He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Láátoom a jövőőőt...

2011.10.27. 10:25 miről van itt nagybasz0

39 komment

Címkék: jövő

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr453333288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2011.10.27. 10:38:50

ettől félek...

napot! :)

bandika gazdája 2011.10.27. 13:26:01

@guma: Öcsémnek néhány hete évfolyamtalálkozója volt a Műszaki Egyetemen. Évfolyamtársainak kb. 30%-a, azok gyermekeinek több mint 50%-a külföldön dolgozott Ausztriától Amerikáig. Bár gyanítottam, hogy nagy a baj, ezen az arányon azért megdöbbentem.

guma 2011.10.29. 18:21:31

@bandika gazdája: hasonlót tapasztaltam...

most meg ne is beszéljünk róla, mennyien akarnak távozni!

guma 2011.10.30. 18:02:37

nem szóltatok, hogy ennyire komolyan kell venni :)

guma 2011.10.31. 09:49:51

@bandika gazdája: hogy a kocsma is bezárt :))))

(szinte!) DDDDDDDD

bandika gazdája 2011.10.31. 10:58:29

Ezen már én is gondolkodtam. Sőt a VB. is, mert ott is új emberek vannak többnyire. Le lehetne a dolgot egyszerűsíteni, de azt hiszem nem az. Inkább nem mondom el miket gondolok!

guma 2011.10.31. 12:09:55

@bandika gazdája: jár az ami a fejünkben van? :)))

DDDDDDDDDDDD
(inkább én sem mondom...)

guma 2011.10.31. 16:44:36

@bandika gazdája: nagyon... :)

ma hallottam egy könyvről és nagyon felkeltette az érdeklődésem.
valami eszméletlen kalandos magyar sors van leírva (holokauszt is említve ami miatt szerintem alapból támadni fogják, pedig ezt mellékszálként kezeli, mint a családdal megtörtént eseményt.) 3 különböző ember + 1 ismertető beszélgetés hihetetlen szépségű emberi sorsról dumált nagyon jól megírva mindez, letenni sem tudták - pedig vaskos könyv...

a címe : csárdás
sajnos a szerzőt nem jegyeztem meg.

filmet meg "másképp" csinálnak a "mai" igény nem tűri az "avítt" meséket...

bandika gazdája 2011.10.31. 17:26:31

Pedig az életben is vannak ilyenek. Volt egy kollégám. A legkedvesebb macskámat tőle kaptam, így maradt valami barátságféle is, néha felhívott. Egyszer azzal jött, hogy cukorbetegként megvakult, a felesége meghalt, a lányai Pesten dolgoznak, kísérjem el a táltoshoz (?) mert a városban nemigen tud közlekedni. Kimentem elé a buszhoz, életem egyik legszörnyűbb napja volt. Más az, ha valaki vakon születik. Ment neki mindennek, nem használta a fehér botot, nem ment lassan, mert nem szokta meg. Ne mondjam, hogy a táltos nem segített rajta (ne tudd meg hányan várakoztak nála). Annyira szerette a lányait, nem értem miért hagyták egyedül. Gondolom meghalt, mert már nem lehet hívni. Be meg nem ment sehová, mert nem akart.
Basszus mindent elírok, mert Simi a klaviaturán ül és mosdik.

guma 2011.10.31. 17:38:28

@bandika gazdája: hehehe! :)

én is kollégától kaptam a macskám!
(sajnos, nincs már. de addig nem is akarok semmit míg nem leszek otthonüllő teljesen.)

bandika gazdája 2011.10.31. 17:56:34

Néha fura dolgokat hoznak. Itt az egyik szomszédban szétszedtek a kutyák egy anyamacskát, maradt 8 kismacska utána. Egy kedves család (keramikus anyuka, kerekesszékes aranyos vidám apuka és 13 éves kislány) mind a nyolcat felnevelte cumival. Szétosztódtak a szomszédokban, onnan van a fekete Simon, aki itt alszik a gépen. Időnként elvittük a kicsiket játszani hol egyik, hol másik tesóhoz, aztán valaki kitalálta, hogy hónapban egyszer legyen "macskacsalád party". Már kétszer volt, vittünk sört, ropit meg ilyeneket, és összemérjük hogy fejlődnek. Nagyon aranyos embereket ismertem meg, nem politizálunk, macskázunk. Jó dolog.

guma 2011.10.31. 18:15:50

@bandika gazdája: jó néha totál kikapcsolni, hétköznapi dolgokra. :)

képzeld mutattak egy atv műsor bejátszást, és azonnal megértettem a fiúk mit nem "értettek" a kis eszmefuttatásunkon.

