He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

december 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Ezért vagy "kívános"

2015.11.24. 07:53 guma

Mondd meg, mit kívánsz, megmondom, mit egyél!

Ismered az érzést, amikor hirtelen rád tör a sóvárgás valamilyen íz után, és azonnal szerezned kell valami édeset, sósat, netán savanyút? Ilyenkor többnyire egy meglehetősen egészségtelen ételre esik a választás, amit magunkba tömünk, majd mikor már ízlelőbimbóink is megnyugodtak, jön az elkerülhetetlen lelkiismeret-furdalás. De küzdhetsz ellene!

Szakértők szerint ezek a sóvárgási rohamok fontos dolgot árulnak el az emberről, és ha meghallod azt, amit ezzel valójában üzenni akar a szervezet, akkor arra is képes leszel, hogy ne a csokihoz vagy a chipshez nyúlj ilyenkor, hanem valami egészségesebb dolgot válassz.

Édességet ennél?

Előfordulhat, hogy túl alacsony a vércukorszinted! Ha finomított cukrot és szénhidrátot veszel magadhoz, a vércukorszinted nagyon gyorsan megemelkedik, ennek következtében nagy mennyiségű inzulin szabadul fel a szervezetben, így a vércukorszint újra le fog esni, ám a túl sok inzulin miatt, nagyon alacsony szintre esik vissza, ami ismét ahhoz vezet, hogy édességet kívánsz.

Life.hu
2015.10.23. 20:04
0

Ismered az érzést, amikor hirtelen rád tör a sóvárgás valamilyen íz után, és azonnal szerezned kell valami édeset, sósat, netán savanyút? Ilyenkor többnyire egy meglehetősen egészségtelen ételre esik a választás, amit magunkba tömünk, majd mikor már ízlelőbimbóink is megnyugodtak, jön az elkerülhetetlen lelkiismeret-furdalás. De küzdhetsz ellene!

Szakértők szerint ezek a sóvárgási rohamok fontos dolgot árulnak el az emberről, és ha meghallod azt, amit ezzel valójában üzenni akar a szervezet, akkor arra is képes leszel, hogy ne a csokihoz vagy a chipshez nyúlj ilyenkor, hanem valami egészségesebb dolgot válassz.

Forrás: Thinkstock

Édességet ennél?

Előfordulhat, hogy túl alacsony a vércukorszinted! Ha finomított cukrot és szénhidrátot veszel magadhoz, a vércukorszinted nagyon gyorsan megemelkedik, ennek következtében nagy mennyiségű inzulin szabadul fel a szervezetben, így a vércukorszint újra le fog esni, ám a túl sok inzulin miatt, nagyon alacsony szintre esik vissza, ami ismét ahhoz vezet, hogy édességet kívánsz.

Mi a megoldás?

Ebből a 22-es csapdájából úgy szabadulhatsz meg, ha gondoskodsz arról, hogy króm kerüljön a szervezetbe, a króm ugyanis fontos szerepet játszik az inzulinszabályozásban. A húsok, rákok, halak, tojások, teljes kiőrlésű gabonák, a rizs, diófélék valamint néhány gyümölcs és zöldség - mint például az áfonya, a paradicsom és a lilahagyma - is jó krómforrásnak számít.

Az édességen belül, aki csokira vágyik, annak valójában magnéziumra van szüksége. Becslések szerint a lakosság 80 százaléka szenved magnéziumhiánytól, pedig a magnéziumnak gyulladáscsökkentő hatása is van, és az idegrendszert is jótékonyan befolyásolja. A sötétzöld leveles zöldségek, a magvak, a hal, a bab, a teljes kiőrlésű gabona, az avokádó, a joghurt, a banán és az étcsokoládé is tartalmaz magnéziumot, így ezekből fogyassz bátran.

A sósat kívánod?

Aki inkább sós íz után szokott sóvárogni, annál valószínűleg a vér nátriumszintjével van a gond. Ezt legtöbbször a kiszáradás okozza, például edzés, betegség vagy alkoholfogyasztás következtében.

Mi a megoldás?
Ilyenkor jobb, ha nem chipset vagy sósmogyorót nassolsz, hanem inkább pattogatott kukoricát, zellert vagy répát, melyek mind nátriumban gazdagok.

Meleg ételre vágysz?

Amikor a sóvárgás nem nassolásra indít, hanem úgy igazán ennél valami rendes ételt, mert tényleg éhes vagy, szintén nem árt óvatosnak lenni, mert könnyen abba a csapdába eshetsz, hogy csak üres szénhidráttal töltöd meg a gyomrodat. Pedig ilyenkor valójában arról van szó, hogy kevés a szervezetben a triptofán nevű aminosav.

Forrás: Thinkstock

Az aminosavak segítenek a szervezetnek a szerotonin hormon termelődésében, ami a boldogságérzethez nélkülözhetetlen, emellett az alvás-ébrenlét ciklusban és az emésztésben is fontos szerepet tölt be.

Mi a megoldás?

Triptofánhoz hozzájuthatsz baromfiból, tojásból, banánból vagy diófélékből. Készíthetsz például valami húsmentes finomságot, egy isteni paradicsomos csirkét vagy egy mennyei, diós-almás brokkolisalátát!

A húsnak nem tudsz ellenállni?

Ez vashiányra utaló jel lehet, pedig a vas az immunrendszer működéséhez nélkülözhetetlen és az oxigénszállításban is fontos szerepet játszik. Fáradtnak legtöbben a vashiány miatt érzik magukat, ettől lehet sápadt a bőr színe is. Általános gyengeséget, leterheltséget is tapasztalhatsz ilyenkor! 

Mi a megoldás?
A hatalmas zsíros húsok, szalonnák helyett azonban érdemes inkább vörös húst enni, illetve lencsét, spenótot, tökmagot, mert ezek mind vasban gazdag élelmiszerek.

A savanyú, ecetes ízek vonzanak?

Érdemes utánajárnod, nem túl kevés-e a gyomorsavad.

Forrás: Thinkstock

A gyomorsavnak az ételek lebontásában van szerepe, emellett a fertőzések ellen is védelmet nyújt. 

Mi a megoldás?
A gyomorsav helyreállítására probiotikumot javasolnak a szakemberek, de bizonyos orvosi gombakészítmények is hatásosak lehetnek, utóbbiak az IBS- és a Chron-betegségekre is megoldást jelenthetnek.

 http://www.life.hu/ez-zsir/20151021-sovargas-izek-irant-ezt-jelenti-ha-valamit-kivansz.html

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr718016305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása