormány, mind a szintén Fidesz által irányított főváros léphetett volna a The New York Times szerint, hogy limitálják a Budapest körüli hajók számát. A Magyar Turisztikai Ügynökség a városnéző vízi járművek engedélyeiért felel, míg a kikötők használatát a városvezetés ellenőrzi.

"A fővárosi hatóságok értesültek a túl nagy forgalomról - mondta Demszky Gábor, aki 1990 és 2010 között volt Budapest polgármestere -, mégsem tettek lépéseket. Nagyon jövedelmező üzletágról beszélünk. "

A The New York Times szerint a budapesti hatóságokat legalább két jelentésben értesítették arról, hogy a Duna főváros-közeli szakaszán jelen lévő hajók száma, valamint a nemzetközi és helyi hajók közti kommunikáció hiánya komoly veszélyhelyzetet teremtett.

Egy 2013-as, a főváros által megrendelt tanulmány már figyelmeztetett arra, hogy a szállodahajók megnövekedett mennyisége számos ponton feszültséget okoz, többek között a vízi út túlzsúfoltsága miatt. Idén pedig egy, a Budapesti Közlekedési Központ által készített közlekedésfejlesztési tanulmány megállapította, hogy több együttműködésre lenne szükség a budapesti Duna-szakemberek és a turizmussal foglalkozó hajók között.

A Magyar Turisztikai Ügynökség ugyanakkor közölte, hogy az ország betartotta a vízi utakra vonatkozó nemzetközi szabályokat, beleértve a nagy hajók biztonságos hajózására vonatkozó előírásokat is, és hogy több jel is utal rá: emberi mulasztás történt.

A nagyobb szállodahajók, mint amilyen a Viking, kénytelenek a továbbhaladásért küszködni a Dunán, amivel az olyan kisebb városnéző hajókat veszélyeztethetik, mint a Hableány. A The New York Times szerint a budapesti lakosok szerint meglepő a hatalmas forgalommal járó zajártalom és érezhető a hajók általi légszennyezettség mértékének megnövekedése is.

"A kormány és a kormányközeli oligarchák folyamatosan keresik az új forrásokat, és ebben az üzletágban új forrásokra bukkantak" - nyilatkozta Demszky, aki a lap szerint azt is mondta, hogy Tarlós István főpolgármestert, Orbán Viktor szövetségesét a kormány támogatta, és ilyenformán a lépéseiben nem igazán szabad.

A The New York Times szerint Orbán és a Fidesz szinte teljes kontroll alatt tartja az államot, és egyre nagyobb befolyása van a magángazdaságra, beleértve a turizmust, amely az egyik legjövedelmezőbb szektor.

"A hatóságoknak meg kell vizsgálniuk, hogy az üzleti megfontolások indokolatlanul felülírták-e a szakértői véleményeket, olyannyira, hogy a budapesti Duna-part emelkedett szállodai hajóforgalma súlyos baleseteket okozhat" - mondta Ligeti Miklós, a Transparency International Magyarország jogi igazgatója.

Varga Zsolt, a Személyhajósok Szövetségének elnöke elmondta, nem hiszi, hogy a közelmúlt tragédiája túlzsúfoltság miatt volt. "Ha csak ez a két hajó lett egyedül a Dunán abban az időben, ez akkor is megtörténhetett volna - mondta.

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/befejeztek-a-hableany-bunugyi-szemlejet-kiderult-hogy-tortent-a-tragedia/

Befejezték a Hableány bűnügyi szemléjét, kiderült, hogy történt a tragédia