He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nyolc éve már, hogy távozott: Cseh Tamás

2018.05.25. 08:01 guma

Balladáikból válogatva: Ki ne ismerné ezt a remek kis angol dalt? Szinte látja az ember a dülöngélve, kupákat emelgetve dorbézoló középkori kocsmanépet, ahogy megidézi Kádár Jánost, Rajkot, a magyar történelmet… izé, pardon: Shakespeare hőseit. Akik a mai napig leképezik azt is, amit Bereményi beleírt ebbe a szövegbe. Két akkord az egész? Na és? Benne van az egész világ!

Cseh Tamás egyik legtökéletesebb dala. Ha Tarantino ismerné, kizárt, hogy ne írta volna bele az egyik filmjébe. Mert maga a dal is filmből vétetett. Az örök westernhősről, aki egyvalamit tud igazán: hátat a falnak vetni és megdögleni (de előbb előreküldeni négy másikat)… Egy olyan korban és egy olyan korról szólt, amikor nem voltak ilyen elátkozott hősök, mert aki az akart lenni, azt elkapta a rendszer, lóháton végigvonszolta a városon, aztán vagy megölte, vagy engedelmes szolgát és besúgót csinált belőle. A revolverhősökből fényképészek lettek.

Az egyik legfontosabb lemez, a 80 százalékban próza Frontátvonulás végén hangzik fel ez a katartikus dal, melyet egy vasúti pályaudvar éttermében énekel. Ahonnan sehova sem mennek vonatok. Mindenki csak vár. Bankettezők ünneplik saját itt maradt múltjukat, a vécésnéni az egész világ mamikája. A szomorú dizőz arról dalol, hogy egyszer talán majd jön valaki, egyszer tényleg elindulunk. Ez a lemez a teljes kilátástalanságot szólaltatja meg.

Az egyik utolsó lemez egyik dala. Elbeszélés egy srácról, aki idegenként ér partot az Újvilágban, és idegenként tér haza sok-sok évvel később egy másik értelemben vett új világba. Az időnként felzümmögő vokál egészen hátborzongatóvá teszi a dallamot. Ha volt valaha a családotokban „távoli” rokon, akiről csak néha beszéltek, halk hümmögéssel, akkor érteni fogjátok.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr8413990908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2018.05.25. 14:36:37

Ballada az öcsémről

Az én öcsém hajóra szállt,
mert várta őt az új világ.
New York-i dokk, a szárazföld
körülnézett, ki várja őt.

Jöttek sokan írek elé,
lengyelek elé, zsidók elé,
de egy magyar sem, egy magyar elé,
az én öcsém ezt észlelé.

Zöldséges bolt segédje volt,
később az égen is dolgozott,
vasgerendán New York fölött,
mohawk indián mocskok között

Lement a lift vörking után,
kocsmába be, mocsok indián,
ott ájulás, s megint a lift,
30 kilót fogyott le így.

Én közben ezalatt itthon,
dehogy néztem munka után,
töprengtem mindenféle ezotériákon,
de főleg a Bogdán Icán.

Újságot vesz az én öcsém,
s olvassa azt, hogy könnyedén
16 év börtön kijár
a melóért, mit épp csinál.

Ajtót bezár, utcára fut,
kanálisba bele a kulcs,
telefonon közli hogy lelép
de a cucc maradt, le ne lőjék.

Los Angeles, a pálmafák
közül kinéz az óceán,
hullámlovas az én öcsém,
míg Heideggert böngészek én.

Európa fölött még szűk az ég,
az oroszok maradnak még,
de New Yorkból elmegy egy lány,
át Amerikán, öcsém után.

Olvassuk mind Budapesten,
megnősült kint a Laci,
én közben temetem apánkat, anyánkat,
és erről egy sort sem írok neki.

Kimennek hát az oroszok,
az öcsém jön és kérdi, hogy
az apja hol, az anyja hol,
és én vagyok, ki válaszol.

Leül nálam az én öcsém,
ajándékok közt néz maga elé,
ez Budapest, a száraz föld,
megtudta megint, ki várja őt.

