He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Élet a vízen: Extrém lakóhajók

2016.09.16. 08:00 guma

Csikóhal lakóhajó, Dubai

Az „úszó csikóhal” koncepcióját márciusban mutatta be a Kleindienst Group a Dubaiban megrendezett Nemzetközi Hajó Show keretében.

Egy hihetetlenül egyedi, lakható hajóról van szó, amely elnyerte a média, az ügyfelek és a befektetők elismerését is. Ha rápislantunk a képekre, rögtön megértjük, hogy miért.

Ez a hajó tulajdonképpen egy tökéletes tengeri szállást biztosít a tulajdonosa számára. Három szintből áll össze: egy víz alatti, egy vízszinten elterülő és egy felső fedélzetből. A hálószoba és a fürdő a víz alatt található, ahol élvezhetjük a lélegzetelállító tengeri környezetet.

Csikóhal lakóhajó, Dubai

Ha felsétálsz a második szintre, a hatalmas ablakoknak köszönhetően gyönyörködhetsz a zavartalan tengeri kilátásban. Ezen a szinten található a kompletten felszerelt konyha és étkező, valamint a napozóterasz, amelyen elterülve nyugodtan lehet süttetni magunkat.
A felső fedélzet kiváló terep a pihenéshez. Nem hiányozhat innen egy kényelmes jacuzzi, illetve mini bar és egy heverő sem. Ez a szint visszahúzható drapériák segítségével téliesíthető.

Csikóhal lakóhajó, Dubai

Josef Kleindienst a kivitelező cég igazgatója elégedettet nyilatkozta, hogy valóra váltották sokak álmát a víz alatti életről. A koncepció nevét a csikóhalakról kapta.

Csikóhal lakóhajó, Dubai

Érdekesség, hogy a Kleindienst Csoport szeretne létrehozni egy mesterséges korallzátonyt, ahol a képeken látható tengeri luxusszállások alatt ezek a veszélyeztetett állatok biztonságban élhetnének és szaporodhatnának.

Csikóhal lakóhajó, Dubai

Nyilván az apartman tulajdonosok sem bánják, ha ezekben a különleges állatokban gyönyörködhetnek majd fürdés vagy relaxáció közben.

http://miferfiak.hu/elet-a-csikohalak-kozt/Waterlovt lakóhajó Ez az újszerű, lebegő otthon egyesíti az Emírségek csillogás és kényelem utáni vágyát, illetve Hollandia tengerjárásban felhalmozott szakértelmét. Ha szívesen élnél a vízen abszolút luxusban, akkor ez pont neked való!

A Waterlovt egy minden igényt kielégítő szállást biztosít az igényes lakók számára. A tervek szerint első körben Abu Dhabi szerencsés lakosai próbálhatják majd ki.

Waterlovt lakóhajó

Az ötlettel Lens van Rijn, holland vállalkozó állt elő. Elmondása alapján a Waterlovt tulajdonképpen egy egészen új szintre emelt lakóhajó, amely természetes anyagokból készült és teljesen önellátó módon képes működni.

Waterlovt lakóhajó

A Waterlovt négyféle változatban, illetve méretben lesz elérhető. A 90 négyzetméteres, két hálószobás a legkisebb, míg a 240 négyzetméteres, négy hálószobás verzió a legnagyobb.

Az igényeknek megfelelően, különböző napelemes rendszerek telepítése lehetséges, hogy a napfényes órákban önellátó lehessen a vízi otthon. A szintén opcionális akkumulátoroknak és készenléti generátoroknak hála a 24 órás működés is lehetséges.
Tengervíz sótalanító rendszerrel pedig az is megoldható, hogy ivóvizet állítsunk elő magunknak. A szennyvíztisztítóval pedig az válik megoldhatóvá, hogy a használt vizünket biztonságosan üríthessük a nyílt vízbe.

A kellemes benti hőmérsékletről többek között a napfényre automatikusan sötétedő ablakok és a légkondicionáló berendezések gondoskodnak. A szórakoztatásunkról pedig a csúcsszuper házimozi rendszer!

http://miferfiak.hu/luxusszintu-lakohajo/#prettyPhoto

Itt pedig egy részletes írás a témában:

Az ember az ősidők barlangjai óta sok mindent kipróbált lakhelyként. Évezredek tanulsága szerint a ház vált be eddig a legjobban. Vállalkozó szelleműek azonban mindig is akadtak, akik nyitottak az alternatív megoldásokra. Ilyen alternatíva lehet a lakóhajó. Ki hóbortból, ki kényszerből, de tény, vannak, akik az „úszó házat” választják lakhelyül. A lakóhajók főként azokon a vidékeken elterjedtek, ahol a hajózásnak hagyományi vannak. Koppenhága, London vagy Párizs lakossága nem lepődik meg az otthonosan berendezett hajók látványától. Párizsban hosszú várakozás előzheti meg a kikötési engedély megszerzését. A városi partszakaszok telítve vannak, hiszen mindenki közel szeretne lenni a belvároshoz és a felkapott negyedekhez. Pierre Richard a leghíresebb hajólakó, egy uszályból alakította ki minden igényt kielégítő vízi otthonát. A hajók állapotát rendszeresen ellenőrzik és tízévenként kötelezik a tulajdonosokat, hogy szárazdokkban is vizsgáltassák meg hajóikat. Londonban inkább az alacsony jövedelműek, főleg fiatalok választják a ringatózó életmódot. Ezzel az első lépéssel próbálják megteremteni későbbi egzisztenciájukat, de a lakóhajók árai alulmaradnak a szárazföldi ingatlanok áraival szemben.

Bár nálunk még mindig szinte lehetetlen, és néhány hajón működő irodától, étteremtől és a fogalommá vált A38-tól eltekintve a lakóhajó műfaja még nem jutott el a döntéshozók ingerküszöbéig, a folyókkal vagy nagyobb kikötőkkel rendelkező városokban bevett szokás, hogy vannak, akik a vízen laknak. Egyrészt a zsúfolt nagyvárosok értékes négyzetmétereiért folyó harc miatt alakult ki ez a romantikus létforma, ami praktikusan - legalábbis a négyzetméterárakat nézve - mindenképpen olcsóbb és nagyobb lélegzetű tereket enged meg a tulajdonosának, mint a szárazföldi ingatlanok. De akadnak más elméletek is, amelyek szerint ez a műfaj mindenképpen figyelmet érdemel.

Magyarországon még nincs igazán hagyománya ennek az életformának. A lakóhajók többségét bérlésre, nyaralásra kínálják. Aki unja az üdülőket és szállodákat, annak megvan a lehetősége, hogy jól felszerelt hajót béreljen és akár külföldön, akár az országon belül kedvére hajózhasson. A hajók típustól függően 2-7 fő elhelyezésére alkalmasak. Többek között Franciaország, Németország, Hollandia és Olaszország vízi útjait használhatjuk. Elő- és utószezonban a hajók hét éjszakára, útvonaltól függetlenül 200.000 és 480.000 forint között vannak, a hajó típusától és befogadóképességétől függően. Főszezonban ez az ár 340.000 és 750.000 forint között mozog. A lakóhajók másik típusát belföldön kínálják bérlésre, főként horgászoknak. Ezek a hajók jól felszereltek, mindegyikben WC, hűtőszekrény, TV, főzésre alkalmas gázrezsó és egyéb konyhai felszerelések találhatóak. Négy fő kényelmes elhelyezésére alkalmas emeletes ágyakkal van berendezve. Zuhanyozni a kikötőkben lehet, a cég élelmiszer-utánpótlás szállítását is vállalja. Nagy előnye, hogy télen gázfűtéssel szerelik fel őket.

Megéri?

 

Mielőtt azonban nagy lelkesedésünkben belevágnánk a hajóvásárlásba, gondoljuk végig, hogy mit vállalunk magunkra. A hajón való élet nyáron nagyon szórakoztató lehet, ha bírjuk a szúnyogokat és a békakoncertet. Arról se feledkezzünk meg, ha egy nagyobb hajó elmegy mellettünk, a hullámok miatt könnyen tengeribetegek lehetünk saját „lakásukban”. Télen a fűtés okozhat gondot, mert az állandó nedvesség miatt szinte kifűthetetlenek a hajók, vagy egy vagyont költhetünk szigetelésre. A hajó körül törni kell a jeget, ha befagy víz, hiszen a jég könnyen összeroppanthatja a hajótestet. Mindezek a problémák azonban eltörpülhetnek, ha már végigküzdöttük magunkat a különböző hivatalokon és beszereztük a tizenegynehány engedélyt. A partszakaszok vagy a kerületi vagy a városi önkormányzat tulajdonában vannak. Engedélyt kell szerezni a Közlekedési Felügyelettől, a Vízirendészettől és még jónéhány hivatalos szervtől, hogy kikötési engedélyt kapjunk.