(én azt sem értettem amikor példálózott Szellem a kevesebb atv-vel. DDDDD)
félelmetes volt - nem az, hogy a képet bejátszották, hanem szinte a mi szövegünk jött a szájukból persze, "fűszerezve" egy kis "oldallal".
mit ne mondjak : tátva maradt a szám! volt egy kis pikantériája. DDDDD

bandika gazdája 2011.10.31. 19:31:30

@guma: Értem én őket, de mégis!

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.21. 22:11:19

@bandika gazdája: Szia!

No ez olyan kérdés, ami annyira akut, hogy kénytelen vagyok szándékossággal megvádolni a kormányt!

Ez az arány szakmunkások, fizikai munkások körében azt hiszem, még lélegzetelállítóbb!

Régi heppem a demográfia, a kivándorlás és hogy ez az arány, a hihetetlenül dilletáns (vagy szándékosan ártó) gazdaságpolitika mellett nap mint nap egyre magasabb lesz. Az aktív korosztály kivándorlása úgy tűnik szinte évekig megállíthatatlan folyamat lesz és nem kell sokat várni, a "beérendő" gyümölcsére.

Nem lesz, aki kitermelje a nyugdíjakat, az állam fenntartási költségét, az itthon maradt, megöregedett korosztály teljes ellátás nélkül marad (se nyugdíj, se egészségügy, se semmi...)

A románok bezzeg 7-ik napja szünet nélkül tüntetnek az egészségügy privatizációja ellen.
7 nap, gondold végig...Komolyan, nem holmi kékszalaggal...

Mi meg jó, ha kitűzünk úgymond sztrájk gyanánt egy kék szalagot. Na, annyit is ér a komplett egészségügyünk, mint a darab szalag a hajtókán...

Nagyon-nagyon ritkán járok orvoshoz, ha tehetem, a családi orvost is magánrendelőjében keresem fel, mert ott legalább normális gyógyszert kapok.
Számlát azonban én semmilyen magán egészségügyi intézményben nem kaptam.

Mégy csak formából se kérdezik meg: kér-e számlát? Teljesen elfogadott, hogy megmondja mondjuk a szívvizsgálat árát, és én fizetek. Se számla, se nyugta: semmi.
Akkor mire megy el az én havonta befizetett TB járulékom???
Ha a magánrendelő nem ad számlát, nem is fizet be annyi adót, amennyit kellene. Fizet valami minimumot.

Csudálom, hogy egyáltalán még van nem szürke gazdaság...bármilyen ágazatban.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.22. 13:11:11