Mert jönnek sokan írek elé,
lengyelek elé, zsidók elé,
de egy magyar sem, egy magyar elé,
az én öcsém ezt észlelé.

Hogy mindenki elé, csak nem őelé,
az én öcsém, ezt észlelé.

taga20 2018.05.25. 17:17:49

drága asszonyom, bárcsak minden kívánságom ilyen hamar teljesülne:)

ja kívánság:)))

A cigány egy aranyhalat sütöget a grillen. Odajön a cimborája és kérdezi tőle:
- Gázsi, és a három kívánság?
- Má megvót!

gazoló 2018.05.25. 19:19:56

@guma: (

"Négy napja már, hogy nem ettünk és
Lee van Cleef csak ennyit szólt: „Hej, hejhejhej,hejhejhej!”
Lee ilyen fiú.

Hogy átmentünk a városon és lőttek ránk,
csak ennyit szólt: „Hej, hejhejhej,hejhejhej!”
Lee ilyen fiú.

Oregonban, hogy vállon lőtték - bár látszott rajta,
hogy fél nagyon - csak ennyit szólt: „Hej, hejhejhej,hejhejhej!”
Lee ilyen fiú.

Egy utcasarkon megdögleni,
hogy előreküldesz négy másikat,
ilyet csak Lee tudott.

Már messziről tudtuk, hogy ő érkezik,
így csak Lee van Cleef lova lép,
Barleycorn, Charlie, Hombre és Dick és
a többi is mind összenéz:
„Igen, Lee van Cleef, ő érkezik.
Így csak Lee van Cleef lova lép.
Hej, hej, hej, csak Lee lehet!”

És Fort Phil Carneybe egy szép napon
összekötözve érkeztünk, hej, hejhejhej,hejhejhej.
Lee-t vitték elöl.

Tenyerük élével ütötték torkát és
pofánkba ordított mindegyik:
Hej,hejhejhej,hejhejhej. "Nézd, nézd, Lee hagyja magát!”

Elvették rég pisztolyát és kötéllel húzták
egy ló mögött, hej, hejhejhej,hejhejhej.
És Lee hagyta magát.

Fort Phil Carney legyen átkozott, hol az égő,
perzselő napon, hej, hejhejhej,hejhejhej,
Lee a földre került.

Ha Carneyből jössz, ne kerülj elém,
hol Lee Van Cleef a perzselő napon állt.
Barleycorn, Charlie, Hombre és Dick,
ha Carneyből jönnél, vadásznak terád.
Carney az, hol eltűnt Lee van Cleef.
„Hej, hej, hej, mondd, Lee, hol lehet?”

Északra iszkoltunk, mint a beteg kutyák,
egy lucskos telet átvacogni.
Hej, hejhejhej,hejhejhej, négy, négy beteg kutya.

Egy utcasarkon ácsorogtunk,
amikor karomba markolt és azt mondta Dick:
„Hej, hejhejhej,hejhejhej.Nézd! Ugye Lee az ott?!”

Fényképész lett, ez járta róla.
Nevettünk, ha ez szóba jött: „Hej, hejhejhej,hejhejhej!
Nem, ez nem lehet Lee!”

Utánaszóltunk, de elsietett.
Sose felejtem el azt a csinos zakót.
Hej, hejhejhej,hejhejhej, ennek vége van.

Hátat a falnak és megdögleni!
Lee van Cleef tudta ezt remekül.
Barleycorn, Charlie, Hombre és Dick,
nézd, ahogy a sarkon áll egyedül.
Várják, Lee mikor érkezik.
„Hallod-e Dick, ugye Lee lova dobog?!
Hej, hej, hej, csak Lee lehet!”