Ha megvan az engedély, időközönként azt is meg kell újítani, így nem lehetünk teljes nyugalomban. Arról már nem is beszélve, ha megunjuk a környéket a hajót el lehet vontatni, de a procedúra kezdődik elölről. A legtöbben azonban nem úri hóbortból költöznek vízen úszó alkalmatosságba. Újpesten vagy a Római-parton valamint Soroksár irányában találunk amolyan vízre épült vityillókat. Ezek komfortfokozata meglehetősen széles skálán mozog. Sok esetben inkább csak egyszemélyes tákolmányokról, fedett stégekről van szó, de lehet látni tágasabb, és kifejezetten takaros építményeket is, sőt elvétve egy-egy kiszuperált, igazi hajót is. Télen-nyáron laknak rajtuk, bár nem tűnnek túl komfortosnak. A partról is nehéz megközelíteni őket, csónak azonban mindenhol van. Nincsenek közművesítve, a fűtés is nehézkes lehet télen, bár fa van a környéken, amit erre a célra használni lehet. A szomszédságban lévő evezősklub egyik tagja szerint tavaly tűzeset is volt a nem megfelelően kialakított építmények miatt. Az építményekhez kis partszakasz is tartozik, innen lehet bejutni a „hajóra” kis hídon keresztül. Látszik, hogy az itt élők nem a környezet szépsége miatt választották lakóhelyüket, hanem kényszerből. Akárhogy is, mi még nagyon messze vagyunk attól, hogy a Dunán hírességek luxuslakásai ringjanak.

És még röviden az engedélyek utána járásáról. Lehet hogy olcsóbb egy úszóházban lakni, de az engedélyek hosszadalmas beszerzése a  könnyen megfoszthat lelkesedésünktől.

 

Önkormányzat

 

A IV. kerületi Önkormányzatnál kezdtünk belegabalyodni a bürokrácia útvesztőjébe. Az építési osztályról a város üzemelletési iroda munkatársáig jutottunk, ahol a következőket tudtuk meg: a víz a magyar állam tulajdona, az önkormányzathoz a kikötéshez szükséges partszakasz tartozik. A úszólétesítmény vetülete után  bérleti díjat kell fizetni: ez havi 500 forint folyóméterenként. A Duna részéről is egy külön hatósággal kell tárgyalni: ekkor fordultunk a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatósághoz.

 

Vízügyi Hatóság

 

A kérdés nem ilyen egyszerű - kezdi a vízügyi illetékes -, hiszen ők, a  Duna - mondjuk így - vagyonkezelői. Azt állapítják meg, hogy folyamhajózási szempontból megfelelő-e az a szakasz, ahová szeretnénk kiköltözni az építménnyel. Tehát nincs akadályozó forgalom, kábel a mederben, viszont van megfelelő vízmélység, nincs szennyvízkivezető, zsilip és még sorolhatnánk. Ha nem találnak ilyen akadályozó tényezőket, az ő részükről szabad utat kaphat a tervezet, de minden egyéb a hajózási felügyelet hatáskörébe tartozik. És ez még csak a kezdet.

 

Magyar Hajózási Egyesület és Jáky Gábor

 

Jáky Gábor elérhetőségét kaptuk meg a Magyar Hajózási Egyesülettől, aki az egyesület elnöke, hajókonstruktőr is egyben, és biztosan tud segíteni ebben az ügyben. A lakóhajó engedélyeztetése nagyon bonyolult - tudtuk meg tőle -, minimum három hivatalos szerv engedélye kell hozzá: a közlekedésiek, emellett hátra van még a partbérlés és a vízbérlés. Közüzemi engedélyekre is szükség lesz akkor, ha valóban a vízen szeretne valaki huzamosabb ideig élni: víz, villany, gáz; valamint a csatornázás, szennyvíz kérdését is meg kell oldani. Mindezek mellett könnyebb megmondani azt, hogy hol nem lehet (belváros, Római-part, Hajógyári-sziget), mint azt hogy hol lehet engedélyt kapni a kikötésre, ami egyébként pontos tervezést és sok-sok millió forintot igényel. Véleménye szerint alkalmassá kell tenni egy hosszú partszakaszt, ami már kiépített és alapvető infrastruktúrával rendelkezik, így ezekkel az engedélyekkel nem lenne probléma.

De  Jáky Gábor szerint egyébként sem olyan felemelő a Dunán lakni, hiszen a több mint 5 méteres szintkülönbség ingadozás miatt nehézkes lehet a partra jutni, a köteleket utána kell ereszteni, és a hordalékok eltávolításához is speciális eszközökre, gépekre lesz szükség. Összegezve: ez az egész létforma komoly hozzáértést igényel.