@miről van itt nagybasz0: Igyekszem nem sokat lenni a lapon, mert megmérgezek itt mindent.
2 éve se volt fényes a kilátásom, de amin ma átmegyek, az azért eléggé egyesélyes: nem fogom bírni, kinyírnak lelkileg, és onnantól már vége.
1-én jön az Apeh végrehajtani, ezt már írtam.
Nem lesz egy öröm-nap.
Ráadásul ott, abban a raktárban tároltunk minden olyan cuccot, ami nem kell a mindennapokhoz: mivel a raktár a miénk volt. Azt most át kell cuccolni egy átmeneti helyre, mert az Apeh jogosult mindent lefoglalni, amit ott talál, lehet az a magántulajdonunk is, akár egy kivénhedt biciklikerék is. És akkurátusan az apparátus le is fogja foglalni még az ott tárolt virágaimat is.
Ma éppen kiakadtam (immárom milliomodszor), a férjem sem bírja - épp mély depiben van - és most már egyre inkább erősödik benne az elhatározás, hogy nem megy sehova innen, a házunkból. A privát életünk romokban, munkánk, jövedelmünk a csődbe ment cégünkből volt (a jelzálogos devizahitel, amit a cégbe vittünk tagi kölcsönként, rásegített a gazdasági recesszióra: azt még átvészeltük volna, de egy devizahitelt még ha a cég 1000szeres haszonnal dolgozik - ami nonszensz - se tudtunk volna törlesztenitőkéstül, kamatostul, kezelési és egyéb költségekkel megpakolva, mind svájci frankban számolva persze, kifizetni -, amikor a mi árrésünk a multik fele jó ha volt 30% - ebből fizess kamatot, tőketörlesztést, polcdíjat, járulékokat, stb...). A multik, akiknek beszállítottunk ingyen jutottak hitelhez, mivel az árut 120-160 napos fizetési teljesítéssel szállítottuk - vagyis a felvett hitel a multi fizetési késedelme okozta forráskiesést pótolta. Ez egyszer csak már nem ment tovább. Mivel hiába szerződtünk még ilyen előnytelen feltételekkel is, ha a szezon végére nem adta el a multi a cuccot - amit szerződésileg MEGVÁSÁROLT, akkor visszaküldte, levonta a követelésünkből. Ha meg csődbe ment jogutód nélkül, akkor futhattunk fűhöz meg fához, oszt annyi.

A férjem azt mondta, hogy az első végrehajtó szándékkal jövőt átküldi a másvilágra, a házunkat használhatatlanná, legalább 50 évre lakhatatlanná teszik: a mi életünknek ezzel vége is.
De ha a saját hazánk így bánik el adófizetőivel, mire számíthatunk 55 évesen???
Merre vegyük az irányt?

Bennünket mind a Gyurcsány, mind az Orbán kormány ütött, hajtott, vágott, belekerget a halálba. Nincs kiútunk, mert nincs munkánk. A vállalkozás az utolsó munkalehetőségünk, de most már miképp éljünk meg egy olyan piacon, ahol már végképp még jelzálogos tőkénk sincs, a piac most süllyed a legmélyebb recesszióba, a munkanélküliség a kivándorlás mellett is az egekben.
És micsoda év lesz 2012 és 2013? Mivel bíztat? Lakással, munkahellyel? Még koporsóval se...
Talán már hazudni is szégyenlik a millió új munkahelyet...

A házunkat viszik, csak még várnak vele tavaszig, illetve elhúzódhat, mert most néztük, kb. 500 ezer azok száma, akik már egyáltalán nem tudnak törleszteni, mert a lakásukat eladni nem tudják, megszünt a munkahelyük - elég az, ha a két keresőből csak az egyiknek szűnik meg a munkája. Mire elég egy kereset? Lakásfentartásra úgy, hogy ha teheted, csak egyetlen helyiséget fűtesz ki (amiképp mi is tesszük). Ha meg mondjuk az az egy megmaradt kereső megbetegszik és keresőképtelenné válik??? 50+ fölött ez cseppet sem kizárt!!!
A bank megmondta: végrehajtják az otthonunkat is. Mindegy, hogy vállalkozás fenntartásba tettük a pénzt: az a mi privát bajunk. Bűnhődjünk, elvégre mi a fityfenének akartunk mi mindenáron dolgozni?

Eddig úgy tűnt, sikerül nekem is lelkileg megkapaszkodnom,de ilyen állapotban a házastársak kapcsolata szükségképpen zaklatottá válik, mivel én is, ős is, üldözöttnek érezzük magunkat saját hazánkban. És nem tudunk nem idegesek, nyugtalanok lenni, hisz senki sem bíztat semmivel.
És igazából azok is vagyunk: üldözöttek és hontalanok.
Mi nem tudunk miből végtörleszteni, mert nincs vagyonunk. Nem tudunk már törleszteni se, mert nincs jövedelmünk.

Akkor most hova?

A kérdés költői, nem kell megválaszolni.

