He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Az EU-ban Németország, Franciaország és Magyarország veszített a legtöbbet bevételeiből az adóparadicsomok (offshore-zás) segítségével + a Paks2 hitel

2017.11.22. 12:00 guma

Magyarország bukta az egyik legnagyobbat az offshore-ozáson

A Süddeutsche Zeitung számítása szerint évi 60 milliárd euró bevételtől estek el az uniós tagállamok, mi ott vagyunk a legnagyobb vesztesek között.

Évente 60 milliárd euró (18 600 milliárd forint) adóbevétel-kiesést okoznak az adóparadicsomok az Európai Unió tagállamainak, Magyarország a legnagyobb mértékben károsuló tagállamok között van - írta kedden a Paradise-iratok (Paradise Papers) nevű offshore-botrányt kirobbantó német Süddeutsche Zeitung.

A lap megbízásából egy tekintélyes francia szakember, Gabriel Zucman nyilvánosan elérhető adatok alapján számításokat végzett arról, hogy az egyes tagállamok mennyivel kevesebb bevételre tesznek szert a társasági adóból az adóparadicsomokban működtetett offshore cégek miatt. Eredményei szerint a nemzetközi nagyvállalatok egyedül az EU-ban működő adóparadicsomokba - Belgium, Ciprus, Hollandia, Írország, Luxemburg és Málta - évente 350 milliárd eurót csoportosítanak át könyvelési trükkökkel, hogy minél kisebb legyen az adóterhük.

Németországban például a nagy nemzetközi vállalkozások az alkalmazottak béreként kifizetett minden egyes euró után nagyjából 50 cent nyereséget termelnek, Luxemburgban pedig 3,5 eurót, de nem azért, mert a luxemburgi munkavállalók hétszer termelékenyebbek, hanem azért, mert a cégek Luxemburgba "terelik" a nyereségüket, hogy ne a németországi, hanem a számukra sokkal kedvezőbb luxemburgi szabályok alapján fizethessenek társasági adót.

Az ilyen műveletek révén évente nagyjából 600 milliárd euró nyereség áramlik a multinacionális vállalatoktól az adóparadicsomokba a világ összes ilyen országát és különleges státuszú területét együttvéve, amelyek nagyjából 60 milliárd eurótól, a társasági adóból származó bevétel mintegy 20 százalékától fosztják meg az EU-t mind a 28 tagállamot együttvéve.

A legnagyobb kárvallott Németország, amely 17 milliárd euró bevételtől esik el, és 32 százalékkal több bevétele lenne a társasági adóból, ha nem létezne a pénzügyi szolgáltatások adóparadicsom nevű ágazata, amely az 1980-as években fejlődött ki. A második helyen Franciaország áll, amely 25 százalékkal nagyobb bevételre tenne szert a társasági adóból adóparadicsomok nélkül. A Süddeutsche Zeitung listáján Magyarország a harmadik helyen áll 23 százalékos aránnyal.

A térség többi uniós tagállama rendre a lista vége felé szerepel, Csehország és Románia például 6 százalékkal nagyobb bevételre tenne szert a társasági adóból adóparadicsomok nélkül, Szlovéniában 7 százalék, Horvátországban 8 százalék, Lengyelországban pedig 10 százalék ez az arány.

A Paradise-iratok magyar szálát a Direkt36 gombolyította fel, a hazai kötődésű offshore-húzásokról itt és itt lehet olvasni.

via MTI

http://mfor.hu/cikkek/vallalatok/Magyarorszag_bukta_az_egyik_legnagyobbat_az_offshore_ozason.html?utm_source=projectagora&amp;utm_medium=contentdiscovery

Idáig még csak-csak értem, de innen kezdve nem és ebben kérném a segítségedet, drágaegy Viktorom!

Drága Viktor!

Tudom, hogy a Soros megtámadott téged és van most elég bajod magadtól is, de hátha tudsz időt szakítani két háború között és válaszolsz nekem. Vagy szólsz valakinek, hogy válaszoljon. Sőt, jobb is lenne, ha a Lázár kollégád válaszolna, mert végül is ő ültette bele a fülembe a bogarat és azóta sem hagy nyugodni a dolog.