www.youtube.com/watch?v=TzZzm0bF0os

szasztok)

taga20 2018.05.25. 19:38:14

@gazoló: haver, ez így látatlanban vijjon. eltaláltam?:)))

ja és péntek!:)))

www.napiszar.hu/showPost/Lassan_indul_a_hetvege

gazoló 2018.05.25. 20:57:52

@taga20:

www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/05/25/904e2ec.gif

végre péntek! majd benézek hétvégén..remélem jól vagytok,bár Esztert nem látom)

taga20 2018.05.25. 21:35:50

@gazoló: dehogy vótmá! belétek futottam és elillant az ihlet:)))

www.napiszar.hu/showPost/Jo_szellos_kis_rucija_van

taga20 2018.05.25. 21:57:06

@gazoló: szerintem eszter rúdtáncos lett, ezé nem ér ránk:)

de egészségére!:)))

guma 2018.05.26. 07:57:07

@gazoló: :)

Esztert nem látom...

ez a szexista @taga20: biztos "betett" neki! :(

pedig a napokban volt a névnapja, de még akkor sem köszöntötte, hogy a figyelmessége erősebb legyen ökörségénél.

taga20 2018.05.26. 12:58:41

@guma: inszinuáció, kikérem magamnak! csak egészséges faszi vagyok:))

anno én álltam ki a gyíkon mellette a legjobban, szerintem még gazoló is mariann oldalán volt.

úgy hogy biztos nem miattam!:)

guma 2018.05.26. 14:46:57

@taga20: :D

lehet, hogy én voltam bunkó? :D

jön a második gyerekkorom? mindig olyan történik velem vagy körülöttem, ami még nem volt...

(gondoltam kapj te is ajándéknak egy kis Cseh Tamást a szülinapomra, ha már ilyen kitartó vagy! :D)

taga20 2018.05.26. 15:51:31

@guma: nem tuttam, hogy most van a szülinapod. ha tudtam volna, hogy most ünnepled a 85.-et, akkor küldtem volna a nótáim közül egy szépet.

egyébként, nem nézel ki többnek, mint 83:)))

na zene! az egyik kedvencem, és csak annak küldöm, akit szeretek.( szerintem még a feleségemnek se mutattam)

jajj!

www.youtube.com/watch?v=8tslVys1gpI&list=RD8tslVys1gpI&start_radio=1

guma 2018.05.27. 07:18:08

@taga20: :)

én meg azt nem tudtam, hogy meghekkelted a gépem, ezért még azt is tudod hogyan nézek ki.
le is takartam gyorsan, nehogy másnak is eszébe jusson engem bámulni... :D

www.youtube.com/watch?v=kUBElsNiPjM

guma 2018.05.27. 07:26:36

@taga20:

lehet, hogy erről nem is hallottál.
itt volt a Népstadionban 1965-ben:

www.youtube.com/watch?v=usPMpVyk4-8

gazoló 2018.05.27. 08:01:40

@guma:

Tényleg tizenkilenc lett a néni,hogy az isten éltesse egészségben)

www.youtube.com/watch?v=BglYZV5eL7Q&t=130s

gazoló 2018.05.27. 08:19:03

@guma:

Azt tudtad,hogy Satchmo egykori klarinétosa Joe Murányi haláláig járt haza koncertezni,Salgótarjánba,Bánkra,Pestre és utánozhatatlan humorával,zenei tudása felejthetetlen!

www.youtube.com/watch?v=Jt5DrwgJ8HI

A bánki nyarakon kihagyhatatlan vendég volt..sajnos idén elmarad a dixifeszt,mert valami swingközpontot építenek(
valószínűleg Joe bácsi emlékére,áldásával és visszamosolygásával)

gazoló 2018.05.27. 08:24:30

@taga20:

ilyen sört ittál már haver?..73 mintájú fácán..most kaptam egy szlovákiai magyar ismerőstől(Eszter tudom,hogy utálja(

kepkuldes.com/images/901dda43488a53aedf8c420d4fdf2a03.jpg

egészségedre)

gazoló 2018.05.27. 14:05:27

@taga20: ))

én még régivágású gyerek vagyok)

kepkuldes.com/images/cf395f9a1f81cee47d599f1f32c84dfb.jpg

összhangban a természettel,mint ahogy a főnéni is említi)

kepkuldes.com/images/294c11a8c875d39ed06af88dc2d279bc.png
süti beállítások módosítása