Ja, és kiderült: anyám nem fogad, anyósom is csak feltételekkel.
Kemény volt ezt is megemészteni, hogy nincs senki a családban, aki befogadna.

De ne búsúljunk: még élünk!:-)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.22. 13:12:26

@miről van itt nagybasz0:
A linkedet nem tudom a mozillában megnyitni:-(

conv 2012.01.22. 16:29:15

@Donna-CatOnAHotTinRoof: senki és semmiben nem tudja nagybaszón kívül
ha meg tudná, az elég nagy baj lenne.

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.23. 19:54:41

@miről van itt nagybasz0: A végén túléljük önmagunk, ha ennyire küszködünk:-D

Még csak annyit: jeles nap ez a mai családunk eddig rém szürkén telő életében: a cégnél, mint már mondotta, február 1-án végrehajtanak bennünket (ha nem törik el a kezem, nem nyaktilolják le a nyakamról a fejem, ha nem húznak spanyol csizmát a lábamra, majd elmesélem, milyen...)

Ugyanezen számunkra jeles napon felkeresett idehaza a "házaló" foglaló...
Lévén dologidő, kint szöszmötöltünk a még eddig megmaradt raktárunk romjain, de nemes ebeink méltóan fogadták a küldöttet.
Ezt onnan tudjuk, hogy a Küldött (ez már rang, illik nagy kezdőbetüvel írni) kétségbeesetten telefonált, hogy nincs itthon senki? Csak valami állati böhöm kutyák ugatnak, nem pont a béke és barátság jegyében:-)
Neki pedig sürgős átaladani valója van (pontosabban ő kér, mi majd adunk, de nem mer küldetésének eleget tenni az ebek végett.
(Az ellenünk folyó vádiratba és a hajszába ezt külön beleveszik és kiemelten kezelik...:-)

A nap meg csak sütött hétágra, emberre, állatra, állat-emberre, parlamenti politikusra egyaránt:-(

Horizont 2012.01.23. 20:14:03

@Donna-CatOnAHotTinRoof:
Próbáld meg túlélni, mindig volt valahogy! Most is lesz! Nem akarlak hülye szavakkal vigasztalni, pedig szeretnélek, de itt már nincsenek szívből jövő szeretetteljes mondatok. Mert mit is lehetne írni......
Nálunk se lesz lagzi, pedig a fiamék és a középső lányomék is szerettek volna. Nekem annyi pénzem se lenne, hogy magamnak vegyek egy szépe (olcsó) ruhát, nemhogy menyasszonyi ruhát!
Most magam alatt vagyok miután hallottam, hogy a közszférában dolgozóknak elengedik a hitelük 35%-át. (csak félfüllel hallottam). Akkor vannak egyesek meg kettesek? Belefáradtam már én is...

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.23. 21:02:14

@Horizont: Igen, vannak 1-esek, meg 2-esek.

Én is olvastam.

Nálunk se lesz semmi, ugyan miből? No meg hol, ha még fedelünk se lesz, még a nászékat se tudjuk fogadni!
Háború van itt, bizony mondom.
1-esek kontra sok-sok 2-es.

Nem akarok én már erről sokat írni, mert nagyon egyoldalú leszek, bár igaz, ez foglalkoztat legtöbbet.

Itt sajnos most már tényleg sikerült 2 Magyarországot létrehozni!
Akkor meg milyen Trianonról hablatyolnak Bencsikék, mikor ez a kevés magyar, aki még az országban maradt, elmegy a fenébe, és soha vissza se néz...

Hát nincs ezeknek se eszük, se szemük, csak pártérdekük?
A nemzet NEM PÁRTÉRDEK! Slussz!