 

Nemzeti Közlekedési Hatóság Hajózási Hatóság Főosztálya(NKH HHF)

 

Úgy tűnik az NKH HHF segítségével révbe értünk. "Igazából nincs akadálya" - jelenti ki az illetékes  főosztály munkatársa. Amit szükséges beszerezni, az az úszólétesítmény fenntartási engedélye. Ha műszakilag megfelel, az úszóház vagy a lakóhajó, akkor mehetünk tovább. A  Vízügyi Hatóságnál a szükséges engedélyt a Dunaszakaszra vonatkozóan, az Önkormányzattól a partszakasz bérlést, az építési osztálytól a kikötésre szolgáló stég műszaki engedélyét, valamint a hajózási osztály engedélyét kell kérni. 

 

A magánkikötő a megoldás

 

Persze a budapesti szakaszon egyáltalán nem jellemző, hogy kiadnának engedélyeket, bár a Szent István parknál létezik egy úszóház, amit irodának használnak. A régi Foka-öbölben van egy magánkikötő a HHF munkatársának tudomása szerint, ahol elképzelhető, hogy külön engedély nélkül lehet kikötni és huzamosabb ideig lakni. Mivel a magánkikötő már rendelkezett ezekkel az engedélyekkel, ezért ez nem kerül eléjük és a magánkikötőben ezt nem is vizsgálják. Érdemes akkor egy komplett magánkikötőt vásárolni-bérelni? - adódik a kérdés. Bár jóval költségesebb, valószínűleg egyszerűbb: magánkikötő ügyben az NKH kikötői osztályához kell fordulni, ott érdemes előadni az elképzeléseinket.

Íme két mutatós példa, ami a jelen és a jövő alternatív létformáját kínálja fel.

 

Az X-Architects szoros együttműködésben Leen Vandaele lakberendező, építész és dizájn tanácsadóval lakóhajót épített Dubaiban. A koncepció szerint a 220 négyzetméteres,  pihenést és kikapcsolódást szolgáló építmény letisztult belső terei kristálytiszta építészeti struktúrával párosulnak. A szerkezet alapját két tartógerenda alkotja a katamaránok mintájára. A 20 méter hosszú és 6,7 méter széles hajó anyaghasználata  rozsdamentes acél és üveg. A felső szint egy konyhát rejt étkezővel és nappalival. Alul találhatók a hálószobák, a fürdőszoba és a kormánymű kabin. A szintén itt található terasz a hozzá tartozó spirális lépcsővel stégnek hat, amin remekül lehet napozni. Modern bútorokat helyeztek el a belső terekben, amelyek a fehér és a drapp különböző árnyalataival játszanak, illetve egy minden igényt kielégítő modern szaniterekkel ellátott fürdőszobát alakítottak ki. Mindezek mellett szintén figyelemre méltó a gondosan megtervezett világítás, amelynek köszönhetően a lakóhajó esténként még feltűnőbb látványt nyújt.

Német építészek tervezték azt a Schwimmhause névre keresztelt zöld-tetős lakóhajót, amelynek faanyagát is egy régi parasztházból nyerték, illetve más fenntartható anyagokat is használtak az építés során. A technikai kérdések, a műszaki tervezés és az ácsmunkák mellett a dizájnerek - a Confused-Direction alapítói Flo Florian és Sascha Akkermann - a bútorokat, és a belső tereket is maguk tervezték. (Többek között Sascha 2006-ban tervezett lounge bútora látható a stégen, mint napozóágy.) A koncepció alapjául is a környezettudatos szemlélet állt, mivel a tervezők úgy vélik, hogy a globális felmelegedés következtében előállhat az a helyzet, hogy a szárazföld összezsugorodik és egyszer csak mindannyian a vízfelszínen fogunk élni.

 

Forrás: 4szoba.hu; ingatlanmagazin.com

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr5710412268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eszter jött (törölt) 2016.09.16. 20:03:39

Bennem is él csillogás és kényelem utáni vágy.

guma 2016.09.24. 19:19:09

@Eszter jött:

engem nem annyira a csillogás vonz, de találok benne szépséget, ötletet, sokszor.

Eszter jött (törölt) 2016.09.24. 19:31:18

@guma:

Én azért kipróbálnám, guma. A csillogást, a kényelmet, a fényre sötétedő ablakokat. Azt nem tudom, hogy komfortosan érezném-e magam közben.
De csak megszoknám egyszer.
Talán a tétlenség és a feleslegesség érzése lenne a legnagyobb problémám. De csak leküzdeném valahogy. :))

guma 2016.09.25. 17:32:53

@Eszter jött:

rábeszéltél :))))
:-DDDDDDDDDDDDD

Eszter jött (törölt) 2016.09.25. 21:31:31

@guma:

De jóóó! Egyedül azért unalmas lenne a luxus. :D :D
süti beállítások módosítása