Az úgy volt, hogy Lázár János tartotta ezt a félretájékoztatós sztendapkomédiát, amit szokott minden héten. Tudod, azzal a szőrös emberrel közösen szoktak fellépni, amelyik úgy néz ki, mint egy hajléktalan, aki két hete nem jutott be a szállóra megmosakodni. Na de nem ő az érdekes, hanem a Lázár. Aki elmagyarázta, miért is jó nekünk az a hitel, amit a Putyin adott azért, hogy aztán abból a pénzből fizessük ki azt, hogy ők felépítik nekünk Pakson az atomot.

Azt mondta ez a szép ember – nem a szőrös, hanem a Lázár – hogy az úgy van, hogy mondjuk 4,5 százalék kamatra adta Putyin a pénzt. Az ugye most drága (pedig emlékszem, hogy ti azt hajtogattátok, az évszázad üzlete, bár valakinek biztosan az), mert olcsóbban lehet kapni a piacon. Nálunk mondjuk a piacon nincs hitel senkinek, de nem is erről beszélt a Lázár, hanem hogy a hitelpiacon olcsóbb. És akkor majd most az lesz, hogy mindig megnézik szakemberek, hogy megtartjuk-e az orosz hitelt, vagy lecseréljük olcsóbbra.

Idáig még csak-csak értem, de innen kezdve nem és ebben kérném a segítségedet, drágaegy Viktorom! Te mégis okosabb vagy énnálam. Tehát. Azt mondta Lázár, úgy cseréljük le a marhadrága Putyin-hitelt, hogy veszünk fel olcsóbban másik hitelt és abból jól visszafizetjük a Putyint és akkor mi jól járunk. De még nyerünk is rajta. Na, ezt nem értem én. Mondom, hogy gondolkodom az egyszerű agyammal.

Például átmegyek a szomszédhoz és mondom neki, hogy építek én neki egy helyre kis disznóólat egymillióért. Erre ő azt mondja, hogy már van egy disznóóla és nem is biztos, hogy akar több disznót tartani, de én meggyőzöm, hogy akar. Erre azzal jön, hogy amúgy sincsen rá pénze, mert csak kétszázezer forintja van. Mire én mondom, hogy nem baj, adok neki nyolcszázezret hitelbe 4,5 százalékos kamatra. A szomszéd pálinkázás közben belemegy, megállapodunk.

Én odaadom neki a pénzt, amiből aztán ő kifizet engem, mert én viszem a téglát, a deszkát, meg hát a kőművest is. Ezeken is keresek persze, mert ugye csak kell valami kis haszon nekem, meg a kölcsönön is keresek, amiből engem fizet ki a szomszéd. Igen ám, de egyszercsak rájön, hogy olcsóbban is kaphatna hitelt, mondjuk fél százalékért. Erre azt találja ki, hogy felveszi a fél százalékos kamatra a hitelt és abból nekem visszafizeti a nyolcszázezret. De ugye én sem vagyok hülye, hogy elengedjem a kamatot. Én rendes vagyok és elengedek mondjuk két százalék kamatot, mert nem egy év alatt fizette vissza, hanem két hónap alatt. Maradt neki 2,5 százalék kamat, meg a másik hitel után a fél százalék, az meg már három. Szóval jól hétszentség, hogy nem jár, legfeljebb nem jár olyan szarul.

Tehát én felépítek a szomszédnak egy olyan disznóólat, ami nem is kell neki, én keresek az építőanyagon és a munkán, plusz keresek azon, hogy én hiteleztem meg a szomszédnak azt a pénzt, amiből engem kifizet. Ő meg annak örül, hogy végül nem is 4,5, hanem csak 3 százalék kamatot fizetett a kölcsönért.

A kérdésem az, drága Viktor, hogy ez mitől jó az én szomszédomnak? Ha majd időd engedi, feltétlen válaszolj, hátha megértem. Addig is puszillak – a Lázár barátodat is – és élezem a kapát szorgalmasan. Hátha kelleni fog hamarosan.

https://kolozsvaros.com/2017/11/21/idaig-meg-csak-csak-ertem-de-innen-kezdve-nem-es-ebben-kernem-a-segitsegedet-dragaegy-viktorom/

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr6313346361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2017.11.22. 14:21:07

hurrá!

dobogós helyezés!

taga20 2017.11.26. 13:37:43

@gazoló: ez a csávó mekkora gáz lehet arra az országra nézve, ahol ő a király, legyen ő bár ki is!

ilyen hajlongó gecit remélem elhajtják egyből!:)

vicetem!

gazoló 2017.11.26. 14:33:11

@taga20: D

hiányzik a gyík neked is?
süti beállítások módosítása