He?

Bolondok hajóján : zene mellett, minden "behozott" és magánvélemény, esemény, történet, téma ütközhet az Életről. Szabadon. (Még!) :-DDD

sörcsap nagybaszónak

Miva'?

 

 

És a főd forog tovább!

 

Beszótak:

Esik-e wazze?


Számojjá csapos!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kis Herceg és a programozó

2011.07.28. 18:57 miről van itt nagybasz0

Az utazásai során a Kis Herceg egy furcsa, kocka alakú bolygóra ért.
A bolygón drótok, telefirkált papírok, félig telt kávéscsészék voltak szétszórva.
A szeméthalmok közepén egy borostás, szemüveges alak ült.
- Szia. Hát te ki vagy? - kérdezte a Kis Herceg.
- Pill, rögtön - válaszolta a férfi.
- Mi a neved? - folytatta a Kis Herceg, ugyanis ha egyszer valamire kíváncsi volt, azt nem hagyta annyiban.
- A programozó vagyok. Mindjárt beszélhetünk, csak most egy hibát keresek a logban. - felelte az ember.
- Mi az a log? - kérdezte a Kis Herceg. Körbenézett, de sehol se látott semmit, amire ez a szó illett volna. - Mi az a log? Ismerem a szemétkupacot, látom a kávéscsészét és a drótokat is, de nem látok logot. Hol van?
A férfi hitetlen arccal fordult a jövevény felé. \"Te ugye a javításért jöttél?\" - kérdezte, és beletúrt egy paksamétába. - Mindjárt megnézem a listát, szerintem a következő patch már tartalmazni fogja - és elkezdett a körülötte heverő papírok közt kotorászni.
A Kis Herceg elbizonytalanodva nézte a Programozót, ahogy az az egyik halom legaljáról kihalászott egy színes filctollal összefirkált szöveget, és hümmögni kezdett felette.
- Mi az a log? - kérdezte megint.
A Programozó nagy levegőt vett:
- Nem tudom rendesen elmagyarázni egy felhasználónak, de a program a hibáit egy naplóállományba írja, amit csak az írás idejére zárol. Ezért aztán ha a rutin elszáll, akkor a logban az abortálás előtti utolsó bejegyzésből tudjuk kitalálni a hiba pontos helyét, és ez segít a javításban. De ennek semmi köze nincs a patchhez, amiért jöttél.
- Te nagyon furcsán beszélsz - felelte a Kis Herceg. - Mi az a felhasználó?
- Az emberek két részre oszthatók - válaszolta a programozó, miközben lehajtott egy fél csésze hideg, állott tejeskávét. - Azok, akik írják a programot, azok a programozók. Akik csak használják őket, azok a felhasználók. Én is egy programozó vagyok, és - mivel nem tudtad, mi a log - Te valószínűleg felhasználó vagy. Milyen programot használsz?
- Nem használok programot. Van egy rózsám, és három vulkánom. Ezek programok? - kérdezte a Kis Herceg.
- Nem, nem ezekre gondoltam. Tudod, mikor leülsz a gép elé, és elindítasz valami szövegszerkesztőt, levelezőt, vagy ilyesmit. A munkahelyeden, az irodában például.
- Nincs irodám. Egyszer találkoztam egy Hivatalnokkal, de eljöttem a bolygójáról. Unalmas alak volt - felelte a Kis Herceg.
- OK, akkor otthon, mikor szabadidődben benyomsz egy játékot, az egy program. - magyarázott türelmetlenül a Programozó.
- Szabadidőmben szeretem megnézni a napfelkeltét. Mindig úgy húzom a székemet, hogy épp lássam - felelte a Kis Herceg. - De az én bolygóm kerek, nem ilyen négyzet alakú. Milyen itt a napfelkelte? - kíváncsiskodott tovább.
- Nem négyzet, kocka. A négyzet az síkidom, a bolygóm meg test. - mondta a Programozó. - Az ilyen fogalmi zavarok miatt kevernek mindent össze a felhasználók, mert képtelenek a legalapvetőbb szakkifejezéseket is megjegyezni. Meg hogy kockás füzetnek hívjátok a négyzethálósat, az agyam száll szét ettől is.
- Milyen itt a napfelkelte? - kérdezte újra a Kis Herceg, mert nem szokott eltérni a tárgytól.
- Mit tudjam én? - válaszolta a Programozó. - Nem szoktam látni, én olyankor dolgozom. Mondd meg a GL-ednek, hogy a patch az esti upgrade-ban benne lesz, addig meg hagyjanak békén, mert a debug magasabb prioritású task, mint a support. - és visszafordult a munkájához.
- Milyen barátságtalan figura - gondolta a Kis Herceg, és otthagyta a bolygót. Útközben azon tűnődött, vajon el tudná-e magyarázni a Programozónak, hogy ő nem használ semmilyen programot és mégis normálisan él, vagy hogy a Programozó képes lenne-e elmondani neki, mi az a log úgy, hogy megértse.
- Valószínűleg nem - summázta végül. - A fölnőttek nagyon-nagyon furcsák tudnak lenni.

 

11 komment

Címkék: gyerek

A bejegyzés trackback címe:

https://offforever.blog.hu/api/trackback/id/tr293108020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2011.07.28. 19:07:04

Szellem! :)
imádom, ha előbukkan a régi éned. :)

- nagyon, nagyon furcsák,de szeretni valóak (tapasztaltam DDD).

Donna (Cara)mba 2011.07.28. 19:16:14

Vajon Conv tudja mi az a log?;-D meg debug meg patch?:-DDD
Néha ő is furcsákat mond:-))))))))

Most már értem. Ő néha a Programozók Bolygójáról ír, amikor éppen ott tartózkodik. Akkor nem értem, mit mond, vagyis ír...;-))))

miről van itt nagybasz0 2011.07.28. 19:33:43

Nem tom, ki, hogy volt vele, én gyerekkoromban nagyon nem csíptem ezt a Kis Herceget...
Sztem nem gyerekeknek való, igaz én Az előretolt helyőrség-en tanultam meg olvasni (Rejtő)...

mek.oszk.hu/01000/01030/

guma 2011.07.28. 19:38:33

megint "nincs hozzászólás"... :(

nem bírom én ezt. DDDDDDD
felakasztom magam! DDDDDDDDDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.28. 20:10:43

@miről van itt nagybasz0:

én hat éves koromra, mire iskolába mentem, folyékonyan olvastam.
fejjel lefelé.
amikor anyám olvasott nekem, mindig szemben ült az ágyon.
nagyon sokszor olvasott nekem. mesét esténként, délutánonként meg a saját olvasmányait (estin érettségizett) az összes kötelező olvasmányát és mindent amit tanult, hangosan olvasva tanulta a kémiától kezdve a fizikán át a történelmet, magyart, és természetesen a könyveit.
Szóval én antigonén, az iliászon, meg ilyesmiken nevelkedtem a tündérek, törpék, táltosok mellett.
Az ellső könyv amit elolvastam (még fejjel lefelé) az olcsó könyvtár (OK) kiadású gulliver volt, mert nem bírtam kivárni, hogy mi lesz a vége anyám felolvasásában.
Az első könyv amit normál módba állítva olvastam már iskolásként, a párizsi notre-dame volt.
(sokszor csaltam elsőben, hátrafordultam, a mögöttem ülő könyvét néztem, amikor a feladatot kellett elolvasni, a tanárok meg azt hitték rossz vagyok, nem bírok a seggemen megülni :))

miről van itt nagybasz0 2011.07.28. 20:42:28

@Conv: Hasonlóan csináltam én is, de én a mamámmal csak meséket olvastattam magamnak. A nővérem olvasott fel nekem mindenfélét, delfin könyvek, régi filléres könyvek, rengeteg krimit, sok sci-fi-t, azóta is szeretem, persze szinte az összes P.Howardot már olvasta nekem mire elolvastam magamtól az elsőt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.07.28. 22:09:17

@miről van itt nagybasz0:

rejtőt bármikor elő tudom venni, megunhatatlan :)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.29. 19:17:11

5 éves koromra én is tudtam olvasni, mivel a nálam két évvel idősebb nővéremmel iskolásat játszottunk. Ha hazajött a suliból, letanította nekem amit tanult, így megtanultam 6 éves koromra a két éves anyagot.
Nekem első könyvem a Nemo kapitány volt Verne-től, majd a Rejtelmes sziget és a Kétévi vakáció. Imádtam. A kötelező olvasmányok, mint a Bogáncs, vagy a Szent Péter esernyője meg nem érdekelt, unalmasnak találtam egy Verne regény után.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.07.29. 19:18:28

Ja, és tetszett a Kis Herceg és a Programozó. (Mondjuk én szerettem a Kis Herceget, de már nem gyerekként olvasva.)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.29. 19:40:21

Üdv! Technika témában 20 perce ezen röhögök:
homar.blog.hu/2011/07/29/telefoncsere_magyarorszagon#c14100513

Check: Panni75 2011.07.29. 17:29:20
Hajnali 4kor sikoltozik a müezzin a telefonból, hogy ima van! :DDDDD
süti beállítások módosítása