Erről jut eszembe: valaki régi ismerősnek próbáltam elmondani, milyen is hát az én világnézetem, mert már én se találok rá igazán találó nevet, és mivel sehogy se sikerült, legyintettem egyet és nevettem. Azóta azt mondom: nekem saját, egyedi, Donna-világnézetem van:-)

És a pártok, mint holmi bolygók, ehhez képest keringenek a világnézetem körül, én meg csak nézem-nézem őket, egyelőre még türelemmel.
De a tél heves, tudod, hogy egy klasszikust ferdítsek (úgyis divat a hazudozás és plagizálás, igazság-ferdítés):-DDDDD

Én vagyok aki voltam: a magam középpontja;-D

Innen nem is mozdulok egy tapodtat se:-D

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.23. 21:02:52

Jó éjt Nektek, elfáradtam, nehéz napom volt és holnap is az lesz:-(

guma 2012.01.23. 21:25:53

@Donna-CatOnAHotTinRoof: jó éjt! :)))

már mondani sem lehet erre semmit...
(pimpalini embertelen módon védi, amin totál meglepődtem...)

bandika gazdája 2012.01.24. 13:19:05

@Donna-CatOnAHotTinRoof: Tudom, hogy ez nem vígasztal, de Nagyanyáméket 1952-ben egy szép őszi éjszakán meglátogatta néhány mérsékelten kedves ember, és megkérték őket, hogy reggelre takarodjanak el a házukból (a földjeiket addigra felajánlották némi verés hatására az állam nak). Nyganyám egy halálos beteg édesanyával, meg egy sclerosis multiplexes fél oldalára béna férjjel éjjel keresett fel egy ismerős családot, hogy egy pár napra odaadnák-e a mosókonyhájukat, hogy legalább a két nagybeteget lefektesse valahol. Nem mondom el a történet további részeit, a Mama akkor 50 éves volt, 83 évig élt. Mindent túl lehet élni, de ez most neked biztosan tudom, hogy nem vigasz. Bár tudnék segíteni, dehát a lottó ötöst nem én nyertem. Mindenesetre ha valaki nekem azt mondja, hogy a "rendszerváltás" ezt újra meghozza, nem hiszem el, pedig én voltam a családban az egyetlen, aki optimista természetem ellenére sem hittem benne egy percig sem. Sok erőt kívánok, és minden második gondolatod az legyen (mint a Mamának) azért sem döglök bele, ne örüljetek!

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.24. 18:05:39

@bandika gazdája: Nem, nem is akarok én már erről a bankos témáról sokat írni.
Legkevésbé sajnáltatni szeretném magam.

1) Nem is lehet igazán vigasztalni azt, aki jóhiszeműen sétált bele ebbe az állam által is támogatott csalás-sorozatba, mert mit lehet mondani, mint hogy tarts ki? De nem is kell. Valami egyebet kell tudatosítani(szerintem), amiről majd lejjebb írok. Ami elveszett, az úgyis elveszett, és itt nem csupán anyagiakról van szó...De még mennyire nem csak arról, ez Te is tudod jól...

Az a mentabokor már senkinek nem jelent semmit, az a kökénybokor - arról ki fogja tudni, hogy mi hoztuk egy erdei kirándulásunk alkalmával, miképp csavargott el k9zben az akkori Morzsa kutyánk, alig találtunk rá, és hogy én a honlapunkra feltett likőr receptet és fotókat erről a bokorról készítettem.

A vadrózsát ugyan ki fogja a helyén hagyni? Pedig gyönyörű, hosszúszemű csipkebogyót terem.
Ki törődik a galagonyával, amit szintén úgy hoztunk az erdőről, mert kiváló gyógynövény? És ki fogja tudni, hogy ritkaság az, hogy máshol megered a puszpáng: csak a saját "lakóhelyén" él meg...

Vagy a tárkonyom, lestyánom, a mentám, az izsópom, kakukkfüvem, bazsalikomom? Ki fogja használni ezeket a pompás fűszereket, azon frissen?
Ki őrzi meg a sima (nem lila, csak az az alföldi típusú) akácfát, hiszen az illatán kívül haszontalan, azaz csak tűzifának való?
A gyümölcsfáinkat nem soroltam fel, a rózsáimat se, az egyéb kedves virágaimat se...Pedig olyan gyönyörű orgonabokraim vannak...Meg jázminom...A puszpángot a férjem dédapjának a sírjáról hoztam nagy kínnal egy kis gyökeres bújtást, nagyon lassan nő, de ma csudaszép örökzöld, nagyon szeretem önmagában is, de csokrokhoz is szép.

