He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Az állami eutanázia nem tilos? Kapard el magad, ha nincs pénzed, mert itt minden megszűnik ami az állampolgárt védené?

2016.01.22. 07:02 guma

„2015-ös évben Balog Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője volt a legjobban fizetett miniszter, járandósága közel 16,8 millió forintot tett ki, a képviselői tiszteletdíjjal együtt.”

ezt se feled: http://offforever.blog.hu/2013/07/24/meghalt_egy_betegem_legyetek_atkozottak_donteshozok

http://offforever.blog.hu/2012/05/09/ezt_is_megszavaztak_120_ev_utan_megszunt_magyarorszagon_a_tarsadalombiztositas

Segítségre szoruló idősek ezreitől veszi el a gondozást a minisztérium

Durván megemelte a házi segítségnyújtásra való jogosultság rászorultsági küszöbét az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi). A szerdai Magyar Közlönyben kihirdetett változás azt jelenti, hogy a jövőben nagyon sokan eleshetnek attól a lehetőségtől, hogy az otthonukba kijárjon valaki, aki segít a mindennapokban boldogulni, például gyógyszert adagolni, bevásárolni, vagy mosakodni. Oldja meg a család! A már megítélt gondozást nem veszik el, a szigorítás az új igénylőkre fog vonatkozni.

A szerdai Magyar Közlönyben megjelent egy szociális témájú salátarendelet az emberierőforrás-minisztertől, Balog Zoltántól. Többek között azt a jogszabályt írta át, és szigorította jelentősen, amelyik a gondozásra szorultság vizsgálatáról szól. Ennek alapján dől el, ki jogosult a házi segítségnyújtásnak nevezett szociális ellátásra, és ki nem.

A házi segítségnyújtás lényege, hogy a rászoruló ember továbbra is önállóan, a saját otthonában élhessen, és ott kapjon segítséget mindennapi dolgokban, például bevásárlásban, csekkfeladásban, takarításban, mosakodásban vagy főzésben.

A legszegényebbek ingyen is kaphatták

A házi segítségnyújtás legfeljebb napi 4 órás lehet, és a helyi önkormányzat köteles biztosítani a rászorulóknak, amihez kap normatívát az államtól. Önkormányzata válogatja, hogy a rászoruló embernek fizetnie kell-e a segítségért, és ha igen, mennyit. Van, ahol ingyenes, van, ahol egységesen pár száz forint a térítési díj óránként, van, ahol sávosan határozzák meg a rászoruló jövedelmétől függően, és a nagyon szegényeknek, nyugdíjminimum alatt élőknek egyáltalán nem kell fizetnie. A térítési díjat és az állami normatívát az önkormányzat pótolja ki, hogy kijöjjön a gondozás önköltsége.

Győrben például úgy számoltak 2014-re, hogy egy gondozási óra becsült önköltsége 2008 forint, egy gondozási óra normatívája 508 forint, a térítési díj 460 forint, az egy gondozási órára jutó önkormányzati támogatás 1040 forint.

Azt, hogy ki számít házi segítségnyújtásra szorulónak, egy miniszteri rendelet szabályozza. Ennek a rendeletnek a lelke egy nagy táblázat, amely végigveszi, mennyi segítségre van szüksége a vizsgált embernek az élet különböző területein. A szükséges segítség mennyiségéhez a táblázat területenként pontszámokat rendel egy ötfokú skálán. Például az öltözködésnél 0 pontot számolnak, ha az érintettnek ezzel nincs gondja, 1 pontot jelent, ha minimális segítségre szorul, 4-et pedig, ha az öltözés jelentős segítséget vagy felügyeletet igényel.

Az összpontszám alapján dől el, napi óraszámban kifejezve mekkora az érintett ember gondozási szükséglete: napi 1, 2, 3 vagy 4 óra, ennél is több, vagy egyáltalán semmi. Minél több pontja van valakinek, annál több óra gondozásra szorul naponta.

Duplájára emelték a rászorultsági küszöböt

Ezeket a ponthatárokat emeli meg jelentősen a szerdán megjelent Emmi-rendelet.

Eddig 11 ponttól járt a napi 1 óra gondozás, most csak 20-tól fog járni.

Eddig 21 pont fölött már napi  2 óra gondozás járt, most 26-ra emelték a 2 órás gondozás ponthatárát. Vagyis a 11-es és 19-es pontszám közötti emberek, akik a régi rendszerben napi 1 óra gondozást kaphattak, most nem kapnak semennyit. Azok pedig, akiknek 21-25 pontjuk van, az eddig 2 óra helyett csak napi 1 óra segítséget vehetnek igénybe.

Vegyünk példának egy idős asszonyt, aki

  • egyedül él, de eseti segítséget kap a családjától (3 pont)
  • nagyjából tud egyedül öltözködni, de kisebb segítségre szorul az időjárásnak megfelelő ruházat kiválasztásában (2 pont)
  • mozgásában segítséget igényel, bottal jár (3 pont)
  • a gyógyszereit szedi, de az orvosi utasításokra figyelmeztetni kell (1 pont)
  • az ételkészítéshez időnként segítséget igényel, a bevásárláshoz rendszeres segítségre van szüksége (2 pont)

Ez összesen 11 pont. Ezért az eddig rendszerben járt ennek az asszonynak napi 1 óra segítség az otthonában. A 11 pont az új rendszerben viszont még nagyon messze van a csaknem kétszeresére, 20 pontosra emelt határtól.

Ugyanez az asszony tehát nem kap segítőt, amíg nem romlik jelentősen tovább a helyzete.

A KSH adatai szerint 2012-ben összesen 125 281, 2013-ban 131 791 ember részesült Magyarországon házi segítségnyújtásban. 2012-ben a 65 évesnél idősebb korosztály 9,7 százaléka volt érintett.

Akinek már jár, attól nem veszik el

A tegnap megjelent Emmi-rendelet azokat a rászorulókat nem érinti, akikről már korábban döntés született, akiknek már jár a házi segítségnyújtás. A rendelet rögzíti, hogy a ponthatárváltozást csak azokra az emberekre kell alkalmazni, akik ezután, vagyis a rendelet hatályba lépése után igényelnek házi segítségnyújtást. A rendelet a kihirdetése utáni harmadik napon lép hatályba, január 17-én.

Kérdésünkre a minisztérium sajtóosztálya is megerősítette, hogy a módosítás kizárólag azokat érinti, akik a változás hatályba lépése után igénylik majd a házi segítségnyújtást, a már ellátásban részesülőket nem, tehát az ő esetükben felülvizsgálat nem lesz.

Oldja meg a család!

Az Emmi sajtóosztályát arról is megkérdeztük, miért emelték meg a ponthatárokat. A válasz lényege az, hogy szerintük így jobb célokra mehet majd a közpénz.

A módosítás célja a legrászorultabb idősek ellátáshoz való hozzájutásának segítése a jogosultsági feltételek módosításával, ezáltal a célzottság növelése a közpénzek jobb felhasználása érdekében

– írták. A minisztérium érvelése szerint azoknak kell állami segítséget kapniuk, akik számára elengedhetetlen a szakképzett és hivatásos szociális gondozó munkája. Úgy fogalmaztak: "A változásból jól látható, hogy az állami szerepvállalás azokra az esetekre koncentrál, amelyekben a család, a helyi közösség nem tud részt vállalni és külső, szakszerű segítségre van szükség, hogy az idős embert önálló életvitelében támogassa."

http://index.hu/belfold/2015/01/15/idosek_ezrei_bukjak_a_segitseget/

Nem szabad elfelejteni! Ilyen törvényünk is "életben" van:

Meglepetés: mégsem lesz szociális temetés 2015-től

A költségvetés megalapozásáról szóló 194 oldalas törvényjavaslatban bújt el az a paragrafus, amely egy évvel elhalasztaná, 2016. januárra tolná a szociális temetések elindítását. A Belügyminisztérium szerint a települések kapacitásproblémákat jeleztek, az önkormányzatoknak kell még egy kis felkészülési idő.

2015. január 1-je helyett egy évvel később, csak 2016. január 1-jén legyenek az első szociális temetések, ezt szeretné a kormány a legújabb tervezet szerint. Először a parlament honlapján jelent meg múlt csütörtökön a 2015-ös központi költségvetés megalapozásáról szóló törvényjavaslat, amelyet a nemzetgazdasági miniszter nyújtott be.

A 194 oldalas tervezetnek egy alig féloldalas része vonatkozik a temetkezésről szóló törvényre, és ebben is csak egy sor az a rendelkezés, amely a szociális temetkezéssel kapcsolatos rendelkezések hatályba lépési időpontját módosítja 2016. január 1-jére.

A javaslathoz tartozó indoklás konkrét okot nem mond a halasztásra, csak annyi van benne, hogy „a módosítás emellett a temetőkről és a temetkezésről szóló törvény egyes módosított rendelkezéseinek későbbi időpontban történő hatálybalépését teremti meg".

Hétfőn a kormány honlapján, a Belügyminisztérium dokumentumai között jelent meg egy saláta-rendelettervezet, amelynek egyik része szintén „a szociális temetés intézménye elhalasztáshoz szükséges” módosítást tartalmaz.