És a rigóimnak ki ad macskatápot, mert ezek a rigók már évek óta egyazon leszármazási ág lehet, mert mind ismeri a kitekat evés-trükkjét.

Ki mutatja meg a majdani unokámnak? Mit? Néha tréfálgattunk azon, hogy majd az unokáinknak lesz bokor bővibe', ahova a "nyuszi tojhat".

TUDOM: nem szabad siratni a tegnapot. Vannak sokkal súlyosabb tragédiák az életben.

De MIÉRT PAKOLJUK TELE EZT A HAZÁT TRAGÉDIÁKKAL???

Ez a komoly kérdés.
Ez az ország megmaradásának kérdése, és itt jön képbe az én bazsalikomom, vadrózsám. Mert ha ezek megszünnek, annyi minden emberi kötelék bomlik fel, vagy tart idő előtt a halálba, pusztulásba...

2).
Az én és a férjem családi története igen rövidre fogva:
- Apósomat 1954-ben (ha jól tudom az évet) telepítették ki, mint kulákot, osztályellenséget - egyszerűen csak parasztok voltak, ráadásul apósom apja fiatalon halt meg, így ő özvegy anyjával művelte a földjeiket - nem volt egy luxus-élet, az biztos
- aztán a kitelepítések megszüntetése után apósomat elvitték kényszermunkára, Komlóra, síneket építeni - a fene se kérdezte tőle, vajon akar-e oda menni dolgozni?

Az élet néha nagyot tud alakítani: a most rekvirálásra kerülő raktárunk előtt talán éppen az a vasúti szakasz van, amit anno apósom (is, sokadmagával) épített

- az én ágamon a második vh után életfogytigra ítélte a román győztes hatalom apai nagyapámat.
Ott is halt meg, politikaiként a nagyenyedi börtönben. A vagyonukat persze elkobozták, ott maradt nagyanyám szinte semmi nélkül. Aztán még azt a kis semmit is elvitte a kolhoz (azaz felénk a kollektíva)
- ugyanez történt anyai nagyanyámmal, a házon és a ház körüli kiskerten kívül minden átment a kollektíva tulajdonába (Romániában sokkal kevesebb kiskertet hagyott meg a kollektivizálás, mint itt, az akkori Magyarországon). Ebből kellet hogy eltartsa, felnevelje(ő is özvegyen)két apró gyermekét: anyámat és anyám öccsét (elvettek erdőt, rétet, igavonó állatot, szekeret, minden elképzelhetőt, most, az erdélyi rendszerváltás után, amikor zajlott a régi tulajdonjog visszaadása a volt tulajdonosoknak vagy azok leszármazottainak, csak akkor láttam, mennyire ésszerűen vezetett gazdaság lehetett még a dédnagyanyámé,ahonnan nagyanyám majd örökölt és ment a kollektívába, a közösbe. Volt szántó, legelő, rét (az nem legelő, a rét az a széna miatt kellett), aztán magántulajdonú erdő, közösségi erdő, kenderföld kenderáztatóval, külön szőlőhegy, présház, kötelezően barackfákkal imitt-amott, a ház mellett, mögött persze a veteményes, aztán a gyümölcsös. Nem írok erről se többet, mert ismerős nyilván mindenkinek. Amit a hatalom el akart venni, azt elvette.
Ez volt az akkori világ.

Remélem, nem tér vissza.

Még sorolhatnám a családunknak a román foglalás utáni tragikus (emberi életeket követelő)történéseit is, de minek?

Ha élek, majd elmesélem az unoká(i)mnak, ha nem is látják soha azt, amit most én még látok valameddig.
És azt is, milyen világ volt akkoriban, ahogyan nekem is elmesélte annak idején nagyanyám, akkor még zárt ablak, ajtó mögött, mert másképp nem volt szabad kimondani az igazat.
Talán a zárt ajtó-ablak története nem ismétlődik...