A mellékelt tájékoztató magyarázatot itt sem tartalmaz, csak visszautal a parlament elé benyújtott költségvetési törvényjavaslatra, mondván, az alapján a szociális temetés intézményét 2015. január 1-je helyett 2016. január 1-jén vezetik majd be.

Rákérdeztünk a halasztás okára. A Belügyminisztérium sajtóosztályától ezt a választ kaptuk:

"Az önkormányzatok visszajelzései alapján a szociális temetés intézményével kapcsolatos felkészülés megkezdődött, azonban

a települések jelentős hányada kapacitásproblémákat jelzett.

Ahhoz, hogy a jogintézmény teljes körűen működni tudjon, mind az államigazgatás egyéb szereplőinek, mind az önkormányzatoknak további felkészülési idő biztosítása indokolt."

Egyszer már kitolták egy évvel

A sokat vitatott szociális temetés lényege, hogy külön erre a célra kijelölt parcellákban temethetik majd el szeretteiket azok a gyászoló szegények, akik vállalják, hogy ingyen kapott sírhely és koporsó birtokában maguk oldják meg a temetést, akár egyedül, maguk ássák ki a sírt is.

A fővárosi közgyűlés például az Új köztemetőt jelölte ki a nyáron a szociális temetések helyszínéül, szeptemberben már alá is írta a kivitelezési szerződést a Budapesti Temetkezési Intézet. A munkálatokkal a közgyűlési döntés értelmében mintegy kétezer halott exhumálása jár együtt.

A szociális temetés bevezetését egyszer már elhalasztották. Az eredeti határidő 2014. január 1. lett volna, ezt tolták ki 2015. január 1-jére tavaly decemberben. Akkor az MSZP-s Lendvai Ildikó hívta fel erre a figyelmet. A kormány tavaly a fejlesztéspolitikával foglalkozó törvényjavaslatba dugta bele a halasztó paragrafust.

És hogy mekkora munka is valójában egy sírt kiásni? Korábbi videónkban megnézheti:

http://index.hu/belfold/2014/11/24/megsem_kezdik_januarban_a_sirasast_a_szegenyek/

Előzőeket figyelembe véve, nézzük csak mit és hogyan "tüntetnének" el?

Megszűnő állami hivatalok: 50 ezer ember állása kerül veszélybe

73 állami intézmény megszüntetését vizsgálja meg a kormány a bürokráciacsökkentés keretében. Azok a háttérintézményeket, kutatóintézeteket, amik majd megszűnnek, a minisztériumokba olvasztanák, jelentette be Lázár János a csütörtöki kormányinfón.

A miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, első körben 73 intézményről vizsgálják, hogy szükség van-e rájuk és tárgyalnak a minisztériumokkal az intézetek jövőjéről. Ezekben az intézményekben jelenleg 50 ezer ember dolgozik.

Az intézmények egy része jogutód nélkül megszűnhet, mások beolvadhatnak irányító minisztériumukba. Ha a kormány a Vs.hu által megszerzett koncepciót fogadná el, akkor három intézet beolvad a Veritas intézetbe. De lesz olyan hivatal, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság, amelynek jogutódja az összes tárca lesz egyszerre.

Az érdekességek a  listából: megszűnhet a Design terminál, és a Külügyi intézet, továbbá a Szőcs Géza érdekkörébe tartozó, és a világkiállítási botrányban kompromittálódott Magyar Nemzeti Digitális Archívum és Filmintézet.

Minisztériumba olvadna a nagy botrányok közepette a közelmúltban alakított Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központ, a jelentős külföldi ingatlanvagyonnal rendelkező Balassi Intézet, a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal, és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Ezek az intézmények teljesen megszűnhetnek
  • Magyar Nyelvstratégiai Intézet
  • Felsőbbfokú tanulmányok Intézete
  • BM Nemzetközi Oktatási Központ
  • Közszolgálati Személyzetfejlesztési Főigazgatóság
  • Országos Közegészségügyi Központ
  • Egészségügyi Nyilvántartási és Képzési Központ
  • Magyar Nemzeti Digitális Archívum és Filmintézet
  • Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
  • Nemzeti Művelődési Intézet
  • Design Terminál Nemzeti Kreatívipari Központ
  • Hermann Ottó Intézet
  • Külügyi és Külgazdasági Intézet
  • Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet

AZ IRÁNYÍTÓ MINISZTÉRIUM LESZ A JOGUTÓD JÚLIUSTÓL

  1. Nemzeti Kommunikációs Hivatal
  2. Igazságügyi Hivatal
  3. Igazságügyi Szakértői és Kutató Intézetek
  4. Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központ
  5. Eszterháza Kulturális, Kutató- és Fesztiválközpont
  6. Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal
  7. Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
  8. Országos Vízügyi Főigazgatóság
  9. Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
  10. Országos Epidemiológiai Központ
  11. Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet
  12. Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
  13. Türr István Képző és Kutató Intézet
  14. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet
  15. Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
  16. Oktatási Hivatal
  17. Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ
  18. Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet
  19. Országos Egészségbiztosítási Pénztár
  20. Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság
  21. Országos Tisztifőorvosi Hivatal
  22. Egészségügyi Készletgazdálkodási Intézet
  23. Hagyományok Háza
  24. Nemzeti Kulturális Alap Igazgatósága
  25. Agrárgazdasági Kutató Intézet
  26. Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ
  27. Haszonállat-Génmegőrzési Központ
  28. Növényi Diverzitás Központ
  29. Földmérési és Távérzékelési Intézet
  30. Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal
  31. Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség
  32. Országos Meteorológiai Szolgálat
  33. HM Védelmi Hivatal
  34. HM Nemzeti Rendezvényszervező Hivatal
  35. HM Hatósági Hivatal
  36. HM Védelemgazdasági Hivatal
  37. HM Társadalmi Kapcsolatok Hivatala
  38. Balassi Intézet
  39. Nemzeti Befektetési Ügynökség
  40. Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal
  41. Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal
  42. Nemzeti Akkreditáló Hatóság
  43. Közlekedésbiztonsági Szervezet
  44. Nemzeti Közlekedési Hatóság
  45. Magyar Földtani és Geofizikai Intézet
  46. Magyar Bányászati és Földtani Hivatal
  47. Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
  48. Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
  49. Nemzeti Sportközpontok

A Veritas Intézet lesz a jogutód

  1. Nemzeti Örökség Intézete
  2. Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Archívum
  3. Nemzetstratégiai Kutatóintézet

Valamennyi tárca jogutóda lesz

Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság

Az MNV Zrt lesz a jogutód

Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ lesz a jogutód

Országos Vérellátó Szolgálat

A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal a jogutód

Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság

2017. január 1-től, jogutóddal szűnne meg a

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

A háttérintézmények felülvizsgálatát karácsony előtt rendelte el a kormány, az indoklás szerint "a közfeladatokat hatékonyabb ellátásának biztosítása" érdekében. Az Magyar Közlönyben december végén megjelent határozat szerint  szerint Lázár Jánosnak 2016. február 1-ig előterjesztést kell benyújtania, amely egységes szempontrendszer alapján átfogóan újraszabályozza a központi hivatalokat.

Módosítások jöhetnek az intézmények jogállása, szervezeti felépítése, létrehozása és funkcionális működése terén. Ezután a Miniszterelnökségnek április 15-ig meg kell vizsgálnia a központi hivatalok működését és összefoglaló jelentést kell készítenie, amelyben javaslatot tesz a szükséges átalakításokra.

A Lázár-féle bürokráciacsökkentési programja eddig leginkább abból állt, hogy sok területen egyszerűsítették az ügyintézést, rövidítettek sok határidőt és eltöröltek pár fölösleges eljárást, és hogy bevezették az e-személyi igazolványt.

http://index.hu/gazdasag/2016/01/21/73_hatterintezmenyt_szuntethet_meg_a_kormany/

Érdemes ezen a véleményen is elgondolkodni:

Miért tesz különbséget két nulla éves gyerek között a magyar állam?

Kedves olvasók! Olyan hibát követtem el, amit nem lett volna szabad: elszámoltam vagyis jobban mondva durván benéztem a családi adókedvezmény számítást. A cikknek erre vonatkozó állításai csupán a 3 vagy több gyerekes családokra igazak abból a szempontból, hogy esetükben tényleg a jobban keresőket támogatja az állam, míg kevesebb gyerek esetén ugyanannyit ad egy jobban keresőnek, mint egy kevésbé jobban keresőnek - ami egyébként összességében így is nyitja az ollót szegény és gazdagabb családok között. Elnézést kérek a brutális szarvashibáért, a cikk eredetijét meghagytam, hogy érthető legyen ez a bekezdés - Jámbor András

folytatás:

http://kettosmerce.blog.hu/2016/01/20/miert_tesz_kulonbseget_ket_nulla_eves_gyerek_kozott_a_magyar_allam

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr658300896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazoló 2016.01.22. 07:23:15

Nagyon éghet a ház,ha ezekre kényszerülnek!

Egyébként,köpni,nyelni...nem tudok!

gazoló 2016.01.22. 07:27:18

..na jó köpni igen,nyelni meg folyamatosan tanítanak:(

.......
Jó reggelt!

..inkább vígadjunk:)

www.youtube.com/watch?v=_x3Mb_fED2A

gazoló 2016.01.22. 07:36:44

Nem,nem vagyunk normálisak,megyek is az 'onokával korizni a holtágra:))
Legyen szép a napod:))
süti beállítások módosítása