Én végi tudtam: kettős élet az enyém. Van, amit az iskolában tanítanak, és van, ami az igazi történelem, az igazi múlt, az igazság. Sohase kevertem kiskoromtól fogva a kettőt, még álmomban sem...
Ma is tudom a leckét.

Vannak oly korok. Ez is már kezd olyannak tűnni: amiről talán máris kétféleképpen beszélünk: odahaza, és nyilvános helyeken.
Azért bíztassatok, hogy ebben tévedek...

Elnézésedet kérem a hosszú írásért, csak valahogy kikívánkozott belőlem.
A Te kommented csak jó apropót szolgáltatott hozzá.
Bocsánat, hogy kihasználtam a helyzetet:-)

guma 2012.01.24. 18:36:21

@Donna-CatOnAHotTinRoof: ez a kocsma azért van, hogy ha kell keseregjünk az élet fordulatain, ha kell dühöngjünk, röhögjünk (akár kínunkban is!) de ha úri kedvünk (és időnk engedi) beszélgessünk, zenéljünk csak úgy magunk örömére...

itt minden szó örömet okoz (még ha keserű is a tartalom) mert ezáltal tudjuk a másik megvan! :)

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.26. 10:25:47

@bandika gazdája: Semmi gond, ilyenkor nem tud az ember mit mondani.
Azért is vonultam vissza, hogy ne kelljen Titeket folyton ezzel gyötörnöm, hisz egyikőtök se Bank, se nem Úristen;-D
Mert a Bank az elébb áll, mint az Úristen/Termetés/Evolúció azaz bármi, ami mégis előbb volt mint a Bank, de mégse volt előbb, mert most a Bank a teljhatalmú, élet-halál ura :-DDDD
Ideig-óráig...:-)
A Bank most oly mértékig elragadtatta magát és annyira mohó, bűnös útra tévedt, hogy visszatér megint majd a "medrébe", ha nem akar végképp megdögleni.
Mert amúgy együttéltünk bankkal, pénnzel évezredek óta, csak bent kellett maradni az uzsoramóhóság határain belül. Most itt, átléptek egy Rubicont. De semmi vész: az Idő (ami maga az önmaga tudatára ébredt Élet szerintem) korrigálja.
Az Élet előbbrevaló mint a fedezet nélküli papír, az uzsora, és bármi más furgfangos, életellenes "produktum".

Hiszi még mindig magáról a PÉNZ, hogy ő teremti a Világot, de eljön az az idő is, amikor megtanítjuk arra, hogy előbb vagyunk MI, az anyagi/szellemi értékeket előállítók, munkát elvégzők, és ők csak ezután jönnek, mert belőlünk élnek.
Nélkülünk ŐK NINCSENEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nullák. Hatalom nélküliek! Éhen döglenének, ha a paraszt nem vetne, aratna, a tehén nem tejelne, mert nem lenne, aki tartsa, fejje, sajtot készítsen, méghozzá ínyenc sajtot, nem lenne, aki legyártaná a bank elegáns okostojásainak a saját monogrammal díszített Armani öltönyöket, ingeket, a milliókat érő karóráikat státusz szimbólumnak, nem lennének akik megterveznék, legyártanák luxus terepjáróikat, majd azokat szükség esetén karbantartanák, nem lenne, aki feltálalná az elkészített ételeiket - mert lehet, különben nagy kiváltságukban éhen vesznének a teli hűtő mellett is, vagy nem lenne, aki kivakarná 90 éves korukban a xarból a s.ggüket.
Mivelhogy a Bank is csak halandó, földi testtel rendelkező emberekeből áll. Nem Istenből, akik ambróziát szívnak az éterből:-D

Szóval bajosan lennének meg nélkülünk. Igaz, hogy jelenlegi társadalmi-gazdasági berendezkedésünkben mi is majdnem éhen halnánk a Bankok nélkül, de azért hamar visszatalálnánk - sokunk - az igazi, két kézzel megteremtett javakkal ellátott és okos ésszel irányított társadalomig. Aztán visszaépítenénk lehet újból ugyanezt,mert soxor nem okulunk, de csak mi, értékeket előállító emberek lennénk erre képesek.

A mi történetünk szomorú, sok-sok ember története szomorú, mert nagyon letértünk az emberi értékek útjáról.
De ez nem tartós dolog.
Elmúlik.

Fel a fejjel, mindahányan ide járunk! Meg fel a fejjel - kívánom minden tisztességes embernek! Nem adjuk fel!
Most éppen sokunknak (azt hiszem, Neked se könnyű) nehéz az élet, de a világ nem áll meg:-DDD

Van remény. Mindig van remény. Mert juszt is megőrizzük a reményt: és ebbe döglenek bele azok, akik csak pénzszámolással, háború gyártással foglalkoznak.
Ők a remény megveszekedett ellenségei.
Ez olyan kincs, amit nem tudnak megvenni, elvenni tőlünk, és ez elkeserítő lehet számukra, gondold csak végig:-D

miről van itt nagybasz0 2012.01.26. 10:37:14

@Donna-CatOnAHotTinRoof: Mit gondolsz? Miért kell nekik a termőföld...

Donna-CatOnAHotTinRoof 2012.01.26. 11:07:34

@miről van itt nagybasz0: ;-D

Kérdésekből is értjük egymást:-D

Jó volt a múltkori videód az amerikai álomról, a kölcsön mibenlétéről, a pénzról, stb...

Oskolákban kellene lejáccani, mert mindenki találkozott már a PÉNZZEL, talán már csecsemőkorában is azt szorongatta a markában (lásd: Lázár gyereke:-) - de nem értik, hogy ha mi nem tartjuk fent, akkor NINCS!!!!!

A pénz egyik paradoxona: még a pénznyomó-gyártó masinériához is kell ember...Még akkor is, ha mondjuk tökéletesen automatizált.
Mert kellett, hogy előzőleg egy hozzáértő mérnök megtervezze, néhány szorgos munkás, aki legyártsa...:-D

Szóval így van ez!

Kellünk nekik, csak Mi nem bírjuk elhinni úgy igazából, hogy ők nem léteznének nélkülünk, nem pediglen megfordítva:-)

Ja, a víz meg a termőföld, az erdő: tudják ők, miből lesz a pezsgőkavíárnőkgondtalanéletmunkaohne:-DDDDDD

Örülök Neked mindig, de most különösen, mert szeretnék már kigabalyodni abból, hogy itt picsogjak, meg nem is annak szánom, amit írok, de humorosabbra akarok hangolni:-)

Félek én, szó se róla, néha be is vagyok xarva, de azzé' nem ojjjan fából faragtak éngöm;-D

És a humoromat - remélem, van, mert anélkül nagyon utálnék szóba állni magammal - azt se adom!!!!!!!

Na, ugyi, Gumának nincs bugyi, nekem meg bugyim van, csak házam majdnem nincs, de a végén Gumának is lesz bugyija, nekem meg házam.
A jó film is ilyen heppiendes, különben nem lenne kasszasiker:-)

Meg ott is valahogy előkerül vagy lekerül a bugyi;-DDDDDDD

conv 2012.01.26. 16:13:03

@miről van itt nagybasz0:
nincsen semmi változás abban, hogy mit gyűjtött és mit figyelt eddig és mit gyűjt vagy figyel meg ezután a google.
annyi a történet, hogy voltaképpen optimalizálják a szervereik terhelését, hogy feleslegesen ne jelenítsenek meg hirdetéseket, hanem célzottan tudják azokat megjeleníteni.
az új rendszerben annyi történik, hogy az eddig is gyűjtött adatokat fel fogják használni arra, hogy számodra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. eddig is működött tesztverzióban a dolog.
valszeg feleannyi hirdetést sem fogsz ezentúl látni a keresőben, és a leveleződben. viszont ha hirdetsz, akkor nagyobb sikerrel tudsz hirdetni.
továbbra is lehet anoniman böngészni a google-n és továbbra is ki lehet kapcsolni a követést, ahogyan eddig is lehetett.
süti beállítások módosítása